Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Mój Samurai - maciek111

maciek111 - 2014-02-20, 01:17
Temat postu: maciek111
Witam wszystkich :D. kupiłem samca nie przerobionego jeszcze 1,9D. Powoli będę szykował go na klase turystyczną ale to jeszcze myśle długa droga ponieważ progi pod hi-lifta drogie i trzeba kase troche uskładać. Rok mojego wynalazku to 2004, hiszpan-blaszak. Zmieniona została pompa na sterowanie mechaniczne myślę że lepiej ponieważ nie ma co się zepsuć pozatym wydaje mi się że jest trwalsza od zwykłej :). Przebieg autentyczny 97tyś km ! wiem że aż dziwne jednak prawdziwe, jednak troche i tak w takim aucie jest coś do poprawy np: coś jeszcze nie zlokalizowałem dokładniej co puka mi po dziurach z lewej tylniej strony może resor ? oświetlenie wewnątrz nie działa i jakieś w miare cywilizowane radio które działa, a nie dopiero jak się mu puknie troche to zaskakuje...

zdjęcia:


więcej jutro dodam jak naładuje się aparat :)

SamNaSamZSam - 2014-02-20, 11:27

Cześć, ładna sztuka.

Oświetlenie to żaróweczka i wyłącznik w drzwiach do sprawdzenia. A pukanie z tyłu to grubsza ścieżka zdrowia - tak jak piszesz resor i jego polibusze, amortyzator i jego polibusze, mocowania budy do ramy, zawias i prowadnica zamka tylnej klapy, pancerz linki ręcznego, metalowe przeowdy hamulcowe na moście, mocowanie zbiornika paliwa, wydech i tłumik i jego mocowanie do wieszaków... :)

blind.one - 2014-02-20, 13:13

Witam,

moj wygladal bardzo podbnie do Twojego. Wlasnie jestem w trakcie zbrojenia.

Powodzenia! No i czasu zeby sie nim cieszyc, bo tego mi akurat najbardziej brakuje.

Maverick - 2014-02-20, 13:46

Niemal jak dwie krople wod :-)
maciek111 - 2014-02-20, 17:17

SamNaSamZSam napisał/a:
Cześć, ładna sztuka.

Oświetlenie to żaróweczka i wyłącznik w drzwiach do sprawdzenia. A pukanie z tyłu to grubsza ścieżka zdrowia - tak jak piszesz resor i jego polibusze, amortyzator i jego polibusze, mocowania budy do ramy, zawias i prowadnica zamka tylnej klapy, pancerz linki ręcznego, metalowe przeowdy hamulcowe na moście, mocowanie zbiornika paliwa, wydech i tłumik i jego mocowanie do wieszaków... :)



z oświetleniem nie ma tego czujnika od drzwi i tylko działa jak ją się włączy lub wyłączy. Pukanie z tyłu mocowanie ramy do budy odpada, może być tak że odbojnik uderza o resor? bo widze że tył troszkę niżej siedzi niż przód jakiś 1cm góra 2cm.
Oto zdjęcia co wcześniej obiecałem :)








kabli troche nie ogarnąłem ale to jeszcze powoli :)

sokratesb - 2014-02-20, 18:45

Raczej nie, musiałbyś nim po niezłych wyjebach jeździć. Ja nawet jak amorów nie miałem, to ani razu do odboju nie dobiłem.
maciek111 - 2014-02-20, 20:53

zauważyłem że to puka coś w środku, może mocowanie amorka górne jak będę miał kanał to sprawdzę :D. narazie wymieniłem filtr paliwa zasyfiony :evil:
sokratesb - 2014-02-20, 21:02

Może guma przy amorze się wybiła? Osobiście mocowania bym nie osądzał, bo ja mam aktualnie "urwane" i to nie stuka, a wali jak oszalałe.
maciek111 - 2014-02-20, 21:03

może faktycznie guma bo to jest tylko przy mocnym energicznym ruszeniu do góry lewego tylniego koła tak to nic nie słychać
sokratesb - 2014-02-20, 21:13

No to pod auto!
maciek111 - 2014-02-20, 21:14

jutro troche ciemno za oknem, chyba zmienie na letnie bo zimy nie będzie :D
SamNaSamZSam - 2014-02-20, 21:40

maciek111 napisał/a:
może faktycznie guma bo to jest tylko przy mocnym energicznym ruszeniu do góry lewego tylniego koła tak to nic nie słychać


Mocowanie to raz, a dwa, że warto się przejechać z wyjętymi zupełnie amorkami. No i te nieszczęsne linki ręcznego które w oryginalnych metalowych uchach powinny mieć gumową wyściółkę która lubi się ewakuować i pancerz stuka o ramę.

