Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Knajpa u "Samiego" - jak sprawuje sie sami z 1 litrowym silnikiem w terenie

bogdan228 - 2011-02-19, 01:01
Temat postu: jak sprawuje sie sami z 1 litrowym silnikiem w terenie
prosze o wyrozumiałosc jesten (swierzak) na forum i w 4x4 tez.
Suzuka 4x4 - 2011-02-19, 09:38

Zalej do pełna i z rób w teranie 100 km :-D i jeszcze raz zalej i zobaczysz ile ci pali :mrgreen:
albert - 2011-02-19, 09:58

mniejszy wprawdzie silnik masz ale przy 1.0 jest mocniejszy reduktor, takze bedzie dobrze
Suzuka 4x4 - 2011-02-19, 10:02

Edit: Nie jest mocniejszy tylko o 10% wolniejszy od 1.3 :-D
tomek stasiak - 2011-02-19, 10:40

teraz mnie zdziwiłeś Suzuka nie wiedziałem że jest taka mała różnica przecież 1.0 to trzy cylindry
Suzuka 4x4 - 2011-02-19, 10:52

L 2.268samurai /Sj 413
SJ 410 L 2.511

bogdan228 - 2011-02-19, 12:51

dzieki za odpowiedzi, dopiero przymiezam moje auto do blota, i zaczne go powoli przyzwyczajac do jego przeznaczenia czyli blotko . :-)
ilio - 2011-02-19, 12:52

tomek stasiak napisał/a:
teraz mnie zdziwiłeś Suzuka nie wiedziałem że jest taka mała różnica przecież 1.0 to trzy cylindry
ups chyba cztery
bogdan228 - 2011-02-19, 13:06

a ty kolego ilio jaki masz silniczek, bo z twojego awatara wnioskuje ze 1000cm3
ilio - 2011-02-19, 13:14

bogdan228 napisał/a:
a ty kolego ilio jaki masz silniczek, bo z twojego awatara wnioskuje ze 1000cm3


996 rozmnożyło się i teraz ma 1905 ale na razie ci.............cho

Kosa - 2011-02-19, 19:12

Powiem, że jak na 1.0 to jeździ wspaniale!! Zależy w jaki teren go chcesz zabierać!! Ja mam 1.0 i do mojej jazdy w terenie mi wystarcza!!
albert - 2011-02-19, 19:50

Suzuka 4x4 - kazdy wie o co chodzi :-D
bogdan228 - 2011-02-20, 01:31

narazie planuje nauke off roadu po lasach , nie zamieżam go topić (narazie?) ale zazwyczaj jeżdze sam wiec planuje zakup wyciągarki mam na oku dragona 8000 lbs
radex1 - 2011-02-20, 10:10

niema jak to DIEZEL
mało pali a siły ma wystarczająco
i można go oczywiście zatopić
i płyniesz jak AMFIBIĄ

Yabu - 2011-02-20, 10:44

radex1- Z TD też można pływać czy tylko zwykły dieselek wchodzi w gre?
ilio - 2011-02-20, 13:30

Yabu napisał/a:
radex1- Z TD też można pływać czy tylko zwykły dieselek wchodzi w gre?


każdym możesz pływać byle się woda do silnika nie dostała stąd snorkiel

kolektor wydechowy do 1.9 d nie jest specjalnie drogi więc w razie popękania można spokojnie wymienić

radex1 - 2011-02-20, 14:20

TO znaczy się raczej nie można
z każdym se pływać dizelkiem
- nie można z TD lub TDI
bo z turbiną która osiąga tem.
koło 400 450 stopni to tylko bedziesz
słyszał jak popęka i zrobi ci sieczke w silniku

- a TDI to tosamo plus zwara elektroniki

Yabu - 2011-02-20, 16:02

ilio napisał/a:
Yabu napisał/a:
radex1- Z TD też można pływać czy tylko zwykły dieselek wchodzi w gre?


każdym możesz pływać byle się woda do silnika nie dostała stąd snorkiel

kolektor wydechowy do 1.9 d nie jest specjalnie drogi więc w razie popękania można spokojnie wymienić


To że snorkel to obowiązek przy pływaniu to wiem, tylko się zastanawiałem czy turbiny ch*j nie strzeli jak poczuje wodę.

