|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Teleportacja na mniejsze ..
Kabar - 2014-05-04, 00:03 Temat postu: Teleportacja na mniejsze .. Witam wszystkich serdecznie,
Nowy jestem. Dzień dobry.
Do rzeczy.
Przesiadamy się z Pajero na Samuraia (rajdy - klasa elektryk).
Samuraj 91 rok ze swapem bmw is 1.8, reduktor z 1.0, opcja cabrio
Wizja moja jest taka:
- Koła malatesta kaiman (takowe posiadam aktualnie - niecałe 32 cala lub silverstone 33)
- Zawieszenie aktualnie musi być na resorze choć w przyszłym roku będzie sprężyna
- Blokada min tył - docelowo też przód
- Grzechotnik
Z samurajem przygodę dopiero zaczynam więc jestem zielony.
Kilka pytań do mistrzów:
1. Czy standardowe półosie wytrzymają? jeśli nie to co polecacie?
2. Jakie blokady przód/tył aby serce było spokojne na czarnym (orkiestra dziwnych dźwięków) i w błocie
3. Jaki ewentualnie most na tył z blokadą fabryczną - podobny do oryginalnego
4. Czy po wymianie półosi, przegubów na sportowe (wytrzymałe) jest później sens zmieniać mosty np na patrolowskie?
...generalnie szukam strawnego przepisu na auto "seryjne" ale to rywalizacji - z opcja przebudowy za jakiś czas do innej klasy
Bardzo dzięki za wszelkie info
sjbielsko - 2014-05-04, 08:10
najpierw wypada sie przywitac w odpowiednim dziele potem pytac:)
z bmw 1.8 is mosty z samiego i opony wiekszen niz 31 to w bagnie nie bedzie dzialac:)
mosty odrazu kupuj z toyoty wyjdzie taniej niż wzmacnianie mostów z suzuki
patrol ma fabrycznie blokade pneumatyczna
zawias na sprężynie to podstawa <zrobiłbym na początku (oczywiscie nie ma mostach z suzuki)
patrol spoko ale ciezkie niezajebliwe
BMW NIE lubi wody kiepska opcja do przeprawy ale dla chcącego....sa tacy co jeżdżą
blokady kup arb.. drogie ale pewne
Kabar - 2014-05-04, 10:07
Smagam się kinetykiem z jeżynami po plecach za faux pas :)
Tak też licząc motanie mostów samiego a kupno z LJ lub Patrola pod 33 cale chyba nie ma sensu. Do tego 2 arb-y i wychodzi majątek.
Najprawdopodobnie do końca sezonu założe 31" Silverston lub jakaś Malatesta + blokada tyłu (nie ARB, coś tańszego) i to musi mi wystarczyć. Sami już jest ze swapem 1.8 IS
a do przeprawy mam człolwieka, który to uszczelni, przygotuje.
Dopiero po sezonie planuję zupełna przebudowę i przejście do innej klasy i tutaj mój przepis pokrywa się zupełnie z Twoim.
Równiez jestem zdania, że ARBy bezkonkurencyjne.
Co proponujesz na zblokowanie na teraz tyłu?
W rachubę wchodzi też ostatecznie wymiana mostu. Np z pajero 2 .
A które swap,y lubią przeprawę? :)
bart9018 - 2014-05-04, 11:06
ja bym dal na tyl :LOCK - RIGHT-a
Kabar - 2014-05-04, 12:39
A jak wyglądałoby zmotanie mostu wąskiego (blokada na linkę) z szerokim? Jest sens?
Didymos - 2014-05-04, 12:53
Żadnego, ta blokada jest jednorazowa.
Lockright za to robi robotę
Kabar - 2014-05-04, 12:57
i o to chodzi... Jaki koszt Lock'a? Trwałe względnie toto?
Dużo nerwów podczas jazdy na czarnym?:)
bart9018 - 2014-05-04, 15:45
ja mialem w Vitarze ze dwa lata i zadnych problemow
Kwestia przyzwyczajenia
Fakt ze na poczatku troche dziwnie bylo ale po tygodniu ok:):)
[ Dodano: 2014-05-04, 15:49 ]
a koszt to zalezy mozna kupic uzywke za 600 i nowe sciagane z USA za 1500
Ja jezdzilem na Emilowym patencie
kupowalem uzywke i bylo super
Didymos chyba ma ori ze Stanow wiec moze cos wiecej powiedziec
Starscream - 2014-05-04, 17:37
To jest to co mnie ogranicza Nie ma na czarne i do błota. nawet gumiaki nie są na czarne bo ci się noga zapoci a jak wyciągniesz to je......ie
U mazura jak powiesz że chcesz dobre resory ale żeby komfortu trochę było to ci powie że "tak to tylko w erze"
bart9018 - 2014-05-04, 17:39
no wiem cos o mazurze bo takie mam
komfort praktycznie zerowy
Didymos - 2014-05-04, 21:25
Fakt, mam oryginalnego LR 1530 z usa, póki co zero problemów, nie pamiętam ile na nim jeżdżę, chyba ok. 1,5 roku.
Na czarnym praktycznie nie zauważam, że mam blokadę, jedynie na lodzie trzeba uważać, bo potrafi prostować zakręty, w terenie bajka.
Mogę też z doświadczenia napisać, że wszelkie opowieści o tym, jakoby lr strzelał i hałasował są bezpodstawne, mojego praktycznie wcale nie słychać, z czasu (bardzo rzadko) delikatnie pstryknie przy ostrym nawrocie na czarnym i to wszystko, widać trafiłem jakąś kulturalną wersję
Kabar - 2014-05-04, 21:37
Jutro przyjedzie moje pierwsze Sami (do tej pory 4 kochane Pajero).
Rekonesans, decyzje i szybka przebudowa/reanimacja do najbliższego rajdu.
A potem z końcem sezonu z grubej rury: 1.8 is, mosty patrol, ARB przód, itd. aż pacjent wyzdrowieje albo rada lekarska się załamie...
Co do Samiego będę nieustannie zapewne pytał, gnębił bo widzę mistrzów w temacie.
Wybór na tył: LR
Obuwie: 31" silverstone (choć mam na stanie niepełne 32" malatesty - wytrzyma?)
Z jakim oznaczeniem LR najlepsza?
Starscream - 2014-05-04, 23:17
nie wiem jak u Ciebie ale w Bukowinie był chyba dwa z LR i tak strzelało że nie wtajemniczeni myśleli że mosty ukręca
bart9018 - 2014-05-04, 23:27
u mnie rowniez nic nie strzelalo
Hałas - 2014-05-04, 23:51
Nie chciał bym za bardzo martwić tych którym strzela, ale u mnie strzelało, strzelało i przestało.
Chociaż nie, w sumie to zaczęło strzelać jak z kałacha, uspokoiło się dopiero po pospawaniu
|
|