Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - sj413 - jak ustawic wolne obroty na LPG??? POMOCY

steve87 - 2014-03-30, 19:31
Temat postu: sj413 - jak ustawic wolne obroty na LPG??? POMOCY
Witam!

Mam sj413 85r. 1,3 na LPG ,własnie zakupilem nowy parownik lovato i niemoge ustawic wolnych obrotów silnika.

Najmniejsze obroty jakie ustawiłem to 1200 ,ale wtedy szara śruba parownika jest za mocno wkręcona i nie odpala na gazie.

Kręciłem juz wszystkim co sie da i niemoge dojc do ładu i składu ;-)

SamNaSamZSam - 2014-03-30, 19:39

na benzynie jest dobrze?

Generalnie kręcenie wszystkim czym się da to zazwyczaj dłuższa droga dochodzenia do pożądanego rozwiązania ;)

steve87 - 2014-03-30, 19:43

gaznika nie ruszam ,na benzynie jest oki ale tez ponizej 1000 nie zejdzie

regulowalem dawke gazu na przewodzie ,srube mosiężna i boczna o reakcji parownika

droidboo - 2014-03-30, 19:43

To znalazłem w internecie. Kiedys tak ustawialem i działało ładnie. Poniżej wklejam tekst


Regulacja jest prosta, do zrobienia we własnym zakresie. Skład mieszanki ustawiamy następująco: Regulacja instalacji gazowej Regulacja instalacji LPG nie wyposażonej w silniki krokowe i komputer sterujący. Najpierw krótkie wyjaśnienie pojęcia: co to jest Lambda? Głównym parametrem określającym mieszankę paliwowo powietrzną jest lambda – stosunek ilości powietrza dostarczonego w mieszance do ilości powietrza potrzebnego do teoretycznie całkowitego spalenia zawartego w niej paliwa. Idealne proporcje to oczywiście lambda=1, ale silnik spalinowy osiąga maksimum sprawności (ok. 40%) przy lambda=1,15a maksimum mocy przy lambda=0,85.Bogata mieszanka to większa moc, uboższa mieszanka to największa ekonomika jazdy, ale tylko w pewnych granicach. Zbyt uboga i zbyt bogata mieszanka po prostu się nie palą. Zakres stabilnej pracy silnika dla obrotów biegu jałowego to lambda od 0,75 do 1,3.S
stabilna praca silnika przy maksymalnych, pod obciążeniem, to lambda od 0,7 do nawet 3! Podstawowy warunek: silnik musi absolutnie poprawnie pracować na benzynie, mieć dobrze ustawione obroty biegu jałowego, sprawny układ zapłonowy, czysty filtr powietrza i ŻADNYCH nieszczelności w korektorze ssącym! Przed rozpoczęciem regulacji silnik musi się zagrzać – najlepiej poczekać a włączą się wentylatory.
Przełączamy silnik na gaz i rozpoczynamy regulację. Służą do tego dwie śrubki – jedna na reduktorze(regulacja ciśnienia gazu) oraz na przewodzie gazowym doprowadzającym gaz do mieszalnika (zawór główny). Starając się utrzymać silnik w połowie obrotów maksymalnych (ok. 3000 rpm) zakręcamy zawór główny dopóki obroty zaczną wyraźnie spadać – odkręcamy wtedy zawór główny o jeden pełny obrót. Teraz lambda powinna wynosić ok. 1.
Zostawiamy teraz silnik na biegu jałowym i odkręcamy śrubkę na reduktorze w lewo – zwiększamy ciśnienie. Kiedy dochodzimy do momentu, kiedy obroty wyraŸnie zaczynają spadać (mieszanka zbyt bogata), lambda spada poniżej 0,7 i przekraczamy granicę palności: lewa granica.
Teraz zakręcamy śrubkę w prawo zmniejszając ciśnienie a do zubożenia mieszanki po zagranicę palności – lambda powyżej 1,3: prawa granica. Liczba obrotów śrubki regulacyjnej to zakres stabilnej pracy silnika, zwykle od 1 do 2 obrotów. Szerokość tego obszaru jest zależna od podciśnienia wytwarzanego w kolektorze przez mieszalnik – im jego przekrój większy, tym węszy obszar stabilności i trudniejsza regulacja. Aby silnik był w miarę oszczędny, ustawiamy śrubkę mniej więcej w połowie obszaru stabilnej pracy silnika, ale troszeczkę w stronę prawej granicy. Lambda powinna teraz wynosić ok. 1,05.
Aby silnik miał możliwie najlepsze osiągi, trzeba śrubkę ustawić blisko lewej granicy – lambda powinna wynosić około 0,8. Daje to lepszą dynamikę ju na niższych obrotach i łatwiejsze zapalanie silnika. Aby ostatecznie wyregulować instalację, najlepiej odbyć jazdy testowe na prostym odcinku drogi, lekko pod górkę, sprawdzając maksymalne osiągi i przyspieszenie (mona korzystać nawet ze stopera). Jeżeli silnik wydaje się za słaby, odkręcamy zawór główny o 1/4 obrotu.
Zbytnie odkręcenie zaworu głównego tylko pogarsza osiągi zwiększając jednocześnie zużycie LPG.
Lepiej jest nieco przykręcić ni zbytnio odkręcić zawór główny

steve87 - 2014-03-30, 19:50

hmm mysle ze pracowałem według tej instrukcji i niemoge ogarnac obrotów jałowych.

a moze problemem sa zbyt ciasne zawory???

KRZYKKU - 2014-03-30, 20:29

1000 rpm na Pb to za dużo, regulacja parownika nic tu nie da. Ogarnij wolne obroty na gaźniku podczas pracy na benzynie, dopiero potem na parowniku inaczej nic z tego.
steve87 - 2014-03-30, 20:42

oki zrobie tak.... ustawie zawory ,ustawie wolne obroty na pb (a w sumie jakie sa w normie?) i wtedy wezme sie za lpg
SamNaSamZSam - 2014-03-30, 20:51

manual podaje wartość 850 +- 50 dla idla bez włączonych świateł
KRZYKKU - 2014-03-30, 23:00

idl ustawia się zazwyczaj tak aby nieznacznie podbił obroty po załączeniu odbiornika prądu ale można to regulować, sprawdź też czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza, np. spod obudowy wlotu powietrza na gaźniku, jest tez multum podciśnień które mogą mieć sparciałe i nieszczelne wężyki. Musisz to wszystko posprawdzać.
Starscream - 2014-03-31, 17:01

ja mam gaźnik z pony i ustawione na 1000 bez swiatweł na PB. Na LPG mam 1100 jak włączę odbiorniki to spada na 1000-900
Jak ogarniesz to na sklad mieszanki podjedź na analizator.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group