|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Opony i Felgi - BF-Goodrich Mud-Terrain 33X10.50/-R15
galik - 2013-12-22, 10:18 Temat postu: BF-Goodrich Mud-Terrain 33X10.50/-R15 Witam
Zastanawiam się obecnie nad zmianą opon w moim samuraiu 1.3. W chwili obecnej jeżdżę na INSA TURBO SAHARA 31x10,5x15, mam podcięte nadkola, podniesiony samochód na wieszakach resorów +2", resory są wzmocnione i walcowane. Nie wiem jak jest z reduktorem, czy też przełożeniami w mostach, ale samochód lata na tych oponach bez problemu w terenie, spokojnie można jeździć do 3 biegu.
Moje pytanie czy zmiana opon na Mud-Terrain 33X10.50 będzie możliwa, czy jednak będą już za duże i samochód ich nie uciągnie ? Co do wysokości to w planach jest jeszcze SPOA - zakupiłem już pochwę przedniego mostu przerobioną pod SPOA wraz z dostosowanym układem kierowniczym i Panhardem.
Maverick - 2013-12-22, 10:39
Panhard przy SPOA?
Coś nie tak:)
Może obniżony wąs przekładni kierowniczej?
Albo przerobiony drążek kierowniczy?
galik - 2013-12-22, 10:42
Dokladnie to ten zestaw http://allegro.pl/most-pr...3640870869.html zakupiony po taniości.
Didymos - 2013-12-22, 12:14
Muszę Cię zmartwić, ktoś to zmajstrował zupełnie bez pojęcia, panhard nie powinien się krzyżować z drążkiem kierowniczym, a powinien być do niego równoległy, lepiej, żeby go nie było wcale niż ma być tak jak jest, to niebezpieczne rozwiązanie.
Sposobu montażu amora skrętu nawet nie warto komentować, może na czarnym ma szansę robić, ale w terenie nie wróżę długiego żywota
galik - 2013-12-22, 12:57
Wobec tego będę tą gmatwaninę modyfikował :) , ale mniejsza z nią, przejdźmy do sedna sprawy 33" da rade, czy raczej sobie darować ?
pacmano - 2013-12-22, 13:52
Zacznij odkladac na mocniejsze pol oski przy okazji.
galik - 2013-12-22, 15:07
Czyli mam rozumieć, że nie warto i wybrać 31" ?
Maror - 2013-12-22, 15:58
Didymos napisał/a: | Muszę Cię zmartwić, ktoś to zmajstrował zupełnie bez pojęcia, panhard nie powinien się krzyżować z drążkiem kierowniczym, a powinien być do niego równoległy, lepiej, żeby go nie było wcale niż ma być tak jak jest, to niebezpieczne rozwiązanie.
Sposobu montażu amora skrętu nawet nie warto komentować, może na czarnym ma szansę robić, ale w terenie nie wróżę długiego żywota |
Dokładnie, amorek tak pewnie zamontowany żeby się zmieścił bo jest od W124.
Maverick napisał/a: | Panhard przy SPOA?
Coś nie tak:)
Może obniżony wąs przekładni kierowniczej?
Albo przerobiony drążek kierowniczy? |
Maver, to są kolejne amerykańskie patenty - przy SPOA tak robią. Spidertrax nawet wytwarzał swego czasu zestaw:
http://www.lowrangeoffroa...anhard-bar.html
Co do opon 33' to możesz pojeździć na standardowych półosiach... chwile. Nawet na 31' jak ktoś ma ciężką nogę można bez problemu przegub uwalić.
Maverick - 2013-12-22, 16:54
Maror, a niech mnie. Co oni nie wymyślą.
