|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Wał Omega - Samurai
bobromir - 2014-02-01, 13:16 Temat postu: Wał Omega - Samurai Swap dość popularny, więc liczę że ktoś się podzieli doświadczeniami :)
Jak łączycie skrzynie omegi z reduktorem?
Tzn. z przegubem gumowym czy bez, jak bez to co z łożyskiem 'centrującym'. Czy ten gumiak wytrzymuje czy może jakiś poliuretanowy wstawić. Dodam że metalowa osłona gumiaka nie wejdzie, ale nawet nie wiem po co jest.
Potem 2 krzyżaki, czy może jeden + przegub gumowy.
Z krzyżakami wielowypust omegi nie zmieści się raczej na długość, może jakiś krótszy/mocniejszy stosujecie?
Myślałem nawet o 2 przegubach gumowych bez krzyżaków ale nie widziałem takiego rozwiązania i wątpię czy to pojeździ.
sjbielsko - 2014-02-01, 13:53
Ja mam tak:
wał skrzynia-reduktor
Co prawda nie opel a bmw ale zasada ta sama.. najważniejsze ustawić wszystko idealnie w lini i zastosować mocne twarde poduszki pod skrzynia i reduktorem
ja jeszcze duzo na tym nie jeździłem ale mój znajomy ma taki sam patent z silnikiem 2.0gsi i auto juz śmiga na nim 12lat według jego teorii ta guma zmniejsza zużycie zębów w reduktorze poniewaz zawsze troszkę amortyzuje szarpniecia silnika.
Pozdro
bobromir - 2014-02-01, 14:13
Dzięki za foto. Rozwiązanie fajne bo proste.
Zastanawia mnie jednak brak kompensacji długości. Ale jak Wam to robi to może nie ma co przesadzać.
sjbielsko - 2014-02-01, 14:21
kompensacja nie jest potrzeba dzięki sztywnym poduchą
ps. tak to wyglądało 12lat temu i jezdzi do dzisiaj :)
wał w kanarku
bobromir - 2014-02-01, 14:40
Wał w kanarku jest najlepszy :)
Ten z BMW to był wyważany czy tak na oko? Może się obejdzie bez tego przy umiarkowanie dokładnej technologii garażowej.
O kanarka nawet nie pytam.
sjbielsko - 2014-02-01, 16:16
spawane na tokarce bez wywazania.. nic nie bije podczas jazdy
|
|