Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Resory LOVELLS

lopes1987 - 2013-11-02, 09:45
Temat postu: Resory LOVELLS
Witam, zapadła decyzja. Będzie w samciu lovells. Teraz prośba o rade. Z przodu mam robiony zderzak z blachy 3 i 5mm i wyciągarke a z tyłu zderzak robiony z blachy 3 mm i dużą butle LPG. mój samcio to blaszak z wysokim dachem.

jakie resory??? HD czy MEDIUM???

Przód raczej napewno HD. A na tył wacham sie. Co byście polecili???

kakash - 2013-11-02, 12:27

Ja mam przod i tyl w HD i jakos tylem specjalnie nie rzuca. Z tym ze trzeba troche pojezdzic zeby sie ulozyly, bo na poczatku to taczka straszna
zed111 - 2013-11-02, 18:33

jeśli nie obciążasz tyłu to Medium - butla to słabe obciążenie :)
ja mam Hard i skończyło się na wyjęciu piór, bo jeździło się jak taczką. mam zapas gdy zaczną okalpywać, na co na razie się nie zanosi
nie jestem pewien czy i z przodu na hard to nie będzie za dużo - jakby co wyjmij pióro

same resory rewelacja, ale chyba tylko z dedykowanymi amorami
no i warto wymienić polibusze przy okazji

a i jeszcze mała rada - resor lewy przód niech trafi na lewy przód - inaczej będzie się sami trochę pochylał na jedno koło ;)

lopes1987 - 2013-11-02, 19:45

Też chyba zdecyduje sie na mediumy na tył. polibuszki będą zielone z olkusza.
Dzięki za rade, słyszałem właśnie że są lewe i prawe.

SamNaSamZSam - 2013-11-02, 20:44

a jaka różnica w cenie i czym się różni medium od HD?

Może to tylko kwestia jakiegoś pióra, a w cenie znikoma oszczędność, więc może warto wziąć rozwojowo wersje HD a zamontować sobie na razie bez jednego pióra?

lopes1987 - 2013-11-02, 21:34

Różnica w dodatkowym obciążeniu. medium ok 50 kg a HD 75 kg. Pytałem kilku fachowców od lovells-a a doradzali na tył medium bo dupcia w samcu lekka a taka butla czy zderzak to dla tych resorów żaden ciężar . Dodatkowo z mojego użytkowania wiem żę z tyłu pasażer to gość raz w miesiącu a i wiekszy ciężar w baganiku jeszcze żadziej;-) Co do wyjmowania piór, to jestem sceptyczny, skoro coś zostało w odpowiedni sposób złożone i testowane to tak ma funkcjonować najlepiej, a takie kombinacje to nic dobrego, takie moje zdanie.

[ Dodano: 2013-11-02, 22:14 ]
ZED111 jak są oznaczone resory który prawy a który lewy?

zed111 - 2013-11-03, 00:14

na końcu będzie kod:
D/S - driver side
P/S - passenger side

ja założyłem z tyłu HD i MUSIAŁEM wyciągnąć pióro - samochód nie do jeżdżenia w sumie na HD
ale fakt- mam teraz coś w zapasie jakby co

lopes1987 - 2013-11-03, 11:54

podziękował

[ Dodano: 2013-11-03, 11:55 ]
zamówiłem w escape hd na przód i na tył medium;-)

[ Dodano: 2013-11-03, 12:01 ]
ZED111 jeszcze jedno pytanko, starczyło seryjnych cybantów do tych resorów???

zed111 - 2013-11-03, 14:50

ja kupiłem komplet z nowymi cybantami i amorami, nie dam głowy,
szkoda, że nie odczytałem wiadomości wcześniej, sprawdziłbym, mam jeszcze stare w zapasie

teraz zauważyłem, że zrobiłem mały skrót myślowy w zakresie oznaczeń
na główce resoru powinna być naklejka, tam jest nr produktu + oznaczenie
jak na zdjęciu
http://www.fotosik.pl/pok...766a96375e.html

atkin1 - 2013-11-03, 17:36

do medium wystarczy seryjnych cybantów a do HD już raczej nie
Zawias - 2013-11-03, 18:31

Powinno starczyć też.
lopes1987 - 2013-11-03, 20:06

zobacze jak przyjdą ,ale jak robiore to już wypadało by złożyć.
Zawias - 2013-11-03, 20:08

