Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - problem cieknący wtryskiwacz

maciek111 - 2014-04-15, 20:18
Temat postu: problem cieknący wtryskiwacz
witam mam problem z cieknącym wtryskiwaczem w samcu 1,9D. na nieszczęście cieknie nie tam gdzie powinien czyli na łączeniu końcówki wtryskiwacza a korpusu.
rozebrałem go wyczyściłem ale dalej to samo, tam nie ma uszczelki...
zdjęcie :

WOJTO105 - 2014-04-15, 22:02

Witam, nie spotkałem sie z dizelem :-) samuraia, ale z tego co mi wiadomo to w tym miejscu powinna być jakaś podkładka aluminiowa albo miedziana taki pierścionek, według wtryskiwaczy z innych diesli, chyba że w suzukach jest inaczej :roll: , może jeśli nic nie ma do uszczelnienia to rozkręć odtłuść i uszczelnij np. pastą do misek olejowych (tylko nie czerwonym silikonem do komara :mrgreen: ) przetrzyj paluchem po gwincie i odczekaj z godzine żeby złapała dobrze pasta zanim odpalisz, powodzenia ;-)
maciek111 - 2014-04-15, 22:05

WOJTO105 napisał/a:
Witam, nie spotkałem sie z dizelem :-) samuraia, ale z tego co mi wiadomo to w tym miejscu powinna być jakaś podkładka aluminiowa albo miedziana taki pierścionek, według wtryskiwaczy z innych diesli, chyba że w suzukach jest inaczej :roll: , może jeśli nic nie ma do uszczelnienia to rozkręć odtłuść i uszczelnij np. pastą do misek olejowych (tylko nie czerwonym silikonem do komara :mrgreen: ) przetrzyj paluchem po gwincie i odczekaj z godzine żeby złapała dobrze pasta zanim odpalisz, powodzenia ;-)

więc tak tam nie ma miejsca na podkładkę żadną, jest oczywiście ale przy głowicy tam trzyma i jest ok. tylko przy tym korpusie z tego gwintu leci mu. Silnik jest z renault F8Q tak to silnik oryginalnie montowany w nowszych samcach. wiesz nie chce zapchać wtrysku jakimś syfem jak naleci.. myślałem żeby taśmą teflonową owinąć gwint może by coś dało...

SamNaSamZSam - 2014-04-15, 22:13

przepraszam, ale nie rozumiem więc dopytam - cieknie po samym gwincie czy po tym "zarobieniu" gdzie wchodzi końcówka przewodu do końcówki wtrysku?
WOJTO105 - 2014-04-15, 22:15

owijanie takimi taśmami, czy ja wiem czy dobry pomysł, niby taśma cieniuteńka ale grubość znacznie zwiększa po obwodzie gwintu, najlepszym rozwiązaniem podjechać do jakiejś firmy co regenerują wtryski i pompy wtryskowe i zapytać jak zapobiec wyciekowi, szczerze to na warsztacie pracuje 3 lata ale nie spotkałem sie żeby w tym miejscu był wyciek, właśnie z pomiędzy głowicy a wtryska (podkładka miedziana) to były zdarzenia, ale z połówek wtryskiwacza hmm dziwne. Trzeba by jakiegoś fachowca od wtrysków zapytać żeby bidy nie narobić jak potem coś pęknie albo sie ukruszy
maciek111 - 2014-04-15, 22:22

WOJTO105 napisał/a:
owijanie takimi taśmami, czy ja wiem czy dobry pomysł, niby taśma cieniuteńka ale grubość znacznie zwiększa po obwodzie gwintu, najlepszym rozwiązaniem podjechać do jakiejś firmy co regenerują wtryski i pompy wtryskowe i zapytać jak zapobiec wyciekowi, szczerze to na warsztacie pracuje 3 lata ale nie spotkałem sie żeby w tym miejscu był wyciek, właśnie z pomiędzy głowicy a wtryska (podkładka miedziana) to były zdarzenia, ale z połówek wtryskiwacza hmm dziwne. Trzeba by jakiegoś fachowca od wtrysków zapytać żeby bidy nie narobić jak potem coś pęknie albo sie ukruszy

też nigdy się z tym nie spotkałem a trochę już przerobiłem :mrgreen: . firma która robi wtryski to jest w łodzi 40km więc troche daleko. pomyśle chyba żeby podmienić wtryskiwać na jakiś inny tylko znowu kupie innej firmy ( do F8Q wsadzali różnych firm) żeby jajec nie było świątecznych

