|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Pompa podciśnienia Vacum
siemek.btk - 2013-10-02, 16:01 Temat postu: Pompa podciśnienia Vacum Witam.
Jak w temacie wysypała mi się pompa podciśnienia Vacum w moim Samim 1,9td 2001r :/ i za cholerę nigdzie nie mogę jej namierzyć :/ Może ktoś przerabiał już temat i podrzuci jakiś namiar gdzie można się w nią zaopatrzyć :)
Zamówiłem taką: http://suzuki-czesci.pl/p...amurai-1.9d/665 ale niestety nie pasuje bo musi być na rolkę z paskiem a samej rolki ze starej pompy nie da się przerzucić.
Z tego co mi powiedział mechanik ta pompa oprócz hamulców odpowiada jeszcze za jakiś zawór przy silniku i tu pojawia się pytanie czy czasem nie za turbinę ? Nie mam porównania do innych Samurai ale ja nie odczuwam żeby turbina robiła jakąkolwiek robotę, a na stromych podjazdach nawet na reduktorze potrafi się zadusić :/
Dzwoniłem do Bielska ale tam krzyknęli za pompę 900 zł :)
Mam nadzieje że nie jestem pierwszy z takim problemem i ktoś pomoże :)
misiek-888 - 2013-10-02, 16:49
Jeśli pękła membrana itp to mozna dokupić zestawy naprawcze. Podciśnienie uruchania zawór EGR .
SamNaSamZSam - 2013-10-02, 17:19
jak masz 1.9 td to masz silnik XUD9 od PSA. Spróbuj może poszukać w czymś co z tym silnikiem jeździło, peżotki chyba 306 albo 406, partner itp. To co kupiłeś to do Samca 1.9 z silnikiem Renówkowym.
Turbina w tym silniku nie robi w ogóle jeśli masz seryjną pompę wtryskową bo nie ma podłączyć nawet pod/nad ciśnień do sterowania turbiną. Więc ona tam jest, ale nie gwizda. Jest temat kolegi Dawida na forum jak podmienić pompę żeby turbina działała i dawała mocz.
siemek.btk - 2013-10-02, 17:54
Doszedłem że na 100% jest to pompa o oznaczeniach 7.21431.51.0
Dokładnie taka http://autowak.com.pl/Sta...xNDMxLjUxLjA%3D
Niestety w żadnej hurtowni jej nie ma a znalezienie używki graniczy z cudem... MASAKRA
A suka jak nie hamuje tak hamowac nie chce !!!
SamNaSamZSam - 2013-10-02, 18:10
do intercarsu dzwoniłeś? Mają w katalogu więc spore szanse, że Ci sprowadzą. Mają też zestaw naprawczy.
[ Dodano: 2013-10-02, 18:15 ]
EDIT: w tym linku co dałeś masz na dole rozpiskę samochodów w których ta pompa występuje. Sporo ich jest, rozejrzyj się może za szrocikiem jakimś, stacją demontażu itp. Jak chcesz to po weekendzie mogę podjechać u siebie na stację demontażu i wybadać temat.
siemek.btk - 2013-10-02, 18:34
http://tablica.pl/oferta/...html#746d01da82
Jest i używka ale niestety brak namiaru na goscia :/ juz ogloszenie wygaslo.
Szukałem po tych wszystkich modelach samochodów ale niestety nic.
W intercarsie mnie troche cena przeraza :)
SamNaSamZSam gdzie ty widzisz w intercarsie zestaw naprawczy ? I pytanie czy taki zestaw ma sens :)
Coś czuje ze rzeczywiście zostaje tylko szrot :/
SamNaSamZSam - 2013-10-02, 18:44
siemek.btk napisał/a: | SamNaSamZSam gdzie ty widzisz w intercarsie zestaw naprawczy ? I pytanie czy taki zestaw ma sens :) |
4.05292.50.0 - cena ok 230zł, jak masz znajomka z rabatami w intercarsie to sporo można urwać z tych cen dla leszczy z ulicy jak ja.
siemek.btk napisał/a: | Coś czuje ze rzeczywiście zostaje tylko szrot :/ |
Nie krzyw się, czasem sprzęty wyszarpane ze "starych" konstrukcji są o niebo solidniej wykonane niż nowoczesne fabrycznie postarzane produkty prosto z taśmy.[/quote]
sokratesb - 2013-10-02, 18:57
Mogę Ci załatwić dane do tego kolesia, bo ktoś z forum mnie nauczył jak to robić. :) Ale to nie allegro, jak ktoś na tablicy wycofuje aukcje, znaczy że sprzedał.
[ Dodano: 2013-10-02, 19:03 ]
A nie, jakoś się nie da. Dziwne, bo można obejrzeć kopię strony z 22 września, a i tak pokazuje, że nieaktualne. No nic, sorry.
