|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - Tarcze zamiast bebnów
loudner - 2011-02-06, 18:34 Temat postu: Tarcze zamiast bebnów Czy ktoś już próbował? Od czego pasują tarcze do tyłu do naszych SJ. Chciał bym zmienić na tarcze ponieważ mam dość zmieniania ciągle okładzin.
Yabu - 2011-02-06, 18:41
loudner napisał/a: | a od czego pasują tarcze na tył zamiast bębnów? |
KSikorski napisał/a: | Samurai/vitara/jimny |
Już o to pytałeś. Do tego musisz mieć takie coś http://allegro.pl/kit-na-...1433657089.html i chyba zaciski Aisina takie same jak masz z przodu.
A ja mam takie pytanie. Czy taka przeróbka jest bezpieczna czy lepiej zostać przy bębnach?
PrzemoCK - 2011-02-06, 19:48
Yabu napisał/a: | loudner napisał/a: | a od czego pasują tarcze na tył zamiast bębnów? |
KSikorski napisał/a: | Samurai/vitara/jimny |
Już o to pytałeś. Do tego musisz mieć takie coś http://allegro.pl/kit-na-...1433657089.html i chyba zaciski Aisina takie same jak masz z przodu.
A ja mam takie pytanie. Czy taka przeróbka jest bezpieczna czy lepiej zostać przy bębnach? |
zważywszy, że wielu na bębnach ma 0 hamowania, to wszystko co sprawie że zaczniesz hamować tyłem jest bezpieczne:P
Yabu - 2011-02-06, 19:59
No tak Tylko się zastanawiam czy w przypadku awaryjnego hamowania z zawrotnej prędkości np 90km/h Suza nie będzie się dziwnie zachowywać.
loudner - 2011-02-06, 21:22
czytałem na innym forum jak to zrobić i jakie skutki. Ludzie bardzo chwalą takie rozwiązanie. Na rajdach szczególnie. Jak wiadomo po jeździe w błocie bębny są pełne szlamu i nic nie daj a okładziny sie ścierają.
albert - 2011-02-07, 09:14
wole raz na jakis czas wymienic scieracze niz babrac sie i motac z tarczowka, ja tam wole pedal gazu do przodu , niz pedal hamulca uzywac
loudner - 2011-02-07, 23:41
michał16v napisał/a: |
bębny stoczone na 10mm,centrowanie tarczy na zewnątrz flanszy z bębna
szpilki z przednich piast(są o 2-3mm wyższe)+ ztoczenie flanszy daje ok 5mm do moich szpilek i felg niezbądne
tarcze ztoczone na fi 280mm(ale wysokość fordowskiego klocka pozwoala jeszcze ztoczyć do 275mm)
mocowanie jażm zroboine z piasty tylnej z passata b3 wersja z tarczami (pasuje na rozstaw śrub zacisku) i przyspawane
po wyjeciu blachy kotwiczej szczęk powstałą 3mm szczeline miedzy dekielkami dociskającymi łożysko, a płaszczyzną śruby aby niedeformować dekielków trzeba dać 3mm podkładki
linka wykozystuje uszy z oryginalnej linki forda i po nagwintowaniu wkręcone w 20mm tulejki i zaklepaną odciętą na odpowiednią długość linką vitary
przewody metalowe krótkie ok 10cm przy zaciskach (z passata b3 przód) ,aby nie było tendencji zahaczania o gałęzie,a dalej gumowe krotkie do amortyzacji i z prawej trojnik a lewej metalowy |
zapożyczone z innego forum
|
|