Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Pytanko o most

pacmano - 2013-09-04, 08:00
Temat postu: Pytanko o most
Siema,

Wymieniam sobie resory na mazurowe i zauwazylem ze mi sie przesunal ciut do przodu most. W efekcie odslonila mi sie ta os ktora wychodzi z walu i wchodzi w krzyzac - nie wiem jak to sie fachowo nazywa ;) Czy trzeba cos sobie sprawic zeby to zakryc? Guma co tam byla jest spekana popekana temu sie to nie rozciagnelo.

Maverick - 2013-09-04, 08:02

wieloklin się odsłnił, bo pękła gumka?:)
Nowa gumka powinna pomóc.

SamNaSamZSam - 2013-09-04, 08:05

most się raczej nie wysunął do przodu chyba, że wcześnej miałeś coś pomotane i cofnięty most. Podejrzewam, że nowy resor ma większą parabolę i cała reszta prócz mostu stoi wyżej. Załóż sobie nową gumę albo jeszcze lepiej zrób sobie dopasowaną osłonę z motocyklowej osłony amortyzatora i dobrze przesmaruj. Będzie jazda. Końcówki tej gumy można przyłapać trytkami żeby się nie zsuwały.
manias79 - 2013-09-04, 09:13

Gumka pasuje od amortyzatora, z tego co pamiętam Simson, czy WSK... w akcie depseracji może być nawet ucięta odpowiednio z zapasem dętka

tutaj masz zdjęcie wału z gumką


pacmano - 2013-09-04, 12:13

Oki, cos wykombinuje. Rozumiem ze konstrukcja jest taka, ze ten wieloklin wchodzi w krzyzak, a most bedac przymocowany do resorow blokuje go przed wysunieciem. Tak?
yahoo33 - 2013-09-04, 12:41

Wieloklin się wysunął gdyż nowe resory podniosły zawieszenie, czyli "droga" od główki mostu do przekładni się wydłużyła.
Dodatkowo zmieniły się Tobie kąty na krzyżakach (zapewne przedniego wału), co może powodować wibracje.

Rozwiązania są dwa: dotoczyć dystans między wał a flanszę lub przedłużyć wały.

Zakrycie wieloklina gumą będzie tymczasowym rozwiązaniem, ponieważ i tak będzie pracował bardziej wysunięty czyli powierzchnia kontaktu wielowypustu z wielowypustem będzie mniejsza czyt. bardziej obciążona szybciej się zużyje.

Znam z autopsji ;)

Resory ciut klapną więc może się sytuacja poprawi.

pacmano - 2013-09-04, 15:07

Resorki nie sa nowe, kupilem uzywki wiec juz troche siadniete beda.

Amatorskie pytanie - flansza jest pomiedzy krzyzakiem a walem? Przedluzenie walu to pewnie u jakiegos specjalisty sie robi? Dystans moge dotoczyc w miare szybko wiec pewnie ta droga bym szedl.

SamNaSamZSam - 2013-09-04, 16:37

hmm wał składa się z:
1. takiej flanszy http://allegro.pl/wal-nap...3513328009.html w którą nabijasz krzyżaka
2. rury z "widełkami" w które nabijasz krzyżak
3. drugą flanszą na drugim końcu wała.

Flansze masz również w moście i reduktorze i są to te elementy do których przykręcasz śrubami flansze wału :)

Więc jak chcesz robić dystans to musi on mieć otwory na śruby takie jak we flanszach i otwór centrujący taki sam jak we flanszach.

pacmano - 2013-09-05, 08:15

Udalo mi sie zamontowac jeden resor i obecnie wyglada to tak jak ponizej. Mozna tak zostawic czy trzeba faktycznie cos kombinowac z przedluzaniem?




SamNaSamZSam - 2013-09-05, 09:39

zobacz jeszcze co się będzie działo z wałem jak będzie pracowało zawieszenie, czyli jak się ugną resory albo wypną w parabolę bo to też mogą być stany skrajne rozciągnięcia i skupienia wału i wtedy kombinuj dystans jakiś.
KSikorski - 2013-09-05, 13:09

Masz wał założony na odwrót. Fabrycznie jest krótszą częścią do góry.
pacmano - 2013-09-05, 14:24

Trzeba to zmieniac?

[ Dodano: 2013-09-05, 14:34 ]
Z przodu jest tak samo zamontowane swoja droga.

SamNaSamZSam - 2013-09-05, 17:15

Jak masz tak wały to Ci się chyba tam więcej syfu dostaje. Co za problem zmienić? 2x4 śrubki
pacmano - 2013-09-05, 18:14

Problemu nie ma ;) Jezeli twierdzicie ze tak nalezy to pokornie to uczynie :P
yenko - 2013-09-05, 18:52

Jak osiądzie pod swoim ciężarem to kompensacja się trochę schowa. Myślę, że nie ma co panikować mam u siebie też leśniki i wieszaki trochę dłuższe i nie ma (nie było problemu przed remontem)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group