|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Elektryka i Oświetlenie - Dodatkowe dlugie
Radek1977 - 2013-09-01, 14:42 Temat postu: Dodatkowe dlugie Witam,
Zamontowalem sobie dodatkowe lampy dalekosiezne na bagzaniku dachowym w tej chwili zalaczane sa z dodatkowego hebelka, ale chcialbym tez zaspolic je z seryjnymi swiatlami "dlugimi" aby - mam pytanie jak najlatwiej to zrobic ?
Maverick - 2013-09-01, 14:44
Może na przekaźniku zwykłym takim 5 - 4 - 1?
SamNaSamZSam - 2013-09-01, 14:48
Ja bym zrobił tak: jak oryginalne długie są puszczone przez przekaźnik to dokładnie tak samo. Kabel z oryginalnej instalacji puścić dodatkowo przez drugi przekaźnik, a te dachowe świetliki dalekosiężne przez ten przekaźnik bezpośrednio do aku :D
Jak oryginalne nie są puszczone przez przekaźnik, to bym je puścił przez przekaźnik i dalej jak wyżej.
Tanto - 2013-09-01, 15:36
...a ja na początek zapoznał bym się z przepisami dotyczącymi oświetlenia.
Potem zaczął bym zastanawiać się kiedy będę potrzebował tego dodatkowego oświetlenia i czy musi ono cały czas świecić. Czy jak będę topić auto w błocie to nie rozsądniej będzie wyłączyć światła fabryczne (które i tak będą ledwie świecić upaprane mazią), a oświetlać teren lampami umieszczonymi na dachu. itd.
Wiedząc co się chce i co musi być, łatwiej będzie zaprojektować połączenia.
Kombinując w powyższy sposób zamontowałem sobie lampy robocze skierowane lekko na boki, a przeznaczone do doświetlania terenu przy ostrych zakrętach. W zależności od ustawienia przełącznika lampy nie świecą, świecą na stałe, zapalają się po włączeniu kierunkowskazu i gasną jak się wyłączy. W planach jest modyfikacja dzięki której z lewym kierunkiem będzie się zapalać lewa lampa, a z prawym, prawa - mechanicznie wszystko jest gotowe muszę tylko zrobić moduł z przekaźnikami. W między czasie musiałem zrobić trójpozyczyjny przełącznik z oddzielnym podświetlaniem dla obwodu I i II.
Czyli da się również rozsądnie podłączyć lampy dalekosiężne
SamNaSamZSam - 2013-09-01, 15:46
a jak na wstecznym będą świecić? ;) Tanto szacun za metodyczne podejście do zagadnienia i rozszerzenie granic "rozkminki". Faktycznie temat lepiej przemyśleć szerzej niż później kombinować z wykręcaniem żarówek.
Tanto - 2013-09-01, 18:55
Czasami jak cofam to gaszę wszystkie 'świeczki' z przodu żeby widzieć co dzieje się z tyłu
...a to przez pionową tylną szybę hardtopa która działa jak lusterko i odbija się w niej to co widać z przodu, seryjne światła wsteczne mają za mało mocy żeby się przebić
SamNaSamZSam - 2013-09-01, 20:22
Tanto napisał/a: | Czasami jak cofam to gaszę wszystkie 'świeczki' z przodu żeby widzieć co dzieje się z tyłu
...a to przez pionową tylną szybę hardtopa która działa jak lusterko i odbija się w niej to co widać z przodu, seryjne światła wsteczne mają za mało mocy żeby się przebić |
a to święta racja, nawet jak kołuję po działce to cofam na postojówkach bo inaczej nic nie widać z powodów które wskazałeś.
Starscream - 2013-09-01, 21:09
no przepisy święta rzecz- mnie kiedyś trzepali za postojówki w dalekosiężnych na dachu w pick -upie- niby nie wolno mieć.
|
|