Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Elektryka i Oświetlenie - wiatrak chlodnicy

szyszekCK - 2013-11-01, 11:29
Temat postu: wiatrak chlodnicy
Czy jest jakiś sprawdzony wiatrak elektryczny który pasuje p&p do samuraia 1.3 gaznik? Czy trzeba samemu radzić i modzić? A i jeśli taki temat był to prosze o link bo ja nie znalazłem :)
Maverick - 2013-11-01, 12:34

tzn chcesz przejść z wiskozy na wentylator elektryczny, załączany z czujnika?
szyszekCK - 2013-11-01, 12:41

Tak tak, wlasnie tak
osgood - 2013-11-01, 13:08

szyszekCK napisał/a:
Tak tak, wlasnie tak


plug&play to on nie jest, ale łatwo zamontować i dość tani klik

Maverick - 2013-11-01, 13:11

wiesz co, jestem na etapie przerabiania u siebie.
Nie ma nic plug and play.

Jeśli chcesz mieć załączaną elektrownię z czujnika, to musisz mieć gdzie ten czujnik wkręcić, a przy seryjnym układzie chłodzenia Suzuki takiego miejsca nie ma.

Wentylator możesz sobie wymierzyć i wstawić następnie właściwie co chcesz, co będzie pod ręką itd.

Ja zastosowałem dwa wentylatory ssące, średnica 10 cali. około 85 zł sztuka na alledrogo. Dwa dlatego, że też zmieniam chłodnicę na taką z Peugeota 205.
Dany z Legionowa od nas z forum takie wentylatory stosuje u siebie i nie pisał źle o nich, stąd też takie wybrałem do siebie.

Elektrykę podłączysz we własnym zakresie jak potrafisz (przez przekaźnik najlepiej).

Powodzenia.

[ Dodano: 2013-11-01, 13:13 ]
Te same wentylatory mam u siebie co pisze osgood z tym że u mnie jest mniejsza średnica.

moziembl - 2013-11-01, 20:34

Nowy tu jesteś więc proponuje zawsze przed zadaniem pytania użyć funkcji szukaj :) :) :)
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1920

To forum to naprawdę kopalnia wiedzy :) :) :)

SamNaSamZSam - 2013-11-01, 21:24

ponoć sprawna wiskoza "lepsza" od elektryka. Czemu zmieniasz?
Maror - 2013-11-01, 21:47

Zależy, kwestia jest taka że jak ktoś topi auto po klamki to wiskoza robią niezłą "sieczke" pod wodą. Przy elektryku wystarczy pyknąć przełącznik :mrgreen: Co do SPAL'a to brat ma w UAZ'ie i sobie chwali.
szyszekCK - 2013-11-02, 12:48

Na wiskozie nie dogrzewa mi sie samochod a kozystam tez z niego na dojazd do pracy. To ze elektryke musze sam dorabiac to wiedzialem i nie bedzie z tym problemu. Myslalem ze mize jest taki opcja ze np ze swifta pasuje tak ze zakladamy i pasuje. Ale skoro trzeba troszke rzezbuc to cos wyrzezbie:-) dzieki wielkie za pomoc. A szukajki uzywalem ale nie znalazlem nic co by mi pomoglo:-)
moziembl - 2013-11-02, 14:01

Jak Ci sie nie dogrzewa to nie wina wisko tylko termostatu może masz włożony letni, albo w ogóle nie działa. Ja zmieniam na zimę i na lato.
szyszekCK - 2013-11-02, 17:02

moziembl napisał/a:
Jak Ci sie nie dogrzewa to nie wina wisko tylko termostatu może masz włożony letni, albo w ogóle nie działa. Ja zmieniam na zimę i na lato.
termostat jest ale zimowy czy letni? Pierwsze słysze o takim rozwiązaniu :)
Maverick - 2013-11-02, 17:13

Zobacz na jakiej temperaturze się otwiera. Powinno być na nim wybite.
moziembl - 2013-11-02, 18:15

Tak, do samca są dwa termostaty na 82 stopnie na lato, i 88 stopni na zimę, poza tym w samurai-u jest problem ze wskaźnikiem temperatury mimo pełnej temperatury wskazuje 1/4 ja rozwiązałem ten problem instalując dodatkowy zegar.
osgood - 2013-11-02, 19:35

moziembl napisał/a:
...poza tym w samurai-u jest problem ze wskaźnikiem temperatury mimo pełnej temperatury wskazuje 1/4 ...