Swoją drogą u mnie ruszyć ręcznie koło do góry się nie da, znaczy się nie mam tyle pary żeby ręcznie zmusić resor do zapracowania. Co innego z bujaniem zawiasu poprzez naciskanie na burtę paki. Więc może masz gdzieć luz na cybancie, łożysko wytyrane itp. skoro możesz wykonać ruch kołem do góry. Ale to na spokojnie wszystko po kolei :)

Ładny samochód. Dbaj a będzie źródłem szczęścia i radości :)

maciek111 - 2014-02-21, 00:24

SamNaSamZSam napisał/a:
maciek111 napisał/a:
może faktycznie guma bo to jest tylko przy mocnym energicznym ruszeniu do góry lewego tylniego koła tak to nic nie słychać


Mocowanie to raz, a dwa, że warto się przejechać z wyjętymi zupełnie amorkami. No i te nieszczęsne linki ręcznego które w oryginalnych metalowych uchach powinny mieć gumową wyściółkę która lubi się ewakuować i pancerz stuka o ramę.

Swoją drogą u mnie ruszyć ręcznie koło do góry się nie da, znaczy się nie mam tyle pary żeby ręcznie zmusić resor do zapracowania. Co innego z bujaniem zawiasu poprzez naciskanie na burtę paki. Więc może masz gdzieć luz na cybancie, łożysko wytyrane itp. skoro możesz wykonać ruch kołem do góry. Ale to na spokojnie wszystko po kolei :)

Ładny samochód. Dbaj a będzie źródłem szczęścia i radości :)


dzięki :). zauważyłem że nie dogrzewa mi się silnik, cały czas wskazówka na 1/4 max 1/3 skali cieczy chłodzącej, z grzaniem hmm dosyć szybko dochodzi do temperatury tej tylko dziwne że nie dochodzi wskazówka na 1/2 pola.

SamNaSamZSam - 2014-02-21, 00:31

Ponoć to norma :) 1/3 skali to ok. W te ostatnie mrozy jakie widziała Polska w moim 1.9 TD wskazówka była gdzieś w tych okolicach:



Teraz jak jest cieplej, koło 0 to wskazówka jest wyżej, ale nie dochodzi do połowy skali. Jedyny moment kiedy zahacza prawie o połowę skali to jak termostat otwiera duży obieg i później trochę opada i już nie dochodzi do połowy. Tak to działa u mnie i nie twierdzę, że jest poprawnie ale tak właśnie jest "od zawsze".

maciek111 - 2014-02-21, 10:19

SamNaSamZSam napisał/a:
Ponoć to norma :) 1/3 skali to ok. W te ostatnie mrozy jakie widziała Polska w moim 1.9 TD wskazówka była gdzieś w tych okolicach:

Obrazek

Teraz jak jest cieplej, koło 0 to wskazówka jest wyżej, ale nie dochodzi do połowy skali. Jedyny moment kiedy zahacza prawie o połowę skali to jak termostat otwiera duży obieg i później trochę opada i już nie dochodzi do połowy. Tak to działa u mnie i nie twierdzę, że jest poprawnie ale tak właśnie jest "od zawsze".


u mnie właśnie jest identycznie, dzisiaj jeszcze muszę sprawdzić rozrząd , napewno jest za luźno i napinaczem trzeba napiąć przy okazji sprawdze pompe cieczy, jak nie będzie mi się podobać wypie... wywale i kupie nowy kompletny rozrząd. znalazłem fajną strone ( forum renault) dużo jest opisane jak naprawić ten silnik itp :).

[ Dodano: 2014-03-05, 20:15 ]
Wiec czemu mi się wentylator właczał- zapowietrzony układ pozatym mam uszkodzony czujnik temperatury ( ten od tacho).
Podniosłem dawke paliwa lekko kopci przy dodaniu gazu ale lepiej się zbiera od niskich obrotów.



jutro zamontuje i będzie +2cale do lansu :-D

[ Dodano: 2014-03-06, 18:25 ]
tak to wygląda :


troche z przodu amorki za krótkie ale jak już będzie trzeba to się wymieni. tulejki z tyłu trzeba wymienić już wiem czemu mi po dziurach tak wali...

[ Dodano: 2014-04-05, 23:46 ]

taki breloczek zrobiła mi dziewczyna :-D

[ Dodano: 2014-04-10, 12:48 ]




no to już są MT'ki 235/60 R16 nalewki DAKAR

[ Dodano: 2014-04-10, 20:39 ]


[ Dodano: 2014-04-11, 18:21 ]
no to filmik z lajtowego terenu
[youtube] https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be [/youtube]

SamNaSamZSam - 2014-04-11, 21:32

Piękne masz te chlapacze z tyłu :D ponoć to pierwsza rzecz którą zostawia się w terenie. Niestety filmiku nie odtworzę na aero, ale zakładam, że wciąż je masz więc mógłbyś robić za mythbustera ;)

Podoba mi się Twój Samcio.

maciek111 - 2014-04-11, 23:17

SamNaSamZSam napisał/a:
. Niestety filmiku nie odtworzę na aero, ale zakładam, że wciąż je masz więc mógłbyś robić za mythbustera ;)

Podoba mi się Twój Samcio.

dzięki :). dokładniej gdzie mam wrzucić ? strona lub coś?
co do chlapaczy jeszcze nie urwałem mam nadzieje że będą całe :D

SamNaSamZSam - 2014-04-11, 23:22

Nie, nie na aero nie odtworzę bo mam transfer za słaby i bym czekał pół dnia na załadowanie. To tylko moje lenistwo.

