Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Knajpa u "Samiego" - Hard top do samuraja

Antoni_Samurai - 2014-01-08, 22:03
Temat postu: Hard top do samuraja
Mam pytanie czy byli by chętni na twardy dach do samuraja bo rozważam rozpoczęcie produkcji ale jest to kosztowne więc wole sprawdzić zainteresowanie
pacmano - 2014-01-08, 22:09

Chętni na pewno będą, ponieważ ceny hard topow są wysokie... Jeśli byłbyś w stanie konkurować cena tak żeby być np nie wiele droższy niż uzywki to myślę że się opłaci. W idealnym stanie używany to mi powiedział handlarz ze cały kosztuje 1500 :-) Sam szukałem to tylna część to średnio kolo 800 - 1000 wołają. Jak sobie wyliczales to ile ci wyszło że byś za niego chciał brać?
SamNaSamZSam - 2014-01-08, 23:00

a dla longa coś planujesz?
Zawias - 2014-01-08, 23:16

Maski i drzwi tez możesz zrobić ?
yenko - 2014-01-08, 23:16

Do longa musisz dwa dachy kupić i złączyć na środku :-D
Hałas - 2014-01-08, 23:21

Zdaje się ktoś w PL już robi/robił hard topy.
Znaleźć można było na alledrogo.
Ceny konkurencyjne, jednak materiał bez polotu do ori (w/g mojej oceny)

egon - 2014-01-09, 06:09

ja swojego hardtopa sprzedałem kompletnego z 700 zł
Antoni_Samurai - 2014-01-09, 07:53

zrobić można wszystko tylko trzeba mieć wzór muszę policzyć ile to będzie kosztowało na razie się zastanawiam a jak drzwi to jakie?
manias79 - 2014-01-09, 08:41

takie drzwi, typu bikini (bez ramki okna)


Myszon - 2014-01-09, 10:50

Kurde ale bym chciał żeby mi ktoś zrobił takiego hardtopa ummm Antoni - zrób takiego a ja będę beta testerem :)
Jedna firma chyba z USA robi takie topy.

Superaśny jak nic - brał bym w ciemno jak by tylko był dostępny u nas.

sokratesb - 2014-01-09, 14:59

Fakt, tak jak mi się nie podobają te wszystkie hardtopy, tak ten jest super. A poka jakie tylne zdjęcie.
Antoni_Samurai - 2014-01-09, 20:33

Myszon napisał/a:
Kurde ale bym chciał żeby mi ktoś zrobił takiego hardtopa ummm Antoni - zrób takiego a ja będę beta testerem :)
Jedna firma chyba z USA robi takie topy.
Obrazek
Superaśny jak nic - brał bym w ciemno jak by tylko był dostępny u nas.

z szybą będzie problem ale można dać plexi glass a w sumie to nie jest takie trudne ale nim cokolwiek będę robił to muszę zobaczyć czy mi to się opłaca jak będę miał troche wolnego czasu to policzę wszystko. no i wiadomo najpierw będe zbierał jakieś zapisy i ewentualne zaliczki żeby się nie zostać z zamówionym materiałem

TarZan - 2014-01-09, 20:37

Z doświadczenia kumpli z branży rowerowej to wszystko jest na granicy opłacalności. Jeden mi wprost powiedział że zawsze chciał robić części rowerowe i będzie je robił. Nawet jakby miał robić tylko dla siebie :)

EDIT.

Oczywiście nie powiedziałem co robią :P zajmują się produkcją zębatek, bash'ów i napinaczy.

Antoni_Samurai - 2014-01-09, 20:50

TarZan napisał/a:
Z doświadczenia kumpli z branży rowerowej to wszystko jest na granicy opłacalności. Jeden mi wprost powiedział że zawsze chciał robić części rowerowe i będzie je robił. Nawet jakby miał robić tylko dla siebie :)

EDIT.

Oczywiście nie powiedziałem co robią :P zajmują się produkcją zębatek, bash'ów i napinaczy.

wiesz ja bym chciał robić żeby coś mieć z tego a nie dla przyjemności ;-)

Myszon - 2014-01-09, 21:34

Ewentualnie taki jednoczęściowy mnie interesuje.


Jaka przewidywalna cena miała by być za taki hard top?

http://cartops.com/samurai/index.html

sokratesb - 2014-01-09, 22:03

Hahahahahahah, 4k za dach. :mrgreen:
Drugie tyle i można dobrego Samuraia kupić całego.

Zawias - 2014-01-09, 22:17

Może już nie dowidzę,ale gdzie Borys widzisz 4 tys. ?
Maror - 2014-01-09, 22:48

Zawias napisał/a:
Może już nie dowidzę,ale gdzie Borys widzisz 4 tys. ?


