Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Problem z obrotomierzem

xsuzi - 2013-12-17, 11:49
Temat postu: Problem z obrotomierzem
Witam ,ostatnio po rajdowaniu w Bydgoszczy padl mi obrotomierz w samuraju . silnik 1.3 na wtrysku z 91.r ,na pierwszy rzut oka wydaje sie wszystko wporzadku ale wskazuwka ani drgnie . prosze o pomoc ;-)
jasiek - 2013-12-17, 14:45

może jakiś przewód Ci wyleciał z zegarów, rozbierz i zobacz
xsuzi - 2013-12-17, 19:02

dzieki ,tak zrobie od czegos trzeba zaczac
jasiek - 2013-12-17, 19:09

przy rozbieraniu ?
WOJTO105 - 2013-12-17, 21:34

trzy przewody do obrotomierza, + - i sygnał z cewki (są podpisane z tyłu obrotomierza), podłącz na ostro obrotomierz i sprawdź czy sam w sobie jest sprawny, jeśli zadziała to wina elektryki lub styków między przewodami ;-) oczywiście obrotomierz wykręć z obudowy licznika żeby nic nie uszkodzić elektrycznie przy podpinaniu "na ostro" :!: Prosty zabieg a dowiesz sie czy obrotek sprawny ;-) w razie "W" służe pomocą :-)
kostuch - 2013-12-18, 10:31

WOJTO105 napisał/a:
trzy przewody do obrotomierza, + - i sygnał z cewki (są podpisane z tyłu obrotomierza), podłącz na ostro obrotomierz i sprawdź czy sam w sobie jest sprawny, jeśli zadziała to wina elektryki lub styków między przewodami ;-) oczywiście obrotomierz wykręć z obudowy licznika żeby nic nie uszkodzić elektrycznie przy podpinaniu "na ostro" :!: Prosty zabieg a dowiesz sie czy obrotek sprawny ;-) w razie "W" służe pomocą :-)


Ja zawsze słyszałem o podpinaniu "na krótko".
Ale jak miałem 22 lata to też byłem chętny do pomocy przy "podpinaniu na ostro" :lol: ;-)

xsuzi - 2013-12-18, 12:57

Witam ponownie i dzieki za rady na ostro :mrgreen: ,wiec tak wymontowlem obrotomierz ,wyglad jak nowy .przy pomocy miernika sprawdzilem zasilanie od tylu na tych scieszkach oznaczenia sa takie ;IG+ . E. TACHO , po odpaleniu silnika dokonalem pomiaru miedzy + a E jest 12/13 v a miedzy E a TACHO 12/13 v, dodajac gazu parametry sie nie zmieniaja . podlaczylem wiec obrotomierz na krotko do aku i na zacisk TACHO podalem + , no i za przeproszeniem dupa ,nic .I teraz pytanie czy na ten zacisk TACHO podajac + zrobilem dobrze czy trzeba bylo podac cos z cewki ,i co wy nato :-/
Maverick - 2013-12-18, 13:23

Raczej źle zrobiłeś.
Na sygnał nie można podać "+".
Pobierz z forum manuale i rozczytaj jak to powinno być oraz jakie wartości masz zobaczyć na mierniku, aby być pewien, co jest ok, a co nie.

kostuch - 2013-12-18, 14:11

xsuzi napisał/a:
i co wy nato :-/

Bardzo dobrze, trzy na szynach ;-)
Obrotomierz "pobudza się" impulsami do masy. Czyli im częściej na wejściu pojawi się 0, tym większe wskazanie.

xsuzi - 2013-12-18, 18:06

To jak na krotko podepne pod aku i na impuls bede podawal zero to powinien drgnac , to by znaczylo ze jest dobry . i dostane piec :mrgreen:
WOJTO105 - 2013-12-18, 21:19

+ i - podaj z akumulatora, zaś tacho, weś odizoluj oba przewody z cewki (zalezy czy wtrysk czy gaźnik) na jedym z przewodów na odpalonym silniku zadziała obrotek zaś na drugim sie nie odezwie, nie wiem czy to 0 czy + ale powiem że podpinałem pod akumulator + i - pod tacho dotykałem szybko i puszczałem plusa z akumulatora i udało mi sie osiągnąć coś 2 tyś obrotów więc nie jestem pewien czy na sygnał idzie masa czy +, mówie weś + i - bezpośrednio z akumulatora a "tacho" odizoluj oba przewody przy cewce (przed wtyczką) na odpalonym motorze dotknij tym przwodem tacho jeden i potem drugi przewód do cewki , to tyle i ma sie odezwać obrotomierz na którymś z przewodów od cewki->do tacho ;-) powodzenia daj znać czy działa, ja to przerabiałem 3 dni temu więc praktycznie wiem, a nie tylko z forów czy internetu teorią sypie ;-) powinno sie udać skoro u mnie działa

[ Dodano: 2013-12-18, 21:20 ]
napisz czy sie udało po przeprowadzonych badaniach :)

SamNaSamZSam - 2013-12-18, 22:48

oj Kostinho Was chyba odeśle na drugi termin :D piszcie lepiej podanie do dziekana Sławka z prośbą o ustawienie rangi "elektrokombinatory" :D

powodzenia w badaniach, oby bez ofiar w ludziach i sprzęcie.

xsuzi - 2013-12-19, 14:17

Siema panowie ,przy wyjsciu z cewki sa dwa przewody czarno-bialy i brazowo -bialy i to wlasnie ten ,po podlaczeniu na ktotko obrotek zadzialal -eureka . po zlozeniu wszystkiego do kupy jest ok ;nie wiem co bylo , mysle ze jakies styki zasniedzialy . jeszcze raz wszystkim dzieki :mrgreen: :-) :-)
WOJTO105 - 2013-12-20, 23:59

No to fajno że sie udało, powodzenia :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group