pepe126 - 2011-02-11, 16:13 Temat postu: dystanse kółCzy może ktoś z was dysponuje jakimś materiałem ( rysunkiem , opisem , wymiarami , szblonem ) ? chcę zrobić dystanse do odadzenia kół od piasty.Yabu - 2011-02-11, 19:25 A nie lepiej / taniej / bezpieczniej Ci wyjdzie kupić?albert - 2011-02-11, 20:31 http://samurai.org.pl/dlo...ction=file&id=7Suzuka 4x4 - 2011-02-11, 20:36 JA jestem tego samego zdania co Yabu , z tego co piszesz wnioskuje ze chcesz założyć trójkąty , 5mm dystansu wystarcz i nie kosztuje majątek coś koło 80 złtomek stasiak - 2011-02-11, 20:38 pewnie taniej bedzie kupić i bezpieczniej mi robi znajomy 7mm i powiedział mi za nie 80 plnSuzuka 4x4 - 2011-02-11, 20:39 Ale nie wiem czy nie będą już w tedy za krótkie szpilki ?? 2mm to dużo ;-(tomek stasiak - 2011-02-11, 20:53 cześć najpierw to sprawdze jeżeli bedzie za dużo to kolega mi je stoczy na 6mm albo 5 mm to już jest w cenie chciałem zobaczyć coś pomiędzy 5mm a 10mmalbert - 2011-02-11, 22:23 przeciez szpilki w kazdym motoryzacyjnym kupisz, no moze nie w kazdym ale w wiekszymSuzuka 4x4 - 2011-02-11, 22:38 A po co robić sobie dodatkowe koszty ?? Jak chce obrócić felgi to 5mm w zupełność wystarczy albert - 2011-02-12, 09:02 masz racje przy 5 wystarczy, uklony tomek stasiak - 2011-02-12, 12:59 ja mam felgi oryginalne nie trójkąty tylko mi trochę się obcierają przy skręcie a szkoda oponSuzuka 4x4 - 2011-02-12, 18:34 To nie chcesz trójkątów ?? ale tak mi sie wydaje że jak odsadzisz 5mm to już nie powinno obcieraćMyszon - 2011-02-12, 20:33 4 zepsute tarcze hamulcowe od suki - obcinasz szlifierką to co zbędne i masz dystans.tomek stasiak - 2011-02-12, 20:41 no na to nie wpadłem wystarczy je przetoczyć to prawda super pomysł tylko w moim przypadku za póżno dzięki
[ Dodano: 2011-02-12, 20:47 ]
Suzuka chciałbym trójkąty tylko teraz jest pytanie czy szukać trójkątów za dobrą kase czy takich alu jak ma do sprzedania Myszon lub też poczekać i kupić są takie stalowe lakierowane mają et25 są naprawde ładneMyszon - 2011-02-13, 09:03 Tomku - wielu "raiderów" uważa że niema to jak odwrócony trójkąt - od siebie dodam że ja tez uważam że to najprostsze i najtańsze rozwiązanie. Alusy owszem podnoszą walory wizualno-estetyczne samurai'a ale niestety suzuka jest na nich węższa więc musisz sam sobie odpowiedzieć czego oczekujesz od swojej fury.tomek stasiak - 2011-02-13, 11:14 Myszon a te felgi o których pisałem tzn stalowe 4mad też zwężają auto mają ET 25 i 7 cali bo narazie myślę i się zastanawiam słyszałem też że oryginalne poszerzają ale i tak ET sie nie zmienia
[ Dodano: 2011-02-13, 11:24 ]
dzieki Myszon za mądre radyMyszon - 2011-02-13, 14:45 Nie wiem jak z tymi felgami o których mówisz. Myślałem nawet o nich niedawno ale stwierdziłem że szkoda kasy skoro i tak mam trójkąty. Fakt że są ładniejsze ale czy warto wydać na nie tyle kasy skoro 4 trójkąty to koszt ok 400zl i efekt jest pewny i sprawdzony?corny - 2011-02-13, 14:50
tomek stasiak napisał/a:
Myszon a te felgi o których pisałem tzn stalowe 4mad też zwężają auto mają ET 25 i 7 cali bo narazie myślę i się zastanawiam słyszałem też że oryginalne poszerzają ale i tak ET sie nie zmienia
[ Dodano: 2011-02-13, 11:24 ]
dzieki Myszon za mądre rady
jeśli poszerzają to jak ET sie nie zmienia ??pepe126 - 2011-02-13, 18:08 Ja mam trójkąty odwrócone , trochę musiałem zaciski hamulcowe szlifierką kątową potraktować i już nigdzie nie obcierają , ale jak bym klocki zieniał to problem murowany , z tąd moje pytanie , ale macie racje , chyba lepiej kupić już gotowe .
