Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Dziwny "dźwięk" podczas jazdy po nierównościach.i

dymek84 - 2013-09-23, 10:32
Temat postu: Dziwny "dźwięk" podczas jazdy po nierównościach.i
Witam Wszystkich.

Podczas jazdy po nierównościach z pod samochodu dobiegał dziwny dźwięk tarcia (coś jakby koło obcierało o bude przy dobiciu).
Po przejechaniu ok 30km straciłem tylny napęd. Wał był rozłączony.Po odkręceniu obu części z mostu i reduktora zobaczyłem,że na koncu wieloklin jest zmielony.

Wygląło to tak jakby na nierównościach wał pracował w pozycji max wyciągniętej.Na samym końcu wieloklinu.

Stąd moje pytanie:
Czy spotkaliście się z przesunięciem tylnego mostu na resorach ???
W jakiej pozycji powinien wchodzicć wał na flanszę tylnego mostu???
Może ma ktoś foto ustawienia pochwy tylnego mostu wzgledem ramy samochodu lub reduktora.


Dodam że w podczas ostatnich 50km zmieliły się dwa krzyżaki i pękła mi flansza na wałe od strony mostu



Pozdrawiam

Michał

Didymos - 2013-09-23, 10:46

Jak masz spoa albo duży lift, to jest bardzo prawdopodobne, że wał był zbyt mocno rozciągnięty, a krzyżaki pracowały pod kątem granicznym.
Może łatwiej będzie jak dasz foty swojej fury, to ocenimy kolektywnie, czy "na oko" coś nie jest skopane.

SamNaSamZSam - 2013-09-23, 11:00
Temat postu: Re: Dziwny "dźwięk" podczas jazdy po nierównościac
dymek84 napisał/a:
Po przejechaniu ok 30km straciłem tylny napęd.
(...)
Dodam że w podczas ostatnich 50km zmieliły się dwa krzyżaki i pękła mi flansza na wałe od strony mostu


Łaaaał niezłe destrucion derby! Mnie interesuje chronolgia - najpierw uwaliłeś wieloklin i co, jechałeś dalej? Co zrobiłeś że jechałeś dalej? Jak jechałeś dalej to zmieliłeś dwa krzyżaki i załatwiłeś flasze już na tym wale ze zmielonym wieloklinem na końcu? Chyba w niezłym ferworze musiałeś być, żeby takich zniszczeń dokonać bez obmacania co się dzieje pod samochodem.

Zapodaj fotki koniecznie bo to ciekawy poznawczo dla mnie przypadek.

dymek84 - 2013-09-23, 11:49

SPOA- nie mam.
Lift - Wieszaki +2" ,resory juz raczej klapniete , z tyłu mocno siedzi , przy mocnym przyspieszaniu zdrowo się kladzie do tyłu.
Najperw krzyżak potem drugi i następnie flansza wału od strony mostu. A na ostatniej wypawie obrucony wieloklin na samym końcu wału.
Wszystko tak co co drugi wypad w teren.
Fotki wkleję jutro

Tanto - 2013-09-23, 16:28

...a nie miałeś wcześniej Patrola? ;-) :-D

Ewidentnie w aucie coś spaprane, albo kierownik zbyt przekonany o nieśmiertelności auta. Jeśli to pierwsze, to na twoim miejscu szukałbym kumatego mechanika.

dymek84 - 2013-09-24, 22:15

Patrola nie ,tylko ZJ-ta :)
Wał się wysynął i obrucil wieloklin jak samochód jeszcze nie dotarł w odpowiedni dla niego teren.
Dlatego szukam przyczyny dlaczego się wysunął


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group