Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - problem z reduktorem

slowik - 2011-02-20, 12:49
Temat postu: problem z reduktorem
Witam mam problem z moim samurajem a mianowicie z reduktorem. Przy zmienianiu napędu zakleszcza się on na lewarku reduktora, trochę to męczące zwłaszcza przy -10 :-/ Idzie temu jakoś zaradzic??
Suzuka 4x4 - 2011-02-20, 19:38

Może olej by trzeba było wymienić ?? Mogła się woda tam dostać i mrozi olej
KSikorski - 2011-02-20, 20:10

Jeśli zmieniasz napędy przy delikatnym toczeniu się auta to będzie się zawsze zakleszczał.
Yabu - 2011-02-20, 20:18

Ja tam normalnie podczas jazdy zmieniam z 2x4 na 4x4 i nic się nie dzieje. :-)
Kosa - 2011-02-20, 20:24

Mi raz wpada z daleka a raz trzeba szarpać!! Trzeba ruszyć samochodem do tyłu albo do przodu i wtedy powinno wskoczyć!! A jak nie to szarpnąć!! Może ten typ tak ma!! :-D
albert - 2011-02-20, 21:32

Yabu a ty masz sprzegielka czy zbieraki?
Suzuka 4x4 - 2011-02-21, 08:29

A co to za różnica ?? tylko tyle że most przedni rozłacza , ma sprzegiełaka
albert - 2011-02-21, 08:55

w sumie nic tylko przy zbierakach dajesz 4 i wio przy sprzegielkach trzeba ciagle wychodzic , no i czesciej lozyska przednie padaja :-D

pytam bo moze ktos chce sprzedac sprzegielka-wiem nie ten dzial :mrgreen:

Yabu - 2011-02-21, 15:50

Mam zabieraki.

Kosa napisał/a:
Mi raz wpada z daleka a raz trzeba szarpać!! Trzeba ruszyć samochodem do tyłu albo do przodu i wtedy powinno wskoczyć!! A jak nie to szarpnąć!! Może ten typ tak ma!! :-D


U mnie było tak że na początku w ogóle reduktor nie chciał wchodzić. Powód? Poprzedni właściciel założył inne opony na przód a inne na tył. A jak wiadomo przy autach 4x4 muszą być wszystkie takie same.

[ Dodano: 2011-02-21, 15:54 ]
albert napisał/a:
... no i czesciej lozyska przednie padaja...


Tutaj się nie zgodzę. Jedyne co szybciej się zużywa to uszczelniacze półosi jeśli masz założone zabieraki.

Suzuka 4x4 - 2011-02-21, 16:12

A to przepraszam za wprowadzenie w błąd
albert - 2011-02-22, 13:53

wiem, ze trudno wyczuc, zwlaszcza jak sie jezdzi w terenie, lecz slyszalem opinie ze przy zbierakach wieksze spalanie niz przy sprzegielkach-wieksze opory toczenia
Most mniej dostaje w dupe to rozumiem, ale czy odczuwalna jest roznica w spalaniu to nie wiem, chyba ze minimalna.
Co wy na to?

Yabu - 2011-02-22, 20:09

Na spalanie nie narzekam ( 8-10l ). Możliwe że pali te 5% więcej ale za to nie muszę wychodzić z auta jak chce zapiąć 4x4. :-) (Ale ze mnie leń) Mechanizm mostu po prostu przy jeździe się swobodnie kręci ale nie widzę powodu dla którego miał by się mocniej zużywać. Co dopiero ma powiedzieć most tylny jak on jest obciążony cały czas. :->
Suzuka 4x4 - 2011-02-22, 20:13

Ale lepiej się sami prowadzi jak jest odpięty i spalać może więcej niż 5% bo zauważyłem że jak ma zapięte sprzegiełaka to ciężko mu się jedzie a jak odepnę to frunie :-)
Yabu - 2011-02-22, 20:37

Może masz olej w mostach gęsty. Mi mechanik wlał jakieś takie rzadkie siki weroniki i most chodzi z bardzo małymi oporami. ;-)
Suzuka 4x4 - 2011-02-22, 20:43

Nie wiem za bardzo czy on w ogóle tam jeszcze jest będę wszystko sprawdzał jak ciepło się zrobi a suzi na razie na klockach stoi bo robię z hamulcami z tyłu :-D
PrzemoCK - 2011-02-23, 09:29

mnie się często zkaleszcza, wystarczy zrobic poł metra do przodu i znów wyrzucic bieg, zawsze działa
tomek stasiak - 2011-02-23, 23:01

Przemo to chyba najprostrze rozwiązanie pod warunkiem że jest olej

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group