|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - wspomaganie vitara do samuraja
lucasTBU - 2014-03-09, 19:47 Temat postu: wspomaganie vitara do samuraja Witam kolegów , jestem na etapie swapu silnika z vitary do mojego samuraia i mam juz to za soba ,ale w vitarce było jeszcze wspomaganie i tez chciałbym miec spokój z szalona kierownicą ;) . Zamontowałem już pompe przerabiajac uchwyt tak by pompa przytuliła sie bardziej do silnika ,i teraz zastanawiam sie jak przykrecic przekładnie ???? macie moze jakies opracowane rozwiazania ,tam otwory w ramie i przekladni maja odwrotny rozstaw jak to macie u siebie i jak sie potem miesci chłodnica wody.
Maror - 2014-03-09, 20:04 Temat postu: Re: wspomaganie vitara do samuraja
lucasTBU napisał/a: | Witam kolegów , jestem na etapie swapu silnika z vitary do mojego samuraia i mam juz to za soba ,ale w vitarce było jeszcze wspomaganie i tez chciałbym miec spokój z szalona kierownicą ;) . Zamontowałem już pompe przerabiajac uchwyt tak by pompa przytuliła sie bardziej do silnika ,i teraz zastanawiam sie jak przykrecic przekładnie ???? macie moze jakies opracowane rozwiazania ,tam otwory w ramie i przekladni maja odwrotny rozstaw jak to macie u siebie i jak sie potem miesci chłodnica wody. |
Tutaj opis by Daniel's:
http://suzuki.run4x4fun.com/ps_vitara.htm
Hałas - 2014-03-09, 20:10
Lexx opisywał u nas. Nie pamiętam czy u niego w temacie, czy w temacie o silniku z vitki
Starscream - 2014-03-27, 18:06
jako że nie chcę zakładać nowego tematu. Proszę o jakieś opinie na temat wspomagania z opla omegi.
Części zamienne , trwałość itd
albert - 2014-03-27, 18:42
mam wspomaganie od vitary ale silnik 1.9 d takze za bardzo wzorcem nie moze byc
kostuch - 2014-03-27, 19:55
Przekłądnia oplowska to kawał kloca w porównaniu z vitarą.
Dodatkowo niefajny (prosty) wąs, stożek nie pasuje, sztyca nie pasuje, mocowania również.
Zaletą jest symboliczna cena.
Popatrzyłbym na przekładnie od frontery raczej - ktoś tu chyba nawet jeździ oplem, to może się wypowie.
majo - 2014-03-27, 21:05
do kolegi starscream
Wspomaganie z opla omegi,trudniejsze w montażu od vitarowego,zdecydowanie tańsze w sumie w cenie złomu:)Nie warto naprawiać taniej kupić następną przekładnie w dobrym stanie.
Minusem jest duży gabaryt maglownicy,oraz jej waga jak masz słabe resory to może Ci auto siąść:)
Polecam raczej zestaw z vitarki.
zed111 - 2014-03-27, 21:37
heh
akurat rzuciło mi się w oczy... :)
http://suzuki.run4x4fun.com/ps_opel.htm
Starscream - 2014-03-27, 22:11
hmm to już mi się coś rozjaśniło- a wiecie może czy chłodnicę trzeba przesunąć w prawo czy mieści się to?
Qwai - 2014-03-28, 10:25
http://forum.difflock.com...706ff7fd0e6b425
OPIS dla ruchu lewostronnego !!!
Starscream - 2014-03-28, 21:02
jeszcze mam taką myśl (lubię kombinować) ma ktoś wspomaganie z poloneza?
Kwadrat - 2014-08-26, 10:32
nie nadaje sie :)
moziembl - 2014-08-26, 18:37
Starscream napisał/a: | jeszcze mam taką myśl (lubię kombinować) ma ktoś wspomaganie z poloneza? |
Szkoda czasu, polecam przekładnie od Jimiego anglika, pasuje idealnie w oryginalne otwory, trzeba trochę podciąć błotnik. Pompa od Vitary uchwyt do pompy ode mnie (autoreklama ) i problem z głowy :)
Starscream - 2014-08-26, 19:49
mówisz że z anglika pompe juz mam bo załatwiłem za free uchwyt zgapiłem od ciebie tak że dzięki. już też mam.
