Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - naprawa reduktora

integracja - 2014-04-26, 21:52
Temat postu: naprawa reduktora
Witam Panowie! wymienilem lozyska w reduktorze ale reduktor wuje jak nie wiem kolega pisze ze to srodkowy walek w reduktorze jakie to koszty ktos ma jeszcze jkies inne podejrzenia dziekuje z gory
maciek111 - 2014-04-26, 23:59

zobacz na alledrogo powinieneś się zobaczyć jakie ceny są wszystkiego. napisz jaki to reduktor bo są różne typy. ( 410, 413, przorobione 4.16 etc.)
SamNaSamZSam - 2014-04-27, 12:03

Ów kolega to Slavok, który ma duże doświadczenie w tej materii i wie co pisze. Wałek pośredni dostaniesz w ASO (zakładam, że chodzi o standardowy reduktor Sj413) za ok 280zł. Używki to już Ci kolega Maciek podał źródła, ale to też pewnie ryzyko że kupisz coś w stanie podobnym do swojego. Graty możesz też ściągać z USA, gdzie dostępność różnych elementów jest znacznie lepsza, przykładowo http://www.lowrangeoffroa...r-case.html?p=1

Pamiętaj o odpowiednim oleju i wyborze dobrego działu przy pisaniu kolejnego tematu.

slavok - 2014-04-27, 12:16

integracja, mam taki wałek razem z igiełkami jak chcesz... ceny jak coś to PW. Jednak wymiana tego wałka nie gwarantuje tego, że reduktor się uciszy, po pierwsze trzeba to rozebrać i sprawdzić w jak mocno jest zużyty ten wałek i czy na 100% wycie to jego wina. Jak jest mocno wytarty to mogło dojść do sytuacji, że przez ten czas który reduktor pracował ze zużytym wałkiem zęby się już "przekosiły" bo pracowały pod innym kątem i mimo tego, że podmienisz wałek i łożyska wycie nie ustąpi. Wiec trzeba wiedzieć co sprawdzić.
Większość części na stanie aktualnie posiadam, reszta jest kwestią tego jakie pieniądze chcesz w reanimacje tego reduktora włożyć.

integracja - 2014-04-27, 20:56

Witam :) dziekuje panowie za pomoc:) podejrzewam ze juz moze byc tak jak kolega Slavok PODPOWIEDZIAL autko jezdzilo chwilke na tym reduktorze takze moze nic z tego nie byc jedynym rozwiazaniem to wymiana bebechow na nowe .wymiana bebechow to spory wydatek ,co kolega zaproponowalby jezeli juz zdecydowalbym sie na wymiane przelozenia?ogolnie jezdrze na malych kólkach raczej na zime zakladam tylko kostke.. Jakie oswietlenie panowie montujecie w samcach?? ogladalem taki panel ; http://allegro.pl/show_item.php?item=4125908437 cos lepszego widzieliscie w podobnych pieniazkach?? czekam na wasze opinie :)pozdrawiam
SamNaSamZSam - 2014-04-27, 21:09

Weź no się chłopie ogarnij trochę - zapoznaj się z regulaminem forum, przeczytaj chociaż kilka tematów z interesującymi Cię wątkami, forum to kopalnia wiedzy, jest przydatna wyszukiwarka, wyszczególnione działy dla poszczególnych tematów... ;)
airgaston - 2014-04-28, 06:18

INTEGRACJA Nieciekawie czyta się Twoje posty. Za dużo rzeczy na raz chcesz w jednym i robi sie sieczka. Co ma panel oswietleniowy do działu zawieszenia, mosty,blokady ,reduktory? Słuchaj Sama :mrgreen:
I jeszcze jedna uwaga, na tym forum SĄ TEŻ PANIE :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Uh Lala - 2014-04-28, 08:15

Ja tu tylko sprzątam :-P

(slavok wybacz offtop)

tomeks - 2014-06-09, 18:58

Podepnę się pod temat..
Ostatnio miałem trochę nieprzyjemny wypadek samcem, zaliczyłem dość konkretną rolkę.
Pomijając stan blach po tym zdarzeniu pojawił się jeden problem. Z reduktora (który i tak raczej nadawał się do remontu/wymiany - strasznie wył) zaczął cieknąć olej. Nie jestem na tą chwile w stanie ustalić skąd cieknie. Reduktor działa, póki co.. I teraz pytanie co mogłoby być tego przyczyną, co sprawdzić, na co zwrócić uwagę? Reduktor chciałem wymienić na wersję od litrówki, aczkolwiek w tej chwili z kasą słabo, a auto musi jeszcze pomóc przy organizacji zawodów pod koniec czerwca.. pytanie tylko czy z tym reduktorem się to powiedzie?

Hałas - 2014-06-09, 21:56

Teoretycznie podczas rolki mogl sie polac olej odpowietrzeniem.
Dla pewnosci obmyj reduktor i obejzyj czy obudowa nie pekla

SamNaSamZSam - 2014-06-09, 22:10

Może pociekło ze skrzyni, wyjście krótkiego wałka co idzie na reduktor nie ma uszczelniacza i przy rolowaniu się może osmarkało.

