Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - zawor kulowy w ukladzie hamulcowym zamiast recznego

gazo10 - 2014-01-05, 11:28
Temat postu: zawor kulowy w ukladzie hamulcowym zamiast recznego
Witam. Jak napisalem w temacie zamierzam zalozyc w ukl hamulcowy zawor kulowy zamiast recznego(naciskam nozny ham kola sie blokuja i zamykam zaworem uklad ) tylko nie mam pewnosci jesli chodzi o zawory . czy ktos moze mi cos podpowiedziec jakie zawory berda dobre i ile jest cisnienia w ukl. Z gory dzieki za podpowiuedz
slavok - 2014-01-05, 12:15

Jakie jest ciśnienie nie wiem, stawiam na jakieś 100bar max

co do zaworów to mogę Ci tylko podpowiedzieć co pisze w załączniku J:

Przewody hydrauliczne muszą być odporne na ciśnienie
280bar i temperaturę 232C, a jeżeli ciśnienie robocze układu przekracza
140bar, to przewód musi być odporny na ciśnienie dwukrotnie większe.

natomiast za oceanem mają takie różne malutkie zaworki i działa to:

http://www.lowrangeoffroa...-valve-kit.html
http://www.lowrangeoffroa...-line-lock.html
http://www.lowrangeoffroa...e-lock-kit.html

gazo10 - 2014-01-05, 12:23

a co ogolnie sadzisz o tym pomysle?
KRZYKKU - 2014-01-05, 13:52

a nie wolisz tego rozwiązać w ten sposób ? http://dawcyczesci.pl/?cz...rift-bmw-cc-jdm
gazo10 - 2014-01-05, 13:55

KRZYKKU napisał/a:
a nie wolisz tego rozwiązać w ten sposób ? http://dawcyczesci.pl/?cz...rift-bmw-cc-jdm



cos nie teges link

moziembl - 2014-01-05, 20:39

tu masz zawór do tego przeznaczony
http://www.inter-rally.pl...e-lock-OBP.html

Radek1977 - 2014-01-06, 08:14

gazo10 napisał/a:
a co ogolnie sadzisz o tym pomysle?


Czesc Gazo - pomysl fajny, ja tez motam cos podobnego, tylko ze niestety zaopatrzylem sie z chinska wersja dzwigni http://allegro.pl/hydraul...3834245710.html i pompa tam zastosowana jest kiepska, zasiegnalem jezyka i generalnie jak tego typu rozwiazanie z dzwignia sie zastosuje to przy kiepskiej pompie na tej dzwigni podczas hamowania "noznym" hamulcem szarpie dzwignia. Dlatego albo porzadna dzwignia z porzadna pompa : http://allegro.pl/pompa-h...845374276.html.
Ja osobiscie jednak bede sie sklanial do zaworu takiego jak zaproponowal Moziembl, ale linki i tak zostana w razie W i do potrzeb przegladowych :), jeszcze mnie tylko zastanawia jak przezyja to tloczki bedace caly czas obciazaone przy zaciagnietym recznym na dluzszy czas

tytus - 2014-01-06, 12:33

Seba też teraz szukam zaworu kulowego. W tym miesiącu będę w centrum z wszelkiego rodzaju hydrauliką i dam znać jak znajdę coś dobrego.
Kumpel z klubu ma tak rozłączany przód i tył tylko zawory są słabej jakości i układ się zapowietrza. Rozwiązanie zajebiste jak jest na przycisk

moziembl - 2014-01-06, 14:44

Panowie żadne zawory hydrauliki wodnej tego nie wytrzymają w układzie hamulcowym to 100-150atm a w instalacji wodnej to max 10atm. Jesli szukać zaworu który to wytrzyma to tylko w hydraulice siłowej. Albo gotowe rozwiązanie jakie znalazłem lub dał slavok.
marcinkdg - 2014-01-06, 14:54

