Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Zbiornik paliwa - wymiana

Maverick - 2013-10-02, 01:05
Temat postu: Zbiornik paliwa - wymiana
Koledzy,

Zrzuciłem swój zbiornik paliwa cieknący bardzo:
Zdjęcie poniżej:
Jest pobór paliwa, odpowietrzenie, powrót oraz 3 kabelki do pływaka.


Zakupiony na podmiankę mam następujący:
Zdjęcie poniżej:
Są cztery wyjścia na przewody, a na kable jest tylko jedna wsuwka.



Jak sobie z tym poradzić?
Jakieś pomysły?

misiek-888 - 2013-10-02, 08:43

Nie potrzebne możesz zaślepić bądź połączyć razem. Czujnik paliwa da się przełozyć.
Didymos - 2013-10-02, 09:14

Bak pewnie pozyskałeś z tego kolorowego wehikułu po prawej, dlatego nie jest zupełnie identyczny :mrgreen:

A tak serio, to może tam być dodatkowa rurka, która odprowadzała pary paliwa do filtra węglowego pod maską, możesz to śmiało zaślepić.
Maver, miałeś u siebie kontrolkę rezerwy? Bo inaczej po co 3 klable :roll:

Maverick - 2013-10-02, 09:42

To cholera chyba się nie przekłada (czujnik w nowym zbiorniku jest trzymany od góry śrubkami), w starym zbiorniku ten czujnik jest jakoś zagnieciony.
Może jest opcja przerobić kable?
Chyba zajrzę do manuala:), ale jak ktoś ma pomysł, to proszę napiszcie.

yenko - 2013-10-02, 10:22

Tak to jest taki sam zbiornik jak ja mam. Czyli zasilanie i powrót, filtr węglowy i 4 wejście odpowietrzenie zbiornika któe jest pod osłoną rury wlewowej
Maverick - 2013-10-02, 11:07

Miałem u siebie kontrolkę rezerwy.
W takim razie wystarczy mi albo kontrolka rezerwy, albo poziom paliwa.
Nie wiem co zadziała, ale wolałbym poziom paliwa znać.

Didymos - 2013-10-02, 12:01

W tym jednopinowym jest tylko poziom paliwa.
Skoro stary bak i tak pójdzie do utylizacji, to możesz wyciąć kawałek z pływakiem i nad nim popracować, a nuż uda się to zmotać.

Maverick - 2013-10-02, 19:13

W manualach nie znalazłem takiego schematu elektrycznego który by pokazywał 3 kable do czujnika poziomu paliwa. Domyślać że mogę, że kable są od: rezerwy, poziomu paliwa, masa.

Czy nowy zbiornik na jeden kabel od poziomy paliwa, jakoś sam się "zmasuje"? Podłącze tam kabel od poziomu paliwa, a masę i rezerwę zaślepić?

Dany44 - 2013-10-02, 20:09

Mav - jak by Ci wpadła do głowy przekładka pływaka i ewentualne spawanie na zbiorniku po benzynie to uważaj bo to śliski temat ..... generalnie spawanie zbiorników po benzynie jest surowo zabronione.... co innego po gazie LPG czy ropce.... wystarczy dobrze przewietrzyć.
misiek-888 - 2013-10-02, 20:10

Zbiornik na jeden kabel musi być zmasowany. Jeśli Twój miał 3 przewody to jeden z nich to masa ( możesz dolutowac do obudowy wskaźnika ) , a przewód od rezerwy nie podpinać.
Maverick - 2013-10-02, 20:23

Dany44
Spawać broń boże, nie zamierzam zbiorników po paliwach.
Brwi mam ładne, nie chcę ich przysmażyć.
Dzisiaj zobaczę, czy dam radę jakoś delikatnie wydłubać pływak ze swojego starego zbiornika. Jak wydłubię to będę kombinować czy może jakoś da się zaadoptować do nowego - wedle podpowiedzi Didymosa.

misiek-888
a lutowanie nie jest też niebezpieczne na zbiorniku tak jak spawanie? :D
Tutaj mogę pływak wyciągnąć i polutować na spokojnie z dala od zbiornika, także powinienem być cały po operacji:)

Dany44 - 2013-10-02, 20:24

misiek-888 napisał/a:

Pospawam każdy zbiornik (metalowy)bez fajerwerków.


Racja - oczywiście, że tak.... tylko, że o ile zbiornik po ON wystarczy opróżnić to zbiornik po benzynie a szczególnie stary zbiornik trzeba dobrze przepłukać BARDZO DOBRZE!! najlepiej jakimś środkiem do mycia silników ..... oraz najlepiej zalać wodą.
Dlatego napisałem aby raczej Maverick bez doświadczenia się za coś takiego nie brał.

Maverick - motaj motaj ..... jak by co to mam ori zbiornik do samca na wydanie niestety też z jednym kabelkiem.

kostuch - 2013-10-02, 22:10

E, a to nie jest bak od gaźnikowca?
We wtryskowym są trzy kable: plus i masa do pompy oraz poziom paliwa.
W gaźnikowym siłą rzeczy dwóch pierwszych nie ma.