Dawid77 - 2013-10-02, 19:41
siemek , pompa podciśnienia pasuje z poldolota i na szrocie kupisz ją za max 50 zł , a jeśli ci padła membrana w niej to za ok 30 zł w IC kupisz nową membrane, więc jesli nie robi podciśnienia to pękła Ci membrana , więc albo dokupisz membrane nową albo używaną pompę
SamNaSamZSam - 2013-10-02, 19:52
haaaa :) pięknie! Poldek i Matiz - dawcy idealni.
siemek.btk - 2013-10-02, 21:41
hm... za chwile zgubie juz reszte włosów :)
poniżej zamieszczam zdjęcie mojej pompy
http://zapodaj.net/f6ec3324ddbbd.jpg.html
pompa vacum od poldżersa wygląda tak
http://allegro.pl/pompa-v...3586150464.html
Moim zdaniem nie ma opcji żeby jedną zastąpić drugą bo nawet mocowanie jest zupełnie inne :/ o budowie nie wspominając :)
Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz.... w mojej pompie "lufa" czyli mocowanie przewodów jest na przeciwko rolki od paska i żadnej pompy nie znalazłem w takim układzie. Czy po odkręceniu tych wszystkich śrub będę mógł swobodnie ustawić "lufę" pod odpowiednim kątem bez jej uszkodzenia ? :)
A i znalazłem jeszcze identyczne pompy z tym ze jak sprzedawcy twierdzą od wspomagania może by podeszły ? :) Tyle że właśnie ten układ lufa - rolka nie pasuje.
http://allegro.pl/pompa-w...3584480371.html
http://allegro.pl/pompa-w...3549199236.html
kostuch - 2013-10-02, 22:06
siemek.btk napisał/a: | hm... za chwile zgubie juz reszte włosów :)
|
Po taniości to chyba najlepiej znaleźć alternator z pompą vacu i go założyć zamiast.
siemek.btk - 2013-10-02, 22:13
no prosze kolejna opcja :) Ja już rozważam drugiego Samca na części :P
friday - 2013-10-02, 22:49
Witam a nie lepiej kupić zestaw naprawczy,(Zestaw naprawczy pompy próżniowej PIERBURG 4.05292.50.0) wymienić i mieć problem z głowy.
Dawid77 - 2013-10-02, 23:48
siemek.btk napisał/a: | hm... za chwile zgubie juz reszte włosów :)
poniżej zamieszczam zdjęcie mojej pompy
http://zapodaj.net/f6ec3324ddbbd.jpg.html
pompa vacum od poldżersa wygląda tak
http://allegro.pl/pompa-v...3586150464.html
Moim zdaniem nie ma opcji żeby jedną zastąpić drugą bo nawet mocowanie jest zupełnie inne :/ o budowie nie wspominając :)
Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz.... w mojej pompie "lufa" czyli mocowanie przewodów jest na przeciwko rolki od paska i żadnej pompy nie znalazłem w takim układzie. Czy po odkręceniu tych wszystkich śrub będę mógł swobodnie ustawić "lufę" pod odpowiednim kątem bez jej uszkodzenia ? :) |
mi też ona padła i wziąłem ją na szrota i już właśnie nie pamiętam z czego ona była ale wydawało mi się że z poldka , i zmieniałem wyście tych rurek , po odkręceniu tych śrubek można obrócić a łapę mocującą trzeba było z samiego przekręcić
siemek.btk - 2013-10-05, 18:50
Temat zalatwiony :)
Cudem udało mi się kupić pompę w bardzo dobrym stanie. Zestaw naprawczy w moim przypadku by nie zdal egzaminu bo membrana była cała tylko uszkodzone było łożysko na kole.
Dzięki wszystkim za pomoc i udział w dyskusji
SamNaSamZSam - 2013-10-06, 00:05
a samego łożyska nie idzie wymienić? Może jeszcze tańsze niż zestaw naprawczy by było, a miałbyś w zapasie trudnodostępny towar...
BarTT - 2016-03-26, 11:04
Walczę obecnie z pompą vacum w 1.9TD XUD9. Rozebrałem ile się dało, wyczyściłem szlam i nie potrafię zdemontować tłoka + ośki która napędza kółko pasowe. Membrany są ładne, ale problem w łożysku/łożyskach (tulejach?), bo jest luz na kółku pasowym (zaznaczone strzałką, gdzie jest luz). Po Świętach zaniosę do jakiegoś warsztatu specjalizującego się w regeneracji pomp.