ilio - 2011-02-20, 17:51

Yabu napisał/a:
ilio napisał/a:
Yabu napisał/a:
radex1- Z TD też można pływać czy tylko zwykły dieselek wchodzi w gre?


każdym możesz pływać byle się woda do silnika nie dostała stąd snorkiel

kolektor wydechowy do 1.9 d nie jest specjalnie drogi więc w razie popękania można spokojnie wymienić


To że snorkel to obowiązek przy pływaniu to wiem, tylko się zastanawiałem czy turbiny ch*j nie strzeli jak poczuje wodę.



czasem kolektor wydechowy przy turbo rozgrzewa się do czerwoności więc jeśli go gwałtownie ostudzisz może pojawić się problem szczelności pęknięć

albert - 2011-02-20, 18:02

jesli diesel to bezpieczniej zwykle muł roboczy D
ffelek - 2011-02-21, 18:32

nie wiem jak w małych,w dużych autach turbo łapie grubo ponad 500 temp.wydaje mi się że jak nafta do suki,to najlepiej stary merc wolny bez elektryk,tylko jak go wsadzić
radex1 - 2011-02-21, 18:57

stary MERC jest za ciezki
i za duzy

albert - 2011-02-21, 18:58

chyba ze od malutkiego merca , tego co test łosia polozył
ffelek - 2011-02-21, 19:10

ropa i stara konstrukcja dobrze utrzymana jest wieczna i toporna

[ Dodano: 2011-02-21, 19:19 ]
wieczna,duża i nie do zajechania,mało się znam,ale w tym temacie to chyba tylko z golfa jakoś wpasować,jak dyfer da rade,nie robiłem tak se myśle

radex1 - 2011-02-22, 08:08

tak tak
oczywiście niema jak MB
no chyba że można spróbować
wmontować tą 2.0 D ze starego MERCA

zawada - 2011-04-10, 21:10

ja mam 1.0 i w terenie daje sobie swietnie rade,
jak zakupiłem swojego stał na asfaltowych gomach i był obnizony , wybrałem sie z kuzynem na błotko i piachy i tam gdzie kuzyn swoim 1.3 cisnoł na jedynce ja wchodziłem bez problemu 2 , a ze kuzyn zazdrosnik to chciał reduktor wymienic hehehe

nie patrz na to ze mniejszy silnik i bedzie słabszy nie prawda ,
pojezdzij swoim i zobaczysz na co go stac pozdrawiam ;-)

Suzuka 4x4 - 2011-04-10, 21:26

Proszę cie nie ciskaj mi tu głupot , jeździłem i takim i taki i różnica w terenie jest ogromna , i nie pisz głupot ze 1.0 daje rade na 2 a 1.3 1 bo to śmieszne jest
zawada - 2011-04-10, 21:50

nie wciskam ci głopot tylko pisze jak jest wczoraj u kuzyna zmienilismy przełorzenie i tez na 2 zasuwał dzis ,ale wiedzialem ze znajda sie niedowiarki

suzuka u nas niema moze takiego terenu jak u ciebie ale uwierz mi ze mostem wadze ale jedzie nie wiesza sie ;-(

Skalpel - 2011-04-10, 21:51

asfaltowa guma się uśliźnie, więc i na 3 możesz przez błoto przejechać.

[ Dodano: 2011-04-10, 21:52 ]
Suzuka 4x4 napisał/a:
Proszę cie nie ciskaj mi tu głupot , jeździłem i takim i taki i różnica w terenie jest ogromna , i nie pisz głupot ze 1.0 daje rade na 2 a 1.3 1 bo to śmieszne jest


amen

Suzuka 4x4 - 2011-04-10, 21:57

Nie obrażając cie ale ty tu same głupoty co pisze "nie patrz na to ze mniejszy silnik i bedzie słabszy nie prawda " a chcesz się założyć ?? to że masz wolniejszy reduktor o 10% to nic nie znaczy ty masz niewiele ponad 40 km a kuzyn albo ponad 60 albo 70 km :lol: jest kilka koników różnicy :-) A jeśli jesteś taki pewien to zapraszam bez żadnego liftu tylko na brata MT"kach cie lajtowo objadę :-)