A o tym mythbusterze to właśnie z chlapaczami mi chodziło. Ponoć odpadają, ze strachu jeszcze przed wjazdem w pierwszy teren ;)

maciek111 - 2014-04-21, 22:09

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be filmik z terenu :D narazie tylko tyle
zdjęcia : wyciąganie frontery po raz 3 :D




niestety tutaj kolega nie wyhamował fronterą i mnie puknął w tył ... i musiał naprawiać :D

[ Dodano: 2014-04-21, 23:30 ]
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=_Jhki3vHiSA
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

na początku w to błoto na łące wjeżdżałem z ciśnieniem 2,8 bara, potem upuściłem do 1,7bara ale chyba jeszcze za wysoko :D

SamNaSamZSam - 2014-04-22, 00:12

Podbijam - nowe filmiki.

2,8 w Samku? :O fabryka sugeruje 1.4 dla fabrycznego ogumienia oczywiście...

Dobra zabawa :) gratuluję i zazdroszczę trochę odwagi pakowania się w błoto takim pięknym Samciem

Didymos - 2014-04-22, 08:44

Nawet 1,7 bara to ciśnienie na asfalt.
Dopiero poniżej 1,0 opona zaczyna jako tako pracować, a zabawa jest poniżej 0,5 ;-)

maciek111 - 2014-04-22, 10:21

właśnie bałem się na 1,0 zejść żeby opona mi nie zeszła...

no odwagi jednak nie brakło ale dobrze było :D

[ Dodano: 2014-04-26, 23:20 ]
kolejny filmik z terenu : https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

[ Dodano: 2014-05-06, 22:27 ]


tak świecą u mnie ,,zenony,, w dalekosiężnych :D. szkoda że niebieski klosz mają ale kupiłem żarniki 4300K bo stare były 6000K i to już wogóle źle by świeciło :D

[ Dodano: 2014-05-07, 19:50 ]


nowy nabytek :D

Maverick - 2014-05-08, 00:19

o widzę, że topisz ściany :)
maciek111 - 2014-05-15, 23:10

szkoda że więcej zdjęć nie porobiłem, wymieniałem uszczalniacz na wale korbowym bo był uszkodzony i ciekł mam nadzieje że długo posłuży. trochę było kłopotów ale kolega Zawada mi pomógł wielkie dzięki :).

Sprawdzałem sprzęgło, docisk i łożysko jak nowe żadnych śladów zużycia. :)


zawada - 2014-05-15, 23:17

niema sprawy mogłem pomogłem wazne ze działa
SamNaSamZSam - 2014-05-15, 23:43

dużo z tym roboty? trza ściągać całe koło zamachowe? Rozrusznik?
maciek111 - 2014-05-15, 23:50

odpinasz z rozrusznika kable, odkręcasz ze skrzyni wszystkie śruby oprócz jednej z imbusem ( z prawej strony koło rozrusznika), wyjmujesz skrzynie, potem flansze z rozrusznikiem. mnie to zajęło około 20godzin pracy ( większość samemu z małymi brakami wiedzy itp. ) może dużo nie ale samemu nie polecam robić zwłaszcza wkładać skrzynie... tak koło zamachowe wyjmujesz z tą flanszą jak wcześniej napisałem tylko najpierw trzeba ją odkręcić :D. Żeby założyć potem nowy simmering najlepiej kupić odtłuszczacz przemysłowy wypsikać wytrzeć całość i delikatnie nałożyć nowy ( koszt nowego 36,80 zł jakiś niemiecki coś na ,,v,, jutro moge zrobić zdjęcie jak wygląda opakowanie.
SamNaSamZSam - 2014-05-15, 23:55

ja mam inny silnik ;) ale to koło zamachowe też całe do zwalenia? czy tylko, skrzynia + flansza + rozrusznik?
maciek111 - 2014-05-15, 23:56

też trzeba wyjąć koło zamachowe bo to jest zaraz za kołem zamachowym
Didymos - 2014-05-16, 09:57

Nie ma tak prosto, nie tylko trzeba odkręcić koło zamachowe, ale wcześniej zdemontować sprzęgło, same atrakcje...
Póki nie cieknie dramatycznie, lepiej tam nie zaglądać :mrgreen:

maciek111 - 2014-05-16, 11:32

niestety przez 3 noce uciekło mi pół litra oleju i coraz gorzej było... no wiadomo że trzeba sprzęgło też zdjąć :D
zawada - 2014-05-16, 12:35

macku ale teraz juz nie cieknie
maciek111 - 2014-05-16, 20:59

no tak nie cieknie już i nie muszę nic pod auto kłaść. Mam nadzieje że już nie będzie zaznaczał terenu :D

