|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Knajpa u "Samiego" - co lepsze???
lopes1987 - 2013-09-21, 15:36 Temat postu: co lepsze??? Witam koledzy co będzie praktyczniejsze. bardziej dynamiczne,lepsze w teren i na co dzień???? Czy silnik1.3 i reduktor 1.3 z kołami 215/80R15 czy ilnik 1.3 i reduktor 1.0 z kołami 235/75R15??? Proszę o opinie jak ktoś ma jakies doświadczenia z takimi zestawami. pozdro
SamNaSamZSam - 2013-09-21, 15:43
no ja tam styczności nie mam, ale tak na logikę to w teren lepszy większy kapeć i wolniejszy reduktor czyli 235/75 i litrówkowy reduktor. Na trasę lepszy zestaw 215/80 i reduktor 1.3 bo mniejszy opór toczenia (węższy kapeć) i przełożenia o ok 13% szybsze niż na litrówkowym reduktorze. Takie moje zdanie.
Oczywiście pojęcie dynamika dla Samuraia w takich konfiguracjach ma zupełnie inny wymiar niż dla osobówki ;)
lopes1987 - 2013-09-21, 16:30
Dziennie do pracy robie ok 40km. 20km po czarnym i 20km teren. do tego wypady na polowania bardzo częste.
SamNaSamZSam - 2013-09-21, 18:39
ja bym brał 215/80 i reduktor 1.3. Jak nie offradujesz w prawdziwym błocie, a po czarnym jednak trochę też jeździsz to moim zdaniem będzie to dobry zestaw.
Starscream - 2013-09-21, 20:52
ja podobnie jak ty do roboty i troche po terenie. Mam 195 AT i jakoś sie kula
lopes1987 - 2013-09-21, 20:59
Mam ochote na większe kółka bo te troche śmieszne bo auto troche podniesione. Ale chciałbym większy prześwit.
slavok - 2013-09-21, 22:14
lopes1987 napisał/a: | Dziennie do pracy robie ok 40km. 20km po czarnym i 20km teren. do tego wypady na polowania bardzo częste. |
W takim przypadku daj sobie siana z oponami o szerokości 235... samochód z 1.3 pod maską przestaje jechać i reduktor od 1.0 mu tu nie bardzo pomoże, to jest fajne jak się kula w terenie, ew. jak się ma 1.6 pod maską.
kostuch - 2013-09-21, 23:30
slavok napisał/a: | lopes1987 napisał/a: | Dziennie do pracy robie ok 40km. 20km po czarnym i 20km teren. do tego wypady na polowania bardzo częste. |
W takim przypadku daj sobie siana z oponami o szerokości 235... samochód z 1.3 pod maską przestaje jechać i reduktor od 1.0 mu tu nie bardzo pomoże, to jest fajne jak się kula w terenie, ew. jak się ma 1.6 pod maską. |
Zależy jaki ma się warunki droowe i próg odporności .
Mam w lj80 235/75R15 i jeżdżę nią do pracy 20km w jedną stronę.
W korkach i tak mam takie samo tempo jak jakieś cayenne albo inne Q7
SamNaSamZSam - 2013-09-22, 10:54
kostuch napisał/a: |
W korkach i tak mam takie samo tempo jak jakieś cayenne albo inne Q7 |
Stoisz w korkach LJ-tką? :D Aaaa no tak w miastach nie ma żwirowych poboczy tudzież przydrożnych ugorów...
|
|