Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - Tarcze zamiast bebnów

loudner - 2011-02-06, 18:34
Temat postu: Tarcze zamiast bebnów
Czy ktoś już próbował? Od czego pasują tarcze do tyłu do naszych SJ. Chciał bym zmienić na tarcze ponieważ mam dość zmieniania ciągle okładzin.
Yabu - 2011-02-06, 18:41

loudner napisał/a:
a od czego pasują tarcze na tył zamiast bębnów?


KSikorski napisał/a:
Samurai/vitara/jimny


Już o to pytałeś. ;-) Do tego musisz mieć takie coś http://allegro.pl/kit-na-...1433657089.html i chyba zaciski Aisina takie same jak masz z przodu.


A ja mam takie pytanie. Czy taka przeróbka jest bezpieczna czy lepiej zostać przy bębnach?

PrzemoCK - 2011-02-06, 19:48

Yabu napisał/a:
loudner napisał/a:
a od czego pasują tarcze na tył zamiast bębnów?


KSikorski napisał/a:
Samurai/vitara/jimny


Już o to pytałeś. ;-) Do tego musisz mieć takie coś http://allegro.pl/kit-na-...1433657089.html i chyba zaciski Aisina takie same jak masz z przodu.


A ja mam takie pytanie. Czy taka przeróbka jest bezpieczna czy lepiej zostać przy bębnach?



zważywszy, że wielu na bębnach ma 0 hamowania, to wszystko co sprawie że zaczniesz hamować tyłem jest bezpieczne:P

Yabu - 2011-02-06, 19:59

No tak ;-) Tylko się zastanawiam czy w przypadku awaryjnego hamowania z zawrotnej prędkości np 90km/h Suza nie będzie się dziwnie zachowywać. :-)
loudner - 2011-02-06, 21:22

czytałem na innym forum jak to zrobić i jakie skutki. Ludzie bardzo chwalą takie rozwiązanie. Na rajdach szczególnie. Jak wiadomo po jeździe w błocie bębny są pełne szlamu i nic nie daj a okładziny sie ścierają.
albert - 2011-02-07, 09:14

wole raz na jakis czas wymienic scieracze niz babrac sie i motac z tarczowka, ja tam wole pedal gazu do przodu , niz pedal hamulca uzywac :-D
loudner - 2011-02-07, 23:41

michał16v napisał/a:

bębny stoczone na 10mm,centrowanie tarczy na zewnątrz flanszy z bębna

szpilki z przednich piast(są o 2-3mm wyższe)+ ztoczenie flanszy daje ok 5mm do moich szpilek i felg niezbądne

tarcze ztoczone na fi 280mm(ale wysokość fordowskiego klocka pozwoala jeszcze ztoczyć do 275mm)

mocowanie jażm zroboine z piasty tylnej z passata b3 wersja z tarczami (pasuje na rozstaw śrub zacisku) i przyspawane

po wyjeciu blachy kotwiczej szczęk powstałą 3mm szczeline miedzy dekielkami dociskającymi łożysko, a płaszczyzną śruby aby niedeformować dekielków trzeba dać 3mm podkładki
linka wykozystuje uszy z oryginalnej linki forda i po nagwintowaniu wkręcone w 20mm tulejki i zaklepaną odciętą na odpowiednią długość linką vitary

przewody metalowe krótkie ok 10cm przy zaciskach (z passata b3 przód) ,aby nie było tendencji zahaczania o gałęzie,a dalej gumowe krotkie do amortyzacji i z prawej trojnik a lewej metalowy



zapożyczone z innego forum


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group