A przekładnia hmm poszukam. U mnie od myśli do realizacji mija sporo czasu więc spokojnie.
mimaka - 2016-05-24, 19:47
Panowie a jak poradziliście z drążkiem pomiędzy kolumną kierownicy, a samą przekładnią? Mam przekładnie z Vitary i : drążek z Vitary za krótki a z Samuraia nie ma przegubów z 2 stron. Może jakiś inny, tylko od czego może pasować?
Starscream - 2016-05-24, 21:46
weź se poszukaj bo temat obszerny jak k.... w kroku
mimaka - 2016-05-24, 21:51
Szukałem czytałem i jedyne co się dowiedziałem do przeciąć i wydlużyć drążek z Vitary. A ja wolę z czegoś dopasować.
Starscream - 2016-05-24, 21:57
no to szukaj - ale szkoda czasu
Tak samo można wydłużyć drążek z jimny
moziembl - 2016-05-24, 21:58
Ja dorobiłem takie kółko jak na focie
i odciąłem krzyżak z drążka od jimny-ego
http://allegro.pl/suzuki-...6204335231.html
Wtedy trzeba wcisnąć oryginalny drążek od samca i wszytko pasuje i masz drążek z dwoma krzyżakami
Starscream - 2016-05-24, 22:00
Tylko nie wiem po co skoro ten drążek pasuje po wydłużeniu a jeszcze ma tą harmonijkę przeciw zderzeniową
mimaka - 2016-05-24, 22:05
NIE BARDZO ROZUMIEM, CZY JAK KUPIĘ taki drążek od jimniego to zamontuje go w miejsce starego bez przeróbek?
moziembl - 2016-05-24, 22:12
Bez przeróbek nie, Starscream co rozumiesz przez wydłużenie?
Starscream - 2016-05-24, 22:47
ja to akurat "nadspawałem" tulejką ok 2 cm -bo chyba tyle brakowało. Uznałem ze najszybciej będzie. Roboty może 30min.
mimaka - 2016-05-25, 18:22
Właiei boję się że jak dospawam kawałek 10cm pręta (króry dotoczę na tokarce) w tym miejscu może mieć bicie albo się złamie.
Hałas - 2016-05-25, 19:18
bicie nic nie zmienia. Nie duzo skłamie, jak napisze Ci, ze mozesz i kokardke sobie dospawać i tez będzie OK. A zeby się nie złamało, to nie spawaj pręta do czoła tyko rurke nabij i ją obspawaj
mimaka - 2016-05-25, 20:38
No chcę stoczyć pręt tak by z stron miał bolce a w odciętej części wywiercę otwory, wsunę w nie toczoną część i obspawam
Starscream - 2016-05-25, 22:30
kurna chłopie wyluzuj bierzesz rurkę o średnicy pręta nabijasz z jednej i drugiej ustawiasz wymiar spawasz na około i koniec tematu. Jakie bicie ?? to nie wał który obraca się z ogromna prędkością . Prota sprawa a ty doktoryzujesz się jak przy przeróbce na sprężyny.
mimaka - 2016-05-26, 01:48
Wyluzuj panie najmądrzejszy, nie każdy jest tak Obcykany w temacie jak ty.
