Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Czy to może być wtryskiwacz benzyny?

miczo1 - 2013-09-27, 13:10
Temat postu: Czy to może być wtryskiwacz benzyny?
Witam, jakis czas temu opisywałem na forum problem z moim autem. Otóż auto po odpaleniu na zimnym silniku pracuje idealnie, natomiast jak silnik złapie temperature roboczą to robi się problem. Po zgaszeniu auta i odpaleniu obroty spadają prawie do zera i raz auto gaśnie a raz popracuje kilkanaście sekund i jest już ok. Sprawdzałem błędy -brak, sprawdzaiłem wszystkie węże podciśnienia, wymienłem czasowo z innego samuraja kable WN, komputer, sonde lambda i nadal jest to samo.
Objaw jest przy tym taki że zawsze jak odpalam na ciepło to zakopci na czarno i zaśmierdzi paliwem. Jeden z mechaników powiedział mi że winny jest wtryskiwacz paliwa, który przy gaszeniu auta przepuszcza troche paliwa i potem zalewa się silnik przy odpalaniu. Poza tym ma bardzo wysokie spalanie. Ktoś coś doradzi?

Didymos - 2013-09-27, 15:42

Zdejmij rurę łączącą z filtrem powietrza i zobacz jaką strugę daje wtryskiwacz w trakcie pracy, czy po zgaszeniu nie przecieka i czy po jakimś czasie od zgaszenia paliwo nie gromadzi się w kolektorze.
Jak masz pod ręką drugiego samuraia na podmianki, to podmień też wtryskiwacz, wyeliminujesz kolejny element układanki.

yenko - 2013-09-27, 22:44

A nie masz czasem pękniętej głowicy albo bloku ?? Nie wiem czy tak by się zachowywał ale miałem kiedyś blok pęknięty i silnik od tego wariował.
miczo1 - 2013-10-01, 11:38

Wiesz co raczej nie, tzn. ten smród paliwa po odpaleniu przekonuje mnie bardziej za tym że to coś w układzie wtryskowym
misiek-888 - 2013-10-02, 07:31

Stawiam na uszkodzony czujnik temp. silnika . Błędu nie będziesz miał ponieważ ECU rozpoznaje przy przerwie w obwodzie temp np. -40.
miczo1 - 2013-10-02, 07:52

Dzięki o tym nie pomyślałem, w taki razie dzisiaj kupie, nie jest na pewno drogi więc jak to nie pomoże to będzie na zapas :)

[ Dodano: 2013-10-02, 08:22 ]
W sumie to by chyba pasowało bo raz że jak odpalam auto po zimnej nocy to mam najpierw obroty około 1100 a dopiero po 1,5 - 2 minutach wchodzi na 2 tys.., a dwa to by wyjasniało wysokie spalanie związane z bogatą mieszanką...

misiek-888 - 2013-10-02, 08:34

Czujniki temp. masz dwa jeden do wskaźnika, drugi do ECU ( dwu pinowy)
Didymos - 2013-10-02, 09:21

Z czujnikiem to może być dobry trop.
Sprawdź omomierzem, czy jest przejście i czy rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury.
Czujnik oczywiście ten, o którym pisze @misiek - 2-pinowy.

miczo1 - 2013-10-03, 09:17

Wymiana czujnika nie pomogła ale wyczaiłem że dwie świece są suche a dwie są zalane to może coś z iskra?