Pewnie tutaj ;-)
http://cartops.com/samurai/prices.html

Zawias - 2014-01-09, 22:59

Przecież to inny kraj jest.
Maror - 2014-01-09, 23:18

Zawias napisał/a:
Przecież to inny kraj jest.


Ale Borys sobie po prostu przeliczył na PLN'y. Wiadomo że tam jest inaczej niż w Polsce.

Zawias - 2014-01-09, 23:42

Widać,że nigdy nie pracował za granicą.
sokratesb - 2014-01-09, 23:46

No ja wiem, ja wiem, że to jest zupełnie co innego.
Ale ja sobie tak przeliczyłem, jakby ktoś sobie chciał ściągnąć do Polski Zawiasie... :roll:

SamNaSamZSam - 2014-01-10, 00:19

sokratesb napisał/a:
Ale ja sobie tak przeliczyłem, jakby ktoś sobie chciał ściągnąć do Polski Zawiasie... :roll:


To chyba jeszcze o jakiejś doli dla Aparatu Państwowego zapomniałeś ;) pewnie cło i pewnie VAT i pewnie opłaty celne i pewnie pewnie pewnie...

dino - 2014-01-10, 14:48

hmmm kolego a jaka cecna miala by by
yahoo33 - 2014-01-10, 18:20

Kto nie jeździł z hard tope dłużej to niech lepiej najpierw u kogoś po testuje, bo w porównaniu do plandeki jest głośno ;) Też się napalałem a szału nie ma, jedyny plus hardtopa to to że jest w aucie bardziej sucho.

Co do kosztów to pewnie małe nie będą, dużo ręcznej roboty jest przy produkcji elementów z laminatów. Pi razy oko na moje cena będzie oscylowała ~2500PLN za kompletny dach.

sokratesb - 2014-01-10, 18:25

Yahoo, ale Ty masz bardzo nietypowy hardtop, może tylko Twój tak rezonuje?
yahoo33 - 2014-01-10, 18:40

Jechałem kilka razy z Samuraiem z oryginalnym hardtopem i było podobnie.
Arek - 2014-01-10, 20:04

yahoo33 napisał/a:
Jechałem kilka razy z Samuraiem z oryginalnym hardtopem i było podobnie.


Potwierdzam. Czesto hałasuje ocierajac się o pracujacą budę. U siebie dałem podkładki wygluszajace i w 80 % trzaski ucichły ;) Hard ma tą jedyną przewagę, ze nic nie cieknie, choć też nie do końca ;) Zdarzaja się pojawiać krople nieznanego pochodzenia ;) Największy plus, to w miarę dobre zabepieczenie zawartości przed wścibskimi, choć jak bedzie chciał koniecznie coś wyjąc z naszego auta to sforsuje zarówno plandekę jak i harda.

SamNaSamZSam - 2014-01-10, 21:10

A ja zaprzeczam, choć nie mam klasycznego hardtopa bo mam tylko daszek mały nad głową i tylną ściankę zaraz za przednimi fotelami. Wydaje mi się, że kluczem jest oryginalne dobra, mięsista uszczelka i właśnie przed chwilą wracając do domu chciałem się tutaj wpisać, że jak będziesz się kolego przymierzał do produkcji hardtopów to zaplanuj dobrą uszczelkę.

Jakbyś zmontował coś na wzór oryginału to będę zainteresowany nabyciem zapasu.

Maverick - 2014-01-11, 15:21

a macie jakieś fajne info, jakie uszczelki stosować?
Skąd je brać?

Tanto - 2014-01-11, 22:50

Uszczelka przy daszku nad kierowcą to chyba tylko w ASO, ewentualnie z egzotycznych krajów. To jest tak skonstruowane że zamiennika z innego auta się nie dopasuje, musiało by mieć identyczną budowę jak samiec.
Uszczelki do hardtopu od strony pałąka i ta która uszczelnia szybę nie stanowią większego problemu. Jeśli dobrze pamiętam to pisaliśmy już o tym na Forum i były tam przykłady uszczelek.

Antoni_Samurai - 2014-01-13, 11:38

To widzę że chętnych na hard topa brak no może coś innego wymyślę
Myszon - 2014-01-13, 11:53

Antoni_Samurai napisał/a:
To widzę że chętnych na hard topa brak no może coś innego wymyślę


No to miałem se ja hardtop :(

SamNaSamZSam - 2014-01-13, 12:10

Antoni_Samurai napisał/a:
To widzę że chętnych na hard topa brak no może coś innego wymyślę


Ja czytam ten temat trochę inaczej. Z pewnością nie stwierdziłbym, że chętnych brak - choćby sam Prezes naszego klubu tęcza ;) Co więcej pojawiły się zapytania o nieco więcej szczegółów. Myślę, że jakbyś był w stanie określić chociaż przedział cenowy i przykładowy asortyment, to łatwiej byłoby o deklarację i zaliczki od potencjalnych klientów. Trudno decydować się na coś co nie istnieje w cenie nieznanej.

