Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - SKRZYNIA BIEGÓW SJ410 A SJ413

MICHAŁ ,MICKY' - 2011-01-30, 17:03
Temat postu: SKRZYNIA BIEGÓW SJ410 A SJ413
HEJA MAM PYTANIE CZY SKRZYNIE Z DWÓCH MODELI SAMURAJA TJ SJ410 I SJ413 SĄ TAKIE SAME???
Wiadomo przełożenia są inne ale chodzi mi o obudowe owych skrzyń czy np da radę założyć z sj413 do sj 410 i odwrotnie?????

[ Dodano: 2011-02-06, 08:40 ]
....HMMM CZYLI MAM ROZUMIEĆ ŻE NIKT TEGO TEMATU NIE OGARNIAŁ I NIC MI NIE POWIE??

zygizz - 2011-03-18, 21:05

tez pytalem o to an forum, to chyba jedna osoba mi odpowiedziala ze sa inne, ale ja osobiscie nie sprawdzalem.
ilio - 2011-03-19, 16:14
Temat postu: Re: SKRZYNIA BIEGÓW SJ410 A SJ413
MICHAŁ ,MICKY' napisał/a:
HEJA MAM PYTANIE CZY SKRZYNIE Z DWÓCH MODELI SAMURAJA TJ SJ410 I SJ413 SĄ TAKIE SAME???
Wiadomo przełożenia są inne ale chodzi mi o obudowe owych skrzyń czy np da radę założyć z sj413 do sj 410 i odwrotnie?????

[ Dodano: 2011-02-06, 08:40 ]
....HMMM CZYLI MAM ROZUMIEĆ ŻE NIKT TEGO TEMATU NIE OGARNIAŁ I NIC MI NIE POWIE??



nie bądź leniwy i sam poszukaj

to są dwie różne skrzynie i nie są współzamienne

MICHAŁ ,MICKY' - 2011-03-23, 16:17

DZIĘKI ZA WYCZERPUJĄCĄ ODPOWIEDŻ!!!!!! :-) POZDRAWIAM
grzanek - 2011-04-06, 18:00

nie są zamienne, jednak można zrobić dość łatwo 5 biegów w SJ410:)
na forum4x4.pl opisywałem jak to zrobiłem, oto tamten post:
"Witam!
Jako, że na forum nie mogłem znaleźć instrukcji obrazkowej co i jak zrobić, aby z 4-o biegowej skrzyni biegów od 410 i 5-o biegowej zrobić jedną pasującą do silnika 1.0 skrzynię 5-o biegową (uzyskałem jednak podpowiedź od kolegi Danio-BB - za co serdecznie dziękuję), postanowiłem napisać swoją :)21 .
Rozebrałem obie skrzynie

Z „choinek” z obu skrzyń zdjąłem i zamieniłem wałki które wychodzą na sprzęgło

Przełożyłem wałek ze środka skrzyni piątki do czwórki.

Po złożeniu wałka w środku włożyłem „choinkę” ze skrzyni z piątką do obudowy z czterobiegowej.


Potem należało przeprowadzić operacje na otwartym wodziku odpowiadającym za wsteczny i za piątke (wodzik ze skrzyni czterobiegowej ) – należy wyciągnąć wodzik – UWAGA NA KULKI! – następnie wyciągnąć zabezpieczenie przed wbiciem piątki

I zrobić na drugim końcu wodzika rowek na kulkę (ja posłużyłem się mini szlifierką)

Teraz można wszystko poskładać(element w którym montuje się lewarek zmiany biegów użyłem z pięciobiegowej), zalać olejem, zamontować w samochodzie i cieszyć się z piątego biegu. Jazda próbna wypadła pomyślnie :)2

Dziękuję za uwagę i pozdrawiam :)21"

Proszę

Siwy - 2011-04-06, 18:20

jak możesz to skopiuj swój post i wklej tu :mrgreen:
grzanek - 2011-05-16, 23:16

żeby nie było, że nie chcę pokazać - edytowałem poprzedni post i tam wrzuciłem opis :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group