Swoją drogą to chyba nie specjalne wyzwanie wsunąć się pod Samka i obadać skąd cieknie? :roll: Jak już będziesz wiedział skąd to będzie łatwiej określić skalę zniszczeń. I tak na marginesie jeden mechanik kiedyś mi powiedział: "jak cieknie (olej) to dobrze, bo znaczy że jeszcze jest" :lol:

Hałas - 2014-06-09, 23:08

Cytat:
wyjście krótkiego wałka co idzie na reduktor nie ma uszczelniacza

Nie może być!
http://suzuki-czesci.pl/p...gow-Samurai/349

SamNaSamZSam - 2014-06-10, 07:33

Hałas napisał/a:
Cytat:
wyjście krótkiego wałka co idzie na reduktor nie ma uszczelniacza

Nie może być!
http://suzuki-czesci.pl/p...gow-Samurai/349


Hałas dzięki za czujność, bom faktycznie napisał "dupa" na płocie i jeszcze ktoś by wziął to dosłownie, pomyślał że to prawda i drzazg nałapał.

a generalnie przekaz był taki, że jak się weźmie postawi skrzynię na sztorc, albo pod lekkim kątem, wąską dupką do dołu i wyciągnie lekko wał to można... miskę podstawiać ;) nieprecyzyjnie to ująłem - wyjście na reduktor "uszczelnia" wał a jak się całość rolowała to kto wie czy się nie obtarł "film" olejowy z końcówki wałka i nie pochlapał okolicznych gratów :P dobra, historia może trochę naciągana ale generalnie chciałem zachęcić do samodzielnych oględzin i weryfikacji źródła wycieku.

Didymos - 2014-06-10, 08:44

Historia mocno naciągana :mrgreen:
Jeśli wszystko jest sprawne, to przy dachu olej może pójść tylko odpowietrznikami, ewentualnie przez popękane osłony dźwigni (ale wtedy już nie można powiedzieć, że wszystko jest sprawne...), simmeringi nie powinny puścić w żadnym położeniu.

tomeks - 2014-06-11, 13:15

W momencie gdy pisalem post nie mialem mozliwosci sprawdzenia wycieku, bo auto stalo u blacharza. Dzisiaj moglem dokonac ogledzin. Obudowa nie jest nigdzie peknieta a olej cieknie na 99% z miejsca, w ktorym wychodzi wal do przedniego mostu.
SamNaSamZSam - 2014-06-11, 13:22

To pewnie warto zacząć od oględzin uszczelniacza nr 38 http://catalog.mdetali.ru...j09Mnx8Zm49PTU1

To chyba takie coś: http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/117/9268.html

Jakby się okazało, że to uszczelniacz to warto pewnie by było jeszcze sprawdzić czemu zaczął puszczać, jak normalne zużycie to wymiana ok, ale jak coś się pokrzywiło, podarło, zadarło to wymiana w koszty wpędzi a problemu nie rozwiąże.

tomeks - 2014-06-13, 11:47

I teraz pytanie czy jest sens inwestować w ten reduktor? To kolejne koszty a reduktor i tak jest do wymiany..

Jeszcze pytanie co do ewentualnej zmiany reduktora. Chciałbym zakupić reduktor od litrówki, ten, który można będzie kiedyś przerobić na 4.16.. Przeczytałem temat o reduktorach i wydaje mi się, że jest to ta wersja:

http://olx.pl/oferta/redu...html#30848e6b8a

Czy mam rację? Jeśli chodzi o stan zewnętrzny to nie zachęca on do kupna. Pytanie czy ma to jakieś znaczenie? Sprzedawca twierdzi, że jest sprawny, ale nie używał go zabardzo więc nie jest w stanie powiedzieć, czy wyje czy nie.. Liczę na wasze opinie :)

Didymos - 2014-06-13, 12:14

Wygląda, że to ten właściwy, ale skoro sprzedający nie potrafi powiedzieć w jakim jest stanie, to kupujesz kota w worku.
Zabłoconą obudową bym się najmniej przejmował, ważniejsze, czy wnętrze nie kryje jakichś niespodzianek.

tomeks - 2014-06-13, 12:31

Sprzedawca skupuje samurai i sprzedaje je na części (już raz byłem u niego i brałem kilka rzeczy). Twierdzi, że jeździł nim trochę po placu i było ok.. W razie czego też mogę go zwrócić bez problemu.
Didymos - 2014-06-13, 12:56

Jak masz ten handełes gdzieś pod ręką, to trochę zmienia postać rzeczy.
Pokręć flanszami i policz przełożenia, żeby się czasem nie okazało, że to od 1,3 :mrgreen:

tomeks - 2014-06-13, 14:04

A w jaki sposób to mogę zrobić? Dopiero zaczynam przygodę z Samcem i jestem jeszcze mocno zielony w temacie :)
manias79 - 2014-06-13, 14:08

