Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - z jakim silnikiem kupic samuraja?

raymund60 - 2013-12-16, 10:22
Temat postu: z jakim silnikiem kupic samuraja?
witam,- po wizycie w powitalni pozwole sobie na pytania. przyszło mi do glowy pojezdzic w terenie. raczej lajtowo, bez zadnych extremów typu brodzenie po pas czy zdobywanie himalajów. wokół komina, rekreacyjnie , nie scigająć sie o miejsce w szeregu na rajdach. ot tak , dla zabawy.
co polecacie : silnik diesla 1,9 czy na wtrysku benzyna 1,3?
rocznikowo bede szukał sprzeta wyprodukowanego w roku 2000 +/- 2 lata
przygotowanie do off roadu czyli podniesienie zrobie sam lub tez kupie z jakims pakietem startowym.
prosze o kilka rad.

Didymos - 2013-12-16, 10:48

Ja osobiście dieslem samuraia bym nie zepsuł, ale są i zwolennicy takiej opcji, co kto woli.
Jeśli nie masz dwóch lewych rąk i dysponujesz jakimś zapleczem garażowo-warsztatowym, to spokojnie ogarniesz samuraia, to dosyć prosta konstrukcja.
Na forum znajdziesz info nt. wszelakich przeróbek.
Imho do lajtowej jazdy wokół komina nie trzeba przerabiać nic albo prawie nic, wystarczą dobre gumy i ew. lekki lift.

SamNaSamZSam - 2013-12-16, 11:49

Nooo przede wszystkim ze zdrowym silnikiem :) bo co do wyboru między dieslem a benzyną to uznaniowa sprawa, wypadkowa Twojego ulubionego profilu operowaniem gazem, ekonomiki, walorów akustycznych i innych mniej technicznych aspektów które przy rekreacji pewnie mają większe znaczenie niż +30 kg więcej pod maską.

Diesel w nominalne powinien mniej palić, do benzyny możesz założyć gaz, do diesla XUD9 możesz założyć pompę z podciśnieniami jak to zrobił Dany77 i podnieść moc fabrycznego silnika do blisko 100KM. Benzynę masz (chyba?) bezkolizyjną. Najlepiej jakbyś popróbował kilka sztuk na benie i dieslu i sam zobaczył jak to jeździ. Ja niestety mam doświadczenie tylko z dieslem XUD9 i cokolwiek napiszę będzie tendencyjne w stronę tego właśnie silnika.

Wokół komina co byś nie kupił miska będzie ujarana, więc może zamiast koncentrowania się na którymś silniku kup zwyczajnie sztukę w najlepszym staniem technicznym bo silnik to tylko jeden z elementów przecież.

raymund60 - 2013-12-16, 14:51

generalnie to chodzi o to by silnik był jak najmniej awaryjny. stad moje pytanie. co z mocą to nie wiem ale przypuszczam ze są to porównywalne jednostki. no chyba ze sie mylę
Maverick - 2013-12-16, 14:55

nie wiem jak diesle, ale benzyna w Samuraiu jest bezawaryjna.
Silnik bezkolizyjny.
Prosty w budowie.
Ja jako laik, coś tam nawet mogę ogarnąć.

SamNaSamZSam - 2013-12-16, 15:06

Ja nie wiem jak z awaryjnością, chyba wszystko zależy od tego w jakim stanie go zakupisz. Ja na swoim XUD9 zrobiłem prawie 70 tys. km, czyli drugie tyle ile miał na liczniku a momencie zakupu. Za mojej kadencji miałem problem z pompą (ciekła) Lucasa i to chyba najmniej udany element silnika+osprzętu. Poza tym zmieniam olej co 10 - 12 tys. km i filtry i żadnych kłopotów nie było. Zimą pali od strzała pod warunkiem, że przegrzeję po dłuższym postoju świeczkami 2-3 razy i leję do paliwa Skyyda.

Popatrz sobie w jakich samochodach były jeszcze montowane XUD9 i mniej więcej będziesz miał obraz jak z trwałością tego silnika.

