Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - jak wymienic sprzeglo w ,,santana ,, gaznik 1,3

amk111 - 2011-02-18, 23:14
Temat postu: jak wymienic sprzeglo w ,,santana ,, gaznik 1,3
Witam .ślizga mi już sprzęgło.Mam pytanie czy samemu dam rade go wymienić jeśli tak to jaka kolejność wymiany .Mam Santane na gaziku 1,3 91r,.
samurai_krk - 2011-02-18, 23:22

wchodzisz pod spód i motasz, samurajec jest na tyle wysoki ze nie ma problemu. Dostep do śrób masz perfekt . odkreć śróby od skrzyni i odkręc docisk od koła zamachowego i powinienes wtedy zobaczec cienka wytyrana tarcze sprzegła oraz łozysko.
PS. Jak juz robisz to wymień komplet tj tarcza, docisk, łożysko

amk111 - 2011-02-18, 23:31

Szacun ale twoja odpowiedz nic mi nie dala.Musi być odciągnięty silnik albo skrzynia a tu już robi się problem.W warsztacie powiedzieli 1000 zl.za robocizne wiec nie będzie chyba tak prosto .Mozę ktoś opisze ta operacje acz kolwiek to już wyższa szkoła jazdy.
Suzuka 4x4 - 2011-02-19, 09:42

jak masz kałana to zrobisz , najlepiej jest skrzynie ściągnąć ale to nie łatwe i sam na pewno sobie nie poradzisz :-D
albert - 2011-02-19, 09:59

zmien warsztat powinienes zaplacic do 300 zita
amk111 - 2011-02-19, 21:32

,,Zmień warsztat ,, -Panowie możne trudno uwierzyć ale się chyba boja samurajów .Dwa warsztaty porostu nie robią z nimi a jeden stwierdził ze na razie jest zawalony robota,i myślę podjąć się sam wymiany ale bez pomocy -opisu nie ruszę.
KSikorski - 2011-02-19, 22:24

Wszystko do zrobienia bez kanału.
1.Odkręcasz osłonę gumową dźwigni zmiany biegów w kabinie.
2.Odkręcasz śrubki trzymające dźwignię zmiany biegów, wyciągasz ją.
3.Odkręcasz poduszkę skrzyni biegów (2 śrubki) od ramy.
4.Odkręcasz rozrusznik (dostęp przez maskę).
5.Odkręcasz skrzynię od silnika (4 śruby). W tym momencie skrzynia wisi na dwóch szpilkach. Odkręcasz wał od reduktora i wyciągasz go ze skrzyni.
6.Leżąc pod samochodem głową w stronę silnika, nogami w stronę bagażnika bierzesz skrzynię na klatę i pełzając przesuwasz się w stronę tyłu samochodu ciągnąc ze sobą skrzynię. Jak zrobisz dość miejsca podpierasz skrzynię kobyłką.
7.Łożysko oporowe jest na wałku sprzęgłowym wychodzącym ze skrzyni. Żeby je wymienić trzeba wycisnąć łapę sprzęgła w krańcowe położenie.
8.Odkręcasz docisk, wywalasz starą tarczę i łożysko podporowe wałka sprzęgłowego z koła zamachowego.
9.Do centrowania tarczy należy sobie wystrugać z kija od szczotki fantoma wałka sprzęgłowego. Średnica zewnętrzna taka jak wewnętrzne frezy wałka sprzęgłowego, na końcu "dziubek" średnicy wewnętrznej łożyska podporowego.
10.Pakujesz nowe łożysko podporowe, tarczę, dokręcasz docisk (momenty dokręcenia znajdziesz w manualu http://www.suzukiinfo.com/).
11.Centrujesz tarczę z łożyskiem podporowym z użyciem fantoma.
12.Wracasz skrzynią na jej miejsce, wszystko skręcasz jak należy.
13.Regulujesz pracę sprzęgła nakrętką regulacyjną na końcu linki.
14.Linkę profilaktycznie wymienić lub przesmarować.
15.Pakujesz dźwignię zmiany biegów na jej miejsce.

Sprzęgło komplet (docisk, tarcza, łożysko podporowe) do japończyka polecam tylko Aisin (około 400zł), nie wiem jak z hiszpanem. Łożysko podporowe kupuje się w sklepie z łożyskami, symbol 6200LU.
Przy okazji wyciągania wału i ruszania skrzyni warto sprawdzić olej w niej i stan uszczelniacza w miejscu gdzie pracuje wał. Mając wysuniętą skrzynię da się go w miarę bezboleśnie wymienić, dostępny tylko w ASO za około 50zł.
Jak jesteś z Mazowsza albo bywasz w Warszawie to mogę pomóc. Mechanik więcej niż 300zł nie może za to wziąć bo to prosta robota.