[ Dodano: 2011-04-10, 22:01 ]
P.S powiedz w końcu kuzynowi żeby wreszcie włączył reduktor :lol:

[ Dodano: 2011-04-10, 22:02 ]
W gruncie rzeczy nie moc a moment obrotowy jest ważny ;-)

zawada - 2011-04-10, 22:08

jesli chodzi o konie to sie zgodze ze bedzie 1.0 słabszy ale jesli chodzi o przełozenie nie do konca i nie musisz zaraz cisnac i nie badz taki pewien ze mnie objedziesz jak zarejestruje to bedziemy mogli sie zgadac to zobaczymy kto kogo obiedzie
albert - 2011-04-10, 22:38

poza przewago reduktora w 1.0, przewaga równiez mostów, które sa wolniejsze, zeby ,,dorownac, 1.0 wypadaloby miec i reduktor i mosty, chociaz zaleta 1.3 jest wieksza moc, (choc nie moc najwazniejsza). Mniemam, ze moze to byc prawda,, szkoda-bo sam mam 1.3. Jednakze mam zamiar i reduktor i mosty z 1.0 przygarnac

suzuka 4x4 jesli chcesz byc lepszy 4.16 i bedzie dobrze- zredukuje i wyrównasz do mozliwosci 1.0 :-D

nie wiem jak jezdzi 1.0 bo i nie mialem takiego szczescia ani jezdzic ani porownywac, to taka cicha teoria w fotelu przed kompem, ale skoro zawada tak mowi, to ja mu wierze

ilio - 2011-04-11, 06:22

oj chłopcy to nie czas na słowne przepychanki w stylu a ja mam lepszego resoraka od ciebie .


a jak wygląda 4.16 w silniku 1.0 ?

Suzuka 4x4 - 2011-04-11, 08:38

Dobra nie ma sprawy zawda :)

[ Dodano: 2011-04-11, 08:39 ]
4.16 w 1.0 uciagnie spokojnie 31"

Skalpel - 2011-04-11, 09:06

Albert, olej mosty od litrówki :) Jak wrzucisz tego swojego 1.9 to absolutnie nie będzie potrzeby. Na reduktorze od litrówki będziesz miał wtedy cud, miód :)
albert - 2011-04-11, 09:59

a ja lubie miodzik, haha. Skalpel reduktor juz prawie w drodze, co do mostów jesli nie bedzie duzo roboty z wymiana samej gruszki to dobrze, z poldkiem gorzej-uparlem sie ze chce calego, bo silnik caly w oleju na szrocie to wielka niewiadoma, ale jak mówisz 1.9 d i miodzik
slavok - 2011-04-11, 11:47

Suzuka 4x4 napisał/a:
Dobra nie ma sprawy zawda :)

[ Dodano: 2011-04-11, 08:39 ]
4.16 w 1.0 uciagnie spokojnie 31"


a by dojechać po asfalcie do terenu na szybkim biegu to będzie musiał tą litrówkę na 31 calowych gumach pchać pod górę.
Wszystko robi nawet litrówka o ile wsadzi się tam rozsądne gumy np 195/80/15 a nie jakieś 31 cali.

albert - 2011-04-11, 18:22

przy 31 silnik dlugo nie pochodzi
Suzuka 4x4 - 2011-04-11, 18:53

Kolego slavko jadziłeś ?? widziałeś jak robi ?? miałeś okazje jechać choć ?? Jeśli nie to nie zawieraj głosu wiem co mówię widziałem miałem okazje się przejechać
slavok - 2011-04-11, 20:17

jeździłem widziałem jak robi nawet znam takich co do litrówek powkładali 31 calowe gumy, wjedź takim samochodem w głębsze bagno to już nie wyjdziesz, 4.16:1 to zwolnienie biegów terenowych, na szosowych biegach nie ma żadnej różnicy, wsadź do litrówki 31 calowe gumy i jeździj tym po asfaltach, chyba że za jeżdżenie uważasz podjazdy pod góry na 1-2 biegu.
Suzuka 4x4 - 2011-04-11, 20:27

