Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Samurai, cz SJ ?

przemus401 - 2011-02-12, 20:18
Temat postu: Samurai, cz SJ ?
Witam wszystkich :)
Czy z danych zawartych w numerze VIN, lub z niemieckiego dokumentu Fahrzeugbrief można dowiedzieć się:

1. Czy Samurai to Samurai, czy też może SJ?
2. Jaki jest zamontowany typ silnika? Z dowodu rejestracyjnego wynika, że silnik ma pojemność
1315 ccm. Ma też gaźnik.

Pozdr. - Przemo.

MassukaGtti - 2011-02-14, 21:10

Ja mam samuraia 1,3 90r 70km a w dowodzie jest sj700
Suzuka 4x4 - 2011-02-14, 21:20

Czy Sj czy samurai możesz pozna po lusterkach po desce i po krzyżakach ;-)
przemus401 - 2011-02-14, 21:31

No lusterka ma takie bardziej prostokąty i czarne, plastikowe. Deska - wyloty powietrza kwadratowe, a w środkowej części, tam gdzie radio, od góry zegarek z wyświetlaczem, obok wgłębienie na np. gąbkę, poniżej przełączniki i przesuwki nawiewu, jeszcze niżej radio. Na coś jeszcze zwrócić uwagę? A z krzyżakami, to nie wiem o co chodzi.
Suzuka 4x4 - 2011-02-14, 21:35

Bo w Samuraiu są mniejsze niż w Sj ,

Jeśli dobrze rozumiem to masz taką deskę i to jest Samurai (santana) produkcji Hiszpańskiej

albert - 2011-02-14, 21:38

http://www.forumsamochodo...ice-vt30665.htm

co do zdjecia wyzej nie patrz na odpowiednik w srodkowej konsoli nadmuchu z prawej strony bo zostal wyrzucony i zalozone dwa wlaczniki, zegarek tez inny wrzucony od bmw

tak jak suzuka 4x4 mowi- to santana

Suzuka 4x4 - 2011-02-14, 21:39

Jesteś tam zmajstrowany :?:
przemus401 - 2011-02-14, 21:55

No w moim jest podobnie. Zegarek trochę inny, ale to chyba tak, jak i mój nie oryginalny. Tyle, że z VINu już wiem, że mój to Japoniec.
Suzuka 4x4 - 2011-02-14, 21:57

Samuraia Japoniec??
przemus401 - 2011-02-14, 22:00

Wyczytałem gdzieś, że jak szósty znak w VINie jest J, to autko jest zrobione w Japonii. A z opisu z linku powyżej, wychodzi mi, że to Samurai, a nie SJ. Jest jeszcze sprawa pojemności, bo w dowodzie mam 1315 ccm, a czytałem dotychczas, że były albo 1298 ccm, albo 1324.
Yabu - 2011-02-15, 09:05

Kraj produkcji oznacza 1-sza literka. Jeśli masz początek V- to produkcja hiszpańska (czyli np. VSESJS...). Jeśli Vin zaczyna się od 'J' to wtedy jest to japoniec. ;-)
przemus401 - 2011-02-15, 09:33

Tak, masz rację. U mnie jest na początku JSA. Czyli mam chyba Samuraja zrobionego w Japonii.
Yabu - 2011-02-15, 09:36

O to tylko pogratulować. :-) Sam chciał bym mieć japońca. :mrgreen: (chyba jakieś zboczenie. :-P )
przemus401 - 2011-02-15, 09:47

Autko mam w naprawdę świetnym stanie, ale jest to gaźnikowiec, który gdy kupowałem, miał założony gaźnik od Wartburga z golfowskim silnikiem 1.3. Mojemu Samiemu coś nie leży ten gaźnik, bo co prawda pracuje bez zarzutu, ale chłapie nieziemskie ilości benzyny. Próbuję z tym walczyć, ale chyba skończy się na wymianie gaźnika, lub założeniu gazu.
Yabu - 2011-02-15, 11:22

Najlepiej wsadzić silnik na wtrysku. ;-)
przemus401 - 2011-02-15, 12:29

No pewnie, ale trochę drogo... :roll:
albert - 2011-02-15, 17:53

przemus 401 a jakie to ilosci paliwa?
przemus401 - 2011-02-15, 17:58

20 - 25 l/100 km :roll: Wymieniłem właśnie dyszę główną paliwa na mniejszą, zobaczymy co będzie.
Yabu - 2011-02-15, 18:40

przemus401 napisał/a:
No pewnie, ale trochę drogo... :roll:


Silnik powinien wyjść taniej niż dobra instalacja LPG. Tylko że przy gazie oszczędzasz znowu na paliwie. ;-)

przemus401 - 2011-02-15, 19:59

Jak nie pomoże zmiana dyszy, to spróbuję jeszcze z gaźnikiem od Poniacza z ręcznym ssaniem, a potem się zobaczy. Jest może ktoś, kto ma taki gaźnik? Jak wygląda spalanie?
Siwy - 2011-02-16, 19:30

przemus401 napisał/a:
20 - 25 l/100 km :roll: Wymieniłem właśnie dyszę główną paliwa na mniejszą, zobaczymy co będzie.


to na prawdę coś jest nie tak u mnie na wtrysku pali przy normalnej jeździe pali 8,5l :)

albert - 2011-02-16, 19:40

z gaznikiem to jest tak ze trzeba miec dobrego fachowca zeby wyregulowal, mam od poniacza z recznym pali tyle ile Twój, porazka
jak nie ogarne i nie znajde porzadnego fachowca to zmieniam silniczek albo 1.3 od jimny albo 1.5 dieselek od kangoo
pozdro

szogun - 2012-01-08, 10:56

20l na 100 km? znam ten ból. na początku mojej znajomości z samurajem miałem dokładnie ten sam problem.
aby go rozwiązać zmieniłem filter paliwa i powietrza. pokusiłem się też o przerobienie ssania z automatycznego na manualne i wyczyszczenie gaźnika. jak narazie poskutkowało. zszedłem na w miarę przyzwoitą 10 ;-)

OjciecMocyMroku - 2012-01-08, 20:29

szogun napisał/a:
20l na 100 km? znam ten ból. na początku mojej znajomości z samurajem miałem dokładnie ten sam problem.
aby go rozwiązać zmieniłem filter paliwa i powietrza. pokusiłem się też o przerobienie ssania z automatycznego na manualne i wyczyszczenie gaźnika. jak narazie poskutkowało. zszedłem na w miarę przyzwoitą 10 ;-)


I ja miałem podobnie ale teraz z instalacją LPG wychodzi mi 10l/100 km na szosie i do 20-25 w terenie :) (właściwie to 3-5 l/h byłoby lepszą miarą) Super zadowolony jestem z obecnego spalania LPG :-)

szogun - 2012-01-09, 19:48

a owa instalacja LPG to wykosztowała Cię sporo? Faktycznie 10l/100 km w gazie to jest godny pochwały wynik.
a jak LPG sprawdza się w terenie? podobno nie jest zbyt dobre, gdyż jest dużo mniej efektywne w spalaniu, a za tym idzie mniejsza wydajność

Pawel_j - 2012-01-09, 22:40

szogun napisał/a:
a owa instalacja LPG to wykosztowała Cię sporo? Faktycznie 10l/100 km w gazie to jest godny pochwały wynik.
a jak LPG sprawdza się w terenie? podobno nie jest zbyt dobre, gdyż jest dużo mniej efektywne w spalaniu, a za tym idzie mniejsza wydajność


Co prawda samiego na gaz mam krótko, ale w terenie spisuje się świetnie. Powiedziałbym nawet, że dużo lepiej jeździ na gazie niż na benzynie, może to wina kiepskiej jakości paliwa. Mnie ostatnio w terenie wyszło 18L/100km. Godzina zabawy kosztuje śmieszne pieniądze :) A panowie orientujecie się jak to jest ze startowaniem w rajdach terenowych z LPG ? Przyznam, że nie sprawdzałem regulaminów, w rajdach samochodowych, instalacja ma być widocznie odłączona od silnika.

zawada - 2012-01-09, 23:04

korcze to jakie wy macie silniki w tych samurajach ze wam pala 10L bo ja w drogim aucie gdzie mam silnik 2.0 i na tracie cisne nawet delikatnie do 120 to spalanie mam 13L gdzie zima mniej cisne a bardziej go grzeje;-(
slavok - 2012-01-09, 23:21

