|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Jaki bak do lpg pod autem?
makus - 2014-02-07, 18:48 Temat postu: Jaki bak do lpg pod autem? Witam Panowie
Zamierzam zamontować lpg w moim Samim. Chcę usunąć oryginalny bak, od strony zderzaka zamontować butle o średnicy max 30 cm i długości takiej by się zmieściła między ramę. W wolne pozostałe miejsce chciałbym wstawiać jakiś bak. I tu mam pytanie od jakiego samochodu mógł by się tam zmieścić (126p?) a jak nic nie będzie pasować postaram się go wyspawać.
I tu mam kolejne pytanie jakimi farbami to zakonserwować od środka by benzyna tego rozpuściła. (farma epoksydowa, guma na spawy i co dalej?)
Z góry dzięki za odpowiedz.
Olo - 2014-02-07, 19:04
Cześc ja wyspawałem sobie nowy bak w miejscu filtra paliwa nad wałem. Mieści mi się ok 15l benz. Butle mam też ok 30 cm srednicy i pojemności chyba 45l. Tankuje 42 max, ale przy montażu mówili że ja lekko skręcą żeby w podłodze nic nie wycinać a będzie wysoko. W stosunku do org baku jest 2 cm wyżej.Tzn wiekszy prześwit od dołu.
Od środka niczym nie zabezpieczałem bo przy spawaniu i tak by się spaliło. Jak będzie paliwo to nie zardzewieje.
KRZYKKU - 2014-02-07, 21:04
ja też mam butle pod samochodem, mieści się idealnie między ramę, mocowanie ramki LPG zrobiłem do ramy na 4 śruby i w ramke butla na oryginalnych mocowaniach. Jest wypas, zbiornik PB będzie w bagażniku taki na jakies 7-10 litrów.
tutaj ją deczko widać
a zbiornik PB zrobiłem taki tyle że do innego samochodu bo w Samuraiu się już nie zmieści, z boku jest butla LPG podwieszona do odłogi na ramce troszke inaczej rozwiązałem to jak w Samcu:
makus - 2014-02-07, 22:21
Mam jeszcze jedno pytanko. Chcąc nie chcąc czeka mnie spawanie ramy. Jak najlepiej zabezpieczyć ją antykorozyjnie w miejscach spawanych? Chodzi mi pogłowie podkład antykorozyjny app ale czy to wystarczy czy coś jeszcze?
KRZYKKU - 2014-02-08, 00:40
Proponował bym Ci stary sprawdzony sposób, nie jakieś tam farby typu "tlenkowa" czy spray z Castoramy pseudo antykorozyjny tylko najzwyczajniejszy podkład epoksydowy 2 składnikowy do zastosowań w motoryzacji / przemyśle, chemoutwardzalny, kupisz nawet na "setki" w każdej mieszalni lakierów około 10 -17zł za 100ml. W komplecie dostaniesz farbę + utwardzacz + rozcieńczalnik.
Daj 2 warstwy epoksydu a na to co tam już chcesz, unikaj zdecydowanie tzw. baranka na bazie żywic sztucznych bo odpryskuje i jest ogólnie gów.o wart co więcej jeśli przez uszkodzenie powłoki wda się korozja to powłoka odparza tworząc kieszeń pomiędzy konserwacją a stalą w której siedzi woda + sól drogowa a to już możesz się domyślić reszty. Jeśli już chcesz masę konserwującą to na bazie bituminu ale nie myl z Bitgumem bo to syf.
Swoją ramę pomalowałem epoksydem a jako warstwa wykończeniowa posłużył lakier poliuretanowy - polecam
makus - 2014-02-08, 10:16
Wynalzłem coś takiego niby do motoryzacji: http://kajots.pl/pl/podkl...y-app-12kg.html
Jeszcze jedno pytanko? Butle planujesz jakoś osłaniać od dolnej strony? Czy rama butli Ci wystarczy?
KRZYKKU - 2014-02-08, 11:37
No, myślę że na ramę spokojnie może być to APP.
Wracając do LPG na chwile obecną pod ramką widać butlę i kilka razy już przyrżnąłem dość mocno w terenie ale nic jej nie jest. W założeniu było zamontowanie blachy do ramki tak powiedzmy 4mm jako właśnie osłony ale co nie zrobi się od razu to potem ciężko do tego wrócić bo to albo czasu nie ma albo chęci albo jest coś ważniejszego... ogólnie trzeba to osłonić koniecznie.
Starscream - 2014-02-09, 12:48
ja mam hak który idealnie chroni butle 50L . A zbiornik na PB mam pod boczkiem prawym plastikowy z odśnieżarki. Bez roboty i kłopotu.
