Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Wał Omega - Samurai

bobromir - 2014-02-01, 13:16
Temat postu: Wał Omega - Samurai
Swap dość popularny, więc liczę że ktoś się podzieli doświadczeniami :)
Jak łączycie skrzynie omegi z reduktorem?
Tzn. z przegubem gumowym czy bez, jak bez to co z łożyskiem 'centrującym'. Czy ten gumiak wytrzymuje czy może jakiś poliuretanowy wstawić. Dodam że metalowa osłona gumiaka nie wejdzie, ale nawet nie wiem po co jest.
Potem 2 krzyżaki, czy może jeden + przegub gumowy.
Z krzyżakami wielowypust omegi nie zmieści się raczej na długość, może jakiś krótszy/mocniejszy stosujecie?
Myślałem nawet o 2 przegubach gumowych bez krzyżaków ale nie widziałem takiego rozwiązania i wątpię czy to pojeździ.

sjbielsko - 2014-02-01, 13:53

Ja mam tak:

wał skrzynia-reduktor

Co prawda nie opel a bmw ale zasada ta sama.. najważniejsze ustawić wszystko idealnie w lini i zastosować mocne twarde poduszki pod skrzynia i reduktorem
ja jeszcze duzo na tym nie jeździłem ale mój znajomy ma taki sam patent z silnikiem 2.0gsi i auto juz śmiga na nim 12lat według jego teorii ta guma zmniejsza zużycie zębów w reduktorze poniewaz zawsze troszkę amortyzuje szarpniecia silnika.

Pozdro

bobromir - 2014-02-01, 14:13

Dzięki za foto. Rozwiązanie fajne bo proste.
Zastanawia mnie jednak brak kompensacji długości. Ale jak Wam to robi to może nie ma co przesadzać.

sjbielsko - 2014-02-01, 14:21

kompensacja nie jest potrzeba dzięki sztywnym poduchą

ps. tak to wyglądało 12lat temu i jezdzi do dzisiaj :)

wał w kanarku

bobromir - 2014-02-01, 14:40

Wał w kanarku jest najlepszy :)

Ten z BMW to był wyważany czy tak na oko? Może się obejdzie bez tego przy umiarkowanie dokładnej technologii garażowej.
O kanarka nawet nie pytam.

sjbielsko - 2014-02-01, 16:16

spawane na tokarce bez wywazania.. nic nie bije podczas jazdy

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group