Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Opony i Felgi - Sami 31"

shaolinnne - 2013-12-30, 22:21
Temat postu: Sami 31"
Cześć dziś nabyłem Samuraia z kołami 31" i szerokości 9.5" (lub 10.5 nie zapamiętałem )z oponami simex chodzi oto że ma luzy na przednich łożyskach a poprzedni właściciel je nie dawno wymieniał (lub tylko tak powiedział ).Kumpel mi powiedział że to wina tych kół gdyż są zbyt duże do tego samochodu i mogą mi sie również ukręcać półosie więc zaproponował mi zamiane o cal mniejszych natomiast z tymi samymi oponami i felgami .Pytanie czy rzeczywiście są za duże czy to może być wina czegoś innego czy poprostu mnie robi w tzw bambuko ?


gdy skręcam w prawo jest ok gdy skręcam w lewo koło trze o stabilizator lub o rame z tego co mi powiedział .
jutro postaram sie bardziej sprecyzować

SamNaSamZSam - 2013-12-30, 22:58

Przy takim rozmiarze opon ma prawo obcierać jak się nie zadba o odpowiedni dystans, felgę, podcięcie progów, lift budy wieszak i takie tam drobiazgi.

Koledzy jeżdżą na 31 calach i chyba da się nie poukręcać wszystkiego od razu, ale fakt że to niestandardowy rozmiar opony dla Samcia i warto pomyśleć nad wzmocnionymi półosiami, szczególnie na przodzie.

Żywotność łożysk też zależy od co najmniej kilku czynników poczynając pewnie od jakości samych łożysk przez warunki ich eksploatacji po sposób montażu. Wielkość koła też ma znaczenie. Masz luz na łożyskach piasty czy zwrotnic?

Ogólnie to temat ogólny i dużo zależy, niewiele napisałeś o tym co masz teraz prócz rozmiaru opony. Trudno coś więcej z mojej lajkonikowej perspektywy napisać.

Zawias - 2013-12-30, 23:21

Witam świeżaka i polecam lekturę tematów na forum.
amplexus - 2013-12-30, 23:44

Jak masz pieniądze,czas, i chcesz żeby sami stał wyżej to 31 jest ok.... jak auto na wypady do lasu+ po czarnym to 31 nie są potrzebne...
ogólnie jest o tym sporo na forum...ale bez przybliżenia swojego stanu auta-jakie ma modyfikacje itd to ciężko powiedzieć-zrób w podpisie opis auta:D

shaolinnne - 2013-12-31, 00:02

amplexus napisał/a:
Jak masz pieniądze,czas, i chcesz żeby sami stał wyżej to 31 jest ok.... jak auto na wypady do lasu+ po czarnym to 31 nie są potrzebne...
ogólnie jest o tym sporo na forum...ale bez przybliżenia swojego stanu auta-jakie ma modyfikacje itd to ciężko powiedzieć-zrób w podpisie opis auta:D


Samurai będzie przerabiany czysto w teren tylko chodzi mi o to czy nie będe sobie na tych kołach niszczył innych podzespołów głównie chodzi mi o te łożyska i półośki . Samurai jest dźwignięty na resorach o 2 cale .


ZDJĘCIE : http://www.fotosik.pl/pok...9955f2b13a.html

[ Dodano: 2013-12-31, 00:02 ]
Zawias napisał/a:
Witam świeżaka i polecam lekturę tematów na forum.

czytam cały czas :D




+ Dalej nie rozumie dlaczego jedno koło ociera o resor a drugie nie szukałem tematu na forum ale nie znalazłem .. nie wiem może źle szukam prosił bym o nakierowanie jeśli taki temat istnieje :-| myślicie że dodanie Dytansu załatwiło by sprawe ?

