Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - ustawienie zaplonu

albert - 2011-02-11, 16:39
Temat postu: ustawienie zaplonu
po ustawieniu zaplonu, podobno zle byl ustawiony- suzi ledwo jedzie, k.... mać :evil: chyba wysle ich wszystkich do klepania lemieszy, kazdy z nich niech zmieni branze i zajmie sie kladzeniem plytek albo kominkow- wyrobia sobie stempel- mistrz glazurnictwa albo pogrzebacza. :lol:

jakie doswiadczenia macie w tym temacie?

jeszcze jedno- jakie powinno byc cisnienie sprezania silnika, tzn jakie wy macie i czy kable , ustawienie ich od kopulki wzgledem swiec- czy konfiguracje zaczyna sie od lewej czy od prawej, tzn lewa-np. od zderzaka, prawa- np. od szyby

szukam dziury w calym dotyczacego mojego spalania bo mechanicy rozkladaja rece :mrgreen:
szkoda ze nie rzadzi inna wladza bo juz chcieli lekarzy dac w kamasze, to teraz by dali mechanikow do kopania rowow w melioracji :evil: Mam zły dzien..
pozdro z nad morza

mirek372 - 2011-02-11, 17:28

Od lewej (od przedniego zderzaka) kolejność zapłonu 1-3-4-2 .
Na szybko zapłon - luzujemy śrubę od kopułki (przy ciepłym silniku) , obracamy kopułkę lewo-prawo aż obroty spadną ok.700-800 obr/min (dla tego położenia kontrujemy śrubę kopułki ).

albert - 2011-02-11, 18:39

wyglada na to że zle podlaczone bo jak wyzej napisalem leci od strony zderzaka 4-3-2-1 :mrgreen: przypominam gaznik(o ile to ma jakies znaczenie)


wyglada tak jakby celowo jakis ciolek bez zadnej wiedzy ze trzeba zachowac kolejnosc podlaczal kable od prawej strony(szyba) w konfiguracji 1-2-3-4 :mrgreen:

co do zaplonu zaraz rozgrzeje silnik i zrobie tak jak mówisz


jestem juz tak pozytywnie zakrecony:-D

mam jeszcze jedno pytanie sprawdzalem cisnienie sprezania silnika, takie mi wyszlo

1-10.5
2-10.5
3-10.8
4-10.8

jakie wy macie?

Maverick - 2011-02-11, 19:30

Koledzy w tym temacie, to może ktoś wstawi zdjęcie i podpisze numery do poszczególnych cylindrów. Będzie łatwiej i obrazkowo każdy potomny na forum jak spojrzy to od razu będzie wiedzieć jak powinno być.
zajxt - 2011-02-11, 20:11

Pierwsz cylinder jest zawsze od rozrządu,czyli od zderzaka
albert - 2011-02-11, 20:16

czyli jak mirek372 napisal tak podlacze, jeszcze siedze przy kompie i nie chce mi sie wyjsc na dwor- chula wiatr z gradem
przemus401 - 2011-02-11, 21:26

albert...
Jeśli mogę się wtrącić. To ustawienie zapłonu "pod obroty silnika" jak radzi kolega, to wydaje mi się nie teges. Weź lepiej stroboskop, znajdź punkt na kole, zaznacz kredą, potem punkt na bloku tam, gdzie jest 10 stopni, stroboskop podłącz do przewodu od I cylindra oraz do akumulatora i patrz co się dzieje. Z mojego doświadczenia zapłon ustawia się wtedy, gdy silnik kręci ok. 850 obr/min. a nie kręci aparatem po to, by takie obroty uzyskać.
Pozdr. - Przemo.

mirek372 - 2011-02-11, 22:04

Oczywiście również doradzam lampę , jeżeli jest . Ale i tak bez kręcenia kopułką się nie obejdzie . Jeśli chodzi o zapłon to możemy spotkać się z dużą dozą "kucharzenia" tzn.można w pewnych granicach zmieniać charakter pracy silnika "pod zadanie" . Osobiście ustawiam zapłon trochę "na słuch" i potwierdzam lampą . Trochę bałaganu w zapłonie dają "chrzczone benzyny".
zajxt - 2011-02-11, 22:11

Tak jak kolega mówi na słuch i wszystko gra
albert - 2011-02-11, 22:25

lampy nie mam - słuch jak wzrok u kreta :mrgreen:

zawolam sasiada-jest ornitologiem, słyszy jastrzebia zanim ten jeszcze nie jest do konca pewien ze bedzie przelatywał nad jego niebem:lol:



koledzy ustawilem w konfiguracji1-3-4-2 i okazalo sie ze nie chce odpalic auto wogole, zmienilem na kolejnosc 1-2-3-4 i jak zaczarowanym olowkiem suzi weszla w ładne obroty


i o co kaman?

StoQ - 2011-10-18, 19:11

Koledzy mam takie pytanie :) Wlaśnie chce sobie zamówić lampę stroboskopową z allegro i w weekend ustawić moją suzukę. Mógłby mi ktoś napisać dokładnie jak to zrobić? Ile tych stopni ma tam być 10? Jak to zrobić może jakiś tutorial dla zielonego :D
Zawias - 2011-10-18, 21:42

Nie słyszałem o kolejności zapłonu 1234.Sprawdź w którą stronę kręci się palec i 1342.
zawada - 2011-10-19, 09:52
Temat postu: po przeczyszczeniu gaznika ,pompki nie odpala
potrzebuje pomocy od kad przeczysciłem gaznik ,pompke i nawet zdjołem kopułke z reszta i po złorzeniu mam problem z odpaleniem ,wogule niechce sie odezwac ,przestawialem zaplon i tez sie nie odzywa macie jakies pomysly????
Zawias - 2011-10-19, 18:45

Zobacz czy jest iskra na świecy.
zawada - 2011-10-19, 19:16

zawiast jest iskra
Zawias - 2011-10-19, 19:19

Może paliwo nie doszło do pustego gaźnika.
zawada - 2011-10-19, 19:22

hehe własnie ze dochodzi tez patrzyłem, zapłon zaczołem mu przestawiac i jak narazie nic , czasami zalewa swiece czasami nie
Zawias - 2011-10-19, 19:44

Zdejmij pokrywę zaworów.Jeżeli na 1 cylindrze zawory będą się mijały zapłon powinien być na 3 cylindrze.
zawada - 2011-10-19, 19:46

tzn wyjasnij bardziej pw jak mozesz

[ Dodano: 2011-10-20, 19:44 ]
zawias wielkie dzieki swietnie mi to wytłumaczyles i dałem samemu rade z tym zapłonem , jezeli chodzi o to ze na pełnych obrotach gasł to tak jak ci mowiłem syw w przewodach był i w filterku przedmuchałem sprezarka i smiga juz nawet smigałem dzi hehe


takrze wielkie dzieki pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group