[ Dodano: 2013-10-03, 09:19 ]
Aha okazało się że kopułki jednak nie ruszali tylko sonde lambda, to może by kopułke sprawdzić?

jurczi - 2013-10-03, 10:21

Mam podobny problem. U mnie przez to żre dużo paliwa. Gdzie można kupić czujnik temperatury silnika? To jest inny niż temperatury cieczy chłodzącej?
miczo1 - 2013-10-03, 10:48

Hej, mi kolega w intercarsie zamówił, koszt 48 PLN

[ Dodano: 2013-10-03, 10:49 ]
Cieczy chłodzącej, zielony, dwupinowy..

jurczi - 2013-10-03, 10:53

Dzięki. A ten drugi (do wskaźnika) jest mniej istotny jak rozumiem?
miczo1 - 2013-10-03, 11:05

On Ci tylko na zegarach wskazuje temperature silnika.
Mnie już zaczyna powoli wk... ten samurai, teraz mi spalił 18 litrów PB :)

jurczi - 2013-10-03, 11:07

Mi na tych oponach, które mam spala na chwilę obecną jakieś 15. Sprzęgiełka z przodu rozłączone.
Maverick - 2013-10-03, 11:08

Jurczi to strasznie dużo Ci kotłuje benzyny.
jurczi - 2013-10-05, 19:12

Wymieniłem czujnik, ale na razie za mało przejechałem żeby wiedzieć o ile mniej pali. W każdym bądź razie przed wymianą świece były mocno czarne a po wymianie są wypalone na biało. Wygląda na to, że pomogło.
miczo1 - 2013-10-14, 14:12

Niestety kolejne wymiany nic nie dały, zasugerowano mi jeszcze wymiane czujnika halla, komputera i wtryskiwacza, mam nadzieje że pomoże bo jak nie to wstawiam go na złom
yenko - 2013-10-14, 15:00

Co cały samochód na złom? Jak nie chcesz to ja z chęcią przyjmę :-D
kostuch - 2013-10-14, 16:00

miczo1 napisał/a:
Niestety kolejne wymiany nic nie dały, zasugerowano mi jeszcze wymiane czujnika halla, komputera i wtryskiwacza, mam nadzieje że pomoże bo jak nie to wstawiam go na złom

Hmmm... Do ASO jeździłeś z tym samuraiem? Bo metoda diagnostyki "wymieniać aż się poprawi" to takie ASO'wskie :roll:
Weź do ręki woltomierz i sprawdź sygnał z sondy lambda.

jurczi - 2013-10-14, 16:03

A u mnie po wymianie czujnika śmiga aż miło. Jeśli w ogóle można powiedzieć o samurajowskim silniku, że jest elastyczny to mój właśnie się taki zrobił.

miczo1, może faktycznie coś z tym monowtryskiem nie tak. Komputer spróbuj zrestartować poprzez odpięcie akumulatora na parę h (przynajmniej tak gdzieś czytałem, niektórzy nawet na dobę odłączali), a z czujnikiem halla bym się wstrzymał chociaż z tego wszystkiego co chcesz wymienić on jest chyba najtańszą rzeczą.

sokratesb - 2013-10-14, 17:27

Jak jechaliśmy na wakacje w 2 samochody, w tym jedne to był Nissan Pathfinder, to na postoju rozładował się aku. Komp się zresetował i wszystkie dolegliwości, których od roku serwis naprawić nie mógł, minęły. No tylko, że taki Nissan, to naszpikowany elektroniką, a taki Sami...
jurczi - 2013-10-16, 21:03

A cewka? Coś kojarzę, że w moim samcu poprzedni właściciel wymieniał bo miał podobny problem.
osgood - 2013-10-16, 22:40

miczo1 napisał/a:
Niestety kolejne wymiany nic nie dały, zasugerowano mi jeszcze wymiane czujnika halla, komputera i wtryskiwacza, mam nadzieje że pomoże bo jak nie to wstawiam go na złom