Starscream - 2016-05-26, 12:19
Bo pytasz się o to co jest przerabiane tam i z powrotem i śmietnik robisz. Powinno sie moderować takie tematy
mimaka - 2016-05-26, 15:46
Podaj przykład? Ja bynaniej na swoje pytania odpowiedzi w innych postach nie znalazłem
misiupl - 2016-10-19, 14:01
macie jakiś patent żeby zamontować amortyzator skrętu z samuraja na wąsie od przekładni vitary ?
mimaka - 2016-10-19, 17:33
Ja wywierciłem 2 dziury i na śruby skręciłem. (taką metalową obejmę jaka u mnie była zamontowana na wąsie Samuraia). Jak chcesz mogę podeslać fotkę
agaspi - 2017-04-10, 15:27
A myślicie że możemy coś z Baleno zaadoptować do Samuraja? Czy się nie nada? Jakby samą przekładnię z czegoś spasować (np vitara) to reszta będzie pasować? Już jak go rozłożyliśmy na kawałki to trzeba wziąć jak najwięcej z dawcy...
misiupl - 2017-04-10, 16:01
Ja od Baleno mam pompę a przekładnie z Vitary, przewody od przekładni pasują do pompy Baleno
Starscream - 2017-04-10, 18:54
W tym całym badziewiu pompa i węże to najtańsza jest. A węże nowe sie zakłada a nie stary szajs.
misiupl - 2017-04-10, 19:32
Starscream napisał/a: | W tym całym badziewiu pompa i węże to najtańsza jest. A węże nowe sie zakłada a nie stary szajs. |
noo i..?
Agaspi o wycenę nie prosił!
Starscream - 2017-04-10, 22:45
Nie ożenił sie i mu stoi.....:)
Hałas - 2017-04-11, 14:18
Starscream napisał/a: | W tym całym badziewiu pompa i węże to najtańsza jest. A węże nowe sie zakłada a nie stary szajs. |
Nie zdziw sie, jak te nowe weze rozdupcza Ci pompe, bo zakladam, ze nie kupujesz w ASO.
Zrob doswiadczenie i rozetnij stary waz miedzy pompa a przekladnia
Starscream - 2017-04-11, 15:14
Wyluzuj. 4rok działa, na wężach semperita które stosuje w sprzecie budowlanym, maszynach lesnych, wywrotkach .A wysokie ciśnienie zakułem takie jak robocze do maszyn. Wiec ochłoń proszę
Hałas - 2017-04-11, 18:42
Za duzo mam swoich stresow w zyciu, zeby sie spinac o Twoja pompe.
Akurat robie w wezach i takie uslugi tylko na wlasna odpowiedzialnosc.
W/g zeznan klientow klientow conajmniej kilka pomp i maglownic dead. Przyczyna to nagly skok cisnienia prz dokrecenu kol do odbojnika lub strzal na kolo.
Starscream - 2017-04-11, 22:23
ja mam swoją zakuwarkę do węży. Dorabiałem węże do wspomagań innych aut na bazie węży do hydrauliki maszyn. Nigdy nikt sie nie uskarżał jedynie na trudności w profilowaniu. Ogólnie nie robimy usług dla "ludności" ale czasem ktoś się trafi. Pompę szlag trafi od uderzenia po to się stosuje akumulatory i gdyby taki zastosować to pompy by nie uwaliło. Specjalistą od hydrauliki nie jestem wypowiadam sie na podstawie doświadczeń ze swoimi maszynami
Hałas - 2017-04-12, 10:44
Ta, po co montowac waz taki jak powinien byc, jak mozna dac akumulator
Starscream - 2017-04-12, 14:36
Akumulator to nie jest tak sobie wsadzić. Pompy i przekładnie nie są projektowane do dużych skoków ciśnienia. Temu w normalnych warunkach to działa. A jeszcze jak masz amor skrętu to pochłania uderzenia. A co do węży, na wysokie ciśnienie dasz każdy dedykowany i będzie ok. A reszta byle sie nie rozpuściła lub wykruszyła. Taki wąż od maszyny jest lepszy od aso i to w 100% bo temp oleju hydraulicznego wyższa a o ciśnieniu nie wspomne.tyle że twardy
bulimierz - 2017-04-13, 08:09
Jasna dupa, ale się wysoko kręcicie.
I jeden i drugi ma rację, tylko każdy po trochu.
Faktycznie w branży automotive stosuje się najtańsze rozwiązania z możliwych, w tym przypadku przewód wysokiego ciśnienia robi za "amortyzator".