WOJTO105 - 2014-04-15, 22:24

Kurcze nie mam w robocie kogo dopytać, jako tak nie naprawia sie we warsztacie takich rzeczy bo kto za to zapłaci, wyjmuje sie i odwozi do firm tym specjalizujących, mógł bym spytać jutro na warsztacie ale nie wiem czy jakieś mądre słowa padną :roll:
SamNaSamZSam - 2014-04-15, 22:25

a takie cosie: Pierścień uszczelniający obudowy wtryskiwacza albo pierścień uszczelniający gniazda wtryskiwacza to gdzie to siedzi?
maciek111 - 2014-04-15, 22:27

tam nie ma czegoś takiego jak pierścień uszczelniający obudowy wtryskiwacza. tam na gniazdo jest pisałem i wszystko ok.

no byłbym wdzięczny jakbyś się zapytał kogoś moze coś podpowie.

WOJTO105 - 2014-04-15, 22:31

zapytam, tylko nie wiem czy łatwo będzie wytłumaczyć skąd cieknie, pstrykne sobie zdjęcie i może pokaże w robocie, odezwe sie jutro czy czegoś sie dowiem czy nie, jak bym miał w okolicy firme od diesli to bym zapytał ale nic nie mam w swoim obrębie, a po pracy nie podjade bo pozamykane wszystko wszędzie już, jutro sie odezwe może czegoś sie dowiem, ;-)
maciek111 - 2014-04-15, 22:32

no ok dzięki skopiuj zdjęcie sobie, to jest zdjęcie przezemnie zrobione :)
WOJTO105 - 2014-04-15, 22:40

ok wszystko mam jutro postaram sie coś dopytac, narazie ;-)
droidboo - 2014-04-16, 00:13

Jeżeli cieknie Ci na gwincie, to zakup sobie taką taśmę teflonową do uszczelniania gwintów. Wygląda to trochę jak plaster z apteki bez opatrunku, tylko jest mikro cienkie. Owijasz tym gwint ciasno i wkręcasz. Jeszcze lepsza jest taka nitka z teflonowym "nadzieniem" :D ale ta tasiemka powinna zrobić robote.
maciek111 - 2014-04-16, 00:40

tak cieknie mi na gwincie mówisz że to załatwi problem? nie stopi się to i nie zapierniczy wtryskiwacza?
manias79 - 2014-04-16, 07:26

Standardowa taśma teflonowa może nie wytrzymać temperatury. Jedna opcja moim zdaniem najskuteczniejsza to wizyta w wyspecjalizowanym warsztacie. Druga opcja, budżetowa, zakup odpowiedniego uszczelniacza w płynie, np. loctite 542 (temp. pracy do +150 st.C) http://www.loctite.pl/plp...zerwiec_09.pdf, albo specjalną taśmę teflonową, taką np. http://www.unipak.dk/pl/node/865
maciek111 - 2014-04-16, 11:12

właśnie nie wiem czy taką taśmę mam jak mi wysłałeś muszę zobaczyć :). dzięki za porady ale zakład odpada bo u nas takiego nie ma pozatym nie będę złodziejom płacił , jedno zrobi a 5 innych rzeczy ukradnie lub zepsuje

[ Dodano: 2014-04-16, 15:36 ]
wtryskiwacz oddałem do naprawy powiedział mi 20-30zł za uszczelnienie więc nie tak tragicznie :)

WOJTO105 - 2014-04-16, 16:55

no widze że problem rozwiązany (warsztat) pytałem w robocie mówili powinien być jakiś uszczelniacz w rowku podfrezowanym, następny odpowiedział że mikro rdza na gwincie i nie uszczelni, powiedzieli że takie sprawy to tylko fachowcy od diesli (wtrysków) uszczelnienie w moich okolicach około 100zł (w specjalnych warsztatach od tego) tak ze jesli ci zrobią za tyle co napisałeś to jak za darmo :) powodzenia i żeby układ wtryskowy więcej nie siadał :mrgreen:
SamNaSamZSam - 2014-04-16, 17:32

maciek111 napisał/a:
wtryskiwacz oddałem do naprawy powiedział mi 20-30zł za uszczelnienie więc nie tak tragicznie :)


jak to? To jak nie złodzieje bo po stawce na takich nie wyglądają, to nie boisz się że coś więcej zepsują? ;)

Swoją drogą ciekawe jak wygląda taka naprawa.

maciek111 - 2014-04-16, 18:01

hmm nie powinni nic zepsuć, oni zajmują się naprawą tylko układów paliwowych diesla, jedyna u mnie w mieście podobno dobrze robią :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group