Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - Drążek kierowniczy z wymiennymi koncókami

kjt - 2014-04-09, 17:53
Temat postu: Drążek kierowniczy z wymiennymi koncókami
Witam,
uciazliwosc i problem z regeneracja koncowek kierowniczych jest znana chyba kazdemu...
chce zrobic drazek z preta 25mm pelnego zeby juz nigdy niemiec efektu "banana", do tego potrzebuje dobrac odpowiednie koncowki najlepiej z kalamitkami
podpowiedzcie z czego uzywacie koncowek ? wiadomo mozna wykorzystac samurajowe ale do tanich nienaleza i za dlugo niewytrzymuja macie jakies pomysly na koncowki z jakis ciagnikow zukow iveco czy tym podobnych maszyn ktore beda mocniejsze a zarazem beda pasowac w zwrotnice i nie uszczupla tak portfela?

jeszcze jedna rzecz, zastanawialem sie czy jak uzyje gwintownika z skokiem gwintu w prawa strone po obu stronach drazka i zakupie 2 prawe koncowki czy bedzie to blad ? bo w sumie zbieznosc powinienem ustawic jezeli beda 2 prawe koncowki i regulacja bedzie sie odbywac na obu koncowkach ? dobrze rozumuje? ciezko o gwintownik z lewym gwintem o tej grubosci wsrod znajomych a do tanich nienalezy standardowo koncowki maja gwint M16 na 1,5 jak prawy mam tak z lewym niebedzie tak latwo okoliczni tokarze tez rozkladaja rece o grubosci 2 jeszcze by sie znalazl ale z 1,5 ciezki temat


za wszelkie podpowiedzi z gory dziekuje pozdrawiam!

droidboo - 2014-04-09, 18:37

Z rury bedzie lepiej, bo sztywniejsza jest niz pręt. Jak dasz dwa prawe gwinty, to bez zdjecia koncowki z wasa nie będziesz w stanie ustawić zbieżności. Aby to zrobić musisz z drążka zrobić śrubę rzymska, a ona ma prawy i lewy gwint.
SamNaSamZSam - 2014-04-09, 20:04

poczytaj forum, choćby tutaj sporo informacji o końcówkach i samej produkcji drążków: http://samurai.org.pl/vie...Fek+kierowniczy
Didymos - 2014-04-09, 20:12

Zdecydowanie z rury grubościennej, pręt jest ciężki i słaby.
Z końcówkami nie bardzo jest opcja na pancerny zamiennik, ze względu na małe stożki.
Końcówki z lewym gwintem pasują od mercedesa beczki, też mają gwint M16x1,5 i takie same stożki, niestety końcówki z prawym gwintem już od rzeczonej beczki nie pasują, bo są sporo dłuższe.
O prawie pasujących drążkach z ursusa pisałem w linku wklejonym przez Sama.
Drobna uwaga z perspektywy czasu - mimo, że drążek od c330 ma sporą średnicę i wydaje się być bardziej pancerny od samuraiowskiego oryginału, to gnie się nad wyraz chętnie przy traktowaniu auta zgodnie z przeznaczeniem, wypada wzmocnić go jakimś kątownikiem, co też zamierzam niebawem uczynić :mrgreen:

Mstr4 - 2014-10-22, 19:29

Witajcie posiada może ktoś namiar na człowieka zajmującego się konstrukcją drążków z wymiennymi końcówkami?? gdzieś na forum wyczytałem że pracuje w samurai-serwis?pozdrawiam
KSikorski - 2014-10-23, 11:33

W Jimnym układ kierowniczy jest dużo lepiej rozwiązany. Nie dość, że wszystkie końcówki są wymienne, to jeszcze drążki są ukryte z tyłu za mostem, nie można ich pogiąć taranując przeszkodę.
Mstr4 - 2014-10-30, 19:36

Już sobie poradziłem rura grubościenna + wąsy zwrotnicy mercedes w123 (mam do sprzedania kpl. l+p) i został tylko stary długi drążek od koła do koła:)
czester22 - 2015-04-10, 14:05

Mstr4, 781376244 byłbym zainteresowany kupnem takiego drążka z wymiennymi końcówkami jaka kwota prosze na tel bo zadko jestem na forum
zawada - 2015-04-10, 14:08

Szerokie czy wąskie mosty

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group