Zastosowanie węży wielowarstwowych hydraulicznych grupy 1 uniemożliwia pochłanianie nagłych skoków ciśnienia przez przewód zasilający przekładnię, z tym że wystarczy dodać zawór przelewowy nastawny i po kłopocie.
Rozumiem że nie chce się, bo działa i bez tego, nie ma miejsca, bo drogo,... sratatata, to tak jak z instalacją w Waszych samochodach, obwieszone lampkami, na desce pełno gadżetów a bezpieczniki albo stare, albo całkiem pominięte... no przecież działa
A akumulatory hydrauliczne do tego rozwiązania są jak pięść do oka, przyjemnie działają ino koszta w ogólnym rozliczeniu są wysokie, po drugie przeponowe nie lubią przyśpieszeń dużych. I nie jest problemem dobór akumulatora do urządzenia
Starscream - 2017-04-13, 19:00
O czekałem twojego wsparcia. No ale wsadzisz amortyzator skrętu i wszystko jest ok. A tak naprawdę to nie wiem jak z tym wężem pochłaniającym bo np. Mam zrobiony traktor (kiedyś zdjęcia zamieszczałem) na bazie uaza i mam przekładmie z pompą lublina. Wąż zwykły siłowy ładuje na niego 3t i koleinami jadę przekładnia dostaje po dupie bo koła jodełki nic nigdy nie wysiadło od lat. Może zły olej lali do wspomagania?
sztamgres - 2017-04-23, 12:20
szybkie pytanko , czy zaadoptowac chłodnice oleju wspomagania??
mam załozoną przekładnie od vitary i elektryczna pompe z opla.
bobromir - 2017-04-23, 17:43
na szybko to kawałek przewodu miedzianego dogiąć na odpowiedni kształt, zarobić końcówki i dać na powrocie z przekładni
bulimierz - 2017-04-23, 21:14
Jak masz chłodnice za free to czemu nie, ale jeżeli chłodnice masz standardowo z przodu i topisz auto w kalafie dosyć często, to się mija z celem. Po prostu większość czasu będzie niedrozna, wtedy faktycznie powyginany przewód miedziany na powrocie i gra.
[ Dodano: 2017-04-23, 21:23 ]
Jak chłodnice masz z tyłu, to olejowke tam domontuj i bajka. Nic się nie dzieje, pojemność układu wzrasta o pojemność wezy. Powinno się zamontować zbiorniczek o większej pojemności, w przypadku spieniania, wstawisz przegrode i po sprawie.
sztamgres - 2017-04-24, 07:32
chyba na szybko założe albo nagrzewnice z vitary zeby robiła za chłodnice bo mam tego pełno albo chłodnice oleju skrzyni automatycznej
bulimierz - 2017-04-24, 22:35
Nagrzewnice sobie daruj, załóż od automata jak masz pressione
Starscream - 2017-04-24, 23:07
A to zwykły dipol już nie jest gut?
bulimierz - 2017-04-24, 23:22
Dipol to se na maszt powieś
Starscream - 2017-04-25, 17:07
Na maszcie mam5/8 spacelab. Na kawał rurki mówić chłodnica to za wiele:))
Radek1977 - 2018-02-22, 22:21
Odgrzeje troche kotleta :)
Zamontowalem przekadnie mocujac do ramy za posrednictwem 10 mm plytki zeby otwory pasowaly, probuje przypasowac drazek z witary i wszystko wskazuje na to ze jest kolizja z kolektorem wydechowym, spotkal sie ktos ?
bulimierz - 2018-02-23, 05:16
Chyba nie mialem takiego problemu nigdy. Poczekaj az sie Starszyzna odezwie
Zawias - 2018-02-23, 08:33
Możesz cyknąć i wkleić zdjęcie ?
bulimierz - 2018-02-23, 18:38
Dostaniemy zdjecie komory z takim wielkim v8 opierajacym sie kolektorami o blotniki
Żarcik taki. Wyjasniam, coby zaraz nie bylo bicia piany
Sqarek - 2018-02-24, 15:00
Chyba chodzi o drążek kierownicy. Gdzieś na forum czytałam że może wystąpić kolizja właśnie drążka łączącego kierownicę z maglownicą a kolektorem wydechowym. Rozwiązaniem może być motanie innego kolektora.
