|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - Blokują się przednie hamulce po krótkiej jeździe w upale.
jsa-user - 2013-08-30, 12:09 Temat postu: Blokują się przednie hamulce po krótkiej jeździe w upale. Hej,
samurai 1.3, 91r.
jakiś czas temu zostały wymienione przednie klocki + zestaw naprawczy do jednej strony.
Trochę czasu upłynęło i teraz po krótkie jeździe w upale blokują się przednie koła (obydwa). Jak odczekam 10-15 minut koła się odblokowują. Wystarczy też, że lekko upuszczę ciśnienie z pompy.
Raczej to nie są przewody bo koła blokują się jednocześnie. Może być ten kabel elastyczny przy trójniku - hm...
Dodam też, że w czasie ostatniej wymiany został dolany płyn hamulcowy. Nie wiem co było wcześniej.
Słuchajcie, czy mam pompę hamulcową do wymiany? A może to kwestia pomieszania płynów. Wygląda na to, że jak się rozgrzeje to jest lipa, jak trochę ostygnie jest oki.
Nie wiem za co teraz się zabrać. Czy mogę jakoś sprawdzić pompę przed jej wymianą?
Pozdrawiam,
jsa-user
SamNaSamZSam - 2013-08-30, 12:40
może puchną jednak przewody, skoro upuszczenie ciśnienia rozwiązuje problem. A z tyłem jest wszystko ok? Hamuje i zwalnia bębny po puszczeniu pedała?
Na szybko możesz ten płyn spuścić i zalać nowy. Nie zaszkodzi a będziesz miał pewność, że to nie płyn.
jsa-user - 2013-08-30, 14:35
SamNaSamZSam napisał/a: | może puchną jednak przewody, skoro upuszczenie ciśnienia rozwiązuje problem. A z tyłem jest wszystko ok? Hamuje i zwalnia bębny po puszczeniu pedała?
Na szybko możesz ten płyn spuścić i zalać nowy. Nie zaszkodzi a będziesz miał pewność, że to nie płyn. |
Ale co puchną dwa na raz (lewe i prawe przednie koło)?
Z tyłem wydaje się jest wsio oki. Choć nie podnosiłem tylnych kół. W sumie sprawdzę to przy następnej akcji.
Może taż pompa się blokuje... Bo upuszczam to ciśnienie na przewodzie wchodzącym do pompy...
W płyn jakoś nie chce mi się wierzyć. Zaczyna się zabawa w zgaduj zdadula :>
kostuch - 2013-08-30, 15:21
jsa-user napisał/a: | Bo upuszczam to ciśnienie na przewodzie wchodzącym do pompy...
|
Przewód powrotny powinien mieć przejście do zbiorniczka wyrównawczego i nie powinno się tam robić ciśnienie.
Efekt jest taki, jakbyś miał wciśnięty hamulec i odpływ płynu był odcięty.
Może tłoczek się w pompie nie cofa? Rozbierz pompę i pooglądaj.
jsa-user - 2013-09-02, 11:04
Dziwna ta sprawa z hamulcami. Ostatnio przy zablokowanych kołach odkręciłem przewody od pompy - nie było tam zbytniego ciśnienie - i nadal koła były zablokowane.
SamNaSamZSam - 2013-09-02, 11:11
może ten przewód powortny się przytkał? A może te elastyczne jednak? Pewnie i tak trzeba wszystko przejrzeć po kolei bo tak to można zgadywać.
Sprawdzałeś czy tył też blokuje?
slavok - 2013-09-02, 11:59
sprawdź elastyczny przewód, one lubią się rozwarstwiać w środku i blokują powrót płynu.
jsa-user - 2013-09-02, 12:57
slavok napisał/a: | sprawdź elastyczny przewód, one lubią się rozwarstwiać w środku i blokują powrót płynu. |
Dzisiaj to sprawdzę. Pewnie mówisz o tym przewodzie przed trójnikiem - to by miało sens. Bo z drugiej strony szansa, że zablokowały się dwa (lewy, prawy) jest dosyć niska.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2013-09-12, 10:43 ]
Rozebrałem pompę. Uszczelki są w dobrej kondycji. Nie widać rdzy na pompie itp. Chyba był to ślepy trop. Teraz pewnie muszę zmienić wszystkie uszczelki przed złożeniem - tak mówi serwisówka.
A i jeszcze jedno. Ja umyłem pompę w benzynie ekstrakcyjne, w serwisówce napisane jest żeby myć płynem hamulcowym lub innym olejem przystosowanym do takich rzeczy. To znaczy, że benzyna jest be?
Pewnie teraz, żeby podjechać na zmianę płynu muszę zaślepić przewód od podciśnienia do serwo? A jak ocenić czy serwo jest w dobrej kondycji bez jego demontażu? Da radę?
Pozdrawiam.
|
|