Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Elektryka i Oświetlenie - Dmuchawa - cieple na szybe, zimne do srodka

pacmano - 2013-10-01, 09:07
Temat postu: Dmuchawa - cieple na szybe, zimne do srodka
Jako ze moj samurai nie przestaje mnie zaskakiwac ... kolejny problem z dmuchawa to to, ze na szybe daje cieple powietrze, ale jak przelacze na przod no to leci zimne. Spotkal sie ktos z czyms takim?
SamNaSamZSam - 2013-10-01, 09:09

Ahh Ty mały prowokatorze :D obadaja naklejki przy cięgnach ciepła/zimna i kierunku nawiewu...


ps. tak ma być ;)

[ Dodano: 2013-10-01, 09:11 ]
edit: http://samurai.org.pl/vie...iep%B3ym++twarz

pacmano - 2013-10-01, 09:18

O widzisz, to tego watku sie nie doszukalem ;) No to dobra, to powiedzmy ze to mi nie przeszkadza, natomiast pomimo ze mam na szybe to i tak mi leci troche zimnego srodkiem. W tym wypadku trzeba by patrzyc za ta jakas klapka co steruje tym czy dobrze domyka?

[ Dodano: 2013-10-01, 09:20 ]
Cieplo bylo to nie zwracalem na to uwagi :P

SamNaSamZSam - 2013-10-01, 09:22

Tak, te klapki musisz obadać, cięgna nasmalcować, nagrzewnicę przy okazji przeczyścić... czyli demontaż deseczki i obróbka skrawaniem :)
pacmano - 2013-10-01, 09:45

Nagrzewnice juz przecisilem. Co do reszty to trzeba faktycznie demontowac? Nie podoba mi sie ten pomysl :P
SamNaSamZSam - 2013-10-01, 10:23

Pewnie nie trzeba. Zimą czapki też nie trzeba nosić przecie ;)
yenko - 2013-10-01, 10:27

Ja w starym samochodzie nie miałem w ogóle ogrzewania przez 3 lata tzn 3 zimy :-D
Maror - 2013-10-01, 12:27

U mnie mimo że mam ustawione na szybę to przez to że mam zamontowany wlot powietrza na podszybiu to przy jeździe tak czy siak troszkę leci tego zimnego. Mi tam to nie przeszkadza :mrgreen:
Hałas - 2013-10-01, 12:58

Możesz spróbować wyregulować cięgna (u mnie ma całość dość duże luzy i nie bardzo idzie, za każdym razem ręcznie dopycham jedno cięgno i jest OK) ewentualnie możesz rozłożyć nagrzewnicę i uszczelnić klapki. Ja podkleiłem cieniutkim styropianem, znalazłem go w pudełku od płyty głównej do komputera :mrgreen:
Działało... 2 miesiące później się wszystko poodklejało

mirek372 - 2013-10-03, 20:53

Warto zajrzeć od spodu i obejrzeć pracę przysłon (czy rowki krzywek nie są zabrudzone) i cięgien ( czasem się zerwie i jakimś patentem trzeba mocować ) . U mnie np. na lato specjalnie muszę blokować zawór nagrzewnicy (nie domyka) . A przy okazji to z reguły grzeje na nogi i na szybę , środkowe żaluzje zawsze podają zimne powietrze (tak jest u mnie).
airgaston - 2013-10-09, 01:09

Bo tak to jest skonstruowane. U mnie w santanie przynajmniej tak jest. tylko szyba i nogi. z konsoli tylko chlodek. W C15 tez tak było. W hiszpanii to tylko gadżet a to przecież auto z tamtąd. W instrukcji też tak jest narysowane.
SamNaSamZSam - 2013-10-09, 05:34

chyba nie tyle gadżet co kiedyś czytałem na tym forum opinię, że to może być związane z bezpieczeństwem. Dmuchanie ciepłym na twarz przy sporym zmęczeniu kierownika zwiększa szanse na zaśnięcie lub dekoncentrację za kierownicą.
osgood - 2013-10-09, 07:38

SamNaSamZSam napisał/a:
chyba nie tyle gadżet co kiedyś czytałem na tym forum opinię, że to może być związane z bezpieczeństwem. Dmuchanie ciepłym na twarz przy sporym zmęczeniu kierownika zwiększa szanse na zaśnięcie lub dekoncentrację za kierownicą.


