|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Mój Samurai - DUŻY
DUŻY - 2013-11-05, 21:50 Temat postu: DUŻY Jak już do was zawitałem, mam nadzieję że na dłużej , to myślę że warto coś o sobie/samim skrobnąć.
Jestem Duży, autko kupiłem niedawno, jako drugie wozidełko na niedzielne wypady do lasu. Z off-road'em jestem związany już dość długo. Walczyłem na wszelkiej maści sprzętach dwukołowych od 50'tek do 450'tek. W międzyczasie jakieś endura i dalsze wypady typu Karpaty ukraińskie, Rumunia...
Sami którego kupiłem, wygląda jak poniżej :
Jest on jako tako blacharsko zachowany, w niektórych miejscach polepiony, ale ogólnie jak na Samuraia chyba dobrze się trzyma, oceńcie sami (jestem ciekawy waszej opinii) :
Mechanicznie:
-mosty ok, kule z przodu suche,
-reduktor ok (wajcha chodzi dobrze nie zacina się, sprawdzałem luz na reduktorze i 5 na skrzyni przy dodawaniu gazu nic nie szumi - dobry test?)
-wał przedni średni, tylni już się prosi o wymianę wieloklina - jazda bez kondoma uszczelniającego :/, ale na razie pogłaśniam radio przy dodawaniu/odejmowaniu gazu
-silnik stan agonii, był ujeżdżany przez poprzedniego właściciela na salektolu zabójcy
Pakiet startowy jaki planuje zapodać:
-wał tył, może przód też (lub wymiana wieloklinów + krzyżaki)
-oponki a'la bf goodrich
-lpg
-baleno na wiosnę (poluje na cały samochód)
kasa na ww już jest (budżet przewidywał pakiet startowy po kupnie )
mam tylko nadzieję że silnik wytrzyma i nie będę go musiał targać w nieogrzewanym blaszaku w środku zimy przy -20*C
Pozdrawiam
Zawias - 2013-11-05, 21:53
Ładny cywil.
SamNaSamZSam - 2013-11-05, 22:25 Temat postu: Re: DUŻY
DUŻY napisał/a: |
-wał tył, może przód też (lub wymiana wieloklinów + krzyżaki)
|
Mogę z czystym sumieniem polecić wymianę wieloklinów i regenerację wałów w warszawskiej firmie Mechanix. Możesz do nich wysłać wały kurierem. Robota terminowa, solidna i konkurencyjna cenowo.
DUŻY - 2013-11-05, 22:30
masz na wale jakieś ślady po wyważaniu?
SamNaSamZSam - 2013-11-05, 22:37
mam "dospawki" takie prostokątne blaszki.
Gorbi - 2013-11-05, 22:39
Ladny Sami i szykowny ten kolor. Widze,ze na odwroconych trojkatach kola sie nie wychylaja poza obrys poszerzen nadkoli. Jakie masz rozmiar opon?
Maror - 2013-11-05, 22:50
Samuraiek ładny i zadbany, mało rudej A te trójkąty nie są odwrócone, są założone tak jak Suzuki wymyśliło czyli normalnie.
sokratesb - 2013-11-05, 22:51
Blacha zacna, jeżeli nic robione nie było, nawet bardzo ładna, ale rób póki możesz blachę, bo potem jak yenko skończysz. :D
Chcesz gazować zajechany silnik? To chyba raczej słaby pomysł...
Gorbi napisał/a: | Ladny Sami i szykowny ten kolor. Widze,ze na odwroconych trojkatach kola sie nie wychylaja poza obrys poszerzen nadkoli. Jakie masz rozmiar opon? |
Odwróconych? Przecie one normalnie są.
DUŻY - 2013-11-05, 22:52
mam nie odwrócone, zresztą moje są chyba nie odwracalne bez lekkiego dystansu - wytłoczone w jedną stronę delikatnie. Rozmiar gum to 205/70.
EDIT: a co to za różnica z tym LPG ? Silnik w chwili zakupu był śmieciem i jego miejsce to huta.. pytanie kiedy :), a lpg mi zostanie do następnego (oprócz miksera w przypadku baleno)
Gorbi - 2013-11-05, 23:01
sokratesb napisał/a: | Blacha zacna, jeżeli nic robione nie było, nawet bardzo ładna, ale rób póki możesz blachę, bo potem jak yenko skończysz. :D
Chcesz gazować zajechany silnik? To chyba raczej słaby pomysł...
Gorbi napisał/a: | Ladny Sami i szykowny ten kolor. Widze,ze na odwroconych trojkatach kola sie nie wychylaja poza obrys poszerzen nadkoli. Jakie masz rozmiar opon? |
Odwróconych? Przecie one normalnie są. |
ups...ale gafe strzelilem
Zawias - 2013-11-05, 23:15
Jak nie żyje na benzynie,to na gazie zdechnie.
DUŻY - 2013-11-05, 23:35
to może od razu poszukam słupka na szybką podmiankę... od swifta 1.3 pasuje? wystarczy przełożyć wałek rozrządu i przykręcić tą przystawkę/obudowę przekładni kątowej? są tu jakieś komplikacje? miska i smok pasuje plug&play? napotkam jakieś problemy typu wyprowadzenie/wprowadzenie wody?
aktualnie mam po 9bar na garczek (+/- 0,25) - zdecydowanie za mało według serwisówki i doi olej 2gim cylindrem patrząc od rozrządu.
kakash - 2013-11-06, 00:51
Jezeli to oryinalny lakier to w ladnym stanie, fajna sztuka
KRZYKKU - 2013-11-08, 21:22
Lakier raczej nie jest fabryczny (pomarańczka na przedniej ramce), ogólnie bardzo dobrze zachowany choć nie wiadomo co czai się pod wygłuszeniami pod wykładziną, warto by zaglądnąć też pod maskownicę progu. Pierwsze zdjęcie w pięknym plenerze. Gratuluję dobrego zakupu.
W planie jakieś udoskonalenia fabryki?
DUŻY - 2013-11-11, 20:41
Przednia podłoga - tylko w okolicach korków spustowych jest ruda (minimalnie).
W środku ori lakier. Łączenie podłogi z nadkolami tylnymi ok. Lewe nadkole na łączeniu z poszerzeniem na samej górze ma korozje- 1,5x4cm (ale nie na wylot xD) na razie olewam ale na pewno kiedyś będę musiał spawnąć. Progi polepione nawet ok - trochę pęka prawy tył (bez tragedii). Pod plastykami jest ok. Według pewnych przesłanek jakie zawieruszyły się wśród dokumentów można wnioskować że remoncik był w zimę 2009/10.
Co do modyfikacji na pewno tak xD
na pewno planuje:
-baleno (intensywnie szukam)
-większe koła (i tu pewnie będzie dużo modyfikacji spring, przełożenia, trochę cięcia )
|
|