A tak z ciekawosci, czy w samim z wtryskiem jest powrot paliwa? W moim 1.3 z gaznikiem tez bardzo duzo palil gdy zatkał sie powrot i obroty wariowaly :)

yenko - 2013-10-16, 22:46

Jest
osgood - 2013-10-16, 23:04

yenko napisał/a:
Jest


Czyli tez moze byc przytkany/zatkany :)

miczo1 - 2013-10-18, 21:13

No k.... chyba światełko w tunelu :) komputer, czujnik halla i wtryskiwacz nie pomógł, ale okazało sie że w czujniku ciśnienia od kolektora ssącego urwała sie taka mała miedziana blaszka i niedomyka się jakis zaworek, jak to gówno odpieli i dali wężyk prosto do filtra to jak ręką odjął z tym że mu się obroty podniosły, tak że mam nadzieje że wymiana na inny załatwi sprawe.. i znacząco pomógł kolega Mazur przysyłając ciężarówkę części na podmiane z możliwością zwrotu :) musze do złomiarza przedzwonić że jednak go nie wstawiam :-D
kostuch - 2013-10-18, 22:21

miczo1 napisał/a:
okazało sie że w czujniku ciśnienia od kolektora ssącego urwała sie taka mała miedziana blaszka i niedomyka się jakis zaworek, jak to gówno odpieli i dali wężyk prosto do filtra to jak ręką odjął z tym że mu się obroty podniosły

:shock:
Pokaż foto.
MAP sensor nie ma żadnych blaszek...

Didymos - 2013-10-19, 10:11

Może o zawór wolnych obrotów chodzi (ISC)?
Tam część ruchoma jest na cienkich sprężystych blaszkach i jak się go odepnie, to wolne obroty rosną.

kostuch - 2013-10-19, 13:44

Didymos napisał/a:
Może o zawór wolnych obrotów chodzi (ISC)?
Tam część ruchoma jest na cienkich sprężystych blaszkach i jak się go odepnie, to wolne obroty rosną.

ISC to elektrozaworek (o wtrysku dyskutujemy).
Jakąś mątwą mi tu śmierdzi... :roll:

Didymos - 2013-10-19, 18:29

No tak, elektrozaworek, ale już parę razy spotkałem się z tym, że ktoś na to mówił czujnik albo, co lepsze, silniczek krokowy :mrgreen:
miczo1 - 2013-10-19, 19:36

Didymos napisał/a:
Może o zawór wolnych obrotów chodzi (ISC)?
Tam część ruchoma jest na cienkich sprężystych blaszkach i jak się go odepnie, to wolne obroty rosną.


Dokładnie to miałem na myśli :) jak ogarne wreszcie ten silnik to się chyba ochlam :)

kostuch - 2013-10-19, 22:10

miczo1 napisał/a:
Didymos napisał/a:
Może o zawór wolnych obrotów chodzi (ISC)?
Tam część ruchoma jest na cienkich sprężystych blaszkach i jak się go odepnie, to wolne obroty rosną.


Dokładnie to miałem na myśli :) jak ogarne wreszcie ten silnik to się chyba ochlam :)


Szczerze mówiąc nigdy nie zaglądałem do środka elektrozaworka (bo jest nierozbieralny).
I chyba nadal piszemy o dwóch różnych rzeczach...

Jakby nie było, omijanie regulacji wolnych obrotów to średni pomysł.

Didymos - 2013-10-19, 22:43

Teoretycznie jest nierozbieralny, jak np. elektromagnes rozrusznika, praktyka jednak podpowiada, że da się go nie tylko rozebrać, ale nawet złożyć z powrotem :mrgreen:
Co oczywiście nie zmienia faktu, że pominięcie zaworu wolnych obrotów jest złym pomysłem i najpewniej przyczyni się do wzrostu spalania, trzeba go wymienić na sprawny.
Btw. sam chętnie taki przygarnę w ludzkiej cenie ;-)

miczo1 - 2013-11-12, 09:50

Powracam z moim problemem, podmieniłem już wszystkie możliwe części czyli:
komputer
czujnik halla
wtryskiwacz
zawór wolnych obrotów
świece
kable
kopułke
czujnik temperatury silnika

i nadal jest kupa..

Zostały mi do wymiany kable podciśnieniowe, sonde lambda raczej wykluczam?

Powiedzcie gdzie moge takie kable zamówić i jakie mają mieć średnice etc..?