Ja po przekładce silnika na vitare 1.6. 8v i założeniu wspomagania z jimny anglika nie musiałem tego robić bo wspomaganie poszło na zewnątrz.
Didymos - 2018-02-24, 15:19
Jak dałeś pod przekładnię płaski kawałek blachy, to jest całkiem duże prawdopodobieństwo kolizji drążka z kolektorem.
Zamiast płaskiej blachy powinien być klin, wtedy wałek odsunie się od silnika.
Tak sobie radzą w hameryce:
http://www.zukparts.com/S...-steering-wedge
Radek1977 - 2018-02-25, 21:46
Jednak spanikowałem niepotrzebnie :) jest ok 10 mm miedzy kolektorem i drazkiem ufffff ale bylo blisko :)
miczo1 - 2018-03-06, 16:44
Czy w aukcji poniżej jest wszystko co będzie mi potrzebne?:
https://www.olx.pl/oferta...html#91ff199d6d
czy może muszę dokupić jeszcze:
https://www.olx.pl/oferta...html#91ff199d6d
misiupl - 2018-03-09, 08:18
jest wszystko co może być, trzeba porzeźbić drążek kolumny i koło na wale - oryginał samuraj ma pasek klinowy
Starscream - 2018-03-09, 08:50
Miczo poszukaj lepiej z jimny przekładni pasuje bez tej kombinacji, no i nowsza jest, fakt że drożej wyjdzie ale bez kłopotu
miczo1 - 2018-03-09, 09:14
Starscream napisał/a: | Miczo poszukaj lepiej z jimny przekładni pasuje bez tej kombinacji, no i nowsza jest, fakt że drożej wyjdzie ale bez kłopotu |
Czyli taki sam zestaw jak podlinkowałem z tym że od Jimniaka tak? Czy wszystko z Vitary a przekładnia z Jimniego?
Bo ja się na mechanice nie wyznaje to musisz tłumaczyć jak dziecku
Starscream - 2018-03-09, 10:01
TY raczej się nie szczypiesz ,temu ci podaje taką opcje. Możesz zestaw a możesz kupić oddzielnie przekładnie, pompę, zbiorniczek itd.
Ja wyszedłem z przekonania że taka przekładnia vitary, ma 20 lat no i.... Wiec kupiłem chyba z 2008 z jamnika za chyba 700zł ale ja na tym z 3 lata już śmigam.
Pompę też potem kupiłem jamnikowską ale z anglika, bo tańsza, drążek ten sam pacjent. Zbiorniczek mam tylko z vitary. Aha i chłodnice dodałem z forda mondeo to taki kawałek cybantu dodany przed chłodnicą cieczy.
Miałem tą vitare ale kombinacja z tymi wąsami, podkładkami, wybaczcie ale to rodem z traktorków przydomowych,poza tym starość tych części zdecydowała o jamniku.Jedyna żezba to koło pasowe, ale ja to też ominąłem bo dałem pasek wielorowkowy tylko na wspomaganie reszta jest jak w oryginale. Cenowo ci to wyjdzie drożej ale masz w miarę nowe czesci, moja przekładnia była jak zdjeta ze sklepowej półki
miczo1 - 2018-03-09, 10:46
Starscream, dzięki.
Czyli podsumowując - najważniejsza jest przekładnia, żeby była z wersji europejskiej - reszta może być z anglika - i będzie plug and play? Nie załapałem tylko z tym paskiem i kołem pasowym...
alientm - 2018-03-09, 14:07
Dołączę do pytanie o wspomaganie z Jimnego - co kupić (jakie minimum) aby to włożyć bez spawania, dorabiania, toczenia :)
Starscream - 2018-03-09, 20:57
Tak -masz P&P, jedynie drążek łączący kierownice z tą przekładnią trzeba z 2cm wydłużyć ale to nie problem żaden.
