Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Knajpa u "Samiego" - Frez z przodu auta.

skwaromir - 2013-09-20, 00:34
Temat postu: Frez z przodu auta.
Witam

Od kilku lat próbuje jakoś walczyć z tym białym syfem w zimę, żeby móc wydostać się ze swojego "rancza".
Jedak nie jest to takie proste.
Od kilku lat widuje w Norwegi frezy do śniegu i chciałbym coś takiego wykombinować. Początkowo miał być spych do jumza potem frez,
ale z racji trudności z uruchomieniem i postępującym pękniecie bloku, przeniosłem pomysł na c-330, a wczoraj na suzuki.
Moja koncepcja opiera się na zrobieniu pto podpięciu zębatej pompy hydraulicznej i do wytworzenia ciśnienia i drugiej z przodu do napędu
oraz siłownika do lekkiego unoszenia... To taki wąski zarys przedstawiający główne elementy.
Teraz nie wiem czy z tego pto da się odpowiednio napędzić pompę hydrauliczną (znaczy czy ilość obr0tów będzie wystarczająca)
Lub czy z samuraiowego reduktora może pto iść na przód ?
A w szczególności co sądzicie o tym pomyśle ??

Pozdrawiam i dziękuje z góry za jakieś rady.

Daniel S.

slavok - 2013-09-20, 19:52

na przód się nie da zrobić pto, ilość obrotów pto będziesz miał taką jaka jest ilość obrotów wałka wychodzącego ze skrzyni.
W skrzyni przełożenia masz takie
1st 3.652
2nd 1.947
3rd 1.423
4th 1.000
5th 0.795 (0.864 Samurai >90/Jimny)
Reverse 3.466

Starscream - 2013-09-20, 21:37

a ja ci powiem daj sobie spokój. Koszta!!! Widuje na allegro a i taki gość ma u mnie mały ratrak (Pisten bully) dał za niego 6000 nie ma zasp żeby nie zrobił drogi.
To ma chyba PB 90 bodajże 2,5 m szerokości

skwaromir - 2013-09-20, 22:53

slavok napisał/a:
ilość obrotów pto będziesz miał taką jaka jest ilość obrotów wałka wychodzącego ze skrzyni.


Czyli obr/min na silniku dzielone przez dane przełożenie ??

Starscream napisał/a:
a ja ci powiem daj sobie spokój. Koszta!!! Widuje na allegro a i taki gość ma u mnie mały ratrak (Pisten bully) dał za niego 6000 nie ma zasp żeby nie zrobił drogi.
To ma chyba PB 90 bodajże 2,5 m szerokości


Właśnie dlatego założyłem ten temat co człowiek to jakiś pomysł.
Z mojej perspektywy główny koszt to adopcja z czegoś tego pto nie wiem jeszcze z czego to wsadzić...
Patrzyłem za tymi ratrakami, ale znalazłem nie za 6 a 60k pln... I nie wiem czy takim małym to bym sporo powalczył. Mieszkam w małej
wiosce i to w dodatku w centrum i w zimę nie mam za ciekawie z wyjazdem choć mam q i suzuki.

SamNaSamZSam - 2013-09-21, 10:45

a jakiego c-360 nie ma w tej wiosce? Totżto klasyka offroadu i nie znam zaspy która by go pokonała w warunkach jakich ja urzęduję przynajmniej czyli średnio nizinnych ;)
skwaromir - 2013-09-21, 11:01

U mnie głównie równiny i mieszkam w najniższym punkcie okolicy.
He he kilka jest, ale te sprzęty nie mają szans jak nawieje w to co odśnieżone :)
Tutaj dobry Fendt albo Fadroma :D. Głównie chodzi o to co nawiewa w odgarniętą drogę,
dlatego dobrze było by ten śnieg wywiać hen daleko..
Jeszcze rozważam montaż do c-330 bo taki posiadam, ale pozostaje kwestia uruchomienia w zimę.

kostuch - 2013-09-21, 11:46

Jak nie potrzebny napęd 4x4, to można użyć wyjścia napędu przedniego mostu.
Kiedyś miałem nawet taką fantazję, żeby po prostu przykręcić do przedniej flanszy reduktora zębatkę i napędzać z niej "coś".

skwaromir - 2013-09-21, 12:12

Wolę mieć to 4x4 i może nawet tył zaspawać...
Tanto - 2014-10-03, 21:36

Kiedyś, a nie było to wcale tak dawno, były zimy... i byli ludzie którzy wiedzieli co robić żeby dróg tak nie zasypywało. Teraz drogowcy chyba już takiej 'wiedzy tajemnej' nie stosują :-/
Jak masz miejsca w których często nawiewa, to pomyśl o postawieniu płotków na polach przy drodze.
Można takie http://www.dobromierz.pl/...2011/10/030.htm a można też takie http://rozmaitosci.com/wp...onika-1-003.jpg

Uh Lala - 2014-10-03, 21:50

Abstrahując od tematu płotków, fajne drugie zdjęcie. :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group