Siwy - 2011-02-20, 00:06

KSikorski dał taki opis że każdy kto ma zestaw kluczy i kolegę do pomocy powinien dać sobie radę :-P
Kosa - 2011-02-20, 08:07

Kolega chyba po to żeby latał do sklepu po browary!! (ALBERT sprawdzony!! :-D )
Siwy - 2011-02-20, 08:44

Kosa napisał/a:
Kolega chyba po to żeby latał do sklepu po browary!! (ALBERT sprawdzony!! :-D )


Dokładnie :-D poza tym z kolegami zawsze raźniej i robota lepiej idzie!

amk111 - 2011-02-20, 12:05

Dziękuje za pomoc .Jak się trochę ociepli wymieniam sprzęgło.To uszczelnienie przy skrzyni z wałem tez mi leje wiec muszę to zrobić .Szukałem w sieci takiego opisu ale bez skutku zapewne pomorze jeszcze komuś -jeszcze raz dziękuję.Jak ma jeszcze coś ktoś do dodania w tej kwestii to chętnie ja to wchłonę.
KSikorski - 2011-02-20, 17:25

Sprawdź też jak wygląda wał w miejscu gdzie chodzi uszczelniacz. Jeśli jest mocno wytarty to wymiana uszczelniacza nic nie da. Wtedy trzeba albo zrobić podkładkę pod uszczelniacz (żeby go wysunąć i żeby przylegał w wyższej części wału) lub (zgodnie ze sztuką) oddać wał do napawania. To nie kosztuje dużo.
Kosa - 2011-02-20, 19:24

Ja muszę sam działać i sam po browar LATAĆ!! :-(
albert - 2011-02-20, 21:48

smieja sie ludzie z biednego Albercika., a Albercik ciemnośc widział........... :-D



.... żeby nas-bohaterów pradem, Albercik- wychodzimy!....

:mrgreen:

samurai_krk - 2011-02-21, 09:17

1000zł za robocizne HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA chyba z wymiana sprzegła(komplet) i odrazu skrzyni biegów i silnika HAHAHAHA . W krk ceny za sama robocizne przy wymiania sprzegła wahaja sie od 150 zł do 300 zł + koszt sprzegła takie przyzwoite koło 400zł
Pozdrawiam

Siwy - 2011-02-21, 23:34

za 1000 zł to przyjadę i wymienię Ci sprzęgło jeszcze i do tego flachę zrobimy żeby wymiana była na wesoło :mrgreen:
ffelek - 2011-02-22, 07:48

nigdy więcej nie idż do takiego kowala co 10000000 bierze za 2 godziny,kup piane i jak za 250 z browarem ugadasz to spoko
amk111 - 2011-02-22, 17:01

Witam.Przystąpiłem do zakupu sprzęgła i znów problem .Żaden sprzedawca nie wie jakie sprzęgło do santany 1.3 z 1991r.Czy gdzieś to mogę sprawdzić bo jeszcze nie chce rozbierać sama.pozdrawiam
albert - 2011-02-22, 19:46

dam ci numer do goscia tylko musze poszukac dobre sprzeglo aisin , z przesylka jakos 350 zita, tylko musze poszukac adres

podajesz rok i wersje i ok

a tych sprzedawcow na orke :!:

zawada - 2011-04-02, 15:55

Ksikorski ładnie to opisal i wyjecie skrzyni wcale nie jest nie do zrobienia samemu bo dzis to zrobiłem

[ Dodano: 2011-04-02, 16:01 ]
tylko teraz musze czekac na poniedzialek zeby kupic tarcze bo w sobote ciezko do 410 dostac , a juz myslalem ze posmigam w niedziele po lesie ;-(

Kosa - 2011-04-02, 20:09

Pośmigaj na PIECHOTĘ!! Też FAJNIE!! :-D
studzianek - 2013-05-20, 21:42

KSikorski dzięki za instrukcję - pierwszy raz w życiu wymieniłem sprzęgło w samochodzie. Trochę co prawda powalczyłem, ale jakby nie było 300 PLN w kieszeni.
Wielkie dzięki za pomoc.
Od siebie dodam, że do wymiany potrzeba dwóch kluczy 14 i 12. Najlepiej mieć po dwa płaskooczkowe i n\sadki na małą i dużą grzechotkę no i oczywiście klucz z regulacją do dokręcania.

KSikorski - 2013-05-20, 21:55

Czernikowo pod Toruniem? :-)
Ze swojej strony dodam że jakiś czas temu zdobyłem wałek sprzęgłowy z rozpadniętej skrzyni biegów i tym dużo łatwiej i precyzyjniej centruje się tarczę sprzęgła. W okolicach Warszawy mogę pożyczać.

Grzech - 2018-09-11, 11:27

Wymieniłem kompletne sprzęgło - tarcza spiekowa Aronex 6 listkowa, docisk i łożysko aisin. Mam taki problem, że bierze bardzo wysoko, na samym końcu. Przed wymianą też brał wysoko. Czy jest to normalne w samuraju? Probowalem regulować nakrętka na lince ale wiele to nie dało. Co można jeszcze zrobić?
Pozdrawiam

SamNaSamZSam - 2018-09-11, 12:39

Mi się zdaje, że można jeszcze sprawdzić czy "łapka" na skrzyni która wchodzi na taki wieloklin i co do niej jest przykręcona linka jest założona na to radełko zgodnie z fabrycznymi kropkami czy się może deczko komuś omsknęła i jest pod nieco innym kątem.
Grzech - 2018-09-11, 15:06

Oki, też o tym myślałem, zatem zabieram się do sprawdzenia.
Joszi - 2018-09-11, 16:59

Ja tak miałem jak linka i pancerz były za mocno naciągnięte.
Zluzowałem linkę ile się dało-do momentu aż była lekko luźna i potem naciągałem aż lekko się napnie

Grzech - 2018-09-12, 09:24

Łapka na wieloklinie jest założona zgodnie ze znacznikiem. W Samuraju raczej nie ma opcji założenia sprzęgła odwrotnie? Z tego co widziałem z jednej strony tarczy, tuleja bardziej wystawała i nie dociskała by do koła zamachowego. Dobrze myślę?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group