Koło pasowe -albo musisz szukać podwójnego, ale wtedy musisz zmienić wszystkie koła pasowe na paski szerokie, albo dołożyć koło pasowe do istniejącego, ja zapożyczyłem koło z vitary z pompy cieczy tyle że go odwróciłem, założyłem pod niego dystans (nie pamiętam ile ma) i dziury trzeba troche poszerzyć
Trąbka - 2018-03-26, 12:15
Od czego bierzecie koło pasowe żeby współgrało z podwójnym od vitary ? Bo mam już cały zestaw ale coś mi nie pasowało 😀
Starscream - 2018-03-26, 20:34
z vitary wtedy wymieniasz wszystkie paski lub koło pasowe z pompy vitary dokręcasz do koła pasowego wału samuraj po drobnych przeróbkach
Trąbka - 2018-03-26, 20:41
Te koło pasowe wału od vitary to podwójne czy pojedyńcze trzeba przykręcić do koła pasowego samurajka
Starscream - 2018-03-26, 20:49
wiadomo że podwójne -ale wtedy musisz takie dać na pompę , alternator i paski zmienić
Trąbka - 2018-03-26, 21:04
Oki dzięki
moziembl - 2018-03-27, 22:29
Starscream napisał/a: | Tak -masz P&P, jedynie drążek łączący kierownice z tą przekładnią trzeba z 2cm wydłużyć ale to nie problem żaden.
Koło pasowe -albo musisz szukać podwójnego, ale wtedy musisz zmienić wszystkie koła pasowe na paski szerokie, albo dołożyć koło pasowe do istniejącego, ja zapożyczyłem koło z vitary z pompy cieczy tyle że go odwróciłem, założyłem pod niego dystans (nie pamiętam ile ma) i dziury trzeba troche poszerzyć |
Dystans 8mm, otwory najlepiej nawiercić nowe przesunięte o 90 stopni
P.S. ten drugi link jest mój
krzysiekkk - 2018-04-05, 22:31
A przekładnia od jimiego anglika pasuje do samuraja bo juz sie zakreciłem?
Albo czy od vitary 2,0 v6 podejdzie wspomaganie do samuraia 1,3?
Didymos - 2018-04-05, 23:08
Dopasować się da i jedną, i drugą, ale nie bez przeróbek.
Jimny anglik trzeba dać na zewnątrz ramy i podciąć błotnik, a vitara ma inaczej rozstawione śruby i trzeba dorobić przejściówkę.
krzysiekkk - 2018-04-05, 23:12
A od vitary 2,0 czy 1,6?
I co łatwiej i taniej?
moziembl - 2018-04-05, 23:31
To wszystko zależy, jak dasz na zewnątrz ramy masz więcej miejsca na chłodnicę np. vitary, ale trzeba ciąć błotnik i przerabiać mocowanie do budy, jak dasz przejsciówkę i dasz vitarę mniej roboty, pewnie drożej wszystko jest względne
Didymos - 2018-04-06, 13:29
krzysiekkk napisał/a: | A od vitary 2,0 czy 1,6? |
Bez znaczenia, przekładnie się nie różnią.
krzysiekkk napisał/a: | I co łatwiej i taniej? |
Najłatwiej jimny z kieratem po lewej, najtaniej jimny anglik, vitara w podobnej kasie jak jimny europa, ale więcej rzeźby.
fakir - 2020-04-07, 19:36
Cześć, jestem na etapie adaptacji wspomagania od vitary.
Zmiana kół osprzętu nie poszła gładko, oprócz wiercenia nowych otworów w kole wału korbowego, musiałem roztoczyć kółko alternatora, bo była za mała średnica na mój fabryczny alternator (70A)
Czy Drążek kierowniczy od vitary (ten na dwóch krzyżakach) będzie pasował do przekładni z vitary?
Czy też trzeba coś rzezbic
Podstawę pod pompę i pod przekładnie mam zamiar zakupić od człowieka który ogłasza się na olx.