Może macie jeszcze jakieś pomysły?

droidboo - 2014-01-30, 00:43

Co do wezykow podcisnieniowych, to możesz ręcznie sprawdzić czy są szczelne. Jeden obwód to uchylenie przepustnicy przy rozruchu a drugi to sterowanie egr-em. Nadal masz problemy z zamkiem mocy? Spróbuj odpiacz wytrysku powrót paliwa i sprawdź różności tego powodu, jest to ważne w kwestii spalania, aby ciśnienie w tym przewozie nie zaburzalo pracy regulatora ciśnienia paliwa. Ja osobiście wymienil bym pompę paliwa. Kiedyś miałem podobne problemy i po wielu testach, rozmowach, dywagacjach doszedłem do tematu pompy paliwa ale założyłem wtedy gaz i olalem temat. Możesz wpiac wtyczkę na silniku od czujnika temp wody, wypali Ci błąd komp, ale u mnie ten zabieg powodował, że auto zaczynało jeździć normalnie. Tak czy siak obstawiam pompę, jednocześnie przy jej wymianie wymienionym też przewody paliwowe, aby cały układ zasilania benzyną był ganz neue :)
miczo1 - 2014-01-30, 09:02

Wiesz co nie udało mi się ustalić co jest przyczyną, tzn. nie ruszałem jeszcze węży podciśnieniowych, ale próbowałem odpiąć czujnik temperatury i wtedy było ok ale znowu obroty miał bardzo wysokie. A pompe założył poprzedni właściciel uniwersalną więc może to faktycznie dobry trop, czyli co trzeba by sprawdzić ciśnienie paliwa?

[ Dodano: 2014-01-30, 09:03 ]
Kurde źle Ci powiedziałem, auto odpalało i się nie zalewało jak odpiąłem któryś z wężyków od filtra powietrza...tylko wtedy obroty miał zajebiste na biegu jałowym..

droidboo - 2014-01-30, 10:19

Jeżeli odpiales ten gruby wężyk, co idzie od filtra potwierdza do solenoida (zaworek sterowany cewką), to będziesz miał wysokie obroty, bo to regulator biegu jalowego jest. Ten zaworek nawet kilkanascie razy na sekundę otwiera i zamyka się sterując prędkością silnika. Jak masz niegroźny powrót, albo za mała średnice węża na powrocie, to ciśnienie paliwa we wtrysku jest za wysokie i świruje wtrysk. W samurajach ludzie motają różne rzeczy, często bez podstawowej wiedzy o skutkach swoich poczynań i jak kupisz takie auto, to trzeba poprawiać po paprochach. Pompę można wstawić od czegoś innego, ale powinna być od mono wtrysku, bo multi często mają wyższe ciśnienie. Jeżeli masz manometr i jak się z nim wpiąć w zasilanie wtrysku, to próbuj. Ja też się z tym męczyłem kiedyś, sprawdzałem różne rzeczy (ciśnienia akurat nie), czujniki, sondy lambda, filtry i nic to nie dawało, ostatni bastion to właśnie pompa. Wtedy ustaliłem, że u dwóch czy trzech osób wymiana pompy, filtra paliwa, przewodów paliwowych rozwiązała problem. Pompa nie jest jakoś strasznie droga, a psują się. Możesz wymienić na nnową, a ta będziesz miał na zapas. Polecam oryginalna raczej. W innych samochodach czasami psuja sie wtryskiwacze, ale w samuraiach nie pamietam, zebym sie z tym spotkal. Ja wypialem czujnik temp i tak jezdzilem ale po jakims czasie i to juz nie pomagalo. Aha u mnie poprzedni wlasciciel odwrotnie podlaczyl weze do solenoidu od wolnych obrotow i mialem za wysokie obroty.
gajowy - 2014-01-30, 19:57

Czy ten czujnik będzie pasował do Santany na wtrysku z 92r? http://allegro.pl/czujnik...3930316087.html
Z tego co piszą wygląda na to, że tak ale nie chcę kupić czegoś co mi się nie przyda.