Posiadam i nie narzekam, plus jest taki że koszt zwykłego wodnego zaworu to 15płn więc jak zacznie przepuszczać to wymienie na nowy.
Starscream - 2014-01-06, 15:15

zawór wodny?? lepiej żeby ktoś z branży siłowej tego nie czytał :mrgreen: :mrgreen: bo potem opinia leci w eter
mnie się podoba ta dźwignia hydrauliczna i do tego zastosować tarczówkę na wale.Podobnie jak w nowych maszynach budowlanych nie do ruszenia z miejsca.

marcinkdg - 2014-01-06, 15:45

Chodzi o czas, prostote wykonania i ew szybką wymianę :-P kiedyś posiadałem ręczny na orginalnej dzwigni i pompie sprzegła bodajze od hondy, działało fajnie ale miałem do wyboru albo reczny i brak nożnego na tył albo nożny i brak ręcznego, dlatego wybrałem zawór. Dzwignie z pompką posiadam, gdyby ktoś chciał mogę odstąpić.

[ Dodano: 2014-01-06, 15:46 ]
Jeśli ktoś jezdzi samuraiem na codzień to noe polecam tego typu rozwiązań :-P

Radek1977 - 2014-01-06, 20:35

marcinkdg napisał/a:
Chodzi o czas, prostote wykonania i ew szybką wymianę :-P kiedyś posiadałem ręczny na orginalnej dzwigni i pompie sprzegła bodajze od hondy, działało fajnie ale miałem do wyboru albo reczny i brak nożnego na tył albo nożny i brak ręcznego, dlatego wybrałem zawór. Dzwignie z pompką posiadam, gdyby ktoś chciał mogę odstąpić.

[ Dodano: 2014-01-06, 15:46 ]
Jeśli ktoś jezdzi samuraiem na codzień to noe polecam tego typu rozwiązań :-P


dlaczego nie polecasz ?

marcinkdg - 2014-01-06, 21:09

Skoro podobno nie nadaje sie do hamulcy taki zawór do wody to wiesz różnie to może byc. Mnie na razie nic nie przepuszcza, nie zapowietrza i jestem zadowolony, a mam na tył i dohamowywanie przednich kół.
Radek1977 - 2014-01-06, 21:15

marcinkdg napisał/a:
Skoro podobno nie nadaje sie do hamulcy taki zawór do wody to wiesz różnie to może byc. Mnie na razie nic nie przepuszcza, nie zapowietrza i jestem zadowolony, a mam na tył i dohamowywanie przednich kół.


dohamowanie przednich jak to?

marcinkdg - 2014-01-07, 07:53

Wciskasz hamulec zakręcasz zawór koła które jest w powietrzu i masz je zablokowane, wtedy drugie cie wyciąga, albo na nie wciśniętyn hamulcu odcinasz koło które jest na ziemi a nożnym dohamowywujesz to które jest w powietrzu. Ja osobiście do innych celów tego używam :mrgreen:
skfarek - 2014-02-08, 09:54

Chlopaki zawor kulowy do wody to strata czasu i nerwow. Pochodzi chwile i do wymiany poniewaz uszczelnienia w nim zamomtowane czyli uszczelki oringi nie sa odporne na olej i plyn. Po krutkim czasie zajda w reakcje z plynem i guma spuchnie i sie odksztalci. A potem wymiana i odpowietrzanie. Lepiej kupic w hydraulice silowej zawor za 100 zl i bedzie praktycznie wieczny.
Radek1977 - 2014-02-09, 10:53

masz jakis typ konkretny takiego zaworu ?
niemiec_karol - 2014-02-17, 10:58

Podpytaj się może tutaj http://www.rexair.pl/index.php/zawory-kulowe , zawór kulowy na pewno tu kupisz ale co do doboru i czy taki akurat mają to musisz się dokładniej dowiedzieć już bezpośrednio np Rafała może ci coś doradzi.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group