Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Reduktor 4.16 - jak go zdobyć?

RoboR - 2013-11-30, 10:27
Temat postu: Reduktor 4.16 - jak go zdobyć?
Witam.
Chciałbym wzmocnić mojego Samuraia.Po lekturze forum , z 2 wariantów ;reduktor i przekładnie mostów od Vitary najbardziej odpowiada mi wariant pierwszy.
W związku z tym , że jestem nowy i nie mogę zamieścić ogłoszenia pytam szanownych kolegów gdzie mogę kupić reduktor 4.16 do SJ 413 ('91).
Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam Robert

slavok - 2013-11-30, 11:14

w Stanach możesz kupić zestaw 4.16, albo naruchać dwa reduktory (1.0 i 1.3) i zgłosić się do mnie, ew. śledzić allegro może trafi się ktoś kto będzie sprzedawał 4.16.
Gorbi - 2013-11-30, 13:20

I pamietaj co bys nie kupil reduktora ktory jest niekompatybilny na 4.16. Przedmowca ze swej skromnosci nie chcial sie pochwalic ciekawym artykulem,ktorego jest autorem,
http://samurai.org.pl/pri...17b2b45e137473e poczytaj tam jest wszystko... :-D

RoboR - 2013-11-30, 18:46

Dzięki za wyjaśnienia. Temat z częściami z USA jest rozpracowywany . Artykuł dot. reduktorów czytałem- jest świetny . Przy ewentualnym zakupie chyba się nie pomylę. Zaczynam poszukiwania. Ale jeśli ktoś chce się pozbyć na szybko , chętnie kupię gotowy. Pozdrawiam
sztamgres - 2014-06-16, 22:58

podłącze sie pod temat i jakby ktos ciagnął bebechy do reduktora to sie pisze :mrgreen:
Kwadrat - 2014-06-22, 09:49

Drogą kupna najprędzej :)

Są dostępne w Polsce :) prawie od ręki :)

sztamgres - 2014-06-22, 10:10

Wiadoma sprawa że kupna tylko kto chce sprzedac :-D najprosciej i najdrożej z Amerykowni sprowadzic badz kupić zestaw do zmotania i plakac nad cena :roll:
zed111 - 2014-06-22, 13:11

sprowadzić z usa jest chyba właśnie najtaniej...
ale chwilę zajmuje

moziembl - 2014-06-22, 13:17

Najtaniej to może nie jest ale ale jak kupisz zestaw do upgrade to jest to pewne rozwiązanie na lata, bo jeśli przy okazji wymienisz łożyska i simeringi. To masz na długo spokój.
zed111 - 2014-06-22, 13:26

będę się jednak upierał, że taniej i to nawet jeśli trafią cię celnicy
oczywiście jeśli mówimy o nowym zestawie, a nie używanym

DUŻY - 2014-06-22, 16:08

http://www.lowrangeoffroa...case-gears.html 400$ + przesyłka. W wersji pesymistycznej cło 5% i vat. Do tego łożyska, uszczelniacze... w 2k się zmieścisz.
Maror - 2014-06-22, 16:46

Wszystko zależy od szczęścia, ja na przykład swój kupiłem w trakcie przecen z okazji tzw Black Firday ze zniżką :->
Kwadrat - 2014-06-22, 18:06

moziembl napisał/a:
Najtaniej to może nie jest ale ale jak kupisz zestaw do upgrade to jest to pewne rozwiązanie na lata, bo jeśli przy okazji wymienisz łożyska i simeringi. To masz na długo spokój.


To zależy od stylu jazdy. Generalnie to jest najsłabsze rozwiązanie :cry:

Maror - 2014-06-22, 18:16

Kwadrat napisał/a:
moziembl napisał/a:
Najtaniej to może nie jest ale ale jak kupisz zestaw do upgrade to jest to pewne rozwiązanie na lata, bo jeśli przy okazji wymienisz łożyska i simeringi. To masz na długo spokój.


To zależy od stylu jazdy. Generalnie to jest najsłabsze rozwiązanie :cry:


Czemu?

pacmano - 2014-06-22, 21:04

Rozwin Kwadrat swoja mysl a nie tak tajemniczo ciagle ;)
slavok - 2014-06-22, 21:11

Kwadrat napisał/a:
moziembl napisał/a:
Najtaniej to może nie jest ale ale jak kupisz zestaw do upgrade to jest to pewne rozwiązanie na lata, bo jeśli przy okazji wymienisz łożyska i simeringi. To masz na długo spokój.