Maverick - 2013-10-02, 22:12

jak zdemontowałem swój bak (a mam Santanę gaźnikową) to mym oczom ukazały się 3 kable:)
kostuch - 2013-10-02, 22:18

To odkręć starą klapkę z przewodami i zobacz co tam jest.
Może ktoś miał pod ręką bak od wtryskowca i go wsadził po prostu bez pompy?

Maverick - 2013-10-02, 22:20

tylko po co mi w instalacji 3 kable, które odpiąłem z baku?

[ Dodano: 2013-10-02, 22:21 ]
zbiornik przegnity, także już do kosza.

kostuch - 2013-10-02, 22:24

Maverick napisał/a:
tylko po co mi w instalacji 3 kable, które odpiąłem z baku?

[ Dodano: 2013-10-02, 22:21 ]
zbiornik przegnity, także już do kosza.


Może wiązkę częściowo też masz z wtryskowca :mrgreen:
A jakie kolory kabelków w wiązce?

Jak przegnity to wyrwij tą klapkę i zobacz co tam jest.

Maverick - 2013-10-02, 22:30

Czarny, żółto-czerowny i brązowy.

kostuch - 2013-10-02, 23:06

Żółto-czerwony to poziom,
Czarny masa,
Brązowy to egzotyczny kolor w samuraiu...

Maverick - 2013-10-02, 23:10

kostuch napisał/a:

Brązowy to egzotyczny kolor w samuraiu...



Santana z Holandii, czym mnie jeszcze zaskoczy:) ?

osgood - 2013-10-03, 19:15
Temat postu: Re: Zbiornik paliwa - wymiana
Tak korzystając z tematu napiszę dla potomnych, przy minimalnej ilości przeróbek do samuraia pasuje bak z cinquecento/seicento bak ma wprawdzie tylko 35 litrów, ale za to nowy można dostać za ok. 80 zł :)
Maverick - 2013-10-03, 19:24

co to znaczy minimalna ilość przeróbek?
osgood - 2013-10-03, 21:26

Maverick napisał/a:
co to znaczy minimalna ilość przeróbek?


Wystarczy odciąć oryginalne mocowania baku z samuraia i przykręcić bak do poprzeczki pomiędzy amortyzatorami np. przy pomocy szpilki oraz do rury za zderzakiem przy pomocy u-boltów

jeżu - 2013-10-04, 08:03

Masz może fotki jak to wygląda.
osgood - 2013-10-04, 18:41

jeżu napisał/a:
Masz może fotki jak to wygląda.


jutro zmieniam resory na Mazura to cykne fotki :)

generalnie bak wygląda i pasuje jakby był pod samuraia :) wlew, przetłoczenie pod wydech itd. ważne tylko by bak pod gaźnikowca był z 700 po 1994r. produkcji (do 1994 w wersji z okrągłym korkiem paliwa był inny kąt wlewu)

Radek1977 - 2013-10-04, 18:56

Czyli do samiego na wtrysku ten przeszczep sie nie przyjmie ?
osgood - 2013-10-04, 19:09

Radek1977 napisał/a:
Czyli do samiego na wtrysku ten przeszczep sie nie przyjmie ?


do samiego na wtrysku nadaje się bak z cinquecento 900 na wtrysku, albo cinquecento 1100 albo seicento 900/1100

bak sc różni się od baku cc minimalnie przetłoczeniem pod wydech, ale nam to nie przeszkadza
a baki cc były i pod gaźnik i pod wtrysk, różniły sie mocowaniem pod pompe/pływak

Radek1977 - 2013-10-05, 08:33

Zdjatka bardzo mile widziane :) bo musze roziwzanie jakies szybko i dla siebie znalezc
Maverick - 2013-10-05, 16:57

Poniżej zdjęcia pływaków ze zbironików Samuraiowych.
Pierwsze to mój zbiornik przegnity, gdzie jak Kostuch stwierdził, że brązowy kolor w Samuraiu to egzotyka.


A drugie zdjęcie to pływak ze zbiornika paliwa na podmianę.


Jest różnica.

osgood - 2013-10-06, 12:47

Radek1977 napisał/a:
Zdjatka bardzo mile widziane :) bo musze roziwzanie jakies szybko i dla siebie znalezc


sory za jakość zdjęć, ale tak to jest gdy prosi się szwagra...

belka do której przymocowany jest bak wygląda u mnie nieco inaczej z uwagi na zmienione mocowania amorów, ale przy oryginalnej belce bak zamontowany był tak samo






carvindel - 2014-04-25, 20:35

Witam, odkopuje temat, ale zbiornik z pierwszego posta to od ropniaka jest bo tylko kabelek do pływaka z (+), masa jest z budy
manias79 - 2014-04-25, 20:53

3.....2.....1....
Sloma1988 - 2018-02-03, 21:01

odgrzewam... u mnie jest tylko jeden pin na plywaku i przewod pomaranczowo-zolty OK. podpinam go i powinno byc OK. wytlumaczcie lopatologicznie jak zrobic do tego mase... podlaczalem mase pomiedzy bak a rama, bak a buda i nic. wiem ze wiekszosc uwaza "po co mi poziom paliwa" , no ja bym jednak chcial miec dzialajacy...
Didymos - 2018-02-04, 13:14

A sprawdzałeś, czy ten pływak w ogóle działa?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group