Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zrób to Sam - zablokowanie systemu recylkulacji spalin ( EGR ) w 1,9D

maciek111 - 2014-02-25, 20:04
Temat postu: zablokowanie systemu recylkulacji spalin ( EGR ) w 1,9D
Witam, to mój pierwszy turtial na forum, w razie jakiś nie jasności proszę pytać lub mnie poprawić jak nie mam racji lub źle tłumaczę.
Pacjentem był samurai 1,9 D hiszpan , silnik renault.

To zaczynamy. Potrzebne nam:
- wd40 lub inny oderdzewiacz
- sylikon wysoko-temperaturowy najlepiej temp powyżej 600*C
-klucz 10, imbus nie wiem jaki numer ( jedna śrubka jest tylko nim odkręcana), klucz 13 najlepiej oczkowy, potem płaski...
-pojemnik na śruby
- podnośnik i kobyłke
Przystępujemy do prac:
wszystkie przewody jakie mamy trzeba oddzielić od obudowy tak samo z tych plastikowych zatrzasków, aby luźno wisiały.
odkręcamy imbusem tą śrubę i odkładamy w bezpieczne miejsce.
tam gdzie są zaznaczone na czerwono miejsca są nakrętki na kluczyk 10, jest 3 jeszcze ale to na samym końcu z lewej. Wszystkie nakrętki znajdziemy jakieś 2-4cm od rantu kolektora oczywiście od dołu...
tu jest ta 3 nakrętka.

po odkręceniu nakrętek i śruby, delikatnie ciągniemy plastikową obudowe i odkładamy na bok aby nie urwać węża od odmy.



tak to wygląda po zdjęciu kolektora plastikowego


teraz należy podnieść prawą przednią strone samochodu ja to zrobiłem za mocowanie resora i zabezpieczyłem kobyłką ( podniosłem o jakieś 10cm)
wchodzimy pod samochód i mamy coś takiego


to już odkręciłem aby pokazać dokładniej. 2 śruby na kluczyk 13 jedna od spodu druga od góry, niestety jest masakrycznie mało miejsca ale da radę


mamy taką uszczelke wyciągamy ją i dorabiamy z blachy grubszej niż puszka od koli, nadają się blaszki jak są z in-post grubość około 0,5mm może mniej. docinamy jak tą uszczelke co wcześniej była i wiercimy otwory na śruby.
Smarujemy sylikonem takim jak wcześniej napisałem i wkładamy. Śrube najpierw dokręcamy tą górną !! WAŻNE!! bo jak dokręcimy od dołu a wykrzywimy rurke od EGR'a będziemy mieli duży problem żeby włożyć tą śrube. następnie lekko dokręcamy dolną, i zaczynamy dokręcać te 2 śruby mocniej z średnią siłą powinno wystarczyć około 40Nm jeśli ktoś ma klucz dynamometryczny.
kolektor smarujemy cieniutko sylikonem i składamy analogicznie tak jak rozkładaliśmy.

chyba że ktoś chce jeszcze wyczyścić kolektor ssący alu i plastikowy to robimy wcześniej to. :)

zauważyłem że lepiej mi odpala, równiej pracuje i troszke mocniejszy jest, na dodatek podniosłem troche dawke paliwa i już naprawdę nieźle sobie radzi :), pewnie za jakiś czas wywale kata może jakiś następny turtial zrobie. przy tej naprawie warto sprawdzić krzyżaki i nasmarować wszystkie złącza z kalamitkami, u siebie zauważyłem że mam luz na krzyżaku przy przednim wale od strony reduktora :(.

SamNaSamZSam - 2014-02-25, 21:38

No dobra robota :) na technice się nie znam więc merytorycznie głosu nie zabiorę, ale poproszę Cię o poprawkę orta w wyrazie pacjent :D

Szkoda, że nie można Ci dać "pomógł" w Twoim temacie, bo każdy taki tutorial wzbogaca nasze forum. Dziękuję.

maciek111 - 2014-02-25, 22:04

nie ma za co :). jak jakieś błędy zauważycie ortograficzne i nie tylko piszcie to poprawię :)
blind.one - 2014-02-26, 09:10

Ja rowniez dziekuje. Myslalem, ze juz w weekend zabiore sie za zaslepianie, ale blacharz, ktory mial robic nadkola sciagnal caly dywanik i pokazl mi co jest pod nim. A tam CALA podloga do wyspawania :/
moziembl - 2014-02-26, 22:30

A programowo też usunąłeś ten EGR z kompa? W silnikach benzynowych zatkanie EGR to same plusy, bo jest to tylko ekoterostyczny wymysł, ale w dieslu ma jeszcze na celu obniżenie temperatury w komorze spalania, i zaślepienie EGR-a w klekocie może ale nie musi mieć nie miłe konsekwencje.
maciek111 - 2014-02-26, 23:10

moziembl napisał/a:
A programowo też usunąłeś ten EGR z kompa? W silnikach benzynowych zatkanie EGR to same plusy, bo jest to tylko ekoterostyczny wymysł, ale w dieslu ma jeszcze na celu obniżenie temperatury w komorze spalania, i zaślepienie EGR-a w klekocie może ale nie musi mieć nie miłe konsekwencje.

nie usuwałem błąd nie wkradł się po 100km, podejrzewam że nie wyświetli się :)

SamNaSamZSam - 2014-02-26, 23:19

Zdaje się, że gdzieś mi mignęło zdanie, że EGR-a miałeś już zaślepionego wcześniej więc pewno ktoś się już tam dobierał.
maciek111 - 2014-02-26, 23:23

SamNaSamZSam napisał/a:
Zdaje się, że gdzieś mi mignęło zdanie, że EGR-a miałeś już zaślepionego wcześniej więc pewno ktoś się już tam dobierał.


tak okazało się że jest zaślepiony, ale od tej pory co poprawiałem przejechałem 100km :)

moziembl - 2014-02-27, 07:51

Ale sie chyba nie rozumiemy mnie nie chodzi o zapalenie checkengine z powodu błędu erg, bo ten nie wyskoczy jak go zaślepisz musiał bys odpiąć kostkę sterowania.
Mnie chodziło o zmiany w komputerze które usuwają jego sterowanie z "programu komputera". Poczytaj po necie dokładnie jak takie zaślepienie znosi silnik PSA, on specjalnie nie jest wyżyłowany więc raczej nie powinno być problemów, ale lepiej się upewnić.

maciek111 - 2014-02-27, 17:55

moziembl napisał/a:
Ale sie chyba nie rozumiemy mnie nie chodzi o zapalenie checkengine z powodu błędu erg, bo ten nie wyskoczy jak go zaślepisz musiał bys odpiąć kostkę sterowania.
Mnie chodziło o zmiany w komputerze które usuwają jego sterowanie z "programu komputera". Poczytaj po necie dokładnie jak takie zaślepienie znosi silnik PSA, on specjalnie nie jest wyżyłowany więc raczej nie powinno być problemów, ale lepiej się upewnić.


ogólnie ten samochód z tym silnikiem dobrze znosi bo nic się nie dzieje. nie wiem jak silnik PSA. w passacie kontrolka silnika mi się paliła i nic więcej ( 1,9 TDI 101KM 2004r.)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group