Dany44 - 2020-04-07, 20:12
Gotowe zestawy do wspomagania od Vitary do Samca ma nasz kolega z forum Moziembl
fakir - 2020-04-08, 09:31
Dany44 napisał/a: | Gotowe zestawy do wspomagania od Vitary do Samca ma nasz kolega z forum Moziembl |
Tak, właśnie tego kolegę miałem na myśli.
kostuch - 2020-04-08, 10:17
fakir napisał/a: | Cześć, jestem na etapie adaptacji wspomagania od vitary.
Zmiana kół osprzętu nie poszła gładko, oprócz wiercenia nowych otworów w kole wału korbowego, musiałem roztoczyć kółko alternatora, bo była za mała średnica na mój fabryczny alternator (70A)
Czy Drążek kierowniczy od vitary (ten na dwóch krzyżakach) będzie pasował do przekładni z vitary?
Czy też trzeba coś rzezbic
Podstawę pod pompę i pod przekładnie mam zamiar zakupić od człowieka który ogłasza się na olx. |
Ten wałek vitarowy do przekładni z jednej strony pasuje a z drugiej nie.
W sensie rozmiaru wieloklinów na przekładni i wyjściu sztycy na grodzi.
fakir - 2020-05-11, 19:02
Cześć, jestem już po montażu wspomagania od vitary.
Musiałem podgiąć przedni pas, bo przekładnia się nie mieściła (jeśli ktoś ma body lift, to nie ma tego problemu)
Trzeba było także porzeźbić prawe mocowanie chłodnicy, tak żeby przekładnia nie kolidowała.
Komfort w kręceniu fajerą bez porównania :D
Trochę pojeździłem w terenie i jest rewelka,
natomiast zastanawia mnie pewna rzecz, ponieważ po dłuższej jeździe w terenie i przy temperaturze otoczenia powyżej 20st.C, zajrzałem pod maskę w celu skontrolowania poziomu płynu wspomagania (zalałem Hipola ATF II, taki malinowy syrop) zbiorniczek płynu był mocno gorący, ok 80st.C
Czy nie warto pomyśleć nad jakaś chłodniczką płynu?
czy może zrobić pętlę z rurki fi 10mm na powrocie z przekładni i uwinąć ją pod grillem?
Didymos - 2020-05-11, 21:57
Można, a nawet jest to wskazane, ja wykorzystałem fragment chłodnicy wspomagania z jakiegoś bmw, w całości się nie mieściła
kurt_ - 2020-05-12, 08:16
fakir ja mam rurke fi 10 miedziana pod calym grillem zawija sie az na prawa czesc ramy z 10cm...
fakir - 2020-05-12, 08:19
kurt_ napisał/a: | fakir ja mam rurke fi 10 miedziana pod calym grillem zawija sie az na prawa czesc ramy z 10cm... |
Właśnie o tym myślałem, żeby zrobić jakiś zawijas pod grillem
rafkon78 - 2020-05-14, 20:14
Właśnie zaczynam montować...
Co robicie z amortyzatorem skrętu? Wyrzucacie?
fakir - 2020-05-14, 20:27
rafkon78 napisał/a: | Właśnie zaczynam montować...
Co robicie z amortyzatorem skrętu? Wyrzucacie? |
Lepiej żeby był, jeśli nie ma Ci wyrywać kierownicy na dziurach.
U mnie po założeniu przekładni z vitary musiałem nawiercic otwory w wąsie pod mocowanie, a samo mocowanie zamontować w odwrotna stronę plus szpilka długa do mocowania amortyzatora.
Oryginalny Amortyzator z samuraja jest na długi do wygietego wąsa z przekładni vitary
kurt_ - 2020-05-14, 22:06
I nie potrzebny. Za dumper robi waz.
Didymos - 2020-05-15, 08:56
Jeżdżę od lat bez amortyzatora i jakoś nie odczułem potrzeby posiadania, nówka od lr czeka już z 5-6 lat na półce
Przeszedłem niedawno na gumy 32", może jeszcze okaże się potrzebny.
|
|