Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - Wspomaganie od Jimny anglik

MaciekK - 2014-02-20, 12:59
Temat postu: Wspomaganie od Jimny anglik
Czy ktos próbował założyć wspomaganie od jimny angielskiego do Samuraja ? Słyszałem , że jest to mozliwe ... ma ktos jakies foty ?? Mam dostęp do takich przekładni tylko nie wiem czy jest mozliwość/sens kombinowania.
pacmano - 2014-02-20, 13:18

Bylo na forum. Cos tam z anglika sie da przypasowac. Szukac w historii.
lopes1987 - 2014-02-20, 14:19

Siema, w moim samcu to będzię montowane. Mam mechanika który to robił i twierdzi że jest to najlepsza możliwość. Jest dużo mniej przeróbek niż z vitarą czy jakimś innym wynalazkiem.
Didymos - 2014-02-20, 15:37

Z anglika najłatwiej założyć na zewnątrz ramy.
Wewnątrz też się da, trzeba tylko dorobić dystanse pod uchwyty przekładni.
Opcja z jimny o tyle dobra, że pasuje rozstaw śrub.

zajxt - 2014-02-20, 19:37

Mam założoną przekładnie od jimny anglika a zewnątrz ramy,pasuje w orginalne otwory tak jak pisał Didymos trzeba tylko podciąć budę,można podpatrzeć jak robiliśmy to u Maverica wrzucał foty w dziale mój samurai.W poprzednim samcu też miałem wspomaganie z jimnka i wszystko było ok
kostuch - 2014-02-21, 11:06

zajxt napisał/a:
Mam założoną przekładnie od jimny anglika a zewnątrz ramy,pasuje w orginalne otwory tak jak pisał Didymos trzeba tylko podciąć budę,można podpatrzeć jak robiliśmy to u Maverica wrzucał foty w dziale mój samurai.W poprzednim samcu też miałem wspomaganie z jimnka i wszystko było ok


A wąs przekładni wypada w tym samym miejscu względem ramy, czy trzeba rzeźbić drążki?

Maverick - 2014-02-21, 12:01

Drążek od przekładni do zwrotnicy trzeba przedłużyć
Pączek - 2014-03-05, 09:06

lepiej pasuje od vitary anglika
Didymos - 2014-03-05, 11:23

Wcale nie lepiej, jimny ma ten sam rozstaw śrub, a vitara niejako w lustrzanym odbiciu.
Pączek - 2014-03-05, 12:22

Niech tak będzie ja widze jak maja zrobione auta szykowane do Poland Trophy i większosc ma vitarę anglik bo jest mocniejsza podobno ja nie sprawdzałem ale mam zamiar przerobić moje wspomaganie
Starscream - 2014-10-15, 22:06

ja się wypowiem dal potomnych europa praktycznie pasuje bez problemowo (montaż dla leniwych) ja mam od DDIS-a a pompę od 1.3 i to od anglika, zbiornik z vitary i chłodnicę z mondeo-hula idealnie
Aksag - 2014-12-02, 22:41

A ma ktoś pomysła na koło pasowe na wał do paska od wspomagania od czego zapasuje najlepiej ? do 1,3 ?
Starscream - 2014-12-02, 23:07

ja zrobiłem z koła od pompy wody z vitary (czyli wielorowkowy mam tylko na napęd pompy wspomagania)
Pasuje bo jest na 4 dziury tylko zakładasz go odwrotnie, musisz rozpiłować istnieją ce dziury w tym kole szerzej . Dorobić tuleję dystansową między koło z vitki a koło samca. Musi być ona tak zrobiona żeby krawędzie kół pasowych były blisko (z tego co pamiętam dystans ma 1cm) bo jak włożysz koło pasowe vitary do koła pasowego samca to jest przerwa. Dać dłuższe śruby. W moim przypadku były to 2 h roboty najwięcej jest z dopasowaniem dziur bo jak je krzywo rozpiłujesz to będziesz miał bicie na tym kole. Uważam że jest to najtańszy sposób bo za koło dałem 15zł i nie musisz wymieniać wszystkich kół, z resztą koło wału vitary czy baleno jest na 5 srub

Aksag - 2014-12-03, 09:39

Dla potomnych

Do napędu pompy wspomagania bardzo ładnie nadaje się koło od pompy wody od opla corsy 1,0 1,2 16V dostępna prawie że na każdym szrocie numer koła 90 531 737 a i na allegro bardzo tanie. Należy w nim nawiercić nowe 4 otwory, i dorobić dystans grubości 17 mm. Idealnie się zgrywa z oryginalnym na pasek klinowy. Należy dać dłuższe śruby, jest na 5PK.

poniżej zdjęcia










Starscream - 2015-03-09, 23:15

no to ja to samo zrobiłem z kołem od vitary tyle że tam masz te 4 dziury gotowe tylko musisz je rozpiłować szerzej koło 3mm na dziurze.
Aksag - 2015-03-10, 09:14

Ja miałem taki silnik na graty, dlatego zrobiłem z niego. Nie chciałem kupować.........
czuperek - 2015-03-19, 06:32

pytanie dla tych co maja wspome od angola jamnika w nie oryginalnym miejscu(otworach samurajka) :
czy wzmacnialiscie rame od zewnatrz blacha ?
czy dawaliscie tulejki aby sie rama nie zgniotla ?