Cytat z naszego forum (aut. Slavok): "Sprawa wygląda inaczej gdy możemy obmacać taki reduktor bo tak jak pisałem już wcześniej stosunek przełożeń w reduktorach od 413 i 410 jest inny więc w 410 mamy L 2.511 więc wrzucając na L i kręcąc jeden raz flanszą od napędu na tył flansza przez którą reduktor odbiera moc ze skrzyni obróci się dokładnie o 2,51 obrotu adekwatnie zakręcając 10 razy flanszą ta 2ga zakręci się nam 25 razy z groszem, natomiast w reduktorze od 413/samuraia (L 2.268) robiąc tą samą czynność na jeden obrót przypada 2,26 obrotu a więc kręcąc 10 razy mamy 22,6 obrotu, można kręcić też odwrotnie wtedy ten stosunek liczymu na odwrót czyli np 22,6 obrotu wałkiem odbierającym moc ze skrzyni daje nam 10 obrotów na wałkach wychodzących na mosty.
na przełożeniach szybkich - H stosunek to w 410: 16 obrotów na 10 obrotów, w 413/samurai to: 14 obrotów na 10 obrotów. "

http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1917

tomeks - 2014-06-18, 19:48

Niestety reduktor został mi sprzątnięty sprzed nosa :/
Samochód potrzebny w przyszłym tygodniu, więc chyba trzeba grzebać przy starym reduktorze.. Reduktor działał, ale olej wyciekał tak jak pisałem przy wyjściu wału do przedniego mostu. Czy wymiana uszczelniacza powinna rozwiązać sprawę? Co w przypadku gdy go wymienię a olej nadal będzie wyciekał? Czy taki reduktor może to spowodować, że auto stanie gdzieś w środku lasu?

Zawias - 2014-06-18, 19:52

Odkręć wał,flanszę i wymień uszczelniacz.Przed włożeniem flanszy zobacz,czy uszczelniacz nie wytarł rowka na niej.Jak tak trzeba to przepolerować.
Didymos - 2014-06-18, 22:03

Zbadaj też, czy łożysko wałka za flanszą nie ma luzu, uszczelniacz rzadko pada ot tak sobie.
tomeks - 2014-06-19, 08:41

Tak sobie teraz myślę, że chyba nie chciałbym napotkać jakiejś niespodzianki przy rozbieraniu reduktora, bo za tydzień auto musi być sprawne w 100%.. a wychodzi na to, że różnie może z tym być. Dlatego jednak zacząłem myśleć o zmianie reduktora na jakikolwiek, sprawny..

Na tablicy pojawił taki oto reduktor od litrówki, ale jak widać jest trochę upaćkany od oleju..
http://olx.pl/oferta/redu...html#30848e6b8a

Co o tym sądzicie? Jest też do wzięcia reduktor od 1.3, na który jest gwarancja rozruchowa co pozwala patrzeć na niego z większym optymizmem. Poza tym do zrobienia reduktora 4.16 chyba i tak potrzebuje tych dwóch reduktorów?

Wiem, że trochę dużo pytań zadaję, ale trochę jestem zagubiony w temacie ;)

zajxt - 2014-06-19, 10:31

Pamiętaj że nie każdy reduktor od litrówki pasuje do przeróbki 4,16 (szukaj tematu na forum)
tomeks - 2014-06-19, 10:35

Już czytałem :) i wydaje mi się, że ten z ogłoszenia jest tym właściwym.
pacmano - 2014-06-19, 11:40

Wg mnie 800 za reduktor od litrowki to duzo za duzo, no ale mamy wolny rynek ;)
Zawias - 2014-06-19, 11:56

Realna cena to 600 i mniej.
tomeks - 2014-06-19, 13:20

W takim razie chyba póki co zmienię go na ten od 1.3
Maror - 2014-06-20, 18:36

Z tymi cenami to ludzie powariowali, te nadające się do 4.16 to i potrafią wystawiać za 1000... :roll:
Realne ceny takich reduktorów od 1.0 to jest tak jak Zawias mówi, koło 500 zł.
Na razie to lepiej kup sobie ten od 1.3 a potem poszukaj odpowiedni od 1.0 w normalnej kasie.

tomeks - 2014-06-21, 08:13

Tak tez zrobilem :) W srode bede probowal go zalozyc.Potem zobacze co sie stalo w starym reduktorze.

[ Dodano: 2014-06-24, 10:50 ]
Jeszcze jedno pytanie o reduktor.. ;)

http://allegro.pl/redukto...4254632618.html

Kupiłem takowy reduktor do Samca. Trochę się pospieszyłem, bo nie mam jeszcze rozeznania w temacie a i swojego samuraia też za dobrze nie znam. Jak widać tutaj jest hamulec ręczny przy reduktorze, u mnie jest na moście. Czy nie ma żadnych przeciwwskazań, żebym założył ten reduktor?

Pawcio89 - 2014-11-12, 17:53

Wie ktoś czy jest sens wymieniać podkładki znajdujące się na końcach wałka pośredniego? Bo zastanawiam się czy je wymieniać a nie są jakieś najtańsze jak za taki kawałek blaszki. A i może jeszcze wie ktoś czy podbierze od czegoś gumową osłonę lewarka od reduktora? Bo znalazłem pod Sumuraia ale kosztuje ponad stówę.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group