Ja zapytałem czy coś dla longa byś zmajstrował? I o uszczelkę. Jak spłodzisz coś na miarę oryginału w cenie no właśnie w jakiej cenie? Ale zaliczkę 50zł mogę wpłacić Ci choćby zaraz na poczet kreatywnego myślenia nad uszczelką :)

Myszon - 2014-01-13, 14:06

Najprościej chyba będzie kupić uszkodzona od dołu karoserie od blaszanki, obciąć dach i przypasować do cabrio :)
SamNaSamZSam - 2014-01-13, 14:17

a może taki zdejmowany hard top z blaszanki :) zamiast spawania na sicher wyciąć tak jak mówisz, dopasować na uszczelki i zmajstrować jakieś odwracalne mocowania. Ciekawe ile by ważył taki dach i czy zwykły śmiertelnik (oprócz Yenka) byłby w stanie go samemu obsłużyć :)
Myszon - 2014-01-13, 14:30

No o tym właśnie chciałem powiedzieć. Obciąć dach blaszance jakiejś z odzysku. Dociąć na wymiar idealnie, uszczeleczki, jakieś mocowania i już.
Ewentualnie dobrą karoserie blaszanke kupić i na zimę sobie zakładać cała bude hehe a na lato cabrio :)

Tanto - 2014-01-13, 18:35

Do zrobienia, ale trzeba by do obrzyna blaszanki wspawać wzmocnienia bo będzie 'pływać'. Uszczelki też trzeba zrobić tak żeby ściekała na zewnątrz, a nie do środka. Mocowania będą ściągać budę do środka dlatego powinna mieć zakładkę na zewnątrz, a na karoserii opierać się dospawanym poziomo wzmocnieniem. Itd. ;-)
Antoni_Samurai - 2014-01-13, 20:13

mi tylko chodziło o przybliżone informacje typu może. Cena trudna do ustalenia bo nie wiadomo ile dokładnie materiału musi pójść na to ja szacuję ponad 2000zł ale nie wiadomo dopóki się nie zrobi. Ja nie chcę brać zaliczki już! bo to nie w porządku tylko przedstawiałem sposób mojego działania zrobienie dachu do ląga bez możliwości skopiowania raczej jest nie możliwy jak dla mnie, ja jakbym robił dach to tylko na bazie mojego co do uszczelek to nawet u mnie nie ma rewelacji a wyprodukowanie formy do takiego dachu jest dość kosztowne dlatego nie chciałbym robić dla jednej osoby.

[ Dodano: 2014-01-15, 19:29 ]
http://www.uszczelkidoszy...lki/katalog.pdf tu są różne uszczelkii

terenowy - 2014-03-21, 00:59

Cześć, jeśli nie znajdę jednoczęściowego hardtopa do swojego kornika to odezwę się do Ciebie, o ile będziesz jeszcze się tym zajmował. Wrzuć z czasem jak wyglądają prototypy.
carver - 2014-08-23, 22:39

Jeśli chodzi o szklenie hardtopa, to można wykorzystać tylne boczne szyby z cieniasa, łącznie z tą w klapie bagażnika. Są w miarę płaskie i myślę, że dałoby się je w miarę dopasować do budy.

Jakiś czas temu kombinowałem z budową dachu metodą szycia i sklejania. Jest to najtańszy sposób na budowę jachtów i łódek ze sklejki. Jeśli laminowana sklejka wytrzymuje kontakt z wodą przy sporych obciążeniach, to na budę też się nadaje. Kwestia docięcia sklejki w odpowiedni sposób, zszycia drutem miedzianym i pokrycia całości tkaniną rowingową (utkana mata szklana). Cała technologia opisana TUTAJ
Koszt z bajerami poniżej 1500pln. Do tego od środka można zabudować konsole dachowe i schowki. Kwestia projektu. Ktoś posiadający ploter laserowy o odpowiedniej wielkości stołu roboczego, wytnie formatki w kilkanaście minut. Kwestia zrobienia projektu w CADzie.

Wrócę zapewne do pomysłu budowy dachu jak znajdę więcej czasu. Pomysł do wykorzystania za darmochę, nie zamierzam patentować ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group