A jak uważacie , ile poszerzyć ? myślałem o dystansach 30mm, to 6cm większy rozstaw , nie za dużo ? Myszon ile ty odsadziłeś koła ? bo wygląda extra.Myszon - 2011-02-13, 18:28 Ja mam odsadzone 4,5cm na strone.albert - 2011-02-13, 18:39 4.5 na strone czyli 9 na przod i na tyl?
troche duzo biorac pod uwage jeszcze odwrócone trójkaty, kurcze to od fabrycznego musiales niezle poszerzyc, masz servo w suzi czy siłe herkulesa?tomek stasiak - 2011-02-13, 20:22 ciekawy jestem ile wytrzymają łożyska pewnie jeden sezon
[ Dodano: 2011-02-13, 20:22 ]
co do wyglądu Myszon twojej fury wyglada ExtraSuzuka 4x4 - 2011-02-13, 22:03 Kumpel miał 3.5 cm na stronę i jeździł dwa lata i łożyska były całe tomek stasiak - 2011-02-14, 21:44 Suzuka no to kolega miał chyba szczęścieSuzuka 4x4 - 2011-02-14, 21:45 No co ty wytrzymają łożyska tyle , miał jeszcze silnik 1.8 z BMW :Dtomek stasiak - 2011-02-18, 21:47 1.8 to już chyba przelatywał w tereniepepe126 - 2011-02-18, 22:13 Zakupiłem dystanse 3cm przykręcane orginalnymi szpilkami do piasty a do felg dodatkowe szpilki , to chyba najlepsze , choć nie tanie rozwiązanie . Odwórone trójkąty i dystanse robią wrażenie . spróbujcie mnie wywrócić . teraz moja suka szersza niż wyższa HE HEalbert - 2011-02-18, 22:15 zapodaj link , moze byc strona skad kupilespepe126 - 2011-02-18, 22:37 http://www.xtreme4x4.pl/s...&category_id=14
a oto efekt :albert - 2011-02-19, 09:55 cena za 2 sztuki?tomek stasiak - 2011-02-19, 10:17 pepe widać że jest dużo szerszy trójkąty i dystanse zrobiły swojealbert - 2011-02-19, 10:26 pepe jakie masz szerokie oponki/PrzemoCK - 2011-02-19, 11:18 http://allegro.pl/dystans...1453528051.html
chyba sobie zapodam taki zestawikpepe126 - 2011-02-19, 19:51 dokładnie takie kupiłem , to MADE IN CHINA , ale bdb jakość , tyle ,że moje mają 3cm
i zapłaciłem trochę drożej ( 600 zł za kpl. ) a opony mam 225/70Suzuka 4x4 - 2011-02-20, 19:28 A jaki zawias ??tomek stasiak - 2011-02-27, 21:59 dystanse 7mm pasują na oryginalne szpilki nie brakuje gwinturybagosc - 2011-03-07, 11:54 7mm ja już bym się bał troszkę na oryginalnych szpilach et na minusie zwiększa siły dzaiłające na szpilki i jeszcz tak mało gwintucorny - 2011-03-07, 20:22 max dystans to 5mm przy oryginalnych szpilkach , nawet przy takim niewielkim dystansie zaczyna brakowac szpilkiSuzuka 4x4 - 2011-03-07, 20:44 Zaczyna ale wystarcza tomek stasiak - 2011-03-07, 21:25 wystarcza spoko bez obawSuzuka 4x4 - 2011-03-07, 21:30 Ale po co narażać szpilkę na oberwanie ??tomek stasiak - 2011-03-13, 19:57 myśle że to nie problem jeżeli 90% gwintu jest nakrętkaalbert - 2011-03-14, 14:57 widze ze poglad na dystanse jest w wiekszosci ze kepiej dystans drozszy ze szpilkami, pytanie