W Samcach były montowane też jednostki diesla od Renaulta. Ale nie wiem jak ten motor się sprawuje.

kostuch - 2013-12-16, 16:04

Jak coś padnie w dieslu, to naprawa wychodzi 10x drożej niż w benzynie.
Poszukaj ceny np. wtryskiwaczy, pompy i filtra paliwa.
Spróbuj znaleźć używkę komputera do samuraiowskiego diesla albo jakiś inny osprzęt...
Benzynę odpalisz praktycznie w każdej temperaturze. Przy dieslu trzeba zimą zmówić modlitwę, żeby zalana ropa nie okazała się krupnikiem.

raymund60 - 2013-12-16, 16:28

no wiem juz wiecej. w takim razie stawiamy na benzyniaka. teraz nastepne pytanie: sa rózne silniki benzynowe czy tylko jeden typ? który najlepszy?
Zawias - 2013-12-16, 16:35

Ja ma zielonego z oryginalnym 1.9 D i z 4.16 wymiata na simexach aż miło .Stare diesle trudno odpalają.Ja ze swoim nie mam problemu.
kostuch - 2013-12-16, 16:41

raymund60 napisał/a:
który najlepszy?

1,6 :-)

sokratesb - 2013-12-16, 18:19

Były 1,3 na wtrysku i na gaźniku. Generalnie lepiej na wtrysku, ale gaźnik też jeździ. ;)
Starscream - 2013-12-16, 21:24

Powyżej 2000 to już chyba gaźnika nie było-hee?
sokratesb - 2013-12-16, 22:07

W sumie fakt, zapomniałem, że poszukiwania w granicach 2000r.
airgaston - 2013-12-16, 22:49

Ja mam fabrycznego diesla 1.9TD i kupiłem go z pelną świadomoscia. Ten silnik XUD9 jest bardzo prostą i udaną konstrukcją. Miałem go w citroenie C15 250 000 km, mam w Citroenie Jumpy od 300 000km :mrgreen: . Wyprodukowano ich miliony. Jego resurs to 1mln kilometrów pod warunkiem regularnej wymiany dobrego oleju i wymienianie na czas rozrządu. Jest to ostatnia generacja normalnych silników dla ludzi a nie serwisów ASO. Potem od 2003r był 1.9D z Renaulta ale tam już siedzi elektronika. Nie ma linki gazu tylko potencjometry i komputer i takie inne kwiatki. O gustach sie nie dyskutuje. Ja lubie Diesle a benzyny w samuraiu nie znam.
jeżu - 2013-12-18, 07:45

1,9td to jednostka xud9 koncernu peugeot/citroen. Tak jak pisze airgaston silnik jest bardzo udana konstrukcją. Bliżniak bez turbo montowany był na naszym rodzimym rynku w polonezie. Oprócz citroenów i peugeotów trafił także do samuraia oraz baleno, łady nivy czy rovera 200. Części zamienne nie są drogie, a ze względu na wieloletnią produkcję i popularność dostępne dużo używanych.
DUCHU77 - 2013-12-18, 14:26

Ja śmigam samim z XUD9 z poloneza ostatnio już silnik wymieniałem bo miał ok 650 tyś najechane i już jednak brakowało mu mocy na upalaniu, ale plusem tego silnika jest (nie remont drogi w naprawie jak piszą koledzy ) tylko zakup całego silnika, ja np. kupiłem silnik z osprzętem od poloneza caro od dziadka z przebiegiem 64 tyś km tasz to prawie nówka silnik więc poco je naprawiać ja za cały silnik ze skrzynią osprzętem itp. dałem 500zł tyle że sam musiałem sobie wyciągnąć :) , a ostatnio kolesiowi w samim 1.6 od baleno padł wtrysk dał 300 zł porównywalnie ja wolę diesla no i przede wszystkim spalanie jego jest ŚMIESZNE :) i utopić go można i dalej jedzie :)
Maverick - 2013-12-18, 14:32

300 zł za wtrysk do Baleno? To chyba ze złota:)
Kupiłem komplet używanych z szyną i regulatorem ciśnienia za 70 zł.

DUCHU77 - 2013-12-18, 14:38

Maverick napisał/a:
300 zł za wtrysk do Baleno? To chyba ze złota:)
Kupiłem komplet używanych z szyną i regulatorem ciśnienia za 70 zł.

pewnie i tak ale kolo ma monowtryska i nie mógł kupić samego wtryskiwacza i musiał kupić całość z obudową :(

Maverick - 2013-12-18, 14:49

acha. U mnie mam 4 wtryskiwacze, do podmiany każdy pojedynczo.
Ale i tak jak na wtryskiwacz do Baleno to wydał dużo za dużo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group