Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Pompa podciśnienia Vacum

siemek.btk - 2013-10-02, 16:01
Temat postu: Pompa podciśnienia Vacum
Witam.

Jak w temacie wysypała mi się pompa podciśnienia Vacum w moim Samim 1,9td 2001r :/ i za cholerę nigdzie nie mogę jej namierzyć :/ Może ktoś przerabiał już temat i podrzuci jakiś namiar gdzie można się w nią zaopatrzyć :)

Zamówiłem taką: http://suzuki-czesci.pl/p...amurai-1.9d/665 ale niestety nie pasuje bo musi być na rolkę z paskiem a samej rolki ze starej pompy nie da się przerzucić.

Z tego co mi powiedział mechanik ta pompa oprócz hamulców odpowiada jeszcze za jakiś zawór przy silniku i tu pojawia się pytanie czy czasem nie za turbinę ? Nie mam porównania do innych Samurai ale ja nie odczuwam żeby turbina robiła jakąkolwiek robotę, a na stromych podjazdach nawet na reduktorze potrafi się zadusić :/

Dzwoniłem do Bielska ale tam krzyknęli za pompę 900 zł :)

Mam nadzieje że nie jestem pierwszy z takim problemem i ktoś pomoże :)

misiek-888 - 2013-10-02, 16:49

Jeśli pękła membrana itp to mozna dokupić zestawy naprawcze. Podciśnienie uruchania zawór EGR .
SamNaSamZSam - 2013-10-02, 17:19

jak masz 1.9 td to masz silnik XUD9 od PSA. Spróbuj może poszukać w czymś co z tym silnikiem jeździło, peżotki chyba 306 albo 406, partner itp. To co kupiłeś to do Samca 1.9 z silnikiem Renówkowym.

Turbina w tym silniku nie robi w ogóle jeśli masz seryjną pompę wtryskową bo nie ma podłączyć nawet pod/nad ciśnień do sterowania turbiną. Więc ona tam jest, ale nie gwizda. Jest temat kolegi Dawida na forum jak podmienić pompę żeby turbina działała i dawała mocz.

siemek.btk - 2013-10-02, 17:54

Doszedłem że na 100% jest to pompa o oznaczeniach 7.21431.51.0

Dokładnie taka http://autowak.com.pl/Sta...xNDMxLjUxLjA%3D

Niestety w żadnej hurtowni jej nie ma a znalezienie używki graniczy z cudem... MASAKRA

A suka jak nie hamuje tak hamowac nie chce !!!

SamNaSamZSam - 2013-10-02, 18:10

do intercarsu dzwoniłeś? Mają w katalogu więc spore szanse, że Ci sprowadzą. Mają też zestaw naprawczy.

[ Dodano: 2013-10-02, 18:15 ]
EDIT: w tym linku co dałeś masz na dole rozpiskę samochodów w których ta pompa występuje. Sporo ich jest, rozejrzyj się może za szrocikiem jakimś, stacją demontażu itp. Jak chcesz to po weekendzie mogę podjechać u siebie na stację demontażu i wybadać temat.

siemek.btk - 2013-10-02, 18:34

http://tablica.pl/oferta/...html#746d01da82

Jest i używka ale niestety brak namiaru na goscia :/ juz ogloszenie wygaslo.

Szukałem po tych wszystkich modelach samochodów ale niestety nic.

W intercarsie mnie troche cena przeraza :)

SamNaSamZSam gdzie ty widzisz w intercarsie zestaw naprawczy ? I pytanie czy taki zestaw ma sens :)

Coś czuje ze rzeczywiście zostaje tylko szrot :/

SamNaSamZSam - 2013-10-02, 18:44

siemek.btk napisał/a:
SamNaSamZSam gdzie ty widzisz w intercarsie zestaw naprawczy ? I pytanie czy taki zestaw ma sens :)

4.05292.50.0 - cena ok 230zł, jak masz znajomka z rabatami w intercarsie to sporo można urwać z tych cen dla leszczy z ulicy jak ja.

siemek.btk napisał/a:
Coś czuje ze rzeczywiście zostaje tylko szrot :/

Nie krzyw się, czasem sprzęty wyszarpane ze "starych" konstrukcji są o niebo solidniej wykonane niż nowoczesne fabrycznie postarzane produkty prosto z taśmy.[/quote]

sokratesb - 2013-10-02, 18:57

Mogę Ci załatwić dane do tego kolesia, bo ktoś z forum mnie nauczył jak to robić. :) Ale to nie allegro, jak ktoś na tablicy wycofuje aukcje, znaczy że sprzedał.

[ Dodano: 2013-10-02, 19:03 ]
A nie, jakoś się nie da. Dziwne, bo można obejrzeć kopię strony z 22 września, a i tak pokazuje, że nieaktualne. No nic, sorry.