jesli kupuje ,,zwykle,, dystanse i woadomo szpilki sa za krotkie-czy jechac do tokarza czy mozna kupic szpilki na metry i zastosowac w tej opcji ( u mnie opcja szpilka plus nakretki)Yabu - 2011-03-14, 18:52
albert napisał/a:
mozna kupic szpilki na metry
Szpilki na metry nie kupisz. Co najwyżej możesz kupić dłuższe szpilki.tomek stasiak - 2011-03-14, 20:55 kolego prawda jest taka że ja chciałem zobaczyć czy szpilki 7mm da rade założyć jeżeli by było inaczej w cenie tokarz miał mi stoczyć ile bede chciał czasami warto eksperymentowaćrybagosc - 2011-03-15, 14:19 a co mysliecie o :http://allegro.pl/dystanse-30mm-5x139-7-suzuki-samurai-i1473916441.html + dłuższe szpilki czy to ma sens ?? było by kapkę taniejradex1 - 2011-03-15, 16:20 CZEE
JA zrobiłem dystanse
same krążki z otworami na szpilki org. od SUZI
i zostany rozwiercone drugie otwory i nagwintowane
pod śruby szpilkowe od POLONEZAyenko - 2012-10-15, 22:39 Siemka,
Powiedzcie jaki można założyć maksymalny dystans przy standardowych felgach nie odwracanych ? Czytam i czytam i się zastanawiam jak mocno można odsadzić koła dystansem przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa i trwałości podzespołów?Zawias - 2012-10-15, 22:50 30 mm.yenko - 2012-10-15, 23:01 30 mm tak myślałem. A czy te 3 cm na stronę to w ogóle będzie widoczne gołym okiem ?moziembl - 2012-10-15, 23:18 Widoczne, widoczne.yenko - 2012-10-15, 23:29 Ok dzięki pozdrokostuch - 2012-10-16, 10:42
Zawias napisał/a:
30 mm.
A z czego wynika ta liczba (oprócz zdrowego rozsądku)?
Kiedyś miałem założone dystanse 65mm albert - 2012-10-16, 13:33 im szersze, tym trudniej zmiescic sie do garazu Hałas - 2012-10-16, 13:46 Jest też plus... ciężej wpaść do kanału Radek SJ - 2013-01-22, 12:24 Rób dystanse 4cm na strone, ja mam i jest gicior :)kewin - 2013-01-22, 16:41 2012-10-16, 12:46 - ostatni post
a powyzej 3cm jest juz niebezpiecznie ;)Kris - 2013-01-22, 20:51 Każdy chciałby zyskać trochę stabilności na przechyłach w miarę możliwości finansowych.
To ja proponuję licytację:D
Kto co zamontował, jakie konsekwencje dla łożysk, napędów itp. i jakie efekty. Chętnie się sam zapoznam, bo spędzam sporo czasu na sporych przechyłach.
PozdroRadek SJ - 2013-01-22, 21:46 Ty, no to weż mi powiedz te twoje niebezpieczeństwa :)corny - 2013-01-22, 22:08
Radek SJ napisał/a:
Rób dystanse 4cm na strone, ja mam i jest gicior :)
spokojnie wytrzymuja ..Kris - 2013-01-23, 20:47 Spoko, 4cm na strone to będzie i dobry wygląd:) i fajana jazda po polach. Przetestuję po zimie.lopes1987 - 2013-03-11, 21:13 Koledzy, co sądzicie o takim zestawie DYSTANS 10mm ODWRÓCONE TRÓJKĄTY I OPONKI 215/80R15, CZY lepszy dystans 15mm????sokratesb - 2013-03-11, 21:17 Przy takich oponach, to nawet nie musisz odwracać trójkątów, ani dawać dystansów.