Pawel_j napisał/a:
szogun napisał/a:
a owa instalacja LPG to wykosztowała Cię sporo? Faktycznie 10l/100 km w gazie to jest godny pochwały wynik.
a jak LPG sprawdza się w terenie? podobno nie jest zbyt dobre, gdyż jest dużo mniej efektywne w spalaniu, a za tym idzie mniejsza wydajność


Co prawda samiego na gaz mam krótko, ale w terenie spisuje się świetnie. Powiedziałbym nawet, że dużo lepiej jeździ na gazie niż na benzynie, może to wina kiepskiej jakości paliwa. Mnie ostatnio w terenie wyszło 18L/100km. Godzina zabawy kosztuje śmieszne pieniądze :) A panowie orientujecie się jak to jest ze startowaniem w rajdach terenowych z LPG ? Przyznam, że nie sprawdzałem regulaminów, w rajdach samochodowych, instalacja ma być widocznie odłączona od silnika.


nie ma to żadnego znaczenia... samochód ma mieć podbity przegląd, solidne zaczepy do szarpania i nie stwarzać zagrożenia, tyle.

jeżu - 2012-01-10, 07:36

Czasem jeszcze klatkę wymagają, albo co najmniej pałąk bezpieczeństwa w samuraiu.
OjciecMocyMroku - 2012-01-10, 16:21

szogun napisał/a:
a owa instalacja LPG to wykosztowała Cię sporo? Faktycznie 10l/100 km w gazie to jest godny pochwały wynik.
a jak LPG sprawdza się w terenie? podobno nie jest zbyt dobre, gdyż jest dużo mniej efektywne w spalaniu, a za tym idzie mniejsza wydajność


1300 zł. Powinna się zwrócić po 4-6 tys. km. Spalanie 10l/100 km ze spiętymi na stałe sprzęgiełkami i na oponach MT. W terenie nie mogę złego słowa powiedzieć - na podjazdach przy gaźniku eliminuje to problem braku paliwa (znany z opowieści innych) - braki w mocy niweluję większym dawkowaniem gazu (pokręcanie śrubą). Problem (w sumie bardzo niewielki) jest tylko z zapalaniem - wcześniej palił na dotyk bez względu na wszystko a teraz (oczywiście gaszony na benzynie z pełnym gaźnikiem) przy zimnym silniku rozrusznik musi trochę 6-10 sekund kręcić mimo wszystko zanim zapali. I to jest objaw od pierwszych chwil po założeniu instalacji :(

[ Dodano: 2012-01-10, 16:25 ]
zawada napisał/a:
korcze to jakie wy macie silniki w tych samurajach ze wam pala 10L bo ja w drogim aucie gdzie mam silnik 2.0 i na tracie cisne nawet delikatnie do 120 to spalanie mam 13L gdzie zima mniej cisne a bardziej go grzeje;-(


A ja w drugim osobowym mam 1.6 i instalację sekwencyjną i przy spokojnych dojazdach żony do pracy spalanie nie przekracza 7l/100 km (tak, tak wiem - kiedyś tez się śmiałem z takich opowieści innych - dzisiaj już się nie śmieję). W lecie z klimatyzacją nie przekracza 8l/100 km. Samurajem nadrabiam różnicę ;)

szogun - 2012-01-12, 00:02

widocznie mam coś z tym gaźnikiem coś nie tak, ponieważ to 10l/100km to ja osiągam na jednym napędzie i to jeszcze na oponach 195/70.

chyba, że w mieście samce tyle łykają

sokratesb - 2012-01-12, 10:45

A jak ja mam normalne AT, w zwykłym rozmiarze to spalanie 13-14l/100km też jest chyba zbyt duże, nie?

Dodam, żę mój Sami ma gaźnik.

jeżu - 2012-01-12, 11:52

sokratesb napisał/a:
A jak ja mam normalne AT, w zwykłym rozmiarze to spalanie 13-14l/100km też jest chyba zbyt duże, nie?

Dodam, żę mój Sami ma gaźnik.


Zależy od nogi, na zmęczonym życiem MT coolway 195R15 mój palił od 10l lpg na dłuższych spokojnych wycieczkach do 15l jak się kręciłem po mieście i jakiś wypad w teren się trafił. Ostatnio na Simexie spaliłem 12l po przejechaniu 15km, ale to był cały dzień zabawy.

sokratesb - 2012-01-12, 12:12

Nie no, noga raczej lekka, samochód głównie można powiedzieć jeździ w trybie miesznym (miasto/trasa)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group