E no mocy mu nie braknie na leniwcach tez jeździłem co prawda ciężko mu idzie tak ja mówisz w głębszy bagnach ale jakoś daj rade :-) mankamentem tych opon jest sprzęgło , jedną modyfikując jeszcze i można ruszać nim w bagna po dach
zawada - 2011-04-11, 20:33

jesli jest przerobione sprzegło to w takich kapciach mozna sie puszczac w teren ale na swoim 26 letnim nie mialem szans bo juz nie bylo na czym jezdzic
Suzuka 4x4 - 2011-04-11, 20:38

To jak zawada kiedy się ustawiamy ?? :-D
zawada - 2011-04-11, 20:43

suzuka pamietam spokojnie dzis mialem problem z zarejestrowaniem wkurzyłem sie ale no co poradzisz jak zajebali tablioczke znamionowa az mnie szlak trafil teraz przez tydzien lub lepiej nie zarejestruje bo niemam czasu ,suzuka przypomnij mi skad jestes zebym nie musial lawety brac na dojad hehe bo czasami za durzo sie spali na czarnym i opon szkoda
Suzuka 4x4 - 2011-04-11, 20:50

Ja jestem bardzo spokojny , tylko się przypominam
zawada - 2011-04-11, 20:54

suzuka to przypomnij mi skad jestes zebym w razie co szykował swoja suke
slavok - 2011-04-11, 20:55

zawada napisał/a:
suzuka pamietam spokojnie dzis mialem problem z zarejestrowaniem wkurzyłem sie ale no co poradzisz jak zajebali tablioczke znamionowa az mnie szlak trafil teraz przez tydzien lub lepiej nie zarejestruje bo niemam czasu ,suzuka przypomnij mi skad jestes zebym nie musial lawety brac na dojad hehe bo czasami za durzo sie spali na czarnym i opon szkoda


tabliczka znamionowa ? nr powinieneś mieć na ramie w okolicach prawego przedniego koła :mrgreen:

zawada - 2011-04-11, 20:58

wiem o tym i jest tylko zeby zarejestyrowac pierwszy raz musisz kolesiowi tabliczke pokazac a co sie okazało moja zagineła gdzies i sie wkorwi....
i kolo powiedzial sory patrz co kupujesz , myslalem ze go zdziele ...

Suzuka 4x4 - 2011-04-11, 20:58

Ale chyba chodzi o tą co jest w środku od strony pasażera ?? Czernichów (Śląsk)
slavok - 2011-04-11, 21:01

powiedz mu, że jest jebnięty, w terenówkach numer nadwozia czyli ramy jest nabity na ramie, bo to się uznaje za część nie wymienną, budę zawsze można zmienić ale na ramie numer musi być i to ten numer się bierze pod uwagę.
zawada - 2011-04-11, 21:02

no własnie w moim 1.0 powinna byc koło aku a tam niema zostały tylko slady po nitach , i musze wystapic o wniosek o nowa tabliczke i juz mnie cos bierze na sam poczatek

[ Dodano: 2011-04-11, 21:04 ]
slavok tak zgadza sie ale jesli pierwszy raz robisz przeglad patrza nawet na tabliczke i no niesztety sie zdziwiłem....

slavok - 2011-04-11, 21:04

u mnie takich cyrków nie ma, usuń te nity i jedź na inną stacje diagnostyczną, powiedz, że numer jest nabity na ramie i to jest podstawą do identyfikacji samochodu.
Szkoda, że jesteś z dość daleka bo pierwszy przegląd mogę zrobić na podstawie papierów hehe

zawada - 2011-04-11, 21:09

slavok widzisz u mnie nie robili kiedys problemow ale juz robia bo raz ktos sie za wczesnie pochwalil i juz niestety
ale jak bede na wekendzie postaram sie cos z tym zrobic

Suzuka 4x4 - 2011-04-11, 21:20

Koledzy 31" simex bez 4 .16 i zy

[ Dodano: 2011-04-11, 21:20 ]
http://www.youtube.com/watch?v=BwRWC_mwTfs

Skalpel - 2011-04-12, 00:26

Suzuka 4x4 napisał/a:
To jak zawada kiedy się ustawiamy ?? :-D


Chcę tam być!!!! :D

Yabu - 2011-04-12, 18:28

Dajcie znać jak będziecie się ustawiać. Chętnie przyjadę popatrzyć. :->
Suzuka 4x4 - 2011-04-13, 20:41