A jak koniecznie chcesz, to lepiej arbo sam dystans, albo odwrócenie trójkątów, bo im szerzej, tym łatwiej w koleiny trafić. Zawias - 2013-03-11, 21:17 Odwrócone trójkąty,dystanse 5 mm,opony insa turbo 235x75x15.Mam.lopes1987 - 2013-03-11, 21:20 Zawias brałem właśnie pod uwage coś takiego jak Ty. wtedy nie musze kombinować dłuższych szpilek.Zawias - 2013-03-11, 21:23 Szpilki to nie problem-są dłuższe do kupienia.Przy dystansach 5 mm. nakrętki łapią na styk.lopes1987 - 2013-03-11, 21:25 Wsumie racja,ale to temat na przyszły miesiąc, za tydzień biore się za remont blachy!!!moziembl - 2013-03-11, 23:09
lopes1987 napisał/a:
Koledzy, co sądzicie o takim zestawie DYSTANS 10mm ODWRÓCONE TRÓJKĄTY I OPONKI 215/80R15, CZY lepszy dystans 15mm????
Ja mam taki zestaw tylko do opon 225/70/R15 i jest bardzo ok.lopes1987 - 2013-03-22, 21:03 Moziembl to masz odercony trójkąt i dystans 10mm czy15mm????Hubert - 2013-04-21, 22:11 Witam mam odwrócone trójkąty plus dystans 5mm po założeniu opon 31/10,5/15 simex delikatnie obcierają przy skręcie i nadkola (powycinane). Mam wąskie mosty i zastanawiam się nad założeniem dystansów 30mm, czy łożyska to wytrzymają???kostuch - 2013-04-21, 22:22
Hubert napisał/a:
czy łożyska to wytrzymają???
Przez czas dużo krótszy niż bez dystansów.Zawias - 2013-04-22, 07:41 Daj mniejszy dystans np.10 mm.corny - 2013-04-22, 21:54
Zawias napisał/a:
Daj mniejszy dystans np.10 mm.
nie oplaca sie (finansowo) a i tak beda obcierac .. spokojnie mozesz wrzucic 30 ... lozyska wytrzymaja tyle ile powinny bandit120080 - 2013-07-16, 15:55 Witam Kolegów!
Chciałbym prosić Was o pomoc -
nie moge otworzyć tego załączonego na początku schematu dystansów
http://samurai.org.pl/dlo...ction=file&id=7
(mam słuzbowy laptop i zablokowaną możliwość instalowania jakichkolwiek programów a ten plik jest w CAD'zie).
Czy mógłby ktoś przesłac mi taki rysunek techniczny w innym formacie np. pdf, jpg, gif etc..
lub ewentualnie umieścić w tym wątku?
Kolejną sprawą to chciałem Was prosić o informację jekie śruby (długośc, rodzaj gwint itp.) potrzebne są do zainstalowania takich dystansów?
W moim samuraiu mam oryginalne zawieszenie jednak oponki to te nadlewane hiszpańskie kostki i przy pełnym skręcie ocierają.
Wybaczcie mój brak wiedzy ale dopiero stawiam pierwsze kroki z samochodem 4x4 (do tej pory moim jedynym hobby były tylko motocykle i samochody spod znaku gwiazdy)
Z góry dziękuję Wam za pomoc!Zawias - 2013-07-16, 16:52 Załóż odwrotnie felgi trójkąty i dystanse nie będą potrzebne 30 mm,a tylko 5 mm.Wyjdzie taniej.bandit120080 - 2013-07-16, 17:36 Nie chcę kupować felg i dorabiać dystansów - nie wyjdzie taniej.