[ Dodano: 2014-05-17, 23:13 ]
przyspieszenie od 0 do 60km/h licznikowych https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

[ Dodano: 2014-05-29, 20:33 ]
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be nowe nagranie 0-60 :D

[ Dodano: 2014-06-26, 11:18 ]



no to wyciągarke już mam teraz należy ją zamontować i podłączyć :D

[ Dodano: 2014-06-26, 18:15 ]





mocowanie na tablice :D

[ Dodano: 2014-06-29, 20:41 ]
dzisiejszy krótki wyjazd i test wyciągarki :D



[ Dodano: 2014-06-30, 10:01 ]
https://www.youtube.com/watch?v=zCGHN_3koh4 jakiś tam filmik jest może nie super... :)

SamNaSamZSam - 2014-07-01, 23:33

Up - bo sporo nowych materiałów dorzuciłeś a się nie podświetla jako nieczytane. Gratulacje dobrej zabawy z wyciągarką :) aaa tylko się chciałem upewnić, macie pasy do drzew co by ich nie niszczyć za bardzo?
pacmano - 2014-07-02, 06:30

Ze tak zapytam, pas na drzewo byl :?:
maciek111 - 2014-07-02, 10:05

pacmano napisał/a:
Ze tak zapytam, pas na drzewo byl :?:

niestety nie posiadam... wiem mój błąd.

Death1985 - 2014-07-03, 08:19

No fajnie to wyglada ;-)
a z pasem sie nie przejmoj kazdemu moglo sie zdazyc :-P
Pozdro

maciek111 - 2014-08-10, 19:18

mały wyjazd na weekend oczywiście dziewczyna moja nie wie co to znaczy ,,weź mało rzeczy,,


wyciągarka w końcu się przydała nie tylko w terenie

Uh Lala - 2014-08-10, 21:52

Piękne zastosowanie dla wyciągarki :D Oczywiście lepszy efekt można by uzyskać susząc w ten sposób koronkowe majteczki 8-)
maciek111 - 2014-08-10, 22:17

Uh Lala napisał/a:
Piękne zastosowanie dla wyciągarki :D Oczywiście lepszy efekt można by uzyskać susząc w ten sposób koronkowe majteczki 8-)

takowe były ale wolałem zdjąć, żeby jakiś napaleniec nie robił sobie dobrze przy tym zdjęciu :lol:

Uh Lala - 2014-08-11, 15:06

Maciek, a jak w ogóle Wam się podróżowało Samkiem? Pytam o komfort, o pakowność?
maciek111 - 2014-08-11, 15:11

komfort niezły gdyby nie padnięte resory z przodu :( , pakowność naprawdę zadziwiająca jak na takie małe autko ( wyjęte fotele z tyłu. Zabraliśmy praktycznie wszystko razem z 15l wody, całym jedzeniem na 3 dni, lodówkę, 2 namioty, śpiwory, 3 koce, kuchenke turystyczną gazową, nie mówiąc o pościeli i jaśkach dużo jeszcze bym musiał wymieniać naprawdę. prędkością jaką jechaliśmy 70-85km/h tak dla oszczędności :D, no w mieście to wiadomo że 50km/h szkoda wydawać na mandaty :).

[ Dodano: 2014-08-11, 15:18 ]
zapomniałem dodać że jeszcze drochę pojeździliśmy po lesie. było dużo wody i błota zmieszanego z piachem, naprawdę zadziwiająco szedł samiec, potem sprawdzałem czy w dam radę wjechać tam na tylnim napędzie i dało radę ! chociaż na pierwszym biegu i mało gazu zaczął się zakopywać ale poszedłem pełnym ogniem tylko trzeba było uważać żeby nikt błotem lub kawałkiem trawy nie dostał. Rok temu w tym samym miejscu kolega fronterą się zakopał załączone 4L + opony szosowe z marnym bieżnikiem niestety ( 255/65 R16)

Uh Lala - 2014-08-11, 15:25

No to ładnie. Faktycznie sporo żeście w niego wpakowali! :shock: A kiedyś mi coś pisałeś o tym twoim Dieslu. Tylko nie mogę odszukać opinii o nim...
maciek111 - 2014-08-11, 15:37

hmm co mogę napisać o nim, jest to uparty wolnossak, zadawala się każdą jakością paliwa ON nawet oleju roślinnego jak mu dasz też będzie dobrze gadał. jedyna wada w tym silniku a raczej nie w silniku tylko w pompie paliwa to że jest elektrycznie sterowana, da się przebudować na ,,linkę,, za nie wielkie pieniądze około 700-1000zł z robocizną. mój ma przebieg 100tyś km z małym hakiem przez 6tyś km oleju na bagnecie mi ubyło jakieś 100-200ml czyli naprawde mało ! silnik znosi wszystko nawet ciąganie złomu do skupu ( 1t złomu + przyczepka jakieś 350-400kg) czyli przekroczyłem mase całkowitą mojego samca. Co do elektryki przy silniku nie sypie się bo wszystko co zbędne wywaliłem ! nawet sterownik do świec żarowych ( automatyczne wyłączanie się świec żarowych ) przerobiłem na mechaniczne. co do silnika naprawdę super tylko trzeba dbać i będzie git, za niedługo zrobie mu dobrze i wymienie olej na motul 10w40 wcześniej lałem mobila10w40 ale gówno a nie olej to jest...
aktualnie poszukuję resorów na przód do samca +2cale. jakbyś miała pytania pisz tutaj czy na PW zawszę coś odpowiem i pomogę jeśli będę umiał :)