To zależy od stylu jazdy. Generalnie to jest najsłabsze rozwiązanie :cry:


raczej od mocy silnika i rodzaju mostów, w seryjnym samuraiu czy nawet w 1.6 vitarowym te reduktory jeżdżą lata... z silnikami od bmw czy innymi oplami czy fordami co mają po 200koni to wiadome, że coś może wybuchnąć, obudowa jest dość krucha.

Kwadrat - 2014-06-23, 07:51

Znamy takie przypadki że taki motany reduktor rozleciał się po kilku miesiacach użytkowania. Raz nawet w 410 na MT 31 cali.
No i duzo taniej to naprawdę nie wychodzi . Przy cenach przełozeń od 2tys to nie ma sensu.

[ Dodano: 2014-06-23, 07:54 ]
slavok napisał/a:
Kwadrat napisał/a:
moziembl napisał/a:
Najtaniej to może nie jest ale ale jak kupisz zestaw do upgrade to jest to pewne rozwiązanie na lata, bo jeśli przy okazji wymienisz łożyska i simeringi. To masz na długo spokój.


To zależy od stylu jazdy. Generalnie to jest najsłabsze rozwiązanie :cry:


raczej od mocy silnika i rodzaju mostów, w seryjnym samuraiu czy nawet w 1.6 vitarowym te reduktory jeżdżą lata... z silnikami od bmw czy innymi oplami czy fordami co mają po 200koni to wiadome, że coś może wybuchnąć, obudowa jest dość krucha.



U nas jeżdżą reduktory na silnikach 1,8 i kołach 35 cali . Wiadomo że raz w roku trzeba zrobić dobry przegląd ale żyją .
Dużo też zależy od reduktora ( są dwa rodzaje słabsze i mocniejsze :) )

slavok - 2014-06-23, 14:00

Kwadrat napisał/a:
Znamy takie przypadki że taki motany reduktor rozleciał się po kilku miesiacach użytkowania. Raz nawet w 410 na MT 31 cali.
No i duzo taniej to naprawdę nie wychodzi . Przy cenach przełozeń od 2tys to nie ma sensu.

[ Dodano: 2014-06-23, 07:54 ]
slavok napisał/a:
Kwadrat napisał/a:
moziembl napisał/a:
Najtaniej to może nie jest ale ale jak kupisz zestaw do upgrade to jest to pewne rozwiązanie na lata, bo jeśli przy okazji wymienisz łożyska i simeringi. To masz na długo spokój.


To zależy od stylu jazdy. Generalnie to jest najsłabsze rozwiązanie :cry:


raczej od mocy silnika i rodzaju mostów, w seryjnym samuraiu czy nawet w 1.6 vitarowym te reduktory jeżdżą lata... z silnikami od bmw czy innymi oplami czy fordami co mają po 200koni to wiadome, że coś może wybuchnąć, obudowa jest dość krucha.



U nas jeżdżą reduktory na silnikach 1,8 i kołach 35 cali . Wiadomo że raz w roku trzeba zrobić dobry przegląd ale żyją .
Dużo też zależy od reduktora ( są dwa rodzaje słabsze i mocniejsze :) )


Piszesz o motanym reduktorze z 1.0 i 1.3 - ja pisałem o gotowych przełożeniach np z LowRange ale jak już poruszyłeś temat to ciekawe... sprzedałem reduktorów motanych z 1.0 i 1.3 ze 25 szt, przełożenia nie rozleciały się w żadnym, mój kumpel który sprzedawał to przede mną pchną tego chyba z 50szt i przełożenia rozsypały się w jednym - z winy tokarza bo się nie przyłożył ten jeden raz do roboty... ale z 2giej strony rozlecialo się też jedno przełożenie 4.16 od calmini a kolejne 6.5 od calmini wyje tak, że nie a się jeździć samochodem...

Reduktorów jest jeden rodzaj natomiast słabsze i mocniejsze są obudowy, jedna jest z dodatkowym kanałem olejowym która osłabia konstrukcje i taka obudowa rzeczywiście potrafi się rozlecieć, druga bez tych nieszczęsnych kanałów - ale bez wzmocnień z mocnym silnikiem też idzie ją rozłupać.

Co do opłacalności, cóż dostęp do tanich i sprawdzonych litrówek się skończył więc opłacalność tego rodzaju przeróbek spadła i chyba rzeczywiście lepiej ściągnąć takie przełożenia ze stanów jak ktoś chce od podstaw to kupować i przerabiać, co innego jak ktoś ma reduktor od 1.0 i 1.3- wtedy można ogarnąć takie przełożenia za kilka stówek.

Kwadrat - 2014-06-24, 23:33

I to bardzo dobre podsumowanie :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group