Tylko swoich nie wyrzucaj przypadkiem.
albert - 2013-11-03, 20:39

u mnie w starczylo w hd przod
lopes1987 - 2013-11-04, 11:16

Nie nie, napewno zostawie;-)
maciekbp - 2013-11-19, 16:38

Ja mam HD przód + tył + amory Lovells + zmienione cybanty i wieszaki, po pierwszych testach wrażenie jest jedno... pomijając fakt, że +100 pkt. do lansu to straszna Taczka :D A auto obciążone pożadnymi zderzakami (blacha 3mm, 6mm) i butlą gazową
sokratesb - 2013-11-19, 16:47

Musi się ułożyć.
kakash - 2013-11-19, 16:48

Mi sie ukladaly miesiac spokojnej jazdy po czarnym i pare wypadow w gory raczej na spokojnie, jezeli je solidnie przekatujesz przez weekend w terenie to powinny sie ulozyc ;)
crocodilla - 2013-11-19, 20:07

A ja mam takie pytanie, przymierzam się właśnie do kupna resorów lovells (medium) na przód i nie wiem jak sprawa wygląda z odbojami. Mam zamocowane oryginalne ok 4,5 cm. Czy ta długość wystarczy czy muszę dokupić dłuższe, ewentualnie jak długie?.
kakash - 2013-11-19, 20:21

Ja mam dluzsze poltora albo dwa centymetry zdaje sie, mozna zastosowac dystans (z plaskownika np), albo kupic dluzsze, na allegro zdaje sie.
crocodilla - 2013-11-19, 20:23

Czyli te moje 4,5 cm będzie zdecydowanie przy niskie ?.
kakash - 2013-11-19, 21:03

z tego co wiem to oryginal + 3cm jest optymalnie, nie wiem teraz ile oryginal ma dokladnie, pamietam ze takie plaskowniki sie dawalo.
SamNaSamZSam - 2013-11-19, 22:22

Popularne i solidne odboje to tzw. "bycze jaja" bo te oryginały samuraiowe stożki to chyba dość delikatne są.
kakash - 2013-11-19, 23:04

Sam, ja chcialem dac bycze jaja z allegro to nie bylo takich z gwintem, i z tego co pamietam to trzeba bylo pokombinowac z montazem
crocodilla - 2013-11-23, 22:01

A wie ktoś może z jaka siłą dokręcać nakrętki na cybantach, żeby pochwy mostu nie rozwalić?.
Rozmawiałem dzisiaj z gościem z escape i mówił, że oryginalne odboje wystarczą.

maciek111 - 2014-08-15, 01:23

sorry że odkopuje temat właśnie jak z cybantami do HD trzeba inne czy nie?
yahoo33 - 2014-08-15, 08:56

maciek111 napisał/a:
sorry że odkopuje temat właśnie jak z cybantami do HD trzeba inne czy nie?


Mnie starzyło.

maciek111 - 2014-08-15, 09:44

to u mnie też niby powinno starczyć dzięki za odpowiedź Pozdro
lopes1987 - 2014-08-15, 11:56

Mi też starczyło beż problemu :->
maciek111 - 2014-10-07, 23:03

teraz ja dodam 3 grosze swoje. mam teraz Przód HD i tył medium zawiecha bardzo fajnie robi tył trochę twardy ale też kwestia ułożenia. cybantów mi starczyło bez problemowo teraz będę musiał po 500km dokręcić cybanty jak to serwisówka nakazuje.
zajxt - 2014-10-11, 23:19

nie mam resorów ale patrząc po autach znajomych LOVELLS jest naprawdę dobry
Gołąb4x4 - 2014-10-11, 23:24

To prawda że jest dobry i do tego miękka zawiecha i kiszek nie skręca :-)
maciek111 - 2014-10-12, 15:01

Gołąb4x4 napisał/a:
To prawda że jest dobry i do tego miękka zawiecha i kiszek nie skręca :-)

dokładnie ceny też nie są tragiczne jestem zadowolony z nich. więcej w moim temacie :D

Ari - 2015-01-27, 20:17

Cześć

Koledzy, a jak na tych Lovelsach auto zachowuje się podczas jazdy z większą prędkością po wybojach i czarnym?