Uh Lala - 2014-08-11, 15:58

Dzięki za obszerne info i deklarację pomocy :)
frank_lucas - 2014-08-11, 20:12

Widzę, że się dzieje u Ciebie :) w moje strony trzeba było zajechać
maciek111 - 2014-08-11, 22:26

frank_lucas napisał/a:
Widzę, że się dzieje u Ciebie :) w moje strony trzeba było zajechać

niestety brakuje funduszy na tak daleką wyprawę ale może za jakiś czas odwiedzę Cie i pośmigamy razem :mrgreen:

radex1 - 2014-08-12, 10:46

CZEE
NO a jak tam może wybierzesz sie w nasze strony
w teren 4x4 ;-)
zapraszamy

maciek111 - 2014-08-12, 10:47

narazie muszę resory wymienić bo taka taczka się zrobiła że masakra :roll:

[ Dodano: 2014-08-18, 21:29 ]
mały up od dzisiaj nareszcie mam wygodne fotele godne samuraja :D :





[ Dodano: 2014-09-02, 20:12 ]
wczoraj wieczorem niestety miałem małą kolizje drogową na szczęście nic dużego u mnie się nie stało i wszyscy wyszli cało razem z miłym panem który mi zajechał drogę....

szkody u mnie lekko dokładka wgnieciona, od dołu zderzak zgięty ( dosłownie lekko ta cienka blacha poszła od spodu) i lekko uszkodzona tablica.



dwa zdjęcia samochodu sprawcy:




i jeszcze pomyśleć trzeba o tym że nie jechałem z dużą prędkością ( około 15-20km/h) było ślisko i ciemno na dodatek rondo...


jeszcze przed wczoraj wymieniłem olej na motula 10W40 6100synergie i zastosowałem płukankę do silnika (liqui moly engine flush)

Uh Lala - 2014-09-02, 20:23

Uuuu nieźle! Nie było czepliwości o zderzak :O, że rozorał blachę?

A od czego są siedzenia?

maciek111 - 2014-09-02, 20:25

nie czepiał się załatwiliśmy sprawę polubownie bez protokołów i policji. Siedzenia są z opla omegi B najuboższej wersji, bardzo wygodne :D
SamNaSamZSam - 2014-09-02, 21:25

niezły taranek :D dobrze, że ucierpiało jedynie mienie i do tego w atmosferze możliwie bezciśnieniowej bo do przyjemnych takie zdarzenia nie należą. Oby już bez takich przygód w przyszłości.

Jak wrażenia po płukance? Jakieś ciekawe odkrycia w spuszczonym oleju?

maciek111 - 2014-09-02, 21:33

co do oleju spuszczonego z płukanką troche syfu zleciało ( typowej mazi jak to w dieslu) olej miał tylko 6-7tyś km zrobione ( poprzednio mobil). Trochę szybciej gaśnie kontrolka oleju przy odpalaniu i jakby silnik trochę mniej klekotał. Nie przybyło mocy, nie zmiejszyło się, nie cieknie z silnika, nie widzę żadnych negatywnych efektów płukanki tylko małe plusy. Zastosuje ją do skody w której klepią popychacze, bardzo możliwe że się któryś zapchał i klepie, a lany jest tylko olej 0w40 lub 5w40 ( ostatnio 5w50) od nowości w rodzinie z przebiegiem nieco ponad 100tyś km.

co do kolizji obyło się bez wyzwisk, bez szarpania, trafiłem na bardzo miłego starszego Pana który przyznał że to jego wina bo przejechał przez linie ciągłą i nie zauważył mnie na rondzie, co prawda nie dziwie się bo jechałem odwieźć go to jechał tak jakby zapomniał okularów z domu , głowa przy szybie. Ale co zrobisz, no nic nie zrobisz ! :roll:
Na szczęście tylko były straty materialne i to w sumie nie wielkie myśląc co mogło by się stać gdybyśmy nawet jechali te 20km/h szybciej....

[ Dodano: 2014-09-19, 18:23 ]
snorkel już zamontowany

SamNaSamZSam - 2014-09-19, 23:37

No i gitara, rozumiem że z przymiarek wyszło, że to optymalne miejsce? Bo tak na lajkonika oko to się zastanawiam czy by nie dało rady go jeszcze trochę w stronę słupka ramki szyby dosunąć, bo tak to sobie chyba kawałek widoku wyciąłeś?