Czy ktoś z kolegów mógłby pomóc?kostuch - 2013-07-17, 10:07 Wykręć ogranicznik skrętu - taniej się już nie da SamNaSamZSam - 2013-07-17, 10:35 ale masakrujecie kolegę a on miał tak jasno sprecyzowaną prośbę... podaj maila kolego, wyślę Ci gif`a bo w jpg kolory nieładne wyszły :)bandit120080 - 2013-07-19, 08:20 Dziękuję Ci kolego za pomoc - przesłałem adres na prive.
tak jak w tym dowcipie: "Posłałem łóżko" - gość hotelowy do pokojówki, pokojówka "ohh dziękuję", gość "Płoszę bałdzo" :Dbandit120080 - 2013-07-22, 21:45 SamNaSamZSam - wszystko dotarło tak jak prosiłem. Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam!
PS
Jak mogę kliknąć Koledze "pomógł"?Didymos - 2013-07-22, 22:50 Pomagasa możesz dać tylko w temacie założonym przez siebie.SamNaSamZSam - 2013-07-23, 06:52 Cieszę się, że mogłem pomóc. W większości przypadków to wystarczająca nagroda kakash - 2013-10-31, 12:21 Ostatnio przy zmianie opon mily Pan raczyl wytknac mi ciekawa rzecz, mianowicie - mam na aucie dystanse po 4 cm na strone, a felga wisi na samych szpilkach zamiast lezec otworem centralnym felgi na piascie. Owy Pan twierdzi ze taki stan rzeczy spowoduje ze predzej czy pozniej powyrywa mi szpilki, przekatuje zawieszenie i niewiadomo co jeszcze. Zastanawiam sie ile jest w tym prawdy, i czy jest sens wytoczyc tuleje ktora wchodzilaby w dystans i w jakis sposob centrowala pozycje calej felgi? (bo na chlopski rozum, w otworach na sruby zawsze bedzie jakies tam przesuniecie i kola beda asymetrycznie ustawione). Spotkal sie ktos z takim problemem?pacmano - 2013-10-31, 12:36 Na chlopski rozum cos w tym prawdy moze byc.SamNaSamZSam - 2013-10-31, 12:46 na chłopski rozum to ja bym się spodziewał że w dystansie jest z jednej strony wierna kopia bębna/piasty a z drugiej wierna kopia felgi czyli na obu końcach dystansu jest coś co ten dystans centruje na piaście/bębnie a z drugiej centruje felgę na dystansie. Coś jak dystans wału. Innej opcji sobie nie wyobrażam z przyczyn które wytknął Pan wulkanizator. Być może zbyt wiele od świata oczekuję, ale... sam jestem w stanie dużo dać więc to uczciwy układ :D
No i jest jeszcze opcja, że nakrętki mają "półkola" i one centrują felgę na szpilkach, ale do układu wchodzi jeszcze dystans to miejsc na nieosiowość przybywa.
Jak pewnie taplasz się w bagnie to ma to znikomy wpływ na żywotność podzespołów bo bardziej bagno poniszczy, ale tak jak ja hulam ino po czarnym, to bym się grubo zastanowił... w zasadzie to już się zastanowiłem :D nie chcę takich dystansów :Dkostuch - 2013-10-31, 13:12 Na chłopski rozum, jak się spojrzy na bęben, to fabrycznie nie ma tam żadnego pierścienia do centrowania.
Idę "na dwór" yahoo33 - 2013-10-31, 13:26
kostuch napisał/a:
Idę "na dwór"
Dworzanin kakash - 2013-10-31, 13:26
SamNaSamZSam napisał/a:
na chłopski rozum to ja bym się spodziewał że w dystansie jest z jednej strony wierna kopia bębna/piasty a z drugiej wierna kopia felgi czyli na obu końcach dystansu jest coś co ten dystans centruje na piaście/bębnie a z drugiej centruje felgę na dystansie. Coś jak dystans wału. Innej opcji sobie nie wyobrażam z przyczyn które wytknął Pan wulkanizator. Być może zbyt wiele od świata oczekuję, ale... sam jestem w stanie dużo dać więc to uczciwy układ :D
No i jest jeszcze opcja, że nakrętki mają "półkola" i one centrują felgę na szpilkach, ale do układu wchodzi jeszcze dystans to miejsc na nieosiowość przybywa.