maciek111 - 2015-01-27, 21:32

Ari napisał/a:
Cześć

Koledzy, a jak na tych Lovelsach auto zachowuje się podczas jazdy z większą prędkością po wybojach i czarnym?

przy moim zestawie całkiem nieźle nie skacze jak zając, może troche ale to są uroki resorów, po czarnym można jechać 100-110km/h ale silnik dostaje po dupie :)

yenko - 2015-01-27, 21:35

Silnik to dostaje po dupie jak się go w błocie do odcinki ciśnie lub na podjazdach a nie na prostej drodze gdzie ma dobre chłodzenie.
Ari - 2015-01-27, 21:48

Mam u siebie silnik 1,3 GTI i czasami korci by lekko powariować stąd moje pytanie o ,,większe prędkości". :-/
zed111 - 2015-01-27, 21:54

trzyma się bez problemów, spokojnie
yenko - 2015-01-27, 21:55

A jaki V-max na silniku GTI jest i przy jakich to kołach ???
Ari - 2015-01-27, 22:28

Max jeszcze nie wiem :mrgreen: . Koła30"
yenko - 2015-01-27, 23:06

A przełożenia lub coś takiego zmieniałeś ?? To ile najwięcej jechałeś ?? 110 Da rade jechać ??
Ari - 2015-01-28, 09:04

Przełożenia w mostach 5,125, ale silnik od Swift GTI lubi wyższe obroty.
Sprawdzałem na nawigacji, prawie 130 ale na oryginalnych resorach trochę strach. :shock:

SamNaSamZSam - 2015-01-28, 10:12

Ari napisał/a:
Sprawdzałem na nawigacji, prawie 130 ale na oryginalnych resorach trochę strach. :shock:


Moim zdaniem to nie resory tylko rozstaw kół/osi, stan układu kierowniczego i ogólnie mało aerodynamiczna sylwetka wpływają na odczuwanie dyskomfortu przy wyższych prędkościach. Resor co najwyżej poprawi Ci trakcję w zakrętach i w spontanicznym wpadaniu w dziurę (ale nie sądzę byś dotychczas wchodził z prędkością 130 km/h w zakręty lub jeździł po dziurach) więc ja bym się tak nie nastawiał, że Lovells to takie pacaneum bo się można rozczarować.

Ari - 2015-01-28, 10:24

Tak pytam, bo zastanawiam się również nad sprężynami, jednak w przypadku tych drugich jak się naczytałem może być więcej komplikacji z montażem.
Jeśli jednak sprężyny będą wypadały zdecydowanie lepiej w trakcji, to chyba się na nie zdecyduję.

zed111 - 2015-01-28, 10:41

sprężyny na zakrętach wypadają raczej (zwykle - zależy od ich doboru) gorzej niż resory
SAM ma rację, inne elementy decydują, nie resory

Inarus - 2015-02-15, 21:16

Witam,

planuje zakupić resory lovellsa + 2", przód HD, tył MEDIUM
wieszaki mam założone + 2",
z tego co czytałem potrzebne będą amortyzatory i tu moja prośba do tych co maja taki zestaw o poradę jakie zastosować.
Na forum sporo tego i sam już nie wiem co wybrać.
czy zestaw vitara(tył) do przodu i lublin(tył) do tyłu będzie dobry,
albo omega b(tył) do przodu i vw LT(tył) do tyłu.
może jakieś inne propozycje. dodam ze auto używane głównie w terenie, powiedzmy 70% teren.
za pomoc z góry dzięki, pozdrawiam

marcelo - 2015-02-15, 22:10

vitara tył-przód, polonez tył-tył, - polonez dobry bo pasuje plug&play no i TANIOCHA 80zł monroe :-D
maciek111 - 2015-02-16, 13:05

Inarus napisał/a:
Witam,

planuje zakupić resory lovellsa + 2", przód HD, tył MEDIUM
wieszaki mam założone + 2",
z tego co czytałem potrzebne będą amortyzatory i tu moja prośba do tych co maja taki zestaw o poradę jakie zastosować.
Na forum sporo tego i sam już nie wiem co wybrać.
czy zestaw vitara(tył) do przodu i lublin(tył) do tyłu będzie dobry,
albo omega b(tył) do przodu i vw LT(tył) do tyłu.
może jakieś inne propozycje. dodam ze auto używane głównie w terenie, powiedzmy 70% teren.
za pomoc z góry dzięki, pozdrawiam

