Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Panchard czy sieżant???

lopes1987 - 2014-03-26, 12:44
Temat postu: Panchard czy sieżant???
Witka,Pany za dwa dni odstawiam samca na springowanie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: i zastanawiam się jakie wybrać rozwiązanie w tylnym zawieszeniu. Panchard czy sierżant??? Proszę o plusy i minusy każdego rozwiązania. :!:
chomik. - 2014-03-26, 13:15

na tył sierżant, bo to prostsze rozwiązanie, ciężko coś spieprzyć i daje fajny efekt jeżeli chodzi o wykrzyż

panharda i radiusy polecam na przód, bo dają mniejszy wykrzyż, ale za to lepiej będzie trzymać na trawersach i przede wszystkim łatwiej tam to wszystko zmieścić

Didymos - 2014-03-26, 14:24

Moim skromnym zdaniem panhard jest prostszy w wykonaniu niż sierżant :mrgreen:
Natomiast zgadzam się z tym, że do tyłu sierżant, a do przodu panhard, taka konstrukcja bardzo ładnie pracuje.

droidboo - 2014-03-26, 15:10

Tył sierżant, przód radiusy, chyba, że pokombinować z wielodrążkowym zawieszeniem, jak by się to zmieściło wszystko.
SamNaSamZSam - 2014-03-26, 15:16

droidboo napisał/a:
Tył sierżant, przód radiusy, chyba, że pokombinować z wielodrążkowym zawieszeniem, jak by się to zmieściło wszystko.


Kolega prosił o za i przeciw dla proponowanych rozwiązań. Nie ukrywam, że sam śledzę temat z wypiekami na buzi (żeby nie było, że się ciastem opycham) dlatego mam prośbę byś uzasadnił swoje typowanie. Dziękuję.

droidboo - 2014-03-26, 15:51

W standardowym aucie ciężko zrobić z przodu sierżanta, dlatego w tym konkretnym wypadku raczej radiusy plus panhard na przód. Tył jak pisałem tylko i wyłącznie sierżant. Sierżant daje dużo lepszy wykrzyż osi, jest go łatwiej upchnąć w samuraiu z tyłu, łatwiej jest też z gniazdem sprężyny na moście, bo nie ma niczego już, co by przeszkadzało.
czuperek - 2014-03-26, 17:26

A ja bym zadal pierw pytanie do samego autora tematu: do czego ma Tobie sluzyc samochód? Rajdy przeprawowe, szybkosciowe, drift, sprint czy moze cos jeszcze innego?

poza tym trochę dziwne ze oddajesz sprzet na warsztat w celu modyfikacji a pytasz co zrobić? Chyba ow mechanicy powinni wiedzieć co i jak? ;)

Gardor - 2014-03-26, 17:46

No właśnie przede wszystkim czego oczekujesz od samochodu po "modernizacji" . Wydaje mi się ze powinno się mieć wszystko zaplanowane wcześniej niż 2 dni przed oddaniem auta do mechanika ;D
droidboo - 2014-03-26, 17:50

Miejmy nadzieję, że wiedzą co i jak. Żadna sztuka postawić auto na sprężynie, ale żeby to jeszcze jeździło nie wystarczy umiejętność spawania; diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach, od których zależy, czy przy będziesz jeździł sobie jak osobówką, czy będziesz miał duszę na ramieniu przy 80 km/h :-)

[ Dodano: 2014-03-26, 17:59 ]
Gardor napisał/a:
No właśnie przede wszystkim czego oczekujesz od samochodu po "modernizacji" . Wydaje mi się ze powinno się mieć wszystko zaplanowane wcześniej niż 2 dni przed oddaniem auta do mechanika ;D


Moim zdaniem niekoniecznie. Ty auto używasz i nie musisz się znać na konstrukcji. Chcesz mieć sprężynę, więc idziesz sobie do warsztatu i mówisz: Panie, chce mieć autko na pięknych sprężynkach!" No i teraz zakładam, że gość się zna na rzeczy, zbudował już kilka samochodów, ma doświadczenie, które sam zdobył poprzez lata praktyki itd, więc gość się Ciebie pyta, do czego używasz samochodu, jak jeździsz, czy msz może jakiś swój pomysł na to, czy jakąś wizje, doradza Ci, tłumaczy może ci lepsze jest; robi taki wywiad środowiskowy :-) Na końcu ustalicie jakąś wspólną wersję co będzie w tym przypadku najlepsze i zaczyna się morskie :mrgreen:

Qwai - 2014-03-27, 10:06

Na tył jeszcze można zrobić 4link - plusy takie jak sierżant czyli dobry wykrzyż, most nie pracuje na boki jak przy panhardzie dodatkowo jest miejsce na mechanika.
chomik. - 2014-03-27, 10:15

przy sierżancie też się da mechanika upchnąć, tylko trzeba zrobić asymetrycznego jak np w Gratach
lopes1987 - 2014-03-27, 12:53

Człowiek który będzie to robił stwierdził,że sierżant to kiepskie rozwiązanie i dużo lepszym jest panchard. Ja nie jestem mechanikiem tylko użytkownikiem, dlatego pytam. choć niektórzy już ocenili mnie negatywnie. Stwierdził że sierżant to zlepek i samorób a an woli na oryginalnych, sprawdzonych częciach to zrobić i mieć pewność,że to będzie funkcjonować.


Co do moich potrzeb względem samuraia to jeżdze nim na co dzień do pracy, na polowania, po lesie i małe wyprawy. Więć nie musi mieć ekstremalnych wykrzyży ale napewno lepsze parametry niż resor. Po prostu zawieszenie musi ładnie pracować, wybierać nierówności i kiedy trzeba pokazać,że ma też dobre parametry terenowe :-P

chomik. - 2014-03-27, 13:08

czas zmienić mechanika ;-)
sierżanty są oryginalnie w wielu porządnych samochodach terenowych i nie mówię tu o vitarze :mrgreen:

slavok - 2014-03-27, 13:28

lopes1987 napisał/a:
Człowiek który będzie to robił stwierdził,że sierżant to kiepskie rozwiązanie i dużo lepszym jest panchard. Ja nie jestem mechanikiem tylko użytkownikiem, dlatego pytam. choć niektórzy już ocenili mnie negatywnie. Stwierdził że sierżant to zlepek i samorób a an woli na oryginalnych, sprawdzonych częciach to zrobić i mieć pewność,że to będzie funkcjonować.


Czyli po prostu nie wie jak ogarnąć sierżanta skoro stawia takie durne tezy, co za problem zrobić sierżanta na "oryginalnych" podzespołach z vitary.

droidboo - 2014-03-27, 13:31

Nba radiusach z panhardem przód tył,z mostami od samuraia, które są lekkie i mają małe lekkie koła, jak jeszcze na nowych tulejach Ci to zmontuje, to będziesz miał wykrzyz sporo gorszy od porządnego resora. Koledze zrobiliśmy na sierżancie zawias i miał 70 kilka centów wykrzyzu, ja na resorze około 50 a inny znajomek zażyczył sobie radiusy przód i tył, bo sobie wmówił, że mu się tony most będzie podwijal, do tego chciał wszystko zmontowane mieć na nowych oryginalnych tulejach... no i wykrzyzu uzyskał dwadzieścia kilka centymetrow... :-/ Dlatego tak jak napisałem wyżej,z tyłu z tych dwóch rozwiązań tylko i wyłącznie sierżant.


Jak ten Twój mechanik nie chce robić customowego sierżanta, to niech założy jakiś gotowy od innego auta.

[ Dodano: 2014-03-27, 13:33 ]
slavok napisał/a:
lopes1987 napisał/a:
Człowiek który będzie to robił stwierdził,że sierżant to kiepskie rozwiązanie i dużo lepszym jest panchard. Ja nie jestem mechanikiem tylko użytkownikiem, dlatego pytam. choć niektórzy już ocenili mnie negatywnie. Stwierdził że sierżant to zlepek i samorób a an woli na oryginalnych, sprawdzonych częciach to zrobić i mieć pewność,że to będzie funkcjonować.


Czyli po prostu nie wie jak ogarnąć sierżanta skoro stawia takie durne tezy.


Slavok chyba się dokopał do sedna sprawy

pacmano - 2014-03-27, 14:04

Juz tak nie dolujcie chlopaka. Czesiu zrobil panharda z tylu i nie wyglada zeby mu to auto nie krzyzowalo. Sierzant jest lepsza opcja, fakt, na panhardzie zle tez nie bedzie. Zwlaszcza nie ma co spinac bo kolega raczej lekko uzytkuje autko.
droidboo - 2014-03-27, 17:20