to jest problem raczej z instalacją elektryczną, a konkretnie z przewodem plusowym, który po prostu jest o zbyt małym przekroju, ja poprawiłem całą instalację i wszelkie problemy zniknęły tj. żaden odbiornik nie wpływa na inny np. przedtem gdy włączałem dmuchawę to wyraźnie wolniej chodziły mi wycieraczki i zegarek nieco przygasał, teraz wszystko jest jak powinno być, wskaźnik też wędruje wyżej niż przedtem :)

Hałas - 2013-11-02, 19:52

A nie słyszał ktoś, że te wskaźniki mają normę nie w środku skali.
osgood - 2013-11-02, 21:31

Hałas napisał/a:
A nie słyszał ktoś, że te wskaźniki mają normę nie w środku skali.


ale, chyba nie 1/4 :)

Hałas - 2013-11-02, 23:35

Obiegowa opinia mówi o 1/3 ale nigdy nie miałem ambicji mierzyć linijką czy na pewno
szyszekCK - 2013-11-02, 23:55

U mnie na trasie delikatnie wychyla a w miescie 1/4 wskaznika
Maror - 2013-11-03, 12:53

Wskaźnik temperatur na 1/4 skali to raczej standard, czasem tylko podskoczy wyżej.
Starscream - 2013-11-03, 13:57

ja to wam się dziwię z tymi wskaźnikami co roku ta sam orkiestra 1/2, 1/4 Kup cie sobie normalne wskaźniki a nie przegadujcie się . :mrgreen:
Temp. ma byc koło 90 a czy wtedy jest 1/4 czy 5/8 to w d.... krowie.
Napisał ktoś wyżej że mu nie dogrzewa -to wina termostatu ja założyłem zimowy jakieś dwa miesiace temu i jest ok dodatkowo pompę wymieniłem bo padła. Na starej została połowa łopatek. Teraz temp. praktycznie w miejscu stoi.
Zastanawiam sie też jak w lecie będzie zachowywał się ten termostat. Jak będzie gotowało to wrócę do 82.

Maror - 2013-11-03, 14:27

Żaden problem, wystarczy zmierzyć temp płynu jak już silnik się zagrzeje. Wtedy będzie wiadomo że np 90' jest na 1/4 skali i po problemie. Można do tego użyć nawet termometru kuchennego :mrgreen:
Jaszczur - 2014-02-06, 21:18

Skoro mowa o wentylatorach to mam pytanie czy ma ktoś z Was 2 wiatraki podłączone w ten sposób że najpierw załącza się jeden a jak temp. wzrośnie to załącza się drugi? Mam silnik vw 1.6td i chłodnicę do wymiany bliżej wiosny bo jest trochę mała. Zamierzam wrzucić z 205-ki ale zastanawiam się nad wiatrakami z czego wrzucić i jak podłączyć 2
Maverick - 2014-02-06, 21:34

Możesz wrzucić dwa wiatraki np 10 calowe SPALe.
Do tego czujnik temperatury na dwie temperatury załączenia.

Jaszczur - 2014-02-06, 21:46

Rozglądałem się za wiatrakami używanymi na allegro i wpadły mi oko używki np z audi 80 albo innego popularnego samochodu są po 20- 50 zł za szt i nie problem dostać na szrocie. Z mocowaniem nie będzie problemu bo blachy do montażu łatwo dorobić a z tego co wiem to w starszych samochodach solidniejsze były konstrukcyjnie niż w nowszych. A z tym czujnikiem to coś może sprawdzonego już hula u kogoś albo jakiś schemacik byłbym wdzięczny chociaż elektryk ze mnie żaden i pewnie i tak temat podłączenia wyląduje u kogoś bardziej ogarniętego
Didymos - 2014-02-06, 22:20

Spłodziłem kiedyś taki schemat dla Mavera, jak znajdę, to Ci podeślę, a jak się będziemy widzieli, to jeszcze dopowiem co i jak.
Maverick - 2014-02-06, 22:23

Ma na skrzynce tech schemat:)
Jaszczur podaj maila na privie.

Jaszczur - 2014-02-06, 22:26

ok dzięki jak coś to będziemy w kontakcie
kostuch - 2014-02-06, 23:26

Jaszczur napisał/a:
Rozglądałem się za wiatrakami używanymi na allegro i wpadły mi oko używki np z audi 80 albo innego popularnego samochodu są po 20- 50 zł za szt i nie problem dostać na szrocie.

Jak masz zamiar wjeżdżać nieco głębiej, to lepiej zainwestować w coś lepszego, bo te ze szrotu raczej nie są hermetyczne.
Zamoczysz-> zaśniedzieje -> zdechnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group