Doklarnie tak :mrgreen:
Aż strach pomyśleć co by było jakby kierownik zasnął na trawersach, albo przejeżdzając przez bardzo głęboką wode :lol:

sokratesb - 2013-10-09, 15:28

airgaston napisał/a:
Bo tak to jest skonstruowane. U mnie w santanie przynajmniej tak jest. tylko szyba i nogi. z konsoli tylko chlodek. W C15 tez tak było. W hiszpanii to tylko gadżet a to przecież auto z tamtąd. W instrukcji też tak jest narysowane.


No i jeszcze chyba boczne szyby, nie?

lukawa - 2014-11-13, 13:48

odświeżę temat, dopiero co odświeżyłem, przeczyściłem, uszczelniłem i podregulowałem swój zespół nadmuchowy i oprócz wyłącznika dmuchawy (którego to prowizorycznie nareperowałem, lecz wciąz i tak szukam czegoś w przyzwoitym stanie) mam mały kłopocik z zaworkiem ciepłego powietrza -właściwie otwierającym dopływ do nagrzewnicy - jakby ciągle jest chyba otwarty, bo w ogóle nie leci zimne na nogi.
Moje pytanie do Was: czy ten zaworek jakoś się czyści, lub inaczej reanimuje, czy raczej nie bawić się w spuszczanie i napełnianie płynu do czyszczenia, tylko od razu rozglądnąć się za "nowym"?

SamNaSamZSam - 2014-11-13, 13:54

a cięgno poprawnie chodzi? Ręcznie zamykałeś i otwierałeś ten zaworek pod maską i ciągle to samo?
kostuch - 2014-11-13, 14:24

lukawa napisał/a:
odświeżę temat, dopiero co odświeżyłem, przeczyściłem, uszczelniłem i podregulowałem swój zespół nadmuchowy i oprócz wyłącznika dmuchawy (którego to prowizorycznie nareperowałem, lecz wciąz i tak szukam czegoś w przyzwoitym stanie) mam mały kłopocik z zaworkiem ciepłego powietrza -właściwie otwierającym dopływ do nagrzewnicy - jakby ciągle jest chyba otwarty, bo w ogóle nie leci zimne na nogi.
Moje pytanie do Was: czy ten zaworek jakoś się czyści, lub inaczej reanimuje, czy raczej nie bawić się w spuszczanie i napełnianie płynu do czyszczenia, tylko od razu rozglądnąć się za "nowym"?

Pancerz tej linki jest badziewnie mocowany na wcisk - luzuje się (przy suwaku lub na grodzi) i zawór nie pracuje w pełnym zakresie.
Ewentualnie zawór zarasta kamieniem i nie domyka się.
Też tak mam, ale idzie zima więc może być otwarty :mrgreen:

lukawa - 2014-11-13, 18:54

Cytat:
Też tak mam, ale idzie zima więc może być otwarty :mrgreen:


no taak :-D , tylko teraz albo za gorąco, albo za zimno :evil:
oj,przydałaby się płynna regulacja :cry:

kostuch - 2014-11-14, 10:24

lukawa napisał/a:
Cytat:
Też tak mam, ale idzie zima więc może być otwarty :mrgreen:


no taak :-D , tylko teraz albo za gorąco, albo za zimno :evil:
oj,przydałaby się płynna regulacja :cry:


Genialnie jest to rozwiązane w lj80.
Pokrętło przy nagrzewnicy takie jak na kaloryferze :-)

Didymos - 2014-11-14, 13:57

Miałem kiedyś w uazie zawór kulowy do sterowania grzaniem, robił robotę :mrgreen:
lukawa - 2014-11-14, 15:24

z hydrauliki wiem, że zawór kulowy to zawór typu otwórz-zamknij, słabo nadaje się jako zawór regulacyjny, co innego kaloryferowy ;-) , no, ale jak robił robotę... :-D ...

Ja tymczasem przeczyściłem swój samuraiowski, w środku był czysty, jedynie regulacja wymagała odrdzewienia, rozruszania i nasmarowania, no i to nieszczęsne mocowanie linki... , a ponieważ zaworek jest wysoko, to nawet płynu przy tym :-) prawie nie uroniłem

..no i co najistotniejsze - coraz więcej komfortu w moim samim :->


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group