Pytanie padlo o sugestie z krotka refleksja na temat:) Nikt nie chce straszyc i nikt nie ma zlej woli. Jezdzac na co dzien jeszcze bardziej trzeba uwazac komu oddac auto i co z nim ten ktos zrobi. Jezdzac na co dzien fajnie byloby miec przyjemnosc z jazdy a nie meczyc sie aby automutrzymac na drodze. Przerobka na sprezyne stala sie ostatnio modna, ale zeby sobie nie pogorszyc trzeba to zrobic dobrze, bo jest to dosc powazna ingerencja w samochod i zazwyczej kosztowna. Spieprzyc temat nie jest trudno, dlatego warto sie poradzic, zapytac, zeby wiedziec co i jak w temacie
pacmano - 2014-03-27, 17:33

Masz zdecydowanie racje. Niemniej, jesli zrobia mu tego panharda po bozemu to tez kierownik bedzie zadowolony, i to nawet na radiusach ;) Dziwi mnie czemu wyszlo tak slabo w tym aucie co motaliscie panharda takze z tylu.
lopes1987 - 2014-03-27, 17:34

Ja się obronie PACMANO :mrgreen:


Moja sprężyna będzie bazować na Jimnym. Ma dostęp do wszelakich części bo ściąga z anglii.
-Wahacze to będą 4 tylne od jimna
-Mocowania wachaczy i wszystkie inne pierdoły wycięte laserowo
-Mocowania sprężyn to wycięte z fragmentem ramy z jimna wspawane w samuraiową
- Panchardy i inne z jimna

Więcej szczegółów jak zacznie się motanie, dodatkowo będzie montował wspomaganie od jimna wersja anglik.

pacmano - 2014-03-27, 17:34

Ale przyznam ze tez bylbym zaniepokojony jakby mi moj mechanik (buziaki dla Rafala :P) powiedzial ze sierzant bedzie gorszy ;)

[ Dodano: 2014-03-27, 17:37 ]
TO jak jimny, no to jednak lepiej zebys na spokojnie uzywal tego autka ;)

lopes1987 - 2014-03-27, 17:45

Wcale, żę nie. upalaliśmy razem. były tam dwa jimny. Powiem,że szczena mi opadła jak zobaczyłem jak to robi, widziałem nie raz je w akcji i nie mam jakich kolwiek obaw o wytrzymałość. Opinie że są mało wytrzymałe są wyssane z palca lub mówi je ktoś kto nie jeżdził jimnym w terenie, takie moje skromne zdanie :lol:
pacmano - 2014-03-27, 18:10

Ciekawe, u kolegi sa oba przednie do wymiany. A dwa, ze jak wlozylem takie same opony (225/75r15 simexy) to moj samcio na resorach wcale nie odstawal.
slavok - 2014-03-27, 19:14

lopes1987 napisał/a:
Ja się obronie PACMANO :mrgreen:


Moja sprężyna będzie bazować na Jimnym. Ma dostęp do wszelakich części bo ściąga z anglii.
-Wahacze to będą 4 tylne od jimna
-Mocowania wachaczy i wszystkie inne pierdoły wycięte laserowo
-Mocowania sprężyn to wycięte z fragmentem ramy z jimna wspawane w samuraiową
- Panchardy i inne z jimna

Więcej szczegółów jak zacznie się motanie, dodatkowo będzie montował wspomaganie od jimna wersja anglik.



jamnikowe wahacze się wyginają jak makaron w seryjnym jamniku jak wjedziesz w las no ale jak tam stryjenka sobie życzy :mrgreen: Ale skro twierdzisz, że to co mówi "twój" mechanik to jedyna słuszna droga a jamnikowe wahacze to pancerny wyrób to w takim razie w jakim celu pytasz tutaj o poradę? Jakoś dziwnym trafem ludzie jeżdżący jamnikami w terenie (tylko w terenie a nie po łące) pierwsze co robią to zmieniają przedni most i wahacze bo to się sypie najczęściej.

droidboo - 2014-03-27, 19:52

pacmano napisał/a:
Dziwi mnie czemu wyszlo tak slabo w tym aucie co motaliscie panharda takze z tylu.


Bo gość się uparł, że chce oryginalne tuleje gumowe z LR, które są tak sztywne, że nie miękka sprężyna i lekkie nie bardzo chce to przeginać i jeszcze koniecznie musiał musiał mieć radiusa z tyłu, bo sobie nawkręcał, że mu się most podwinie jak będzie cofał... ale gość miał małe pojęcie o temacie, chociaż wydawało mu się inaczej i nie dał sobie nic powiedzieć. Drugie auto dostało z przodu polibusze, wahacze z disco, sierżanta z tyłu i miał między 70-80 centów na dzień dobry. Radiusy są fajne na przód, ale jak komuś zależy na wykrzyżu i zdolnościach terenowych, to radius z tyłu rozczaruje będzie oczywiście to działało, aleroaczaruje, a kasę się już wydało na budowę.


