Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Nie mogę wyjąć krzyżaka środkowego wału napędowego !

mirek372 - 2013-09-12, 19:12
Temat postu: Nie mogę wyjąć krzyżaka środkowego wału napędowego !
Pomocy , nie mogę wyjąć krzyżaka j.w. ( średnica 25 mm od strony reduktora ) . Jeden kapturek z igiełkami wybiłem i zdjąłem , dalej ani rusz . W żaden sposób nie mogę go obrócić i zdemontować do końca . Dwa lata temu robiłem coś podobnego na innym wale i oprócz zapieczonych kapturków nie pamiętam innych problemów . Czy coś robię nie tak .
Zawias - 2013-09-12, 19:44

A co to są kapturki ?Szklanki krzyżaka wybijamy przebijając na przemian w jedną i drugą stronę.
Maverick - 2013-09-12, 19:48

A zdjąłeś zabezpieczenia? Takie małe segerki, chyba dobrze to nazwałem.
Zawias - 2013-09-12, 19:59

Robisz to na samochodzie ?
mirek372 - 2013-09-12, 20:20

Udało się . Jak krzyżak jest "podjechany" a widełki podfazowane od środka wystarczy wybicie szklanki z jednej strony . Ja drugą musiałem wybić do oporu , chwyciłem imadłem i po kilku próbach wyskoczyła .
SamNaSamZSam - 2013-09-12, 21:50

no dokładnie, ja przebijam tyle żeby złapać w imadle a później imadełkiem się ładnie wyciąga, bez masakrowania pobijakiem.
pacmano - 2013-09-19, 19:06

Wyjecie poszlo gladko, natomiast u mnie jest problem taki ze nie moge wlozyc :P Wyglada na to ze przy wciskaniu na imadle, sciska sie cale to mocowanie krzyzakow, przez co zaczyna brakowac dlugosci ... Kolejne podejscie jutro do tematu.
atkin1 - 2013-09-19, 20:12

objedź drobnym papierem wnętrze ucha flanszy, przesmaruj trochę szklankę i ucho, robiłem tak i pięknie wchodziło a na sucho było też ciężko. Najpierw ostukałem delikatnie młotkiem żeby szklanka prosto się ustawiła (ostrożnie żeby igiełek ze środka nie wysypać), a potem na imadło. Gdy od razu dawałem na imadło to zdarzyło się, że szklanka delikatnie się obsunęła, jeden ruch imadłem za dużo i utknęła na dobre pod skosem we flanszy. A jeśli to nie da rady to zawsze można spróbować podgrzać flanszę palnikiem a szklankę dać do zamrażarki, jedno się rozkurczy, a drugie skurczy i będzie łatwiej :)
mirek372 - 2013-09-19, 20:38

Sprawdź , szklanki wewnątrz (jak kolega atkin1 sugeruje) czy czasem igiełki się nie wysypały i blokują wnętrze ( i co gorsza mogą się pokruszyć a wtedy trzeba dobrać jakąś ze starego krzyżaka ) .
SamNaSamZSam - 2013-09-19, 21:38

może to głupie, ale sprawdź może jakąś suwmiarką wymiar krzyżaka i miejsce w uchu od segera do segera. Jak nabijesz krzyżaka tak na super ciasno to może później nie pracować poprawnie i sprawiać wrażenie zapieczonego w jednej płaszczyźnie.
pacmano - 2013-09-19, 22:12

Rozmiar jest ok. Ewentualnie wyciagne i sprawdze czy te igielki nie wylecialy i przez to sie za dlugi robi.

[ Dodano: 2013-09-20, 18:35 ]
No oczywiscie powylatywaly te igielki, pomimo bardzo delikatnego podejscia do szklanek ;) Wal zrobiony i skrecony.

lukawa - 2015-03-25, 11:00

Podpowiedzcie, Panowie, jak wyjąć krzyżak ten najbliżej skrzyni biegów? Z tego co widzę tam nie ma flanszy jak po stronie reduktora, by wyjąć sobie cały wał na zewnątrz.. :shock:
SamNaSamZSam - 2015-03-25, 11:03

Tam jest wieloklin od strony skrzyni. Jak odkręcisz 4 śruby na flanszy przy reduktorze to ze skrzyni drugą końcówkę zwyczajnie wysuniesz.

[ Dodano: 2015-03-25, 11:06 ]
przykładowa aukcja z fotką wału: http://allegro.pl/suzuki-...5090203985.html

lukawa - 2015-03-25, 12:29

A ha, :->
Mokrawą mam tę część właśnie między skrzynią, a krzyżakiem, więc podejrzewam też uszczelniacz w skrzyni. Czy ten uszczelniacz przypadkiem też w tak prosty sposób wymienię?

Hałas - 2015-03-25, 12:51

tak, wyciągasz wał, wyciągasz uszczelniacz, zakładasz nowy i WIO!
Filozofii dużej niema więc do roboty! :mrgreen:

mg - 2015-04-11, 23:01

A jakie to wymiary tego uszczelniacza? Ja też mam mokro.
SamNaSamZSam - 2015-04-11, 23:13

celuj w takie coś: https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelniacz-skrzyni-biegow-Samurai-Jimny-/349

lub za Danielem:
Cytat:
Uszczelniacz wału napędowego:
KOR NHSA 32/42/10 XLTJ <-- Generalnie koloru brazowego, z wargą uszczelniająca na zewnątrz skrzyni biegów. Strzalka oznacza kierunkowość uszczelniacza i jest skierowana w stronę oznaczenia.

mg - 2015-04-13, 15:05

Dzięki za naprowadzenie. Byłem, ale musiałem przeoczyć.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group