A mocowanie butli nie musisz robić do ramy ja mam do podłogi o ile masz zdrową podłogę
makus - 2014-02-09, 13:48
Wolę do ramy, by budy w ogóle nie ruszać.
Starscream - 2014-02-09, 18:28
no mnie się wydaje że lepiej jak mi buda pognije niż rama. A spawu nigdy nie zabezpieczysz idealnie bo przegrzejesz balchę na wylot i w środku rama zaczyna gnić. Robiłem różne spawy na różnych sprzętach i taka jest moja opinia. Dla tego staram się nie spawać nic przy ramie, chyba że coś zgnije i odleci (uchwyt resora ) wtedy nie ma wyjścia.
kostuch - 2014-02-09, 18:54
Nie trzeba nic spawać do ramy.
Ja mam butlę w miejscu baku podwieszoną do oryginalnych (mniej więcej) mocowań baku. Trzeba tylko wyrzeźbić obejmę na butlę (a jak jest już z ramką montażową, to połowa roboty gotowa).
Pod tym ryfel alu i jest dobrze.
KRZYKKU - 2014-02-09, 19:07
Ramę można a nawet trzeba oczyścić w środku po XX latach od zjazdu z taśmy np. chemicznie potem przepłukać ciśnieniowo przystawką do karchera i zakonserwować np. środkami do profili zamkniętych coby wytrzymała kolejne 20 lat ja swoja ramę obcinałem i wstawiałem cały tył nowy co widać wyżej bo rdza zjadła. Nie sądzę aby ktoś w 20 letniej terenówce przejmował się przegrzewaniem blachy przy spawaniu jak sprzęt jest do jazdy w terenie. Fabryka też spawa, przy przeróbkach też się spawa nie takie rzeczy i wyniki nieraz przewyższają fabrykę kwestia aby zrobić to dobrze i nie odwalić fuszerki przy zabezpieczaniu gołej blachy w stylu "się psiknie biteksem co by czarne było"
No ale nie mówię że mocowanie butli do podłogi to złe rozwiązanie, jest po prostu inne ale czy najlepsze? sam mam tak zrobione we Fronterze że ramka jest przykręcona od spodu do podłogi bagażnika. Po 3 latach bujania... zmęczył się materiał podłogi i przepięknie popękały mocowania podłogi z błotnikami no i przez szpary waliła woda pod wykładzinę rozpryskiwana przez koła Frontera ma chyba ciut grubszą blachę podłogi, butla ta sama i nie jeżdżę nią w terenie, strach pomyśleć co by się działo jak bym na wyjebach jej nie oszczędzał. Dodam że w miejscach pęknięć nie stwierdziłem ani śladu korozji więc nie można jej oskarżyć o przyczynienie się do spękania podłogi, ewidentnie załatwiła to butla.
Starscream - 2014-02-09, 19:35
Tak jak kostuch pisze i jest ok.
Twoje rozwiązanie owszem ale jak się ma auto rozebrane do "majtek" dla tego ja nic nie spawam bo jak mam konserwować coś od środka jak auto na kanale stoi. Jak bym miał ramę na wierzchu gołą to tak.
jak podłogę skręcisz tylko śrubami to może się tak stać , ja dodałem blachy ok 3mm płaskowniki żeby punktowo nie ciągnęło podłogi.
Moja instalacja w obecnym stanie jeździ chyba 5 rok.
KRZYKKU - 2014-02-09, 19:47
Nie no ja nie sugerowałem koledze aby robił tak jak ja, pokazałem jak to u mnie wygląda i ten zbiorniczek na PB który zrobiłem, może pomysł mu się przyda bo pytał i tyle. Wiadomo że w szerszym kontekście wszystko zależy od sytuacji, jak się nie robi remontu ogólnego tylko chce butlę pod spód dać to można i do podłogi tak jak mówisz z jakimiś wzmocnieniami, fajna sprawa zaadoptować też tak ja ma Kostuch. Gdybym nie był zmuszony rekonstruować 50cm tyłu ramy to pewnie też bym mocowanie inaczej rozwiązał. Każdy sposób jest dobry pod warunkiem zachowania solidności.
makus - 2014-02-11, 20:13
Jednak zostanę chyba przy mocowaniu do ramy, na jesień chcę zrobić generalkę więc rama pójdzie w piasek i inne chemikalia. Mam nadzieję że ruda nie rozgości się na niej do tego czasu.
Olo - 2014-04-11, 20:13
Hej. U mnie mniej więcej wygląda to tak
Wymiary zbiornika szer 41cm dł 30 wys 15cm
|
|