Co do miękkich wahaczy z jamnika, to 4xdrive produkuje pancerne wahacze, które z pewnością się nie pogną :mrgreen:

lopes1987 - 2014-03-27, 20:18

Pisałem że tylne wachacze, są bardzo wytrzymałe, a przednie zgodze się, że lipa. :-P
droidboo - 2014-03-27, 20:49

To sobie wymienisz, jak sie beda giely 8-)
lopes1987 - 2014-03-27, 21:57

Ja od razu montuje 4 tylne wahacze od jimna do samuraia :lol:
kuba84 - 2014-03-27, 22:09

Przemyśl sobie najpierw dokładnie co chcesz, na czym ci zależy.

Przy krótkich wahaczach z jimny-ego i większym lifcie będziesz miał duży kąt wahacza i zamiast tłumić będzie biło w podłogę.Znowu wahacze disco,pajero to mega kilogramy. 4 wahacze to 40 kg

Co do pytania panhard czy sierżant zdecydowanie sierżant

A gotowej recepty na fajny zawias nisko budżetowy nie ma ;-)

Pozbieraj info i dobierz coś pod siebie

lopes1987 - 2014-03-27, 22:48

KUBA84 dzięki :-)
Qwai - 2014-03-28, 10:14

Czy ktoś oprucz zadającego pytanie napisał że z tyłu radius będzie lepszy - NIE

Więc odpowiedź chyba jak na forum niezwykle jednomyślna :mrgreen:

stachura44 - 2014-03-29, 18:24

jak radiusy na tył to tylko z discovery 1 :) waga ok 8kg wcześniej chciałem zamontować na tył z pajero , ale wykrzyż by był max 30cm(przy tej szerokości co mam czyli 153cm ) i są wielki i cieżkie ok 15kg z tulejami lepiej zrobić z rury grubościennej i zakończyć główka np z c-360 a z drugiej jakaś szeroką tulejka ja u siebie mam np z żuka (1,5 długosci ) cena powalajaca ok 2pln sztuka ,główka w agromie 16 zł za sztuke rura ze złomu ze 20zł mocowania główek do ramy z wałka fi80 jakieś 32mm grube u tokarza agent 0.7 lub równowartość ;p ew. puszczająć wodze fantazji zamontuj sobie taki zawias jak koleś ma na tym filmiku
kostuch - 2014-03-30, 12:10

stachura44 napisał/a:
ew. puszczająć wodze fantazji zamontuj sobie taki zawias jak koleś ma na tym filmiku

Choroba morska gwarantowana podczas jazdy. W sumie po co komu amortyzatory...
Ten pojazd wykonuje rolkę chyba na sam widok trawersu :mrgreen:

stachura44 - 2014-03-30, 14:03

Choroba morska gwarantowana podczas jazdy. W sumie po co komu amortyzatory...
no przecież ma amorki ale poziomo ;-)

droidboo - 2014-03-30, 15:59

Strasznie wydumany ten zawias...
stachura44 - 2014-04-01, 09:20

jest jeszcze coś takiego jak 1link suspension rozwiązanie tanie i proste proste jak budowa cepa:)
Hałas - 2014-04-01, 10:30

U nas się to zwie sierżantem ;-)

EDIT:
WRÓĆ!
Mój błąd.
w sumie ciekawe rozwiązanie

chomik. - 2014-04-01, 10:32

znajomy ma tego typu zawias z tyłu i muszę przyznać, że mu to naprawdę robi, tylko trzeba to naprawdę mocne zrobić
Dany44 - 2014-04-01, 11:09

Nie widać jak jest ten "wahacz" montowany do mostu.... ciekawe co odpowiada za to aby most się nie skręcał?? czyżby był montowany do mostu na sztywno jak radius?? Ciekawe jak ze stabilnością przy dużych prędkościach.
droidboo - 2014-04-01, 11:35

Dany44 napisał/a:
Nie widać jak jest ten "wahacz" montowany do mostu.... ciekawe co odpowiada za to aby most się nie skręcał?? czyżby był montowany do mostu na sztywno jak radius?? Ciekawe jak ze stabilnością przy dużych prędkościach.


Ten "wahacz" jest pewnie na pałę zamontowany bez żadnych tulei. W tym elastyczne połączenie na moście nie jest właściwie potrzebne. Ale fakt, ma wszelkie prawo to się ładnie krzyżować.