kup HD na przód nie wielka różnica a nie siądzie jak dojdzie zderzak i wyciągarka. amorki z omegi przy tym lifcie będą za długie lepsza vitara tył LT jest ok i czasami tanio można wyrwać :)

dożek4x4 - 2015-03-20, 19:16

Kupiłem resory lovells przód i tył HD. mam pytanie odnośnie "metamorfozy" z hd na medium..które pióro się wyjmuje żeby resosy lepiej pracowały gdy tył auta jest nie obciążony
marcelo - 2015-04-07, 23:18

zamontowałem lovellsy przód hd tył medium na standardowych wieszakach i tu pytanie: czy wam też krzywo auto stoi? tzn strona = pasażer niżej niż kierowca? żeby niebyło wszystko zamontowałem zgodnie z oznaczeniami na resorach PS i DS tak jak trzeba. Może to kwestia kilku wyjazdów aż się ułożą czy coś. Na starych resorach tak samo krzywo stał.
SamNaSamZSam - 2015-04-07, 23:21

Coś mi się zdaje, że to tak celowo stąd oznaczenia D... i P... Ponoć chodzi o to, że częściej jeździ sam drajver ;) możesz co najwyżej się upewnić u bardziej doświadczonych czy po czasie to się wyrównuje czy zostaje krzywo na wieki.
Didymos - 2015-04-07, 23:26

Dokładnie tak, z tego powodu "driver side" jest wyżej :mrgreen:
dożek4x4 - 2015-04-09, 20:37

Założyłem parę dni temu też Lovells przód i tył hd... Auto też krzywo stoi (wyżej po stronie kierowcy).
Amorki dałem na przód tył vitara a na tył tył poltek truck. Co do wieszaków najpierw założyłem +2" ale ten zabieg dosyć "wydechował" resor i słabiej pracował (trochę jak wózek widłowy jechał). Myśle, że seryjne wieszaki lepiej sprawdzają się przy takich resorach. Ja poszedłem na kompromis, tzn. dorobiłem wieszaki z rozstawem otworów większym o 25mm niż seria i z płaskownikiem łączący obie strony wieszaka..(również z tego względu że seria wydaje mi się troche delikatna beż tego łączenia pośrodku). Od razu lepsza praca zawieszenia na tych wieszakach. Aha..jeśli chce ktoś zakładać stabilizator to mocowania są trochę zbyt krótkie i trzeba wydłużyć ten pręcik..ja narazie nie założyłem, ale raczej pójdę w stronę przedłużenia uchwytów i założę stabilizator z powrotem bo trochę średnio się śmiga (jeżdżę też szybkie szutry terenowe a'la OS z prędkościami około 50-60 km/h). Ale w samym terenie cięższym do małych prędkości znowu lepiej. Więc zależy kto czego oczekuje i jak użytkuje

[ Dodano: 2015-04-09, 20:42 ]
...Dodałem również po pierwszym dniu dystanse o grubości 40mm na koło...bo trochę wywrotny się zrobił bo tym jak zawias wystrzelił parę cali w górę

marcelo - 2015-04-09, 22:53

gdzie kupowałeś dystanse?? bo właśnie też potrzebuje, bo trochę wóz drabiniasty się zrobił i szukam czegos w dobrej cenie
Starscream - 2015-04-09, 23:05

stabilizator do jazdy w terenie sie w ogóle nie nadaje.
dożek4x4 - 2015-04-10, 16:54

http://allegro.pl/dystans...5190276801.html

tu kupowałem dystanse

marcelo - 2015-04-10, 23:50

fajne ale trochę drogo. może jakby większą ilośc zamawiał to by zeszli z ceny
dożek4x4 - 2015-04-11, 14:01

Ale śruby są porządnie osadzone na wieloklinie a nie jak w tańszych modelach śruba z gwintem "wkręcona" w otwór... i po kilku przejazdach śruby już luźno chodzą w otworach.
marcelo - 2015-04-11, 20:55

a nie myślałeś nad tymi?: http:

//olx.pl/oferta/dystanse-poszerzajace-os-suzuki-samurai-jimny-vitara-30-40-50-60mm-CID5-ID8FeTd.html#8bc36f3017

też wygladają solidnie niby niemiecki no i 2 lata gwar. a przede wszystkim 100zł taniej


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group