Jak pewnie taplasz się w bagnie to ma to znikomy wpływ na żywotność podzespołów bo bardziej bagno poniszczy, ale tak jak ja hulam ino po czarnym, to bym się grubo zastanowił... w zasadzie to już się zastanowiłem :D nie chcę takich dystansów :D
Problem polega na tym ze dystans nie jest kopia piasty, wyglada tak : http://i.imgur.com/QPmTmDW.png , i nic poza szpilkami nie centruje. Mam nakretki polokragle, ale przy "grubosci" felgi niewiele to daje, plus tak czy siak obciaza same szpilki.
Auto jest uzywane 60/40 czarne teren.
kostuch napisał/a:
Na chłopski rozum, jak się spojrzy na bęben, to fabrycznie nie ma tam żadnego pierścienia do centrowania.
Idę "na dwór"
Z tylu na bebnie teraz nie jestem pewien (az to sprawdze), ale z przodu z tego co wiem to felga sie centruje na sprzegielku, jakas stabilizacja to jest zawsze.
Alescie sie uczepili :DSamNaSamZSam - 2013-10-31, 16:36 ja mam na bębnach takie prążki chyba :D może to +6 do lansu tylko, ale i tak mi się podoba :DDidymos - 2013-10-31, 16:44
kostuch napisał/a:
Na chłopski rozum, jak się spojrzy na bęben, to fabrycznie nie ma tam żadnego pierścienia do centrowania.
Dokładnie tak i podobnie jest w wielu terenówkach - koło jest centrowane tylko na szpilkach.
Jeździć, nie mnożyć problemów, nie przejmować się pierdołami Starscream - 2013-10-31, 21:21 a weź ty sie nie przejmuj tym co mówią. Mnie zawsze karcą za minimalne smarowanie śrub w kołach. "Że sie niby odkręci"
Ja zawsze kończe dyskusje robię tak od 15 lat i nigdy nic sie nie odkręcało. Koniec dyskusji.SamNaSamZSam - 2013-10-31, 21:42 hmm idąc tym tropem to powinniśmy na drzewach jeszcze siedzieć bo robiliśmy to przez tysiące lat nawet :DStarscream - 2013-10-31, 23:42 idąc tym tropem skoro przez 15 lat nic w x autach to nagle co odkręci się ?? weź mnie nie śmiesz yenko - 2013-10-31, 23:47 A po kiego grzyba smarujesz te śruby od kół ?kakash - 2013-11-01, 00:57 Sruby od kol smaruje sie smarem grafitowym, po to zeby sie nie zapiekalyyenko - 2013-11-01, 00:58 bez przesady, nigdy nie smarowałem i nie było problemu.pacmano - 2013-11-01, 07:04 Jak zmienialem resory to wysmarowalem wiekszosc srub i nakretek grafitowym, wlasnie po to zeby dalo sie to kiedys odkrecic. Efekt taki ze co chwile musze sprawdzac czy zawieszenie sie nie rozkrecilo ... yenko - 2013-11-01, 07:48 Pac man, zmień nakrętki na te z samo kontrujące to nie będziesz musiał co chwilę sprawdzać :)Didymos - 2013-11-01, 10:34
Starscream napisał/a:
a weź ty sie nie przejmuj tym co mówią. Mnie zawsze karcą za minimalne smarowanie śrub w kołach. "Że sie niby odkręci"
Ja zawsze kończe dyskusje robię tak od 15 lat i nigdy nic sie nie odkręcało. Koniec dyskusji.
Robię dokładnie tak samo, z resztą smaruję większość śrub przed wkręceniem i jakoś nie chcą się same odkręcać
W przypadku kół smaruję jeszcze stożki nakrętek - przy dokręcaniu mniej się wycierają gniazda w felgach.Starscream - 2013-11-01, 21:41 nigdy mi się nie odkręcały nasmarowane śruby. Trzeba było zmienić nakrętki albo choć podkładki sprężynujące założyćczuperek - 2013-11-02, 09:38 Kto smaruje, ten jedzie - proste Junior - 2013-11-02, 18:22 kto smaruje ten stoi :D jak posmaruje to pojedzie :Psokratesb - 2013-11-02, 22:34
yenko napisał/a:
bez przesady, nigdy nie smarowałem i nie było problemu.