Didymos - 2014-04-01, 11:49

Podobny zawias jest z tyłu w unimogach, tylko tam za główny element nośny robi rura osłaniająca wał napędowy.

chomik. - 2014-04-01, 12:08

znajomy który ma to rozwiązanie w swojej zmocie i od strony mostu ma połączenie jak przy radiusach, czyli po dwie tuleje na stronę, a od strony ramy na unibalu, z tym że ten wahacz ma naprawdę masywny, bo podobno dość mocno to dostaje w dupę przy jego 250 konnym silniku

[ Dodano: 2014-04-01, 12:16 ]
to rozwiązanie jest w czerwonym aucie na pierwszym planie

https://picasaweb.google.com/118021647402788718862/WOSPSwidnica2014?authkey=Gv1sRgCLvPspnnxtyLrgE#5969943855044808578

dodam, że jest ono zarejestrowane jako samurai :mrgreen:

ale z samuraia pozostały w nim tylko dwa niewielkie kawałki ramy

pacmano - 2014-04-01, 12:32

Te rurki co leca obok amora to jakas regulacja czy od chlodnicy?
chomik. - 2014-04-01, 12:42

to jest wydech
nigdzie indziej się nie dało go zmieścić

[ Dodano: 2014-04-01, 13:01 ]
tu trochę lepiej widać jak się zrobi zbliżenie

https://picasaweb.google.com/118021647402788718862/WOSPSwidnica2014?authkey=Gv1sRgCLvPspnnxtyLrgE#5969946402960208962

droidboo - 2014-04-01, 13:26

Chomik, a tego uniballa, to ma jakiegoś lepszego, czy z agromy od ciągnika? Mi się na andku otwiera cała galeria. Mówisz o tej zmocie z czerwona klatka ze znaczkiem m3 na grillu? Widziałem to auto na jakimś filmie terenwizji:)
chomik. - 2014-04-01, 13:41

nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że ma coś takiego: http://4x4.net.pl/inne/131-creeper-joints-.html

ale pewnie takie duże z agromy też dadzą radę

droidboo - 2014-04-01, 14:59

Ten creeper, to jest zajebiaszczy. Te z Agromy podobno mają taki problem, że szybko się na nich luz pojawia, bo tam żadnego zabezpieczenia przed syfem, i rzekomo momentalnie się wycierają, a jak nie ma tam nigdzie żadnego elastycznego połączenia, to będzie walić, że aż miło przy nawet mini luzie. Dlatego właśnie pytam, czy ktoś to testował, bo cena jest duuuuużo niższa niż dedykowanych unibolli.
stachura44 - 2014-04-01, 17:56

znam ten pojazd :) kiedyś był niebieski i pochodzi z Koszalina i nie miał 250km tylko 220 bo wstawiony był tam 2,5 vanos z BMW z kolektorem z 2.8r :) wcześniej wahacz zakończony był główka cięgna i nie dam sobie palca obciać ale był chyba przyspawany na stałe do mostu .Jesli chodzi o test to chciałem tak zrobic ale nie miałem gdzie zmieścic mocowania a pod rama nie chciałem dawać bo pizdowaty prześwit by był . Jak coś to mam taka główkę z dorabianymi tulejami na śrubę m14 albo m16 później poszukam fotek jak to wygladało u mnie




[ Dodano: 2014-04-01, 20:41 ]
na tej fotce tez wyglada jak przyspawany

droidboo - 2014-04-01, 22:51

Przyspawany, bo nie ma potrzeby żadnych gumek stosować przy moście. Jeżeli jest zaczepiony do ramy w jednym punkcie, to most się może obrócić nawet o 360 stopni, jeżeli pozwoli mu na to połączenie. Swoją drogą most z foty bardzo ciekawy z dodatkową przekładnią kątową :)

[ Dodano: 2014-04-01, 23:05 ]
A teraz małe porównanie sierżant vs panhard. Zawieszenia na standardowych, nowych częściach, żadnych coiloverów, unibolli i innych wyczynowych amorów.

1. Zawieszenie na czterech radiusach i orygnialnych, nowych tulejach gumowych, wszystko disco 1; wedle zamawiającego. Auto max wykrzyż miało ciut większy niż na tej fotce; na zdjęciach nawet wygląda na więcej niż w rzeczywistości było.




2. Zawias przód radius i polibusze disco 1, tył sierżant i używane gumisie disco 1. Wykrzyżowi do maxa również jeszcze brakuje, nie mieliśmu już na co wjechać :mrgreen:





Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group