A coś się praca silnika zmieniła? Dusi go jak zatkasz dopływ?

maciek111 - 2014-09-20, 07:51

jak zatkałem dopływ to myślałem że rurke wciągcie do środka. Co do miejsca niestety tylko tam dało radę bo jak nie przewody nie przeszkadzały to miejsce ... z widokiem nie ma tragedii
SamNaSamZSam - 2014-09-20, 08:38

A filtr jakiś zakładałeś dodatkowy czy został oryginał? Uszczelniałeś go jakoś specjalnie?
lopes1987 - 2014-09-20, 11:08

Będziesz zadowolony z tego komina :-D , Też mam taki i jego gabaryty sprawiają, że po kszakach jeżdzisz bez strachu o uszkodzenie a i bardzo fajnie wygląda na samciu :!: :mrgreen:
maciek111 - 2014-09-20, 12:39

SamNaSamZSam napisał/a:
A filtr jakiś zakładałeś dodatkowy czy został oryginał? Uszczelniałeś go jakoś specjalnie?

uszczelniłem sylikonem. filtr oryginał. właśnie dlatego kupiłem ten snorkel a nie inny :D

[ Dodano: 2014-09-21, 23:18 ]
takie ze zlotu :)

[ Dodano: 2014-10-08, 14:54 ]
no i zawieszenie założone przód lovells HD + amorki vitara, tył lovells medium + amorki lublin krosno.
zdjęcia wykrzyżu:




poszedł by bardziej do góry tylko podnośnika mi brakło, przednie prawe koło nie oderwało się od ziemi.




tylnie koło też nie oderwało się od podłoża




tutaj niestety zabrakło mi hi-lifta żeby wyżej podnieść

Uh Lala - 2014-10-08, 22:12

Podnoszę temat do góry Maćkowi, bo mu highlifta zabrakło :-D

[ Dodano: 2014-10-08, 22:13 ]
Piękne pomarańczowe kliniki :D

Death1985 - 2014-10-09, 15:34

Ladnie to wyszlo ;-) haha to sie namachal z tymi podnosnikami i hiliftem ;-)

Pozdro ;-)

maciek111 - 2014-10-22, 23:27

trochę się namachałem :D.
nieco odświeżę temat. Szczeliła mi uszczelka pod głowicą trochę nie typowo ponieważ olej wydostawał się spod uszczelki bokiem. Przy okazji kupiłem nowy rozrząd Gates + pasek osprzętu BOSCH'a. głowica okazała się w bardzo dobrym stanie nie trzeba było planować... Trochę prace się przedłużyły bo czekałem na części a potem z pompą walczyłem bo mi się przestawiła ale ustawiłem jak powinno być i jest super :D. a teraz zdjęcia jak zawsze :D.



tak wyglądają tłoki ( nie czyściłem ich takie były) jedyne co czyściłem to bród z uszczelki. Na tłokach były dwa małe bobki z nagaru ale można było je zetrzeć ręką jak widać pierwszy z prawej strony tłok.

SamNaSamZSam - 2014-10-23, 09:05

NO fajno, czy Ty też musisz demontować grill i chłodnicę całą żeby dostać się do rozrządu?
maciek111 - 2014-10-23, 10:05

Dokładnie tak też musiałem. jeszcze trzeba było zderzak z wyciągarką zdejmować, narobiłem się jak bury osioł :D
SamNaSamZSam - 2014-10-23, 10:08

A jeszcze mnie ciekawi to koło na pompie... czy jak było założone inaczej to pompa pracowała równie poprawnie? Znaczy się czy nie było jakiegoś "wyprzedzenia"/"opóźnienia" w podawaniu paliwa np. przy rozruchu?
maciek111 - 2014-10-23, 10:13

ta pompa nie wiem od czego jest ale napewno nie od renault, śmierdzi mi to VAG'iem. Jak rozrząd po znakach ustawiłem nie chciał chodzić słabo odpalał nie wkręcał się na obroty i kopcił bardzo. Okazało się że znak na pompie oryginalny mogę sobie włożyć gdzieś tam daleko, pompa zupełnie ma inny kąt wyprzedzenia itp.
SamNaSamZSam - 2014-10-23, 10:21

i jak to wyprzedzenie zostało ustawione w takim razie? "na słuch" ? czy jakoś czujnikiem zegarowym czy czymś innym. Drążę tak temat bo niebawem będę wymieniał u siebie rozrząd i przy okazji chcę zdemontować i przejrzeć pompę czy nie pokapuje gdzieś.
maciek111 - 2014-10-23, 10:30