Junior - 2014-01-30, 21:18

odnośnie wymiany pompy dodam że trochę głupły obroty i po dodaniu gazu auto dusiło choc pompa działała. Wymieniłem na nową uspokoiły się i obroty i znikneło duszenie się. ;)
droidboo - 2014-01-31, 00:35

Co do czujnika, to na poczatek proponuje sprawdzic, czy gwint ten sam. Jezeli tak, to elektrycznie trzeba by sprawdzic czy opornosci sie zgadzaja, ale raczej bedzie ok

A z pompami tak wlasnie bywa, czasami niby pracuja, ale kulawo i ciezko ja zdiagnozowac niestety

miczo1 - 2014-01-31, 00:53

Junior napisał/a:
odnośnie wymiany pompy dodam że trochę głupły obroty i po dodaniu gazu auto dusiło choc pompa działała. Wymieniłem na nową uspokoiły się i obroty i znikneło duszenie się. ;)

Wiesz co że mam podobnie więc to chyba dobry trop, jutro z rana zamówie nową pompe

Junior - 2014-01-31, 09:34

zrób jeszcze jeden myk jak odpalisz auto to zaciśnij na chwilke wężyk z powrotu paliwa zaraz za gaźnikiem tak żeby zablokować przepływ i wtedy pompa powinna wytworzyć trochę większe ciśnienie i zobacz co się wtedy stanie ;)

[ Dodano: 2014-01-31, 09:36 ]
a najlepiej to zaopatrzyć sie w takie coś i wtedy wiadomo ile daje pompa http://allegro.pl/manomet...3928002054.html

kostuch - 2014-01-31, 11:25

Junior napisał/a:

a najlepiej to zaopatrzyć sie w takie coś i wtedy wiadomo ile daje pompa http://allegro.pl/manomet...3928002054.html


Junior,
Ale ten manometr to by się ze trzy razy musiał w kółko obrócić, żeby pokazać ciśnienie paliwa przy wtrysku :mrgreen:

miczo1 - 2014-01-31, 11:35

Spoko to już mi mechanik zrobi bo ja mam dwie lewe ręce do takich rzeczy :)
droidboo - 2014-01-31, 16:31

Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy. Sprawdź odpowietrzenie baku czy jest drożne, bo jeżeli tworzy się podciśnienie, to też może mieć to wpływ na pracę silnika.
miczo1 - 2014-02-02, 19:33

Wymieniłem pompe, okazało się że dawała 8 bar :) teraz dałem 3 bary i wyjeździłem w weekend 2 zbiorniki wachy, spalanie spadło o jakieś 30% i silnik chodzi jak żyleta, aż mnie zatkało :) ale kurde ten spadek obrotów nadal mam. Sprawdze jeszcze sonde lambda bo się okazało że zapomnieli podmienić, a jak to nie pomoże to podciśnienia.Ale dzięki za to info z pompką bo auto naprawde nabrało wigoru i już nie pali 16l /100 ;)
Junior - 2014-02-04, 13:17

Ty pokonałeś problem a teraz ja mam problem z większym spalaniem zrobiłem 100km na 17l :shock:
droidboo - 2014-02-09, 22:08

Cieszę się, że udało się ogarnąć temat z pompą paliwa. Napisz, jakie masz spalanie teraz i jak jeździ auto.
miczo1 - 2014-02-12, 09:01

Wiesz co miałem spalanie na poziomie 15-17 litrów przy jeździe 50 km po mieśie króciótkie odcinki, 10 w terenie, 40km jaieś tam dłuższe dojazdy, spięte piasty cały czas. Teraz mam jakieś 10-12 ale auto sporo lepiej się zbiera, już od niższych obrotów się zbiera i ładnie wkręca. Ogólnie jestem zadowolony, mam jeszcze cały czas te problemy że czsami przygasa ale nie wymieniałem tych podciśnień jeszcze.
droidboo - 2014-02-12, 16:59

U znajomego było tak, że po odpaleniu chodził chwile na podwyższonych obrotach, później spadały aż prawie zgasł i wracały do normalnych, i już później to nie występowało. Sprawdź przede wszystkim, czy regulator biegu jałowego działa i czy dobrze jest podłączony (z manualem można dojść do tego, przynajmniej ja kiedyś doszedłem). Można się pokusić o sprawdzenie, czy TPS jest dobrze ustawiony, chociaż jeżeli nikt go nie ruszał, to pewnie jest, ale przy dziwnych problemach trzeba szukać wszędzie.