Przynajmniej na tej stronie co podałeś, jest ułożony prawidłowo z drążkiem kierowniczym.
galik - 2013-12-25, 21:10
Dobra opony kupione, padło w końcu na kumho kl-71 235/75/15, ogólnie dziękuje za odradzenie miedzy słowami wielkich balonów ;)
KRZYKKU - 2013-12-28, 13:04
możesz kolegom podziękować za zasugerowanie mniejszych opon bo to mniejszy problem użytkowania to fakt bo większe koło niesie za sobą większe obciążenia i niektóre elementy należy wzmocnić (półosie) i/lub wymienić (przełożenia lub reduktor) ewentualnie przesunąć (mosty) ale nie podałeś głównego powodu przesiadki z 31" na 33" powinno być to czymś konkretnym uzasadnione a już na pewno nie wyglądem na parkingu pod Kościołem.
Większa średnica koła to w zasadzie oprócz mostów portalowych jedyny sposób na podniesienie gruchy a więc i zdolności w terenie więc w zależności od celu tej operacji nie do końca zgodzę się że dobrze zrobiłeś choć wnioskując z wiedzy jaką na chwilę obecną posiadasz to pewnie faktycznie niezły wybór. Nie rozumiem natomiast jednej sprawy, pytałeś o większy rozmiar od 31" a wziąłeś w zasadzie mniejszy niż 31" gdzie tu sens?
galik - 2013-12-28, 13:20
Gdzie sens gdzie logika ;), przeważyła cena, za 235/75/15 zapłaciłem 393zl za sztukę, a 31 były 400zl droższe. Obecne moje insy 31" maja 73cm średnicy a te kumho powinny mieć coś koło 72,5cm.
KRZYKKU - 2013-12-28, 19:01
aaaa no to tak mi mów że o kasę chodziło moje Glob Gum'y kopia simex 31" mają 77cm ale już dość przytarte są.
czuperek - 2014-02-28, 19:15
Podbijam temat moze ktos sie wypowiedec na temat tego mud terr od bfgoodrich?
Jak to sie ma np do simexa?
pacmano - 2014-02-28, 22:37
Jak do blota to lepszy bierznik simexowy. Jak do wszystkiego to BF MT nie sa zle.
lopes1987 - 2014-02-28, 22:52
Jeżdziłem na kopi simexa a teraz mam kopie mud teraina. Powiem tak simex do błota rewelacja, dałeż gaz i opona czysta tak rzuca błotem, ale mud terain też daje rade. Powiem nawet że w lżejszy teren lepszy nie kopie tak dziór i lepiej się trzyma na mokrym i śliskim. To moje odczucia i to do nalewek.
KRZYKKU - 2014-03-01, 00:56
Potwierdzam to co koledzy piszą, głównie zależy w jakim środowisku będzie poruszał się samochód i czego oczekujesz od niego. Jak do wyjazdów turystycznych ewentualnie jakieś botka niewielkie to lepszy będzie BFG bo jest znośnie cichy na szosie ale też zdecydowanie gorszy w błocie.
Simex to grabarz, opona zdecydowanie na przeprawę i ciężki teren, wyciąga z wozu maksymalne możliwości, kopie się niesamowicie dlatego trzeba miarkować gaz bo chwila nieuwagi i siedzisz, jak go wyczujesz to się odwdzięczy bo jest w czołówce opon wyczynowych. Jej wady odczujesz niestety na asfalcie, po kilkudziesięcio minutowej podróży mnie zaczyna boleć głowa a w samochodzie powyżej 70/h ciężko się porozumieć. Szybciej schodzi na asfalcie, na mokrej nawierzchni utwardzonej jest bardzo niebezpieczna a na ubitym lodzie/śniegu można powiedzieć że nie jedzie wcale.
Zastanów się czy będziesz samuraia topił czy raczej wolisz lajtowe niedzielne wypady po bezdrożach ale bez hardcoru
czuperek - 2014-03-01, 21:21
Maszyna typowo w teren z dala od asfaltu. Martwi mnie opinia ze simex nie robi w piachu a ja mieszkamn nad morzem. Szukam cos na piach i w bloto i dlatego pytam o bfg.chyba bardziej byl by uniwersal ale w blocie niestety znaczaco gorszy?
KRZYKKU - 2014-03-01, 21:34
Rozważ bracie bieżnik typu sahara, jak nazwa wskazuje ma robić w piachu, w błocie niewiele ustępuje simexowi. Niestety ja na takim nie miałem okazji jeździć więc się nie wypowiem ale wieść niesie że są OK.
