Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Zardzewialy bak

Radek1977 - 2013-11-03, 07:14
Temat postu: Zardzewialy bak
Witam,
Udalo mi sie nabyc "nowy" bak z zewnatrz ptaktycznei nowka sztuka - jednak w srodku ....... masakra - musial dlugi czas stac pusty i rdza zrobila swoje. Mam pytanie czy znacie jakies skuteczne patenty na oczyszczenie go z rdzy wewnatrz ?

manias79 - 2013-11-03, 08:04

z jednego forum, sprawa dotyczy baku paliwa od "komara", stąd podane ilości płynów należy zwiększyć dwu, może trzykrotnie: "(...)
Do wykonania będziemy potrzebowali:

• Odrdzewiacz w płynie ok. 500ml.
• Nakrętki(jakieś małe np.: m6), podkładki, śrubki, kulki od łożysk, kamyki itp.
• Olej napędowy
• Trochę benzyny ok. 500ml.

1. Na początku wyjmujemy bak z ramy.

2. Teraz gdy mamy wyjęty bak, wylewamy z niego resztki benzyny.

3. Do baku wlewamy odrdzewiacz oraz wsypujemy małe nakrętki, podkładki, kulki od łożysk co mamy pod ręką, byle było w miarę czyste.

4. Zatykamy wlew paliwa, bierzemy bak w ręce i energicznie ruszamy bakiem aby wrzucone elementy oczyściły bak z rdzy. Mieszamy… mieszamy… kręcimy… potrząsamy... itd.

5. Po ok. 10- 15 minutach potrząsania wylewamy z baku odrdzewiacz z elementami metalowymi.

6. Teraz będziemy płukać bak z resztek rdzy. W tym celu wlewamy do baku olej napędowy lub benzynę, ja lałem ON bo mam pod ręką duże ilości. Wrzucamy też nakrętki itp. tylko czyste! Teraz znowu mieszamy, trzepiemy na boki bakiem. Wylewamy zawartość.

7. Wlewamy jeszcze raz ropę lub benzynę i płuczemy kilka razy (tym razem bez nakrętek i podkładek).

8. Na koniec płuczemy bak czystą benzyną (ok 500ml) i wylewamy. (...)"

mhabm - 2013-11-03, 08:10

Może tak jak w motocyklach - nasyp żwiru, wlej trochę wody i potrzęś tym koktajlem 8-)
Radek1977 - 2013-11-03, 08:35

Cala operacja moze byla by skuteczna ale wewnatrz samuraiowego jest ta wewnatrzna przegroda i tam bedzie raczej trudno wyczyscic a metoda
Maverick - 2013-11-03, 10:03

manias79 napisał/a:
z jednego forum, sprawa dotyczy baku paliwa od "komara", stąd podane ilości płynów należy zwiększyć dwu, może trzykrotnie: "(...)
Do wykonania będziemy potrzebowali:


4. Zatykamy wlew paliwa, bierzemy bak w ręce i energicznie ruszamy bakiem aby wrzucone elementy oczyściły bak z rdzy. Mieszamy… mieszamy… kręcimy… potrząsamy... itd.


Ja znam ten patent, ale też wyczytałem, że żeby się nie męczyć, bak taśmą klejącą czy czymś innym przymocować do małej betoniarki i puścić :)

yenko - 2013-11-03, 10:11

I odrdzewiacz polecam dużo dłużej potrzymać w takim baku bo 15 - 20 min to nic nie zrobi. Polecam patent z betoniarką i kilka godzin z odrdzewiaczem.
Siwy79 - 2013-11-03, 10:45

A ja bym spróbował najzwyczajniej w świecie wypiaskowac.
Maverick - 2013-11-03, 10:51

a jakbyś chciał piaskować bak w środku? Trochę niewygodny dostęp według mnie.
yenko - 2013-11-03, 11:01

raczej się nie da wypiaskować baku w środku tzn da się ale trzeba by go rozciąć na dwie połówki i wtedy wypiaskować a potem zespawać z powrotem.
osgood - 2013-11-03, 11:21

yenko napisał/a:
raczej się nie da wypiaskować baku w środku tzn da się ale trzeba by go rozciąć na dwie połówki i wtedy wypiaskować a potem zespawać z powrotem.