Spalanie teraz masz rewelka jak na samca:) Ja niestety nie doszedłem do etapu wymiany pompy paliwa, tylko założyłem gaz, a teraz wsadziłem diesla:)

miczo1 - 2014-02-13, 12:30

Widzisz, tak jak piszesz już robiłem i problemy z gaśnięciem nie występują jeżeli omijam regulator obrotów, ale za to wtedy wolne obroty mam powiedzmy na poziomie 2000/min.
W starym regulatorze miałem taką blaszke pęknięta więc kupiłem drugi i wymieniłem ale problemy nadal występują. I w sumie albo ten drugi też jest do dupy albo faktycznie coś z podpięciem, ale jest wszystko tak jak w manualu, tzn. mechanik tak twierdzi bo ja średnio takie tematy ogarniam.

kostuch - 2014-02-13, 16:25

Miczo,
Ten regulator działa na zasadzie zaworu sterowanego sygnałem pwm.
Istotne jest tzw. "duty cycle" które w położeniu środkowym powinno wynosić 50% (żeby był zakres regulacji w obie strony).
Jeżeli coś jest nie tak (lewe powietrze, zatkany wężyk, uszkodzony zaworek) to komputer starając się osiągnąć optimum, dobija w końcu do granicy regulacji.
Spróbuj zmierzyć "duty cycle" - jeżeli dobrze pamiętam, to w manualu była procedura :-)

Junior - 2014-03-06, 02:11

U mnie spalanie nadal wysokie i widać że go przelewa kopci na czarno jak diesel... Kolego gajowy kupiłeś ten czujnik jeśli tak to czy coś się zmieniło??? Odpinaliśmy dziś map sensor (koło aku na ścianie grodziowej przykręcony taki prostokątny z wtyczką i podciśnieniem które idzie do zielonego chyba czujnika który jest wkręcony od góry kolektora) I po jego odpięciu od razu przestawał tak dymić. Czy moze to być wina walniętego map sensora?? Kurde już nie wiem co sprawdzić :-( Kopułka, palec, przewody, świece - nowe, EGR odłączony. Chyba w najbliższym czasie cały kolektor pójdzie na stół do czyszczenia...
droidboo - 2014-03-07, 10:48

Jeżeli odpinasz jakiś czujnik i zaaczyna świecić się check engine, to komp wtedy korzysta z jakiejś awaryjnej mapy paliwa. W tej kwestii najlepiej się wypowie kostuch. Ja bym w pierwszej kolejności sondę lamba sprawdził, jak nie jest droga, to profilaktycznie wymienił. W porównaniu do reszty czujników silnikowych często się psują, lub mają odchyłki w swojej pracy, co często skutkuje właśnie zwiększonym zużyciem paliwa. Sprawdzenie MAP sensora nie jest takie proste niestety... Obadaj sondę
kostuch - 2014-03-07, 11:51

droidboo napisał/a:
Jeżeli odpinasz jakiś czujnik i zaaczyna świecić się check engine, to komp wtedy korzysta z jakiejś awaryjnej mapy paliwa. W tej kwestii najlepiej się wypowie kostuch. Ja bym w pierwszej kolejności sondę lamba sprawdził, jak nie jest droga, to profilaktycznie wymienił. W porównaniu do reszty czujników silnikowych często się psują, lub mają odchyłki w swojej pracy, co często skutkuje właśnie zwiększonym zużyciem paliwa. Sprawdzenie MAP sensora nie jest takie proste niestety... Obadaj sondę