BFG MT mam obecnie we Fronterze i miałem kiedyś w Samuraiu, teraz Samurai pocina na Simexie - wszystkie rozmiary 31" więc mam niezłe porównanie co do tych 2 bieżników.
moziembl - 2014-03-01, 21:58
Na piach najlepsze są At-eki ale sachary też nieźle robią, wiedzę różnice na piaszczystych podjazdach koledzy na simexach odrazu się kopią Ja jadę dalej.
jasiek - 2014-03-01, 22:33
Na samuraiu w piach takim bieżnikiem spoko. Ale cięższym autem już jest gorzej.
czuperek - 2014-03-02, 11:09
Aktualnie mam sachary lecz chce zmienic na 33 i nie wiem co tu wybrac.
KRZYKKU - 2014-03-02, 12:21
czuperek napisał/a: | Aktualnie mam sachary lecz chce zmienic na 33 i nie wiem co tu wybrac. |
na Insa Turbo Sahara 33" ??
czuperek - 2014-03-02, 13:11
zobacze po ile moze znajomy zalawic mi te BFG jak bedzie dobra cena to sie na nie zdecyduje jesli nie to szukam jakies uzywki 33 bfg simex lub sahara co wpadnie w najlepszej cenie to sie chyba zdecyduje
droidboo - 2014-03-03, 20:07
KRZYKKU napisał/a: | Rozważ bracie bieżnik typu sahara, jak nazwa wskazuje ma robić w piachu, w błocie niewiele ustępuje simexowi. Niestety ja na takim nie miałem okazji jeździć więc się nie wypowiem ale wieść niesie że są OK.
BFG MT mam obecnie we Fronterze i miałem kiedyś w Samuraiu, teraz Samurai pocina na Simexie - wszystkie rozmiary 31" więc mam niezłe porównanie co do tych 2 bieżników.
Obrazek |
Sahara po simexie jest jedną z lepszych opon do błota, ale nie zmienia to faktu, że jest ze trzy galaktyki przepaści między nią a simexem, na korzyść tego drugiego oczywiście:) Simex jest oponą bezkompromisową. Jeżeli jeździsz samuraiem trochę na co dzień a nie tylko go upalasz w terenie, to nie bierz simexa, bo jest bardzo głośny na asfalcie (znajomy dostał mandat za zakłócanie porządku w nocy jeżdżąc pajero na simexach) kiepsko się trzyma drogi i ma mega opory toczenia, co się przekłada na np spalanie. BFG też są bardzo fajne, moim zdaniem trochę gorsze w błoto, ciut lepsze w piasek. Są asymetryczne, więc na wstecznym biegu będą robiły trochę lepiej od sahary, za to do przodu sahara lepsza. Ja bym kupił co się szybciej trafi saharę, albo bfg:) simex tylko jeżeli większość czasu spędzasz w terenie:)
pacmano - 2014-03-03, 22:17
http://tablica.pl/oferta/...html#13e8af6d18
Takie sie na tablicy pojawily
Arek - 2014-03-03, 22:38
Wydają się troszkę podjechane... U mnie co prawda BFG KM tylko 215/75/15 ale "mięcha" mam znacznie wiecej...
droidboo - 2014-03-03, 23:51
Te z ogłoszenia to są jeszcze całkiem rześkie w porównaniu do tego, co czasami można znaleźć... np jakiś hANDLARZ, co nie ma pojęcia o oponach mt potrafi (no bo przecież 6mm bierznika to duuuużo) śmiecia wystawić nawet za kilkaset zł/szt, no bo przecież nowa kosztuje 700zł/szt więc 300zł to okazja Te konkretne z ogłoszenia mają tą przewagę, że nie spotyka się właściwie nalewek powyżej 33-34 cali, bo karkasów już nie ma i nawet wytarte opony osiągają spore ceny w tych rozmiarach, a parchy muszą na czymś jeździć...
|
|