Dawid77 - 2013-10-02, 19:41

siemek , pompa podciśnienia pasuje z poldolota i na szrocie kupisz ją za max 50 zł , a jeśli ci padła membrana w niej to za ok 30 zł w IC kupisz nową membrane, więc jesli nie robi podciśnienia to pękła Ci membrana , więc albo dokupisz membrane nową albo używaną pompę
SamNaSamZSam - 2013-10-02, 19:52

haaaa :) pięknie! Poldek i Matiz - dawcy idealni.
siemek.btk - 2013-10-02, 21:41

hm... za chwile zgubie juz reszte włosów :)

poniżej zamieszczam zdjęcie mojej pompy

http://zapodaj.net/f6ec3324ddbbd.jpg.html

pompa vacum od poldżersa wygląda tak

http://allegro.pl/pompa-v...3586150464.html

Moim zdaniem nie ma opcji żeby jedną zastąpić drugą bo nawet mocowanie jest zupełnie inne :/ o budowie nie wspominając :)

Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz.... w mojej pompie "lufa" czyli mocowanie przewodów jest na przeciwko rolki od paska i żadnej pompy nie znalazłem w takim układzie. Czy po odkręceniu tych wszystkich śrub będę mógł swobodnie ustawić "lufę" pod odpowiednim kątem bez jej uszkodzenia ? :)

A i znalazłem jeszcze identyczne pompy z tym ze jak sprzedawcy twierdzą od wspomagania może by podeszły ? :) Tyle że właśnie ten układ lufa - rolka nie pasuje.

http://allegro.pl/pompa-w...3584480371.html
http://allegro.pl/pompa-w...3549199236.html

kostuch - 2013-10-02, 22:06

siemek.btk napisał/a:
hm... za chwile zgubie juz reszte włosów :)

Po taniości to chyba najlepiej znaleźć alternator z pompą vacu i go założyć zamiast. :roll:

siemek.btk - 2013-10-02, 22:13

no prosze kolejna opcja :) Ja już rozważam drugiego Samca na części :P
friday - 2013-10-02, 22:49

Witam a nie lepiej kupić zestaw naprawczy,(Zestaw naprawczy pompy próżniowej PIERBURG 4.05292.50.0) wymienić i mieć problem z głowy.
Dawid77 - 2013-10-02, 23:48

siemek.btk napisał/a:
hm... za chwile zgubie juz reszte włosów :)

poniżej zamieszczam zdjęcie mojej pompy

http://zapodaj.net/f6ec3324ddbbd.jpg.html

pompa vacum od poldżersa wygląda tak

http://allegro.pl/pompa-v...3586150464.html

Moim zdaniem nie ma opcji żeby jedną zastąpić drugą bo nawet mocowanie jest zupełnie inne :/ o budowie nie wspominając :)

Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz.... w mojej pompie "lufa" czyli mocowanie przewodów jest na przeciwko rolki od paska i żadnej pompy nie znalazłem w takim układzie. Czy po odkręceniu tych wszystkich śrub będę mógł swobodnie ustawić "lufę" pod odpowiednim kątem bez jej uszkodzenia ? :)

mi też ona padła i wziąłem ją na szrota i już właśnie nie pamiętam z czego ona była ale wydawało mi się że z poldka , i zmieniałem wyście tych rurek , po odkręceniu tych śrubek można obrócić a łapę mocującą trzeba było z samiego przekręcić

siemek.btk - 2013-10-05, 18:50

Temat zalatwiony :)
Cudem udało mi się kupić pompę w bardzo dobrym stanie. Zestaw naprawczy w moim przypadku by nie zdal egzaminu bo membrana była cała tylko uszkodzone było łożysko na kole.
Dzięki wszystkim za pomoc i udział w dyskusji

SamNaSamZSam - 2013-10-06, 00:05

a samego łożyska nie idzie wymienić? Może jeszcze tańsze niż zestaw naprawczy by było, a miałbyś w zapasie trudnodostępny towar...
BarTT - 2016-03-26, 11:04

Walczę obecnie z pompą vacum w 1.9TD XUD9. Rozebrałem ile się dało, wyczyściłem szlam i nie potrafię zdemontować tłoka + ośki która napędza kółko pasowe. Membrany są ładne, ale problem w łożysku/łożyskach (tulejach?), bo jest luz na kółku pasowym (zaznaczone strzałką, gdzie jest luz). Po Świętach zaniosę do jakiegoś warsztatu specjalizującego się w regeneracji pomp.

