|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Elektryka i Oświetlenie - Problem z rozrusznikiem na ciepłym silniku
yahoo33 - 2014-04-03, 11:49 Temat postu: Problem z rozrusznikiem na ciepłym silniku Cześć,
Mam taki problem, że na zimnym silniku rozrusznik kręci aż miło i odpala auto, jednak jeśli zgaszę ciepłe auto, rozrusznik jak by nie miał siły zakręcić.
Rozrusznik Mitsubishi z 1.3, obecnie kręci 16B z Baleno. Zastanawiam się co może być przyczyną i czy warto to naprawiać czy lepiej szukać innego rozrusznika (np. z Vitary z przekładnią planetarną)
chomik. - 2014-04-03, 12:07
Co kilka wypadów w głębsze błotko mam ten sam problem i zawsze pomaga rozebranie rozrusznika, wyjęcie wirnika i dokładne wyczyszczenie, z rdzy i syfu, jego i magnesów
yahoo33 - 2014-04-03, 12:14
Pierwszy raz trafił mi się taki feler, ale zrobię jak radzisz, wygrzebie przeczyszczę złoże i się okaże.
SamNaSamZSam - 2014-04-03, 12:25
Yahoo a masz starter przez stacyjkę puszczony czy na oddzielnym przekaźniku?
yahoo33 - 2014-04-03, 12:36
Chyba po stacyjce, ale wiem że Duży montował kilka przekaźników i nie jestem pewien czy starter idzie teraz do rozrusznika. Na którko też ma problemy z kręceniem więc chyba nie tędy droga.
Oczywiście jak to ja jestem poza domem więc sprawdzę jutro popołudniu.
[ Dodano: 2014-04-07, 21:57 ]
Wsadziłem rozrusznik z vitary 1.6 16v (na przekładni) zakręcił raz i potem już tylko klika.
Musi to być padnięty aku.
@Sam: Masa sprawdzona ;)
Zawias - 2014-04-07, 22:02
Może szczotek już nie ma ?
KRZYKKU - 2014-04-07, 22:04
aaa to to ten rozrusznik planetarny wrzuciłeś tak? a dasz posłuchać jaki ma dźwięk? tzn. jak kręci? nagrasz filmik?
[ Dodano: 2014-04-07, 22:05 ]
bo niektóre rozruszniki robią tak łułułu a inne kłikłikłi
Wikingc1 - 2014-04-07, 22:11
Sprawdź napięcie na akumulatorze na klemach, jak kręcisz rozrusznikiem, nie powinno spaść niżej niż ok 9v jeśli jest ok to idź dalej i mierz między masą rozrusznika a kablem doprowadzającym prąd do rozrusznika powinno być podobnie, jeśli jest dojście (nie wiem jak to jest w tym konkretnym rozruszniku ale powinno być) to zmierz w następnej kolejności między masą rozrusznika a elektromagnesem ( już po stykach rozrusznika) wszędzie powinieneś mieć podobne napięcie pod obciążeniem. Podobną sytuacje miał kiedyś mój Ojciec w maluchu, miał wytarte tulejki i wyglądało to jak by rozrusznik nie miał siły.
yahoo33 - 2014-04-07, 22:28
Dzięki za tak szeroki odzew.
dzis juz nie sprawdzę a jutro jadę w trase.
zostawilem aku pod prostownikiem.
jeśli to jego wina powinno byc lepiej.
będę mierzyl napiecia zgodnie z instrukcja, przy kliknięciu gasną prawie wszystki lampki.
szczotki powinny byc, starter kilka godzin temu krecil na aucie dawcy.
airgaston - 2014-04-10, 00:06
yahoo33 napisał/a: | przy kliknięciu gasną prawie wszystki lampki.
|
Masz zasyfione klemy akumulatora na bank. Brak prądu. Miałem to samo. Na zimnym ok. Nagrzany raz kręcił potem nie tylko trrrrrr i kontrolki głupiały i gasły.
yahoo33 - 2014-04-10, 08:33
Dzięki za sugestie też się przyjże tej sprawie, ale po 2 dniowym ladwaniu aku, zakrecil ale z trudnem.
Coż 6 letni aku. dokonał chyba swego zywota.
Wikingc1 - 2014-04-10, 15:10
Żeby być pewnym czy to wina akumulatora czy połączeń z rozrusznikiem musisz zmierzyć napięcie lub podmienić na sprawny akumulator. Najczęściej jak padł akumulator to świeżo po ładowaniu kręcił dobrze tylko miał małą pojemność i szybko tracił prąd.
Najlepiej zmierz napięcia i wtedy będzie wiadomo na 100% bo to mogą być klemy, słaby aku, jak i słaba masa lub zaśniedziałe upalone kable, objawy będą podobne.
yahoo33 - 2014-04-10, 21:35
Coś jest zwalone, na kablach podpiętych do diesla, na ciepły tylko klika.
Kable przy samym rozruszniku jak i rozrusznik gorące jak diabli.
DZiwne, bo rozrusznik kręcił miło kilka dni wcześniej na silniku dawcy :(
Maverick - 2014-04-11, 00:22
Mam takie same objawy jak u Ciebie.
Tzn często jak silnik jest "ciepły" to rozrusznik martwy.
yahoo33 działaj, bo nie wiem jak u siebie to naprawić
slavok - 2014-04-11, 00:25
tulejki w rozruszniku - stare puchną od ciepła, ew. zasyfiony bendiks.
yahoo33 - 2014-04-11, 08:00
Napewno blokowanie jest spowodowane puchnięciem tuleji, bardziej mnie martwi powód.
Bo w dwóch rozrusznikach to samo, czy nie może być tak że połączenie skrzyni z silnikiem jest nie precyzyjne i przez to rozrusznik jest przekoszony i zwiera?
Po pracy wezme denata na stół i będę myślał co z tym fantem dalej zrobić.
[ Dodano: 2014-04-11, 22:54 ]
Taa rozrusznik był blokowany przez... zbłąkany wkręt do blachy który nie wiem jakim cudem się tam znalazł. Działa teraz aż miło kręci i hula.
Stary rozrusznik był już po prostu ztyrany. Ten z Vitary kręci duż lżej i ładnie pasuje do bloku SY416.
Maverick - 2014-04-13, 23:11
No to ciekawie ze szwagrem montowałeś osprzęt silnika:)
Masz jakieś foty jak, żeby przy zakupie rozróżnić rozrusznik planetarny vitary od samuraiowego?
yahoo33 - 2014-04-13, 23:39
Maverick napisał/a: | No to ciekawie ze szwagrem montowałeś osprzęt silnika:)
Masz jakieś foty jak, żeby przy zakupie rozróżnić rozrusznik planetarny vitary od samuraiowego? |
Odezwij się do Adama (Klarens89 na forum chyba), coś Ci znajdzie. Generalnie jest chudy ;)
Maverick - 2014-04-14, 00:34
ok, dzięki
maro20 - 2014-04-25, 22:31
tylko nadal nie wiesz dlaczego jak silnik był zimny to wkręt nie blokował??
|
|