|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Reduktor 4.16 + vitara 5.125
pacmano - 2013-12-02, 18:22 Temat postu: Reduktor 4.16 + vitara 5.125 Czy ktos jezdzi na takim zestawie? Nie jest za "wolno" ? Chcialbym sobie wsadzic reduktor 4.16 gdyz wydaje mi sie bardziej "elastycznym" rozwiazaniem niz przelozenia mostow z vitki. Natomiast jako ze planuje takze spawlocka wiem ze zwykle pol osie z tylu lubia sie skrecac. Z tego powodu dobrze byloby wlozyc tylny most z vitary. Tyle ze troche nie jestem do konca przekonany do takiej konfiguracji. No chyba ze sa jakies ciut szybsze przelozenia z vitki i tak samo wytrzymale ?
Zawias - 2013-12-02, 18:24
Jak założysz koła 33 cale będzie w sam raz.
pacmano - 2013-12-02, 18:39
Myslalem zeby na razie wsadzic 31, ale opony zostawiam sobie na sam koniec. Teraz mam 225/75
Zawias - 2013-12-02, 18:45
Ja mam 4.16 dwie blokady i opony 235x75x15.Gdybym miał opony 31 cali ,to bym się rzadziej wieszał.W nowej zmotce mam sprężyny i 31.Robię klatkę i zobaczę co to potrafi.Przełożenia standardowe.
Lexx - 2013-12-02, 18:46 Temat postu: Re: Reduktor 4.16 + vitara 5.125
pacmano napisał/a: | ... No chyba ze sa jakies ciut szybsze przelozenia z vitki i tak samo wytrzymale ? |
http://www.suzuki-forums....ratio-list.html
tu masz liste wszytskich przelozen Vitary, wytrzymalosc bedzie bardzo zblizona jak nie taka sama.
pacmano - 2013-12-02, 18:57
Zawias, a w tym nowym zielonym to chyba 4.16 tez jest co? Co do polosi to znajomy stwierdzil, ze trzeba liczyc, przy kolach 31 i blokadzie, wymiane pol osi raz w sezonie conajmniej. Temu chcialem za wczasu przemyslec temat.
Zawias - 2013-12-02, 19:53
We wszystkich mam 4.16.W zmotce będę zakładał półosie wzmocnione 26 frezów na przód.
pacmano - 2013-12-02, 20:45
A wzmocnione to jakies spidertraxy czy cos innego?
Zawias - 2013-12-02, 20:55
Spidertrax.
czesio6969 - 2013-12-03, 17:57
ja latałem około 3 lat na 4,16 i 31cali silverstonach i tył spawlock , raz mi półoś tylna pękła na prostej szutrowej drodze, zaznaczam że u mnie niema lekko sami, teraz mam 4,16 baleno 1,6 i 33 cali silverstone przód arb tył spaw lock jak narazie cały sezon bez stresu tylko łożyska raz na sezon
[ Dodano: 2013-12-03, 17:59 ]
31 cali orginalne półosie bez kłopotu dają rade, wiadomo wszystko można urwać, ale u mnie jest około 5 samcó każdy tył spawlock i 31 cali
pacmano - 2013-12-03, 18:39
No tylko sie zastanawiam jak dluo na tych 31' zostanie :D No bo inaczej to trzeba zakladac wzmacniane poloski a widze ze to droga impreza.
Maverick - 2013-12-03, 19:21
Czesio6969 a ukręcony u Ciebie talerz i atak, to nie przypadkiem jak już miałeś 33 cale?
czesio6969 - 2013-12-03, 19:42
no tak na 33 calach tyle że talerz i atak był z rocznika 89 więc pare lat miał, u mnie 4 lata w terenie więc wszystko może się zdarzyć , ja to powiedziałem że to jest po prostu zmęczenie materiału i tyle
Zawias - 2013-12-03, 20:02
Masz jakieś fotki auta na tych kapciach ?
Maror - 2013-12-03, 21:17
Ogólnie to przy 31' i blokadzie z tyłu seryjne półosie powinny dać rade. Za to z przodu jak przychodzi blokada lub coś 32' i wyżej to już powinny być wzmacniane.
czesio6969 - 2013-12-03, 21:22
http://samurai.org.pl/vie...t=23&start=1280 mój czarny 33 cale obok zielony na LJ 35 cali,
https://plus.google.com/photos/108256023702166434843/albums/5929491913438885777?banner=pwa
[ Dodano: 2013-12-03, 21:27 ]
wiele osób mnie namawiało na Lj mosty tylko to wtedy koszt około 10 tyś zł ze swoją robotą, plus blokada przynajmniej jedna i robi się 13 tyś ja na 33 calach mam około 1cm różnicy prześwitu jak ten samuraj na Lj i 35 cali, w zimę robię zawieszenie na sprężyny, resory mam leśniki od mazury dają rade ale sprężyna to sprężyna troche miej blokuje w trawach, na dniach pewnie wystawie swojego na sprzedaż ogólnie z czystej ciekawości może ktoś kupi, jak by tak się stało to kupje Zmote jakąś fajną
Kamilson - 2013-12-03, 21:42
Zajebiste te zdjęcia masz , głównie chodzi o ich taki klimat :D
Maror - 2013-12-03, 23:09
Czesiu, a tak z ciekawości czego Ci brakuje w swoim że myślisz o zamianie na zmote?