A to jest chyba najlepszy pomysł, tylko trzeba pamiętać by ciąć raczej brzeszczotem, bo kątówką można troche na siebie zwrócić uwagę :D

yenko - 2013-11-03, 11:33

EE zalewasz wodą kilka razy i nie ma oparów. Tylko sprawdzić trzeba wczesniej czy napewno już nic się nie zapali
Maverick - 2013-11-03, 11:36

osgood napisał/a:


A to jest chyba najlepszy pomysł, tylko trzeba pamiętać by ciąć raczej brzeszczotem, bo kątówką można troche na siebie zwrócić uwagę :D



:mrgreen:

yenko - 2013-11-03, 11:40

A jak myślicie ile by musiał stać bak wykręcony i pusty w garażu aby całkowicie opary odparowały ? Tydzień ? Miesiąc ?
Siwy79 - 2013-11-03, 12:11

wystarczy cienka dysza zagięta do piaskowania takich właśnie tematów.
W mińsku Mazowieckim jest "zawodnik" który robi takie rzeczy.
jutro postaram się podesłac tel do gościa.

SamNaSamZSam - 2013-11-03, 12:23

Heh kolega kupił bak za x zł, a po tych zabiegach co mu tutaj proponujecie wyjdzie w cenie fabrycznie nowego, a i tak pewnie po pół roku zacznie przeciekać bo ruda zrobiła swoje.

Albo domatorskie metody żwirowo betoniarkowe, albo zakup fabrycznie nowego zbiornika jak nie od Samcia bo za drogi to od tico/cc - było kilka tematów z motankiem. Tako rzecze Zaratustra ;)

manias79 - 2013-11-03, 13:26

tak na marginesie, myślałem co by sobie samemu bak wystrugać, bo przy obecnym stanie paliwa w moim oryginalnym baku, niedługo będę mógł używać go jako przycisk do papieru, ewentualnie tor przeprawowo-turystyczny dla chomika
moziembl - 2013-11-03, 20:23

A ja proponuje wypiaskować z zewnątrz i cały wylaminować żywicą i płótnem szklanym powinno na długo starczyć.
osgood - 2013-11-04, 00:20

moziembl napisał/a:
A ja proponuje wypiaskować z zewnątrz i cały wylaminować żywicą i płótnem szklanym powinno na długo starczyć.


Tylko, ze bak w kawalkach wyssie przez wezyk paliwa :-)

moziembl - 2013-11-05, 07:21

osgood napisał/a:
moziembl napisał/a:
A ja proponuje wypiaskować z zewnątrz i cały wylaminować żywicą i płótnem szklanym powinno na długo starczyć.


Tylko, ze bak w kawalkach wyssie przez wezyk paliwa :-)



Tak to jest problem, ale po piaskowaniu można bak wysmarować towotem wylaminować połowę i zdjąć później drugą i będzie gotowa forma.

airgaston - 2013-11-27, 12:28

A gdyby tak wyspawać z nierdzewki na podobieństwo oryginału. Przełożyc pływak i cieszyc się do końca zycia. Coraz bardziej ide w tym kierunku. Oslona zbiornika oryginalna rozeszła się po 13latach oryginał w serwisie suzuki 600PLNów :shock: więc zafundowałem autku aluminiowa nówke za pół ceny oryginału. Teraz myślę nad zbiornikiem, Jakies uwagi, pomysły.... :lol:
manias79 - 2013-11-27, 13:20

airgaston napisał/a:
A gdyby tak wyspawać z nierdzewki na podobieństwo oryginału....


musisz konkretnie wiedzieć, co masz za "nierdzewkę" kupić. Czy ma być to stal austenistyczna, ferrytyczna, martenzytyczna.
Dobra stal kwasoodporna na bak paliwa to np. stal wysokostopowa - stal nierdzewna chromowo-niklowa 1.4310, X10CrNI18-8 PN-EN 10088-1
Po drugie - sposób spawania takiej stali (pamiętać o spawaniu na tzw. "poduszce"), gaz argon lub hel, metoda najczęściej TIG, rzadziej MIG

Natomiast osłona baku z amelinium (które jest miękkie i się nie maluje) to raczej chybiony pomysł. Wystarczy przejść się na złom, kupić 1,5 mm płytę ze zwykłej stali węglowej, "uzbroić" tym starą osłonę (pamiętając o wzmocnieniu nóżek) i wszystko.

airgaston - 2013-11-27, 21:04

Dzięki za wskazanie rodzaju stali. Mam magików od nierdzewki z najwyzszej półki, robia od lat instalacje i inne cuda w fabrykach farmaceutycznych. Zdam sie na nich. Osłona ma być oczywiscie z duraluminium, też z odpowiedniego. Ze starej osłony nic nie będzie, bo uchwyty sa totalnie skorodowane a i blacha jak sito.
manias79 - 2013-11-28, 07:44

to dobrze, bo wielu grzebków, co ledwo dotknęło tig-a potrafi spierdzielić opinie o spawaczach ;)

Tutaj poglądowe zdjęcia, jak koleś zespawał bak paliwa do samochodu terenowego. Najbardziej podoba mi się zdjęcie otwartego baku z pokazanymi przegrodami stabilizującymi paliwo na przechyłach http://mario0770.blogspot...nik-paliwa.html


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group