Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Przełożenia skrzyni biegów

slavok - 2014-01-05, 21:08
Temat postu: Przełożenia skrzyni biegów
Dzięki koledze "airgaston" + poprawki forumowiczów.


Rozwiązania zagadki znajduje się w instrukcji obsługi turbo diesla.
Skrzynie diesla i turbo diesla są identyczne ale benzyna nie, jeśli chodzi o przelożenia.
Zresztą ze względu na max obroty diesla 4000-4500 i benzyny 6000-6500 nie mogą być takie same.
Są różne przełożenia.
i tak


diesel/turbo diesel.......................benzyna 1.3i
1bieg...... 3,400............................3,652
2bieg...... 1,813............................1,947
3bieg...... 1,325............................1,423
4bieg...... 1,000............................1,000
5bieg...... 0,805............................0,864 lub 0.795 (SJ413/Samurai USDM)
wsteczny- 3,227............................3,466


dodatkowo tabelka z porównaniem przełożeń wersji benzynowych:


i kolejna ukazująca różnicę w 5tym biegu:


airgaston - 2014-01-29, 06:26

Dodam jeszcze że skrzynia dieslowska ma przykręcany 3cm kołnierz. Jest on między silnikiem XUD9 a skrzynią. Do niego jest przykręcany rozrusznik który jest po lewej stronie a nie jak w benzynie po prawej. Skrzynia jest przesunieta i dlatego wał środkowy w dieslu jest jeszcze krótszy niż w benzynie. A tak wyglada




różnice długości wałów foto Sama


[ Dodano: 2014-01-29, 23:28 ]
ten post chyba lepiej by było żeby byl tu: http://samurai.org.pl/vie...der=asc&start=0

[ Dodano: 2014-02-04, 17:07 ]
Sam a oto dowód

SamNaSamZSam - 2014-02-04, 17:20

:O czy ja dobrze widzę że aku w dieslu nominalnie ma 2x większą pojemność od benzyniaka... ;>

Ciekawe czy ktokolwiek z "benzynowców" jeździ na manualowym 35Ah.

slavok - 2015-03-11, 17:09

Ja dodam jeszcze, że przez to, źe skrzynia jest przesunięta "dupka" skrzyni z diesla jest krótsza, samej dupki nie można przełożyć bo wybieraki są też krótsze ;)
Gawel83 - 2015-03-12, 01:05

Witam,

czy kołnierz między skrzynią a silnikiem występuje też w silniku 1,9D (zdaje się, że renault F8Q)?

Pozdrawiam

kostuch - 2015-03-12, 10:25

slavok napisał/a:
Ja dodam jeszcze, że przez to, źe skrzynia jest przesunięta "dupka" skrzyni z diesla jest krótsza, samej dupki nie można przełożyć bo wybieraki są też krótsze ;)

Taka ciekawostka mi się przypomniała:
Kiedyś chciałem przełożyć dupkę japońskiej skrzyni do santanowskiej (obie z benzyny - na oko identyczne) i okazało się że w jednej pręty wybieraków są dłuższe (albo nadlew na nie krószy) o około centymetr i nie dało się przykręcić.
Nie pamiętam już w której było krócej a w której dłużej.

slavok - 2015-03-12, 11:46

Japońska ma dłuższe pręty wybieraków przez co dupa z santanowej nie pasuje bo jest przystosowana do krótszych prętów wybieraków, można założyć całą górę skrzyni (kawałek obudowy z wybierakami) z japońca i dupkę z japońca ale wtedy drążek zmiany przełożeń wypada w innym miejscu ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group