czesio6969 - 2013-12-04, 10:17
Hmm co mi brakuje pełnej klatki ogolni jak startuje na rajdach to zawsze w extrem ii zawsze się boje że urwe most lub jakieś łożyska się rozlecą, niby w z.otach tak samo jest jak w samuraiu nie wiesz kiedy cos sie rozleci, a dlaczego bym chciał zmote bo bardzo mi się podobają, sam bym sobie zrobił mam warsztat itd ale niemam czasu na zrobienie jej od podstaw,w moim samim najwiekszą wadą są mosty chociaz mam spidertraxy, ale przy 33calach trzeba naprawde uwazać, w sumie ja śmigam co niedziela w terenie i nigdy niema leekko i się nic nie dzieje, w sumie nad zmianą zastanawiam sie ciągle, jedynie potrzebuje ze 100kg zmiejszyc wage w moim i będzie super, co do tematu to polecam 4,16 i 31 cali simex na orginalnym silniku gaznik. I wtrysk dają wtedy rade mega,
pacmano - 2013-12-04, 11:24
Silnik tez myslalem co by zmienic bo gaznikowiec 1.3 wlasnie. Zagosci u mnie najprawdopodobniej vitara 1.6 v8 na gazniku. A co do mostow, to podpytuje tez o wytrzymalosc bo temat sprezyn sie przewija i nie chcialbym dwa razy kase ladowac pozniej.
Maverick - 2013-12-04, 11:39
jak już zmieniać silnik, to nie lepiej na wtrysk?
pacmano - 2013-12-04, 11:51
Moze i lepiej ale tez drozej :) Same silniki maja chore ceny ... Do tego dochodzi etap szukania silnika a ten 8v juz na mnie czeka :P
Maverick - 2013-12-04, 11:52
a silniki Swifta?
pacmano - 2013-12-04, 11:58
Ze swifta sie nie orientowalem. Ktory warty zastanowienia?
[ Dodano: 2013-12-04, 11:59 ]
Zastanawialem sie rowniez nad tym czy faktycznie warto tak pchac sie w ten wtrysk ... Bo rozwazalem nawet przerobke z gaznika. Na gaznikach ludzie tez jezdza z dobrym skutkiem :)
Maverick - 2013-12-04, 12:09
pewnie że jeżdżą. Ale regulacja tego chyba nie jest najłatwiejsza.
Swift 1.6 na monowtrysku. Można całe auto trafić nawet w 1000 zł. Także wyciągasz wszystko co potrzeba i reszta jeszcze na sprzedaż.
czesio6969 - 2013-12-04, 12:45
Jesli nie chcesz dwa razy robic nie wkladaj 8v tylko 16v, wkladaj cos co ma około100KM baleno polecam, jak pamowac vitare8v w gaźniku to lepiej orginał na wtrysku wsadzic i przerobki odpadają
Maror - 2013-12-04, 13:56
Nie sposob sie nie zgodzic z Kolegami wyzej - troche bez sensu sie trudzic zeby zyskac przy pomyslnych wiatrach moze z 10HP. Lepiej wsadzic porzadny i zadnaby 1.3 na wtrysku. A co do Twojej fury Czesiu to wg mnie jest super i do perfekcji brakuje jej tak jak powiedziales : pelnej klatki i sprezyn a w USA wkladaja 35' z oryginalnymi mostami (oczywiscie polosie wzmacniane) i jakos jezdza wiec nie jest tak zle. Duza zaleta tych mostow jest mala grucha w porownaniu do innych a naczelna wada fatalne rozwiazanie lozyskowania kol z tylu
Maverick - 2013-12-04, 13:59
o łożyskach z tyłu i ich fatalności wiem już dużo:)
Chyba kupie dwie półosie, nabiję łożysko i dopiero będę jeździć w trasy:)
pacmano - 2013-12-04, 14:09
Maverick napisał/a: | Chyba kupie dwie półosie, nabiję łożysko i dopiero będę jeździć w trasy:) |
Mysle o tym samym ... pewnie na wiosne sobie taki zestaw przygotuje w razie W.
yenko - 2013-12-04, 14:33
Nie da się fabryki poprawić jakoś ?