Kolejny dowód na to, że Yenko jest jakimś cyborgiem z nadludzką siłą. :DHałas - 2013-11-02, 23:38 Akurat śrub do kół nie smaruje ale warto posmarować otwór centrujący, bardzo nie przyjemnie ściąga się zapieczone koło kiedy auto trzyma się tylko na hi lifcieSamNaSamZSam - 2013-11-02, 23:53 Hmm znaczy się, że nie można kopnąć z wyczuciem w górną krawędź opony żeby się felga "odkleiła" ?Hałas - 2013-11-02, 23:55 Podpowiem, że hi lifta zazwyczaj używam w terenie, gdzie ani równo, ani stabilna podłoże-ciężko o wyczucie SamNaSamZSam - 2013-11-03, 00:01 :D taaak, no to Hałasie oddzieliłeś prawdziwych mężczyzn od dziewczynek i ze wstydu aż naciągam spódniczkę na głowę :D nie no faktycznie, mam zerowy obraz takiej sytuacji, bo i zerowe doświadczenie, na lewarku dało radę skopać koło, ale może faktycznie nie koniecznie po kolana w błocie albo na jakiejś śliskiej glinie.amplexus - 2013-12-19, 20:41 Troche poplyneliscie z tematem hehe:-)
Chce upchnac 31silverstone extrem,silnik 1,8 is,nadkola na gumie,progi musze jeszcze podciac,czy i jakie dystanse bede jeszcze potrzebowac?ktos wczesniej napisal ze 30 mm to max bezpieczny..potem ze 40..
Czyli pewnie najlepiej 35??:-)lozyska nowe w kolach,auto glownie w teren
PozdroLexx - 2013-12-19, 21:30 Mawia sie ze smigajac na wszystkim powyzej 30mm lozyska wymienisz raz w sezonie.yenko - 2013-12-19, 22:02 Dobra jak o dystansach to zapytam, czy da się zrobić równe dystanse na tokarce ? U pana Władzia w garażu ?Lexx - 2013-12-19, 22:34 Zalezy jakiej grubosci, bo jesli z wlasnymi szpilkami to problem pojawia sie przy otworach kt. musza miec odpowiedni kat pod nakretke kola a drogie musza byc plaskie dla wpuszczanych szpilek.
Teoretycznie da sie wszystko zrobic, znajdziesz odpowiedni wzor zeby otwory podzielic i mozna sie bawic, ale w warukach domowych to jak dla mnie gra niewarta swieczki.yenko - 2013-12-19, 23:00 Ja bym robił stalowe grubość albo 25mm albo 30mm z szpilkami na wylot jak się da.Lexx - 2013-12-20, 00:30 To lepiej kupic gotowce o takie jak tu:
http://www.ebay.co.uk/itm...=item4acc630b8f
uzywki mozna za 1/3 ceny wyrwac, wbrew pozorom sa wytrzymale, bardzo duzo aut w UK na tym smiga i kol nie gubia.amplexus - 2013-12-20, 01:20 A one sa lepsze czy gorsze od tych dydtansow gdzie szpilki sa przykrecane do dystsnsu,a dystans ma swoje szpilki..Lexx - 2013-12-20, 06:32 Podobno gorsze.yenko - 2013-12-20, 09:05 Ja uważam że lepsze bo szpilki od dystansów mogą się poluzować jak coś z nimi będzie nie tak a jak masz na wylot to cały czas trzyma tak jak oryginał. Gdzieś wyczytałem na jakimś forumie o wyścigach że bezpieczniejsze są właśnie na przestrzał.Lexx - 2013-12-20, 12:59 Jak na razie zadna powazniejsza marka offroadowego stuffu nie bawi sie w dystanse przelotowe w takim rozmiarze np. Spidertrax. Nie wiem co bys musial uczynic zeby taka szpilke wciagana zmasakrowac...Maror - 2013-12-20, 19:29 Z dobrze zrobionymi dystansami (np jak Spidertrax jak Lexx wspomniał) nic się nie będzie dziać. Z naszą rodzimą produkcją z allegro bywa różnie...