Lexx - 2013-12-31, 01:07

Same kola nie wykoncza lozysk, dystanse i odsadzenie felgi juz im pomoga, przy takich kolach dystans jest musem, czemu obciera? skrec i popatrz gdzie obciera, skrec w druga stronie i tez sprawdz sam znajdziesz odpowiedz.
sokratesb - 2013-12-31, 02:52

Jeżeli z jednej strony obciera, a z drugiej nie, to nie jest to raczej normalne. No chyba, że to są różnice rzędu 3mm.
Na 31" jeżdżą, jeżdżą i na 33", ale wtedy na wzmacnianych półosiach. Generalnie da radę na 31" i oryginalnych półosiach, no chyba, że i tak są an wykończeniu, a Ty nie myślisz jak jedziesz, tylko ciśniesz gaz. :)
Generalnie to co napisał Lexx, ale jeżeli poprzedni właściciel naprawdę ostatnio wymieniał łożyska, a teraz padły te same, to albo je źle zamontował, albo były baaardzo, bardzo słabe. ;)

pilaw - 2013-12-31, 09:42

Polecam Timken lub Kogo,wywaliło stabilizator
shaolinnne - 2013-12-31, 09:52

pilaw napisał/a:
Polecam Timken lub Kogo,wywaliło stabilizator


Dlatego trze ?




jeszcze pytanko czy na 30" kołach jest mniejsze prawdopodobieństwo ukręcenia półosiek niż na 31" ? czy to aż takiej wielkiej różnicy nie ma ?

yahoo33 - 2013-12-31, 09:56

Na 31'' ludzie jezdzą i nie ukręcają, jak ktoś ma ciśnienie i ciężką nogę to i na oryginalnych ukręci ;)

Co do tarcia do może trzeć o stabilizator, ale i o resory.

Napisz jakie masz felgi założone, żeby na 31x10.5r15 nie tarło o resor musi być felga ET-25.
Ale i tak będzie trzeć o nadkola trzeba wycinać.

manias79 - 2013-12-31, 09:58

shaolinnne napisał/a:


jeszcze pytanko czy na 30" kołach jest mniejsze prawdopodobieństwo ukręcenia półosiek niż na 31" ? czy to aż takiej wielkiej różnicy nie ma ?


wszystko zależy, czy jesteś ciśnieniowiec, czy jednak wolisz delikatniej operować pedałem gazu.

A zapytam czysto z ciekawości - masz standardowy reduktor i przełożenia w mostach?

shaolinnne - 2013-12-31, 09:59

manias79 napisał/a:




A zapytam czysto z ciekawości - masz standardowy reduktor i przełożenia w mostach?


Standard sj500 87r.

manias79 - 2013-12-31, 10:01

to radzę najpierw zmienić przełożenia w reduktorze, na np. 4.16:1, bo przy standardowym silniku 1.3 na gaźniku, to raczej kolego w terenie na tych kapciach szału nie zrobisz - wybacz za off-top
shaolinnne - 2013-12-31, 10:01

yahoo33 napisał/a:


Napisz jakie masz felgi założone, żeby na 31x10.5r15 nie tarło o resor musi być felga ET-25.
Ale i tak będzie trzeć o nadkola trzeba wycinać.


Ok dziś wszystko posprawdzam i dam znać.

[ Dodano: 2013-12-31, 10:24 ]
manias79 napisał/a:
to radzę najpierw zmienić przełożenia w reduktorze, na np. 4.16:1, bo przy standardowym silniku 1.3 na gaźniku, to raczej kolego w terenie na tych kapciach szału nie zrobisz - wybacz za off-top



dzięki za rade jestem można by powiedzieć zielony w tych sprawach więc każda rada się przyda :D

zed111 - 2013-12-31, 12:23

przy takich oponach silnik bez modyfikacji reduktora będzie zdychał w terenie
a w trasie zapomnij o 5 biegu

kolega dobrze mówił, zacznij zmiany od reduktora, a Samurai pokaże swoje lepszą twarz
b. dobrze opisany temat reduktorów masz tutaj http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1917
ale zacznij od końca :)

ten filmik też jest ciekawy by pokazać co reduktor zmienia


a tu od 2:20 widać jak bez katowania silnika samochód sprawnie się wdrapuje

moziembl - 2014-01-01, 01:00

A trze z jednej strony to pewnie z powodu liftu poprostu w jedną stronę nie starcza drązka kierowniczego i nie skręca kół tak mocno jak w drugą, a kierownica jak jedziesz prosto masz skręconą?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group