Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Opony i Felgi - Opona 235/85R16 - szerokosc ma znaczenie w blocie ?

pacmano - 2014-02-11, 11:17
Temat postu: Opona 235/85R16 - szerokosc ma znaczenie w blocie ?
Insa ma w ofercie takie opony 235/85R16. Po przeliczeniu mamy 32'/9' R16. Sa o 4 cale wyzsze niz 235/70r15 a maja ta sama szerokosc. Pytanie czy bedzie duza roznica w porownaiu z oponami o szerokosci 10,5 cala ? Nie wiem czy te 3,8 cm na strone robi jakas znaczaca roznice? Moze wezsze sa ciut lepsze ? :)
czesio6969 - 2014-02-11, 18:40

Oczywiście że szersza opona do blota lepsza im szersza tym lepsza w bloto tylko znowu lipa na trawersach, wezsza opona jak 10,5 dla mnie to porazka w teren auto bedzie sie zapadac bardzo szybko, proste i logiczne
lopes1987 - 2014-02-11, 20:26

Napewno jest cięższa i większe opory toczenia są, pojawi się znowu problem braku mocy. a dodatkowa wysokość to zdecydowany plus.
czesio6969 - 2014-02-11, 20:32

wsadz jeden palen w błoto a wsadz całą dłoń na płasko, co będzie stawiało większy opór, możesz i 35 cali założyć 9 cali szerokie tylko i tak lipa steku każdy Cię obiedzie na 31 calach/10,5 , do płota 13,5 szerokośc jest super sprawą ;-) 10,5 minimum
Damianwa - 2014-02-11, 21:59

Czym szersza opona tym lepiej na błocie (swamper 14.5 cala ale i moje 13.5 też dobrze w błocie robią) :lol:
jeżu - 2014-02-11, 23:15

To ja podam plusy wysokiej wąskiej opony, bo sam rozważałem 235/85R16 lub 235/85r15:

-potrzeba mniej mocy niż do szerszej,
-wyższa wąska opona daje lepsze kąty najazdu i rampowy w stosunku do niższej bez względu na jej szerokość,
-cały samochód jest trochę węższy i ma większy prześwit, co ma swoje plusy szczególnie w koleinach,
-standardowe mosty samuraia powinny znieść taki rozmiar opon.

Hałas - 2014-02-11, 23:22

W bagnie bez dna jak koledzy wyżej piszą.
W bagnie "z dnem" już nie koniecznie.

pacmano - 2014-02-12, 06:37

No to teraz trzeba odpowiedzieć jakie bagna mamy w Polsce i juz wiadomo które brać :-P
czesio6969 - 2014-02-12, 08:40

ogolnie wszyscy powinni jechac na jakis mega super rajd i zobaczyc na czym czolówka polski smiga i na jakich oponach i na jakch mostach, bo czytając niektorych wypowiedzi to az plakac sie chce, bez urazy dla wszystkich ale naprawde czasem warto pomysleć logicznie, co do opon im wieksza i szersza tym lepsza w bagno dlategonja sądze ze do samuraia na orginalach mostach uniwersalna szerokosc to 10,5
Didymos - 2014-02-12, 09:24

Czołówka to się głównie ciąga na czas od drzewa do drzewa :mrgreen:
Ba, można by powiedzieć (napisać), że zdecydowana większość czołówki używa relatywnie wąskich, w porównaniu do masy zmot, simexów czy tam innych silverstone'ów 35x10,50 albo 35x11,50, aut na szerokich boggerach praktycznie się nie spotyka.
Oczywiście nie da się ukryć, że w bagnie bez dna lepiej będzie robiła szeroka guma, ale, moim zdaniem, w większości przypadków do lekkiej suzuki wystarczą gumy szerokości 235 mm, sam używam od kilku lat 235/75R15 i docelowo planuję właśnie 235/85R16, chyba, że za jakiś czas mi się odmieni albo znajdę coś ciekawszego :mrgreen:

stachura44 - 2014-02-17, 16:52

Simexow używa sie ze względu na nasze tereny blotko górki itp i ze wzgledu na to że dobrze trzymaja na trawersach ,górkach (a boogery niestety wypadaja przy nich blado http://www.youtube.com/watch?v=AK5y7U8AyDQ jedyne boogery na tym oesie i jedyna rolka :) ) i radzą sobie dobrze w błotku .Weźmy np. rajd ladoga zupełnie inny teren gdzie praktycznie nie występują trawersy górki itp tylko błotko błoto błocko tam prawie wszyscy maja boogery
radex1 - 2014-02-18, 20:15

NA błotko moim zdaniem czym szerszy kapeć tym lepszy
ja kiedyś miałem założone na sam tył 2szt. kół 33cale
(wys. 77cm a szer. 36 cm ) i bardzo dobrze sobie radziły
w błocie lub na bagnach . ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group