Lexx - 2013-12-20, 19:47 Kupowaty material byl uzyty na ten dystans i tyle, albo ktos latal z luznym kolem, innej opcji nie ma.Maror - 2013-12-20, 20:01 Lexx, filmik i dystansy moje. Z luźnym kołem nie latałem, materiał też ok, ale użycie zwykłej śruby która w dodatku ma pełny gwint jako szpilki to bardzo słaby wybór...Lexx - 2013-12-20, 20:09 Szpilka musi byc wciagana, taka jak w piastach czy landrynowych mostach, maja cos ala wiloklin i jak wciagniesz jua nie pusci...Maror - 2013-12-20, 20:22
Lexx napisał/a:
Szpilka musi byc wciagana, taka jak w piastach czy landrynowych mostach, maja cos ala wiloklin i jak wciagniesz jua nie pusci...
Dokładnie. Trzeba uważnie sprawdzić dystanse przed kupnem - ja tego nie zrobiłem Lexx - 2013-12-20, 20:28 masz opcje dac do rozwiercenia na maszynie otwory na wieksze spilki i tak samo felgi rozwiercic, pytanie tylko czy materialnie sie to oplaca.amplexus - 2013-12-20, 20:58 Czyli dystansow z alledrogo nie polecacie..
To ebay czy gdzies w pl dostane te o ktorych mowa?jak dobrze mysle to w tych"dobrych"szpilki sa wsadzane i klinuja sie?chcialbym 30 mm zalozyc..Lexx - 2013-12-20, 21:05 Ja kupilem na ebaju prawie rok temu uzywki chyba eibach za 55 funtow i nie moge jak na razie zlego slowa o nich powiedziec.
Jakby co to moge pomoc z tania wysykla do Polski z UK jeżu - 2013-12-23, 11:54
Maror napisał/a:
Lexx, filmik i dystansy moje. Z luźnym kołem nie latałem, materiał też ok, ale użycie zwykłej śruby która w dodatku ma pełny gwint jako szpilki to bardzo słaby wybór...
Wrzuć zdjęcie jak dystans wygląda z drugiej strony. Może dałoby się zastosować szpilki, zamiast tych śrub. Szpilki występują z różną wielkością radełka, więc jest szansa, że taka operacja się powiedzie.amplexus - 2014-01-10, 00:19 A co Panowie powiecie o dystasach sparco?
http://www.rallyshop.v10....rai,p16608.html
drogie!!! a;e może bardzej opłacalne niż te z filmiku zamieszczonego przez kolege wcześniej...
Mam sporo moco to wolałbym po pół roku nie wymieniać dystansów...Maror - 2014-01-10, 00:27
jeżu napisał/a:
Maror napisał/a:
Lexx, filmik i dystansy moje. Z luźnym kołem nie latałem, materiał też ok, ale użycie zwykłej śruby która w dodatku ma pełny gwint jako szpilki to bardzo słaby wybór...
Wrzuć zdjęcie jak dystans wygląda z drugiej strony. Może dałoby się zastosować szpilki, zamiast tych śrub. Szpilki występują z różną wielkością radełka, więc jest szansa, że taka operacja się powiedzie.
Hej, sorry ale dopiero teraz zobaczyłem Twojego posta. Myślę że dało by radę, postaram się wrzucić fotkę.
A co do dystansów Sparco to nie słyszałem żeby ktoś z nich korzystał Ale powinny być ok z racji renomy marki.
Możesz też sprowadzić z USA Spidertraxy - http://www.spidertrax.com...2&category=9972Prz3mass - 2014-01-15, 23:56 Witam, planuje zrobic dystanse , stal 45 bd odpowiednia?dożek4x4 - 2015-03-24, 19:44 Przeczytałem cały temat i mam pytanie... czy taki zestaw spełnia wymagania poruszone w tekście (bo mi wygląda no to, że tak), a do tego cena do przełknięcia
- jest wypuszczone do góry centrowanie podobne jak ma piasta (żeby felga nie "wisiała" na szpilkach)
- szpilki wciągane, osadzone na wieloklinie