pompę ustawiłem tak: pierwszy i czwarty tłok był w GMP czyli znaki na rozrządzie się pokrywają tak samo jak i na kole zamachowym, odkręcamy pierwszy wtryskiwacz z zasilania i kręcimy kółkiem pompy aż strzyknie paliwem gdy już strzyknie to regulacja na oko i słuch czyli metoda prób i błędów. Najlepiej jak nie masz rozrządu przestawionego to ustaw sobie na znaki, jeśli nie masz to zrób swoje znaki tak żeby pierwszy cylinder był w GMP. Ważny jest znak na POMPIE!! to jest ważne żeby Ci się nie przesunął, bo będzie kaszana straszna, diesel będzie chodził jak przestawi Ci się o ząbek dwa tylko poprostu zniszczysz silnik ( zazwyczaj troche ma mniejszą moc i dziwnie reaguje na gaz). Wymień paski i rolki na jakieś dobre ( GATES itp) unikaj pasków goodyear bo raz się przejechałem strzelił mi po 15km !! i to nie była wina mechanika tylko faktycznie były wadliwe bo często się to zdarzały dlatego już nigdy tego padła nie kupie.

[ Dodano: 2014-11-18, 23:32 ]
tak wygląda na zimówkach 215/70 R16




[ Dodano: 2014-11-24, 13:54 ]


tak samurai pracuje na siebie :D

[ Dodano: 2014-12-18, 23:41 ]
zamontowałem amorek skrętu. Dzięki Gorbiemu dostałem oryginalne uchwyty i w stanie idealnym amorek skrętu.
Musiałem przyspawać bolec do ramy
drugie mocowanie wymagało wywiercenia dziur w ... nie wiem jak to nazwać wąs do przekładni (?) lecz trzeba mieć bardzo dobre wiertła najlepiej spiek nie mówiąc o wiertarce


SamNaSamZSam - 2014-12-18, 23:46

Zborowałeś wąs przekładni? Kurka mi się zdawało, że widziałem gdzieś takie "nieinwazyjne" mocowania a`la cybanty. Testuj teraz jak to robi i czy jest jakaś zmiana przy wspomaganiu. Chyba będziesz pionierem na forum w takiej kombinacji.

I co się nie chwaliłeś uroczą focią samka z przyczepą :D

maciek111 - 2014-12-18, 23:53

SamNaSamZSam napisał/a:
Zborowałeś wąs przekładni? Kurka mi się zdawało, że widziałem gdzieś takie "nieinwazyjne" mocowania a`la cybanty. Testuj teraz jak to robi i czy jest jakaś zmiana przy wspomaganiu. Chyba będziesz pionierem na forum w takiej kombinacji.

I co się nie chwaliłeś uroczą focią samka z przyczepą :D

wiercenie jest naprawde masakryczne najlepiej wiertłami 6-7 i nakońcu docelowym 8mm próbowałem odrazu 8 to wiertło za 40zł się spaliło. tak można stosować mniej inwazyjne metody ale trzeba przyspawać mocowanie do mostu. Testowałem dzisiaj w nocy robi bardzo dobrze nareszcie po naszych drogach bocznych nie łamie kciuków kierownica można ją puścić i wiem ze nie skręci nagle, na szczęście nie osłabia tak wspomagania i kręci się dobrze kierą ( trochę ciężej niż zwykle ale tylko na postoju). Jakby ktoś chciał mogę zrobić turtial jak założyć amorek do samca polifta. Przyczepką co miałem się chwalić aż taka nie była ogromna tylko dłuższa od samuraja około 70-90cm :D

[ Dodano: 2015-01-13, 14:07 ]
i nowe oponki założone zdjęcia:






SamNaSamZSam - 2015-01-13, 14:11

Ładna sceneria Ci się trafiła na foterelację i bohater pierwszego planu też pięknie się prezentuje :) i co to finalnie za opona? Rozmiar nominalny i jakbyś mógł w wolnej chwili zmierzyć rzeczywistą wysokość opony już na kole. Jakieś przeróbki zawiasu, progów, nadkola jeszcze musiałeś dorabiać?
maciek111 - 2015-01-13, 14:23

SamNaSamZSam napisał/a:
Ładna sceneria Ci się trafiła na foterelację i bohater pierwszego planu też pięknie się prezentuje :) i co to finalnie za opona? Rozmiar nominalny i jakbyś mógł w wolnej chwili zmierzyć rzeczywistą wysokość opony już na kole. Jakieś przeróbki zawiasu, progów, nadkola jeszcze musiałeś dorabiać?

goodyear wrangler mt/r 235/75 r15 74,5cm średnicy czyli 29,3cala, z jednej strony musiałem przyciąć ten metelowy element -mocowanie oryginalnego zderzaka, reszta mieści się i jest git :D

yenko - 2015-01-13, 14:43

A dystanse jakieś dawałeś ?
maciek111 - 2015-01-13, 14:44

yenko napisał/a:
A dystanse jakieś dawałeś ?