W linku foto do rozłożonej pompy, części poukładane w kolejności składania.

http://i64.tinypic.com/281yd82.jpg

kamilloczek - 2016-03-26, 11:55

mam podobną zobaczę może mi się uda coś podpowiedzieć. tylko muszę ją odszukać bo gdzieś ją położyłem :P
BarTT - 2016-04-09, 14:31

Usterka naprawiona, jednak dokonałem zakupu niewłaściwej pompy (założyciel tematu posiada najprawdopodobniej silnik Renault 1.9D - bez turbo). Poniżej krótko opiszę co i jak (na ile potrafię) z tymi pompami, może komuś się przyda.

Niemal identyczne pompy stosowane są w silniku 1.9TD XUD9 (PSA) oraz 1.9D Renault (F8Q). Różnica jednak w kółku pasowym. Kółko w pompie XUD9 jest większej średnicy i można je odkręcić. Tymczasem w pompie do F8Q kółko jest mniejsze i nie można go zdemontować (a przynajmniej nie tak łatwo lub z ryzykiem uszkodzenia czegoś w pompie).

Do XUD9 powinna to być pompa Pierburg (7.21114.50.0) jak na zdjęciu tutaj (na fotce bez kółka pasowego, ale widać cztery otwory do których przykręca się kółko zdjęte ze starej/uszkodzonej pompy):


Tymczasem do F8Q jest to Pierburg 7.21431.01 z czarnym, zintegrowanym kółkiem o mniejszej średnicy niż w XUD9:


Do swojego 1.9TD XUD9 zakupiłem niewłaściwą pompę czyli z mniejszym, czarnym kółkiem. Problem rozwiązuje założenie krótszego paska. Z tego co wiem do XUD9 katalogi pokazują pasek 600x10. By wszystko poprawnie działało potrzebny jest 550x10. W takim połączeniu jest ok. To właściwie tyle.


BTW. w środku obu pomp siedzi coś takiego i w Gdańsku nikt nie podjął się regeneracji (wymiany łożysk) tego elementu:
http://rolling.hu/search/393885+DA+SKF.php

Rado978 - 2016-04-12, 16:47

Witam
jak zlikwidowałeś luz na ośce, ewentualnie jakie koszty. Mam ten sam problem

Zawias - 2016-04-12, 17:18

Też Cię witam.
BarTT - 2016-04-12, 20:51

Nie zlikwidowałem luzu na ośce, kupiłem inną pompę. Jaki masz silnik?
Rado978 - 2016-04-14, 18:00

1.9 td xud, wymieniłem membrankę za 24zł, założę pompkę z takim luzem jak jest i zobaczę
BarTT - 2016-04-14, 18:19

Eksperymentując na starej pompie niedługo spróbuję wymienić w niej łożyska. Jeśli się uda to dam znać na forum co i jak. :-D
dudek530 - 2019-01-18, 22:42

Dla potomnych, pompa pasuje z Peugeota 309 1.9 TD, używka w dobrym stanie na szrocie to koszt około 100 zł. Jest identyczna, wystarczy przełożyć tą górna pokrywę z kroccami o 90stopni
SamNaSamZSam - 2019-01-19, 12:05

Moglbys prosze odczytac numer tej pompy. Nie potrafie jej wygooglac po tej informacji ktora podales. Dziękuję.
dudek530 - 2019-01-19, 19:39

Niestety na pompie nie ma żadnego numeru, ja pojechałem na złom pod miastem i zapytałem o wszystkie pompy podciśnienia bo chciałem sobie jakoś przerobić żeby nie kupować zamiennika mojej za 700zł, moim oczom ukazała się taka sama pompa jak Samuraiowa, gościu powiedział że to z peugeota 309 ale podobno w Ducato I 81-93 i w Peugeotach J5 występowaly podobne, różniły się wielkością kółka napędzającego


Dotheror - 2019-05-30, 06:33

Odgrzeję ten kolet. ;)
Zapewne mnie też będzie czekać rozbiórka pompy. Zastanawiam się czym wymyć pompę w środku, jakieś patenty?

W tandemowych olej ciągnie z silnika, tutaj na bank był wlany 20 lat temu i tak do tej pory kręci. Jakoś wolałbym to umyć i wlać świeży. Tylko czym? Wystarczy ropa + pędzelek czy m/na grubo; myjka ultradźwiękowa? No i jaką oliwkę tam wlać; silnikowy, przekładniowy, czy w ogóle ten przeznaczony do pomp? W jakiej ilości?

SamNaSamZSam - 2019-05-30, 11:27

Hmm a gdzie ten olej cjcesz wlać właściwie?
Dotheror - 2019-05-30, 20:14

Pompy zwykle są smarowane olejem silnikowym, przynajmniej te połączone w tandemie przy rozrządzie. Zastanawiam się jak jest rozwiązane smarowanie takiej która jest oddzielnym urządzeniem bez kanałów olejowych. Przecież musi być w jakiś sposób smarowana, nawet łożyska, cokolwiek.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group