|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Specyfikacja samuraia pod katem rajdow ?
pacmano - 2013-10-09, 11:09 Temat postu: Specyfikacja samuraia pod katem rajdow ? Witam,
Wielu kolegow z forum startuje w roznego rodzaju rajdach, czy to szybkosciowki czy to przeprawowki. Ogolnie korci mnie zeby w koncu jakis sobie przejechac, na chwile obecna mam resory i 1.3 w gazniku wiec raczej przeprawowy ;) Zmierzam do tego ze chcialem prosic aby koledzy startujacy wypowiedzieli sie jaki zestaw sie sprawdza badz nie (oponki, silnik, przelozenia) pod katem danego typu rajdu w ktorym startuje (startowal). Mysle ze dla wielu poczatkujacych taka lektura bedzie przydatna, nawet pod katem planowania przebudowy autka.
manias79 - 2013-10-09, 11:32
Przeprawówka:
1. szczelny snorkel
2. oponki MT
3. odpowietrzenia mostów, skrzyni biegów, reduktora
4. Porządne mocowania do wyszarpywania z błota
5. progi pod hilifta, szekle, pasy, lina kinetyczna, hi-lift
6. przełożenia w mostach 5.125
7. przełożenia reduktora 4.16:1
8. wyciągarka.
Kolejność dobrowolna, ale powyższa konfiguracja nastawia potencjalnego fana taplania się w błocie na zdobycie najpierw pewnych umiejętności, a następnie inwestowaniu w szpej (a nie odwrotnie)
SamNaSamZSam - 2013-10-09, 11:41
a ja polecam lekturę "mój samurai" i np. Żółtasa albo Ciapka. Chłopaki często startują i często stoją na pudle. Mam wrażenie, że podobnie często na pudle stoi Zawias :D choć pewnie przez wrodzoną skromność szczędzi nam tych informacji.
Być może ich konstrukcje są już bardziej zaawansowane (sprężyny, swapy) ale historycznie patrząc wstecz można wyczytać jakie modyfikacje pojawiały się jako realizacja konkretnych potrzeb i jak to się później sprawdzało w boju.
pacmano - 2013-10-09, 11:57
Dlatego tez zalozylem taki temat, co by np kolega chomik w wolnej chwili opisal co robi robote a co by zrobil jednak inaczej ;)
kostuch - 2013-10-09, 13:11 Temat postu: Re: Specyfikacja samuraia pod katem rajdow ?
pacmano napisał/a: | jaki zestaw sie sprawdza |
Termos z kawą i herbatą, dwie paczki fajek i zapasowa zapalniczka na czarną godzinę, kilka batonów wg gustu, suche buty i skarpety pod sufitem.
Dla miętkich telefon z numerami kolegów.
Reszta wyposażenia jest opcjonalna
Didymos - 2013-10-09, 13:16
Na początek wystarczą dobre opony i mocne zaczepy plus jakieś drobne wyposażenie ułatwiające życie, w przypadku przeprawy np. trapy, tirfor, kinetyk, pasy, szpadel itp., niekoniecznie wszystko na raz, snorkel też nie zaszkodzi; zapasowe wdzianko jest nie do przecenienia, szczególnie jak się zamoczy dupę zimową porą
Z czasem sam dojdziesz co jeszcze poprawić w aucie, jakie rajdy wolisz i jakie graty potrzebujesz do zabawy.
Ja w pierwszych rajdach startowałem standardowym uazem obutym w rosyjskie emteki i już po pierwszym rajdzie wiedziałem co by się jeszcze przydało na następnym, ale to dotyczyło tylko wyposażenia, sama fura pozostała niezmieniona.
Nie ma się co przesadnie napinać i zbroić fury w nieskończoność, bo już seryjny samurai całkiem dobrze sobie radzi, przede wszystkim trzeba jeździć i uczyć się rzemiosła
jurczi - 2013-10-09, 17:07
Byłem na rajdzie raz, ale widziałem, że prawie seryjne samuraje (nie licząc odpowiednich opon i wyciągarki) łotają dupę pozostałym autom. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę klasę w jakiej się startuje ;)
Starscream - 2013-10-09, 21:26
bo jeszcze prócz fury trzeba mieć ułańską fantazję i trochę umiejętności. Nie z każdego będzie kierowca choć by mu i samuraia dali za 50tys.
Kwadrat - 2013-10-10, 15:20
A jaki budzet chcesz na ten cel przeznaczyć ? To jest podstawowe pytanie ?
pacmano - 2013-10-10, 15:38
Mysle o nizszych klasach :P Zatem dolozenie do autka przelozen, silnika, klatki. Zreszta nie jezdzilem jeszcze, wiec tak to moge sobie gdybac co potrzebne a co nie.
jurczi - 2013-10-14, 09:32
Można sobie zobaczyć jakie auta są w czołówce ;) Ostatnie Bałtowskie Bezdroża, Klasa TW.
http://jurapark.home.pl/b..._generalnee.jpg
|
|