mam przespawane felgi et -20 albo -30 jakoś tak

[ Dodano: 2015-01-13, 20:21 ]
filmik https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

fotki

https://lh3.googleusercontent.com/-SgqIe75oaMI/VLVoquPmwBI/AAAAAAAADJA/R0H1q8VZ8uQ/w1026-h577-no/DSC_0512.JPG







po tym wszystkim dostał porządna kąpiel w mylni :D

marcelo - 2015-01-13, 20:58

mój (mimo gum na nadkolach) też się tak obsrywa na boku, denerwujace kilkaset metrów bo błocie i nic nie widze przez boczne szyby. musze jakoś opatentować przedni chlapacz mocowany do ramy i nadkola
SamNaSamZSam - 2015-01-13, 21:27

Maciek a jak z osiągami auta na czarnym? Daje się odczuć różnicę na większym kapciu, muli go bardziej czy dieslowi wszystko jedno?
maciek111 - 2015-01-13, 22:28

no niestety trzeba poszerzenia zrobić dobre, co do osiągów na czarnym nie zauważyłem zbytnio różnicy, w terenie minimalnie słabiej niż na 27,9cala czyli na 2 biegu ze startu w błocie nie ruszysz i musisz mieć trochę obrotów żeby jechać w błocie na tym biegu, przy tankowaniu się okaże czy sporo więcej spali ale pewnie 0,5-1l różnicy będzie. Jak dla mnie bajka bardzo szybko się oczyszczają, po piachu jeszcze nie jeździłem ale myśle że nie będzie tragedii, porównując do moich starych nalewek są naprawde SPORO CICHSZE!! normalnie jakbym jechał na zimówkach super dosłownie!! 90km/h można jechać i uszy nie więdną od wycia.
frank_lucas - 2015-01-14, 09:33

No Maćku, widzę że ładnie się dzieje z Twoim Samuraiem :)
Starscream - 2015-01-16, 15:54

SamNaSamZSam napisał/a:
Zborowałeś wąs przekładni? Kurka mi się zdawało, że widziałem gdzieś takie "nieinwazyjne" mocowania a`la cybanty. Testuj teraz jak to robi i czy jest jakaś zmiana przy wspomaganiu. Chyba będziesz pionierem na forum w takiej kombinacji.

Sam ochłoń :mrgreen: - ja juz od października mam wspomaganie z jimny i dodatkowo amortyzator skrętu j jeep-a.
Tak jak kolega pisze ramie przekładni jest twarde ale w przypadku jamnika utwardzane powierzchniowo, ja wierciłem dwie dziury tak jak to jest w samcu oryginalnie.

SamNaSamZSam - 2015-01-16, 16:13

Ale gwoli jasności sytuacji moje zdumienie nie tyczyło borowania jako takiego, że się nie da, że za twardo itp. tylko, że raczej poszedłbym w to nieinwazyjne rozwiązanie, żeby nie "osłabiać" wąsa. Ale skoro mówicie, że i w serii są bornięte to faktycznie sceny dramatyczne muszę przećwiczyć na czymś innym :D
Starscream - 2015-01-16, 16:55

oryginalnie są dwie dziury i przykręcone ucho. Natomiast w jamniku tego nie było chyba nie przewidują amortyzatora do wspomagania.
Miałem przełożyć początkowo samo ramie żeby uniknąć wiercenia, ale prościej było wywiercić niż zbić to ramię z wieloklinu.

maciek111 - 2015-01-16, 20:02

SamNaSamZSam napisał/a:
Ale gwoli jasności sytuacji moje zdumienie nie tyczyło borowania jako takiego, że się nie da, że za twardo itp. tylko, że raczej poszedłbym w to nieinwazyjne rozwiązanie, żeby nie "osłabiać" wąsa. Ale skoro mówicie, że i w serii są bornięte to faktycznie sceny dramatyczne muszę przećwiczyć na czymś innym :D

osłabiłem naprawde nie znacznie, nie zauważyłem żadnych negatywów, przy większych kapciach akurat czuć że ,,robi,, amorek.

1ace1 - 2015-01-17, 05:54

maciek111 napisał/a:
SamNaSamZSam napisał/a:
Ale gwoli jasności sytuacji moje zdumienie nie tyczyło borowania jako takiego, że się nie da, że za twardo itp. tylko, że raczej poszedłbym w to nieinwazyjne rozwiązanie, żeby nie "osłabiać" wąsa. Ale skoro mówicie, że i w serii są bornięte to faktycznie sceny dramatyczne muszę przećwiczyć na czymś innym :D

osłabiłem naprawde nie znacznie, nie zauważyłem żadnych negatywów, przy większych kapciach akurat czuć że ,,robi,, amorek.


a gdzie to przetestowałeś ? Zalicz cięższy teren to będziesz wiedział, na polnej drodze ciężko o miarodajny test :mrgreen:

maciek111 - 2015-01-17, 10:08

w koleinach głębokich czuć jak jedziesz 40-50km/h cięższy teren wybiore się za niedługo, czekam aż kolega kupi aku do parcha
SamNaSamZSam - 2015-05-28, 11:27

gdzie foteczki nowe? :)
maciek111 - 2015-05-28, 18:52

w pracy jestem a wczoraj mi zeszło za długo jeździłem na moto :D

[ Dodano: 2015-05-31, 09:38 ]






Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group