Ale jak do tej pory będę miał lift zrobiony to się nie obrazisz ?? :-)
zawada - 2011-04-13, 21:40

suzuka spoko ja teraz mam problemy z zarejestrowaniem wiec watpie czy przed swietami zdarze to zrobic juz mi rece opadaj, ale poki co bede cos przy nim dlubał zaczne moze blacharke robic chociarz nie mam weny. ;-(
slavok - 2011-04-14, 11:19

dłub przez zimę, jak rozkopiesz teraz samochód to sobie nie pojeździsz już w ogóle.
zawada - 2011-04-14, 11:39

i tak narazie jezdze ukrywajac sie bo nie mam zarejestrowanego.
mam o tyle dobrze ze moja suzi stoi na wsi u rodzicow i ojciec cos tam z nudow porobi tylko czekam az kuzyn przywiezie migomata i bedzie sie robiło

Skalpel - 2011-04-14, 12:08

Pierdziel tą rejestrację. Prześmigaj sezon bez blach, zimą się za to weźmiesz :)
zawada - 2011-04-14, 12:43

skalpel rejestracje juz bede moze mial za 2 tyg i wole ja miec zebby gdziekolwiek do terenu dojechac a nie sie ukrywac
a po za tym dzis juz smigam do domu jutro wolne wiec sie posmiga, tym razem sprobujemy cos nagrac i zapodam jak cos

Skalpel - 2011-04-15, 02:31

Dojazd jest największym problemem, to prawda. Tym bardziej, że ujebana Suzuka rzuca się mocno w oczy na ulicy. Chociaż zawsze możesz wpiąć 4 i skręcić byle gdzie z asfaltu w razie radiowozu na horyzoncie ;D Raz mnie to uratowało :DD
zawada - 2011-04-15, 08:31

skalpel juz dwa razy tak ucieklem za drogim czekali u mnie na podwurku ale na szczescie koles ktory przyjechal wiedzial gdzie pracuje i mnie upomnial zebym ludziom sie na oczy nie zucał poki nie zarejestruje bo im gol chodzi i podpierdalaja
Skalpel - 2011-04-15, 09:46

Zdarzają się policjanci-ludzie.
zawada - 2011-04-15, 20:54

no dokładnie
tomaszmk - 2012-11-20, 16:29

Moja litrówka daje radę bez problemu. Na asfalcie szału nie ma, byle górka i prędkość mocno spada, po prostej i z wiatrem 110 pojedzie ;) , ale jednak brakuje mocy.
W terenie po prostu miodzio. Jeżdżę raczej po szutrze, pustyni, plaży i górach i nigdy nie było problemu.

Siwy - 2012-12-06, 18:50

"litrówka" sprawuje sie dobrze pod warunkiem ze zmienisz silnik :P opony 235/75 i litrowy silnik ma ciezko, 31 cali i przestaje sie toczyc... do miasta i na grzyby samochod bardzo dobry :)
Tanto - 2012-12-06, 19:30

Siwy napisał/a:
"litrówka" sprawuje sie dobrze pod warunkiem ze zmienisz silnik :P

Tak źle chyba nie jest skoro przy 0,6 l można skały przestawiać ...a przynajmniej próbować ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=dRUKuRlXoDI

slavok - 2012-12-07, 22:18

turbo burbo ;) BOV w samuraiu, no ciekawe hehe.
Siwy - 2012-12-08, 00:01

ptsssssss, ptssssss syczy coś na wlasciciela :D
Tanto - 2012-12-08, 09:15

Slavok, w Jimny'm JA11 ;-) wersja chyba tylko na rynek japoński. Chętnie bym takiego przygarnął, jak na moje potrzeby (bez topienia w błocie po klamki) mocy mu styka, a na OC mniej trzeba wydać, czort wie jak ze spalaniem, ale chyba też mniej niż przy 1.3.
Tak jak tu - spokojnie, bez piłowania do przodu https://www.youtube.com/w...bdNqlVafLc&hd=1


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group