W linku foto do rozłożonej pompy, części poukładane w kolejności składania.
http://i64.tinypic.com/281yd82.jpg
kamilloczek - 2016-03-26, 11:55
mam podobną zobaczę może mi się uda coś podpowiedzieć. tylko muszę ją odszukać bo gdzieś ją położyłem :P
BarTT - 2016-04-09, 14:31
Usterka naprawiona, jednak dokonałem zakupu niewłaściwej pompy (założyciel tematu posiada najprawdopodobniej silnik Renault 1.9D - bez turbo). Poniżej krótko opiszę co i jak (na ile potrafię) z tymi pompami, może komuś się przyda.
Niemal identyczne pompy stosowane są w silniku 1.9TD XUD9 (PSA) oraz 1.9D Renault (F8Q). Różnica jednak w kółku pasowym. Kółko w pompie XUD9 jest większej średnicy i można je odkręcić. Tymczasem w pompie do F8Q kółko jest mniejsze i nie można go zdemontować (a przynajmniej nie tak łatwo lub z ryzykiem uszkodzenia czegoś w pompie).
Do XUD9 powinna to być pompa Pierburg (7.21114.50.0) jak na zdjęciu tutaj (na fotce bez kółka pasowego, ale widać cztery otwory do których przykręca się kółko zdjęte ze starej/uszkodzonej pompy):
Tymczasem do F8Q jest to Pierburg 7.21431.01 z czarnym, zintegrowanym kółkiem o mniejszej średnicy niż w XUD9:
Do swojego 1.9TD XUD9 zakupiłem niewłaściwą pompę czyli z mniejszym, czarnym kółkiem. Problem rozwiązuje założenie krótszego paska. Z tego co wiem do XUD9 katalogi pokazują pasek 600x10. By wszystko poprawnie działało potrzebny jest 550x10. W takim połączeniu jest ok. To właściwie tyle.
BTW. w środku obu pomp siedzi coś takiego i w Gdańsku nikt nie podjął się regeneracji (wymiany łożysk) tego elementu:
http://rolling.hu/search/393885+DA+SKF.php
Rado978 - 2016-04-12, 16:47
Witam
jak zlikwidowałeś luz na ośce, ewentualnie jakie koszty. Mam ten sam problem
Zawias - 2016-04-12, 17:18
Też Cię witam.
BarTT - 2016-04-12, 20:51
Nie zlikwidowałem luzu na ośce, kupiłem inną pompę. Jaki masz silnik?
Rado978 - 2016-04-14, 18:00
1.9 td xud, wymieniłem membrankę za 24zł, założę pompkę z takim luzem jak jest i zobaczę
BarTT - 2016-04-14, 18:19
Eksperymentując na starej pompie niedługo spróbuję wymienić w niej łożyska. Jeśli się uda to dam znać na forum co i jak.
dudek530 - 2019-01-18, 22:42
Dla potomnych, pompa pasuje z Peugeota 309 1.9 TD, używka w dobrym stanie na szrocie to koszt około 100 zł. Jest identyczna, wystarczy przełożyć tą górna pokrywę z kroccami o 90stopni
SamNaSamZSam - 2019-01-19, 12:05
Moglbys prosze odczytac numer tej pompy. Nie potrafie jej wygooglac po tej informacji ktora podales. Dziękuję.
dudek530 - 2019-01-19, 19:39
Niestety na pompie nie ma żadnego numeru, ja pojechałem na złom pod miastem i zapytałem o wszystkie pompy podciśnienia bo chciałem sobie jakoś przerobić żeby nie kupować zamiennika mojej za 700zł, moim oczom ukazała się taka sama pompa jak Samuraiowa, gościu powiedział że to z peugeota 309 ale podobno w Ducato I 81-93 i w Peugeotach J5 występowaly podobne, różniły się wielkością kółka napędzającego
Dotheror - 2019-05-30, 06:33
Odgrzeję ten kolet. ;)
Zapewne mnie też będzie czekać rozbiórka pompy. Zastanawiam się czym wymyć pompę w środku, jakieś patenty?
W tandemowych olej ciągnie z silnika, tutaj na bank był wlany 20 lat temu i tak do tej pory kręci. Jakoś wolałbym to umyć i wlać świeży. Tylko czym? Wystarczy ropa + pędzelek czy m/na grubo; myjka ultradźwiękowa? No i jaką oliwkę tam wlać; silnikowy, przekładniowy, czy w ogóle ten przeznaczony do pomp? W jakiej ilości?
SamNaSamZSam - 2019-05-30, 11:27
Hmm a gdzie ten olej cjcesz wlać właściwie?
Dotheror - 2019-05-30, 20:14
Pompy zwykle są smarowane olejem silnikowym, przynajmniej te połączone w tandemie przy rozrządzie. Zastanawiam się jak jest rozwiązane smarowanie takiej która jest oddzielnym urządzeniem bez kanałów olejowych. Przecież musi być w jakiś sposób smarowana, nawet łożyska, cokolwiek.
|
|