Lexx - 2015-03-19, 08:50

Tylko i wylacznie tulejki wchodza w gre, wzmacniajac rame i tak bedzie miala tendencje do zapadania sie lub wypaczania pod wplywem sily jaka przekladnia i sruby beda na nia oddzialywaly.
moziembl - 2015-03-19, 13:30

Popieram Lexx-a w całej rozciągłości
yahoo33 - 2015-03-19, 20:50

Ale jeśli w oryginalnej wersji nie ma tulejek i nic się nie gniecie to dlaczego przy montażu w te same otwory ma się rama gnieść?
Druga sprawa jak tam tulejki wspawać?

Czysto hipotetycznie pytam :)

czuperek - 2015-03-19, 21:48

w ramie samurajowej sa tulejki w srodku aby sie rama nie zgniatała.


temat ogarniety :-D

Starscream - 2015-03-22, 13:56

yahoo33 napisał/a:
Ale jeśli w oryginalnej wersji nie ma tulejek i nic się nie gniecie to dlaczego przy montażu w te same otwory ma się rama gnieść?
Druga sprawa jak tam tulejki wspawać?

Czysto hipotetycznie pytam :)

A czemu by miało nie być ??? czy coś z biegiem lat zaoszczędzili?

stachura44 - 2015-03-22, 17:38

w jimny nie ma tulejek bo demontowałem 2 tyg temu wspomaganie z anglika jest tylko dodatkowe wzmocnienie z blachy
Starscream - 2015-03-23, 21:54

mmm myślałem że chodzi o samurajka,
DUŻY - 2015-05-20, 20:34

Czy ktoś lata bez chłodnicy wspomy? Płyn się gotuje? Jeśli tak to czy przy upalaniu na odcince i pełnych kontrach, czy aż tak nie trzeba katować żeby zagotować płyn?

EDYTA:
@Starscream z jakiego mondeo i jak zamocowana, są 3 rodzaje:





Pierwsza przed chłodnicą wydaje się najsensowniejsza.

rumun - 2015-05-21, 07:53

u mnie sie nie gotuje płyn, tylko z tego co słyszełem od chłopaków muszą być grube te rurki gumowe od zbiorniczka do przekładni (sam sie kiedyś o to dowiadywałem) i u nas w zmocie sie gotował właśnie płyn ale zmienili na grubszy przekrój tych weży i jest dobrze.
ja u siebie nie zauważyłem żeby mi sie płyn zagotował.
chociaż nie jeździłem jeszcze w lipcu w pełnym słońcu przy 35 stopnich, wtedy mogło by być inaczej ale jak narazie jest dobrze i chłodnica nie potrzebna :-)

moziembl - 2015-05-21, 08:09

Ja mam taką chłodnicę z rurki miedzianej 12mm dokładnie jak ta ostatnia, ile umieściłem ją w złym miejscu, bo przypiąłem ją cybantami do ruru poprzecznej ramy, wiem głupota ale było robione na szybko, i niestety w lecie zagotowałem wspomaganie teraz ją przeniosę ją za atrapę i powinno być dobrze. Moim zdaniem bez chłodnicy raczej się nie da.
Aksag - 2015-05-21, 15:28

Ja zamontowałem chłodniczke oleju zapożyczoną z peugeota 406 a dokładnie jej połowę ;)

wygląda to tak



i robi to co trzeba ;)

moziembl - 2015-05-21, 21:10

O tak dokładnie chce teraz zainstalować i będzie też OK
Starscream - 2015-05-22, 00:16

Duży
taką z 3 zdjęcia mam zamontowaną przed chłodnicą. Mam taką kratę z grubej siatki -osłona przed gałęziami i do tego złapałem.
Zdaje egzamin

xROnx - 2016-10-31, 13:32

Pytanie jak macie zamontowaną pompę wspomagania od Jimny? Bo chyba łapa od 1.3 Jimny nie będzie pasowała do 1.3 Samurai....
moziembl - 2016-10-31, 14:01

Ciekawe czy pompa pasuje do mojego mocowania





[ Dodano: 2016-10-31, 14:05 ]
Zawsze mogę przerobić i dopasować

xROnx - 2016-10-31, 14:08

No ciekawe ciekawe... ;)
Jest do kupienia wspomaganie od Jimny kompletne z wer EU (przekładnia,pompa,zbiorniczek,przewody,drążek,łapa)...
... i się tak zastanawiam nad tym :D

moziembl - 2016-10-31, 15:36

Jak wyślesz mi pompę to mocowanie dopasuje Ci w cenie.
Starscream - 2016-10-31, 17:47

Ja mam zrobiony uchwyt na wzór tego wyżej. Tylko że mniej estetycznie wygląda. Ale pompa vitary to praktycznie idento jimny jak nie to samo.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group