Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Elektryka i Oświetlenie - spalona wiążka?

Maciek_mk - 2013-10-28, 19:56
Temat postu: spalona wiążka?
Hej.
Jajo wyszło, bo dopiero co zrobiłem napęd a tu mi kuźwa silnik coś focha złapał.
A mianowicie jest tak - podczas jazdy, w momencie jak włączyłem kierunkowskaz silnik zgasł - totalnie z niczego, i nie chciał odpalić...

I teraz tak: paliwo idzie, na samostarcie rusza, kierunki nie działają, auto nie odpala, chyba że postoi, to wtedy odpali na kilkanaście sekund i koniec...

Co mogło pójść, bo ja już głupi jestem... :/

Wiązka elektryczna? Bo te kierunki to już od jakiegoś czasu świrowały i musiałem czasem wsadzić rękę pod deskę po lewej stronie od kierownicy, poruszać mocno kablami i zaczynały działać :/


pomocy :(

kostuch - 2013-10-28, 20:10

Wtryskiwacz nie ma zasilania - sprawdź bezpieczniki.
(zakładam że chodzi o wtryskowca - wypadałoby podać trochę szczegółów dotyczących auta... :roll: )

Maciek_mk - 2013-10-28, 21:42

sorry. taki wkurzony byłem, że nie pomyślałem o tym.
Tak - monowtrysk.

I powiem szczerze - znaleziony winowajca - obruszany kondensator w sterowniku spowodował spalenie się kawałka płyty.

I teraz pytanie - nie ma ktoś sterownika sprzedać?

kostuch - 2013-10-29, 09:45

[quote="Maciek_mk"]obruszany kondensator w sterowniku spowodował spalenie się kawałka płyty.
/quote]
:shock:
Pokaż foto. Jeszcze nie widziałem, żeby luźny kondensator spowodował pożogę.

Maciek_mk - 2013-10-29, 15:51

nie mam foto, auto stoi u kumpla, a ja ze skręconą nogą nie mam jak się do niego dostać... :P

I przelutowali co trzeba było w kompie i ruszył... na chwile. bo okazało się, że nie tylko z nim był problem, ale i z wiązką jest faktycznie gdzieś problem... i nie mam pomysłu co robić...

kostuch - 2013-10-29, 19:33

Maciek_mk napisał/a:
nie mam pomysłu co robić...

Ja bym doprowadził wiązkę do porządku, ale mówią że dziwny jestem... :roll:

SamNaSamZSam - 2013-10-29, 20:55

ja bym zrobił swapa bo zazwyczaj jak czytam to ludzie robią swapa z wymianą wiązki, więc przy okazji naprawy wiązki można zrobić swapa ;)
Maciek_mk - 2013-10-29, 21:53

swap - ok. tylko na co. vitara? jimny? coś innego? nie ukrywam, że zastanawiałem się nad v6 2.0 z vitary, tylko pytanie jak dużo rzeźbienia będzie potrzebne... :/ no chyba że chwilowo zrobimy swapa z wtrysku na gaźnik i podziękujemy elektryce...
Hałas - 2013-10-29, 23:45

Ja jestem świeżo po swapie na 1.6 8v z vitary i jestem bardzo pozytywnie tym nakręcony, podjazdy pod górki to insza inszość, tam gdzie na jeden czy trzeba było pałować to jedzie delikatnie dozując gazem, tam gdzie 1.3 nie dawało rady wciskam gaz i zamykam oczy :mrgren:

Problem jednak jest taki, że robiąc swapa z wtryskowca nie trzeba robić za dużej sieczki w elektryce (ja miałem gaźnikowca i wszczepiłem tylko wiązkę od silnik-komputer reszta ori samuraia. Całą wiązkę od vitary, choć ją kompletną miałem, się nie zdecydowałem.

Przy przekładce wtrysku na gaźnik też może okazać się, że problem jest gdzieś dalej.

Tak na prawdę najpewniejszą opcją jest buszowanie we wiązce i szukanie co mu jest (łatwo pewnie nie będzie)
Ewentualnie szukaj nowej, nie skundlonej wiązki.

2.0 V6 w vitce miało szerszą ramę, trzeba by poszukać, czy nie będzie problemu upchnąć ją między dość wąską ramę samca.
Sam silnik kolega ma w Vitarze i jedzie toto dość kulturalnie :-)

SamNaSamZSam - 2013-10-30, 07:54

ekhm ja tak trochę pół żartem o tym swapie przy okazji naprawy wiązki... :lol: to tak jakby zamiast zużytego uszczelniacza półosi wymieniać cały most ;)
Kwadrat - 2013-10-30, 09:21

Maciek_mk napisał/a:
swap - ok. tylko na co. vitara? jimny? coś innego? nie ukrywam, że zastanawiałem się nad v6 2.0 z vitary, tylko pytanie jak dużo rzeźbienia będzie potrzebne... :/ no chyba że chwilowo zrobimy swapa z wtrysku na gaźnik i podziękujemy elektryce...



Pogrzebać troszkę w wiazce i zrobić porządek . Miałem taki przypadek ze przy montażu silnika 1,8 nie podpiąłem masy . Odpalił na chwile i zdechł. Okazało sie ze spaliła sie cała wiązka do cewek . musiałem zrobic od nowa pół wiazki silnikowej ( w jeden dzień ).

Co do swapa na 2,0 v6 to zapomnij o tym. Silnik słaby , nie wkeca sie na obroty jak 4 cylindrowy no i ta jego masa 180kg .

Lżejszy od vitarowego v6 jest nawet v8 z Discovery Waży 150 kg. :-D :)

Maciek_mk - 2013-10-30, 16:00

Dzięki Kwadrat za radę. Mam czas na robotę tego auta więc zaczniemy wiązkę od nowa rzeźbić. Pewnie ją jeszcze zoptymalizujemy :P

A co do silnika to nie wiedziałem, że taki cieżki 2.0 V6 - liczyłem właśnie, że będzie w miarę lekki ze względu na pojemność :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group