|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Praca pompy paliwowej
kakash - 2013-11-26, 20:01 Temat postu: Praca pompy paliwowej Czesc,
od jakiegos czasu zauwazylem ze w samcu pompa paliwowa pracuje caly czas, z tego co tam wyczytalem w internetach, niektorzy twierdza ze powinna pracowac jedynie przy odpalaniu auta, a niektorzy mowia ze powinna pracowac ciagle, jak to w koncu z tym jest?
I pytanie numer dwa, http://allegro.pl/pompa-p...3666750155.html czy tego typu pompa podejdzie pod wtrysk 1.3 90"?
Dzieki
sokratesb - 2013-11-26, 20:02
No mi się wydaje, że jeżeli nie pracowałaby ciągle, to samochód by zgasł, nie?
Lexx - 2013-11-26, 20:16
Pompa pracuje po wlaczeniu zaplonu, po uzyskaniu porzadanego cisnienia sie wylancza by znow sie wlaczyc przy uruchomieniu silnika, pompa wytwarza cisnienie potrzebne wtryskiwaczowi dlatego zwykla popa membranowa nie nadawala by sie do wtryskowca, krotko mowiac ten typ z linku si enadaje, trzeba by tylko porownac cisnienia z manualem ;]
Wyglada na identyczna jaka siedzi w moim baku ;]
Radek1977 - 2013-11-26, 20:46
http://pompypaliwa.home.p...111-GCA-335/241
Ta sama pompa a zawsze pare pln-ow w kieszonce zostaje :)
kakash - 2013-11-26, 22:36
Ani w 90"-94" serwisowce pod "Fuel system" / "Service Data", ani w user manualu nie znalazlem zadnej informacji nt cisnienia pompy paliwowej. Podejdzie ta 3 bary ktora na allegro pokazalem?
SamNaSamZSam - 2013-11-26, 22:40
a bo to jakiś suplement chyba trzeba mieć, coś mi tak się o uszy obiło, że Kostinho zachwalał że wyśmienity jest do wtryskowca :D
kakash - 2013-11-26, 22:42
Mam suplement, o nim pisalem powyzej, jest do pobrania tutaj -> http://www.suzuki4x4.net/manual/ - "1990-1994 Samurai Supplymentary Service Manual", ale jakos nic nie widze nt. cisnienia pompy paliwowej...
Lexx - 2013-11-26, 22:44
Tutaj Kostuch pomoze, kiedys podawal jakie cisnienie musi dawac pompa zeby strysk dzialal poprawnie.
W serwisowce tego nieznajdziesz, tu trzeba prawdziwego manuala
SamNaSamZSam - 2013-11-26, 22:46
kakash napisał/a: | Mam suplement, o nim pisalem powyzej, jest do pobrania tutaj -> http://www.suzuki4x4.net/manual/ - "1990-1994 Samurai Supplymentary Service Manual", ale jakos nic nie widze nt. cisnienia pompy paliwowej... |
Uuu Panie to przepraszam, zwracam honor (mam nadzieję, że tylko honor biorąc pod uwagę moje kolacyjne menu). Chciałem pomóc poszukać, ale na aero to do jutra mi tego nie ściągnie... :(
kakash - 2013-11-26, 22:49
SamNaSamZSam napisał/a: | kakash napisał/a: | Mam suplement, o nim pisalem powyzej, jest do pobrania tutaj -> http://www.suzuki4x4.net/manual/ - "1990-1994 Samurai Supplymentary Service Manual", ale jakos nic nie widze nt. cisnienia pompy paliwowej... |
Uuu Panie to przepraszam, zwracam honor (mam nadzieję, że tylko honor biorąc pod uwagę moje kolacyjne menu). Chciałem pomóc poszukać, ale na aero to do jutra mi tego nie ściągnie... :( |
Tak czy siak, licza sie checi :D
Lexx napisał/a: | Tutaj Kostuch pomoze, kiedys podawal jakie cisnienie musi dawac pompa zeby strysk dzialal poprawnie.
W serwisowce tego nieznajdziesz, tu trzeba prawdziwego manuala |
Poszla PMka, dzieki!
Lexx - 2013-11-26, 22:50
jakos mi ten link umknal tak czysiak juz kiedys o cosnieniu byla tu mowa.
[ Dodano: 2013-11-26, 21:58 ]
To znalazlem w manualau odnosnie cisnienia.
kakash - 2013-11-26, 23:06
@Lexx, normalnie sokole oko, tam bym nie szukal nawet :D
Czyli - 2,8 bara na przekreconym kluczyku, 1,7-2,1 bara na zapalonym silniku, to pytanie brzmi czy taka 3 barowa to nie jest za duzo?
No i druga sprawa, co moze byc przyczyna tego ze pompa paliwowa nie przestaje pracowac po odpaleniu silnika (tak czy siak musze ja wymienic, bo moja juz strasznie wyje).
Lexx - 2013-11-26, 23:12
Nie, w ukladzie jest tez samoregulator cisnienia ;]
[ Dodano: 2013-11-26, 22:13 ]
Jest o nim w sekcji 4A-9 tegoz manuala
kakash - 2013-11-26, 23:25
Czekaj, czekaj, 4A-9 mowi o pompie paliwa w baku, podczas kiedy moja jest przy ramie z prawej strony na wysokosci pasazera... ?
Didymos - 2013-11-26, 23:31
Masz coś pomotane, tam powinien być filtr paliwa, a pompa w baku.
kakash - 2013-11-26, 23:32
Mhmm, to by tez moglo tlumaczyc fakt dlaczego pompa pracuje caly czas zamiast sie wylaczyc po odpaleniu. Najpewniej poprzedni wlasciciel zmienil bak w aucie, na taki ktory ma tylko jeden otwor...
Didymos - 2013-11-26, 23:38
Yyyy, ale pompa ma pracować cały czas, skąd by inaczej wzięło się paliwo w silniku
Prawidłowo jest tak:
- włączasz zapłon i pompa uruchamia się na jakieś 3 s, jeśli w tym czasie nie uruchomisz silnika, pompa się wyłączy,
- włączasz rozrusznik i pompa też startuje, jeśli silnik zapali, to pompa będzie pracowała nieustannie aż do jego zgaszenia.
kostuch - 2013-11-26, 23:44
Didymos napisał/a: | jeśli silnik zapali, to pompa będzie pracowała nieustannie aż do jego zgaszenia. |
Dokładniej, to:
Pompa będzie działała tak długo, jak komputer będzie dostawał sygnał z czujnika w aparacie zapłonowym.
Można np wziąć śrubokręt i na włączonym zapłonie pomerdać nim koło czujnika - pompa powinna się wtedy włączyć.
kakash - 2013-11-26, 23:50
Didymos napisał/a: | Yyyy, ale pompa ma pracować cały czas, skąd by inaczej wzięło się paliwo w silniku
Prawidłowo jest tak:
- włączasz zapłon i pompa uruchamia się na jakieś 3 s, jeśli w tym czasie nie uruchomisz silnika, pompa się wyłączy,
- włączasz rozrusznik i pompa też startuje, jeśli silnik zapali, to pompa będzie pracowała nieustannie aż do jego zgaszenia. |
Zle przeczytalem pierwszy post Lexxa, jednak robota moze odmozdzyc czlowieka
W takim razie musze rano poszukac gdzie jest sprytnie ukryty filtr paliwa w moim samcu, a nastepnie wymienic pompke na ta 3 barowa z allegro.
Wielkie dzieki chlopaki za pomoc!
|
|