|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Zgrzyt w skrzyni biegów przy zmiaie z 1 na 2-kę
dymek84 - 2014-04-28, 10:34 Temat postu: Zgrzyt w skrzyni biegów przy zmiaie z 1 na 2-kę Witam
Przy zmianie biegów z 1 na 2-kę przy wyższych obrotach występuję duży zgrzyt . Reszta biegów wchodzi ładnie.
Czy to już koniec skrzyni biegów???
Pozdr
m.
SamNaSamZSam - 2014-04-28, 10:38
całej skrzyni pewnie nie, ale może synchronizatora 2 biegu. Dla 1 i 2 biegu są takie same, dostępne np. tutaj: http://allegro.pl/suzuki-...4120635305.html Cena chyba spora za kawałek metalu, za oceanem dostępne taniej. Niemniej ja tyle byłem skłonny zapłacić.
Skrzynię używkę kupisz za ok 250zł. Więc temat do rozważenia czy chcesz remontować to co masz, czy nie potrzebujesz lux torpedy i celujesz w inną używkę w niewiadomym stanie, ale taniej niż remont swojej.
a jaki olej masz w skrzyni? Teoretycznie może można by jeszcze pokombinować z lekkim podciągnięciem linki sprzęgła, ale jeśli pozostałe biegi mykają jak powinny to raczej nie wina sprzęgła.
Jak się uśmiechniesz do Sławka to miał taką fajną galerię z remontu skrzyni i tam zdaje się ładnie obfocił uszkodzony synchronizator.
Michal982 - 2014-04-28, 19:19
Hej.
Ja jestem w stanie dać tyle za synchronizatory tylko nie jestem pewien co mojej skrzyni dolega. Podczas redukcji z 3 na 2 lewarek się przycina i jedynie sposób włożenia 2 biegu to szybki ruch w stronę jedynki i wtedy energicznie w dół wchodzi dwójeczka. No ale przy podjazdach czasem nie ma czasu machać lewarkiem do przodu i do tyłu dlatego trochę czasami to wkurza człowieka. Do góry wszystkie biegi wchodzą jak w masło i nic nie zgrzyta. Lewarek juz sciągałem, napawałem i szlifowałem ale nic to nie pomogło :( Miał ktoś może podobny problem.
slavok - 2014-04-28, 20:51
Nie pomoże bo masz do wymiany synchronizatory i prawdopodobnie przesuwkę która też się zużywa jak z taką dolegliwością się jeździ...
tu masz ową przesuwkę, jak przyjrzysz się na zęby to będziesz wiedział dlaczego trzeba się siłować z drążkiem:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/ZKKdL6G53kPpNtxDSVdWY9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
skrzynia w środku wygląda tak:
https://picasaweb.google.com/104573981150090551912/SkrzyniaSnSzS?authuser=0&feat=directlink
Dany44 - 2014-04-28, 21:03
Mam te same problemy ze skrzynią co chłopaki.
2-ka zgrzyta przy dużych prędkosciach, czasami pomaga "sprzęgło na dwa"
mi kleszczy (nie chce wejść) się 3-ka czasami 4-ka przy takich problemach pomaga wbicie wyższego biegu i z powrotem wbicie 3-ki lub 4-ki.
Przy okazcji przyszłego SWAPu kupiłem drugą skrzynię od forumowego kolegi.
Starą pewnie z ciekawości rozbiorę na części lub na spkojnie zimową porą porwę się na jej regenerację.
Myszon - 2014-04-29, 08:56
U mnie to samo - przy ostrej jeździe tj. 1 cały gaz i szybka zmiana na 2 powoduje zgrzyt. To samo miałem w Jeep YJ - synchronizatory komplet kosztowały ok 500zł - wymiana też sporo tyle że skrzynia do YJ kosztowała używka 1800zł. W samuraiu sprawa o tyle prostsza że skrzynie można kupić tanio. Chyba też poszukam używanej gdzieś w pobliżu.
|
|