[ Dodano: 2013-12-04, 14:39 ]
I druga sprawa, dużo Samców jeździ na 1.6 8v i jakoś nie narzekają. Niby nie dużo 10koni ale momentu obrotowego sporo więcej niż w normalnym 1.3. Ja tam bym zakładał właśnie taki ze względu na to że można założyć gaz za grosze do 1.3 a potem ten sam gaz będzie pasował do 1.6 8v.
kostuch - 2013-12-04, 14:42
yenko napisał/a: | można założyć gaz za grosze do 1.3 a potem ten sam gaz będzie pasował do 1.6 8v. |
Do 16v też będzie pasował
yenko - 2013-12-04, 14:44
Jesteś pewien ?? Na 100%?
kostuch - 2013-12-04, 15:13
yenko napisał/a: | Jesteś pewien ?? Na 100%? |
Po przeszczepie 16v dołożyłem do instalacji lpg tylko pudełko z emulatorem wtryskiwaczy za 20zł, bo nie byłem pewien jak zachowa się baleronowy komputer jak mu znikną wtryski.
Pewnie wystarczyło by je tylko odpinać przekaźnikiem, tak jak w jednopunkcie 1.3 8v.
Poza tym mikser ten sam, parownik ten sam, śruba na wężu ta sama
Aczkolwiek są fanatycy, dla których wielopunkt=sekwencja.
Można. Tylko po co?
Maror - 2013-12-04, 15:35
Yenko, fabrykę można poprawić, ale mało osób to robi (wolą włożyć most z Vitary ) Na stronie Daniels'a jest opis przeróbki na odciążone półosie A jeździ sporo bo to chyba najłatwiejszy z dostępnych swap'ów. Zawsze będzie troche lepiej, ale jak już motać to czemu nie tak żeby było jeszcze lepiej?
czesio6969 - 2013-12-04, 17:19
przede wszystkim panowie pierwsza podstawowa zasada przeróbek chyba, czyli czy człowiek będzie dalej brnął w temat,czy chce bagna czy w miare lajtowy teren, ja np czasem przez wode atakuje że kierownicy nie widać choć nie lubie tego ale na rajdach zawsze mnie podpuszczają , a więc założy 8v silnik za rok założy 33 cale i może być za mało mocy i co wtedy znów koszta, ja do poprzedniego samca włożyłem silnik z bmw 1,8i i to był największy mój błąd , bo ten silnik jest kompletnie nie wodoodporny, teraz mam baleno i jak narazie jestem mega zadowolony do tego oczywiście spiek i porządny docisk, czasem by się przydało jeszcze z 10KM ale nie jest źle, co do łożysk w tylnych kołach, ja zawsze wymieniam na nowe w zime czyli jak szykuje auto na sezon, i cały rok mam spokój i nie ważne czy są jeszcze dobre czy nie, co do klatki u mnie to praktycznie materiałlezy i czeka na realizacje, tak samo mam wszystko co potrzeba do przeróbki na sprężyny tyle że w sezonie nie rozbieram auta bo wole jeździć, niż stać z miesiąc, albo i 2 z braku czasu,
yahoo33 - 2013-12-04, 22:35
kostuch napisał/a: | yenko napisał/a: | Jesteś pewien ?? Na 100%? |
Po przeszczepie 16v dołożyłem do instalacji lpg tylko pudełko z emulatorem wtryskiwaczy za 20zł, bo nie byłem pewien jak zachowa się baleronowy komputer jak mu znikną wtryski.
Pewnie wystarczyło by je tylko odpinać przekaźnikiem, tak jak w jednopunkcie 1.3 8v.
Poza tym mikser ten sam, parownik ten sam, śruba na wężu ta sama
Aczkolwiek są fanatycy, dla których wielopunkt=sekwencja.
Można. Tylko po co? |
Bardzo mnie się podoba to co piszesz :)
Mam obecnie instalke I gen. a Baleno niedługo wjedzie, i bałem się dodatkowego kosztu listwy etc.
moziembl - 2014-01-27, 08:39
Odświeżam temat, bawiłem się trochę http://www.grimmjeeper.com/gears.html i wychodzi na to że jeśli mam 4,16 i zmierzam na razie poprzestać na 31" to 5.125 to trochę przy dużo, lepiej pomyśleć 4,625, biegi szosowe za mocno się nie spowolnią a i na L bezie zawało się jeździć.
Co wy na to ?
Maverick - 2014-01-27, 10:25
moziembl,
Dokładnie to liczyłem też u siebie bo miałem przełożenia w garażu 5.125, ale po zakupie 4.16 nie byłem pewien czy dokładając 5.125 nie będzie za wolno.
Doszedłem do tego samego co Ty. 5,125 sprzedałem.
Jeśli miałbym grzebać w mostach, to tylko na takie przełożenia, jakie wskazujesz, czyli 4.625.
Z tego co mam teraz, to jest 31/32 cale koła, 4.16 i 100 kocy pod maską, na czarnym nie mam problemu z jazdą.
Tzn w porównaniu do 235/75/15 nie ma tyle jadu co było wtedy, ale na 5 biegu jeszcze jako tako przyspiesza.
Obecnie nie ma absolutnie problemu z prędkością rzędu 90 - 100 km/h.
|
|