Nawet awaryjna mapa jest na tyle sprawna, że auto pali jak smok ale nie dymi.
A MAP sensor bardzo łatwo sprawdzić - w manualu są podane wartości napięcia wyjściowego w funkcji (pod)ciśnienia. Podpina się pompkę z manometrem i patrzy na woltomierz. Prawdziwi fachowcy robią podciśnienie ssąc ustami :mrgreen:
Sprawna lambda oczywiście też jest mile widziana przez ecu :-)

Junior - 2014-03-07, 12:30

sytuacja się wyjaśniła miałem źle podpięte podciśnienia... Po prawidłowym podłączeniu auto najpierw zaczęło falować obrotami 2000-1000-2000-1000 ale po pokonaniu ok 15km wszystko wróciło do normy tzn. obroty trzyma równiutko, nie przelewa go, nie dymi i może nawet spalanie spadło no i w końcu poczułem te 70 kuców :mrgreen: sonda tez jest nowa ;-) Ale jednak wydaje mi się że ktoś majstrował przy czujniku w kolektorze ssącym bo mam inny niż kolega Kurian dzięki któremu wszystko wróciło do normy :-P

Mój czujnik w czerwonym kółeczku i wtyczka do niego (chyba że ktoś tylko zalutował i przerobił wtyczke) a w zielonym u kolegi Kuriana

http://img46.imageshack.us/img46/1273/uxca.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/7739/3jye.jpg
http://img822.imageshack.us/img822/4667/o2cw.jpg

SamNaSamZSam - 2014-03-07, 13:08

Przyznaj się - korzystałeś z manuala? :D jeśli tak to 10% sukcesu to wkład Kostucha :D
Junior - 2014-03-07, 13:32

0 manuala :mrgreen: manualna to była podmiana wezyków :lol:
kostuch - 2014-03-07, 13:43

Junior napisał/a:

Mój czujnik w czerwonym kółeczku i wtyczka do niego (chyba że ktoś tylko zalutował i przerobił wtyczke) a w zielonym u kolegi Kuriana

http://img46.imageshack.us/img46/1273/uxca.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/7739/3jye.jpg
http://img822.imageshack.us/img822/4667/o2cw.jpg


Nie chce mi się z tobą gadać... (jak powiedział Franz przez telefon) :-P
Jakbyś spojrzał jednak do manuala, to byś wiedział że ten czujnik odpowiada tylko za położenie wskazówki temperatury na zegarach a komputer nic o nim nie wie.

droidboo - 2014-03-07, 15:53

kostuch napisał/a:
droidboo napisał/a:
Jeżeli odpinasz jakiś czujnik i zaaczyna świecić się check engine, to komp wtedy korzysta z jakiejś awaryjnej mapy paliwa. W tej kwestii najlepiej się wypowie kostuch. Ja bym w pierwszej kolejności sondę lamba sprawdził, jak nie jest droga, to profilaktycznie wymienił. W porównaniu do reszty czujników silnikowych często się psują, lub mają odchyłki w swojej pracy, co często skutkuje właśnie zwiększonym zużyciem paliwa. Sprawdzenie MAP sensora nie jest takie proste niestety... Obadaj sondę


Nawet awaryjna mapa jest na tyle sprawna, że auto pali jak smok ale nie dymi.
A MAP sensor bardzo łatwo sprawdzić - w manualu są podane wartości napięcia wyjściowego w funkcji (pod)ciśnienia. Podpina się pompkę z manometrem i patrzy na woltomierz. Prawdziwi fachowcy robią podciśnienie ssąc ustami :mrgreen:
Sprawna lambda oczywiście też jest mile widziana przez ecu :-)


No słuchaj, musisz mieć woltomierz... sprawny, jakiś vakuometr... też sprawny... no i chociaż jedno płuco też sprawne... no i pamiętać o emerytach, więc trochu trudu w tym jest :-P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group